DISKUZE K ČLÁNKU Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

V minulých článcích jsme se již několikrát zmiňovali, v čem spočíval přínos umístění výfuků Red Bullu po bočních stranách dole u podlahy při tvorbě přítlaku. Dnes bych chtěl poukázat na další oblast, která pomohla díky foukání zvýšit přítlak - totiž sofistikovaná křidélka na brzdových kanálcích. Proč jsou tak efektivní?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 09.01.2012 19:10 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Musíme si uvědomit jednu věc. Difuzor nepracuje na jednom principu, má jich zřejmě víc.

    Pokud budeme pracovat s faktem Venturiho efektu, který zní že "s rostoucí rychlostí plynu klesá tlak" dojdeme k tomu, že je pro difuzor nepoužitelný. S touto teorií musíme považovat difuzor za část podlahy, a Venturiho efekt nastane až za zádí auta. Logicky, vzduch nemá ve větší míře šanci se do difuzoru dostat jinudy, než z pod-podlahy a tedy vzduch, který z pod-ní proudí se musí rozpínat, tzn ne zvyšovat svůj tlak resp zpomalovat rychlost, ale naopak, svou rychlost zvýšit, čímž sníží tlak, což se rovná PŘÍSAVNÉMU EFEKTU. JE TŘEBA SI UVĚDOMIT, ŽE AUTO JE NEUSTÁLE V POHYBU.

    Nevidím žádnou spojitost mezi difuzorem a spoilerem, kterou jste někdo zde avizoval.

    K wind carům. Nevím jak bych vysvětlit pracování wind carů (či jednoduše jen spolerů) pomocí tlaku. Je jednodužší si to vysvětlit tak, že vzduch se do zklopeného křídla opírá, čímž přenáší svou váhu, která je přímo úměrná rychlosti. Nic víc vědět nepotřebujete a už váte, jak funguje přítlačné křídlo.
    Křídlo letadla bude zřejmě fungovat stejně, jen naopak, křídlo by mělo být nakloněno naopak - záď křádla pod předkem. Jen teorie.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000718

      uzivatel000718

      XXX
      Jen dodám, že stejné funkčnosti jako je difuzor přeci využívá podlaha (hlavně) RB, když je výrazně více nakloněna (záď trčí do vzduchu). Vzduch, který se vejde do mezery mezi přídí podvozku a zemí se svým postupem rozpíná, a tím vytváří přísavný efekt. Tím vlastně i difuzor nabírá na efektivitě, už tak roztáhlí vzduch se v difuzoru rozpíná ještě víc.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ssisoun

      XXX
      S křídlem to má společné to, že když veme přítlačné křídlo tak pod ním je vzduch rychlejší s nízkým tlakem a nad ním je pomalejší s vyšším tlakem, za křídlem si tyto proudy setkávájí a rychlejší vzduch s sebou strhává ten pomalejší a tím vytváří přítlak. Tvar difuzoru je podobný tvaru křídla, takže pod autem je velká rychlost vzduchu s nízkým tlakem a nad ním bočnicem atd je vzduch pomalejší s nížším tlakem, proto se na difuzorech ukazovaly guernyho klapky, či křídlové profily klapek viz. Red Bull 03

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu