DISKUZE K ČLÁNKU Jak volí týmy převodové poměry s DRS

Jak volí týmy převodové poměry s letošní novinkou - systémem pro snížení odporu na zadním křídle (DRS)?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak volí týmy převodové poměry s DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 18.10.2011 14:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasoval 1 člověk) 17.10.2011 17:13
Špička je přece v tomto případě maximální… »
» McMatej (Hlasoval 1 člověk) 17.10.2011 18:37
To já všecno vím. Jen mi zarazila formulace, že … »
» McMatej (Hlasoval 1 člověk) 17.10.2011 23:31
To ano. Já jen že původní formulace vypadala, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Oňo

XXX
Prepáč, ale asi si ma zle pochopil, alebo ja som sa asi úplne presne nevyjadril.

Mal som na mysli však to, že DRS môžeš použiť samostatne bez KERSu v DRS zóne, alebo spolu snim a vtedy je to efektívnejšie, lebo auto pred tebou predbehneš na kradšej vzdialenosti, lebo zrýchlenie na maximálku je rýchlejšie ! Takto to bolo doslova myslené ! 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Odokar

XXX
Když použiješ KERS až před maximálkou bude ten co ho použil na výjezdu ze zatáčky už dávnou před tebou. Protože sílu je dobrý využít na zrychlení, na max. rychlost potřebuješ výkon 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Áno, odpoviem ti na tvoju otázku. Je to závodný motor a je konštruovaný tak, aby krútiaci moment bol v rozhraní najvyšších otáčok a špička bola čo najbliššie pod 18 000 ot./min., kde ťa omezovač už vyššie nepustí, preto, aby monopost stále zrýchľoval.
U bežných aut, leží krutiaci moment v rozsahu otáčok kde má motor najnižšiu spotrebu, aby prevádka bola rentabiná.
Ja som jasne v predošlom vysvetlil, že na dosiahnutie maximálky na 7. stupeň u monopostu je dobre zvoliť dlhý prevod, kde sila motora neumožňuje motor roztočiť až na 18 000 ot./min., ale trebárs na 17 000 ot./min. Tým že sklopím zadné krídlo pomerná časť odporu vozidla zmení znamienko, lebo odpor klesne a to je tá prídavná sila, ktorá mi umožní vozidlo zrýchliť na maximálku, že ono ešte stále zrýchľuje až do 18 000 ot./min. KERS mi umožní to, aby sa pridaním dalšej sily v čase odohralo ešte rýchlejšie a predbehnutie bolo na kradšej dráhe a bezpečné. Komprédo ! 11

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Odokar

XXX
odokar@seznam.cz

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
To ano. Já jen že původní formulace vypadala, že při součinu 4 čísel na jednom z nich nezáleží.

Nemáš mail? Rád bych prodiskutoval něco nad rámec diskuze.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Odokar

XXX
Na ŠPIČCE krouťáku (tj. max. síle při určitých otáčkách) v případě dosažení max. rychlosti (to je oč tu běží) opravdu nezáleží vůbec. Max. rychlost je o odvedené práci tj. výkonu.

Jinak řečeno, pokud stejná síla odtlačí píst za jednu vteřinu o větší vzdálenost (více otáček) pak motor za stejnou jednu vteřinu odtlačí auto dál (větší rychlost).

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

BLK

XXX
By ma zaujímalo, kde si prišiel k tomu že pri 18tis.ot. je maximálny krútiaci moment. Alebo snáď máš doma materiály k jednotlivým motorom v F1 ? Špička krút. momentu vypovedá o tom, kde má motor najlepší ťah. S výkonom ako taký tu závisí ale aj od otáčok, pokiaľ aj motor pracuje mimo toho maxima a kompenzuje to otáčkami tak dokáže podať vyšší výkon.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FWMonty

XXX
......a co když ten motor bude točit 20tisíc otáček za minutu(původní návrh motoru v roce 2006),jaký bude mít krouták ????ty otáčky jsou stáhnute jen proto,aby ten motor více vydržel.Popravdě my sami nevíme,kde začíná křivka kroutáku u motoru F1.Ani ve Ferrari neví jaké hodnoty má Mercedes nebo Renault.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Ja som na začiatku riadne vysvetlil že pri 18 000 ot./min. je maximálny krútiaci moment, preto v tvojej rovnici na pravej strane u otáčok 17 000 ot./min. nemôže byť rovnako veľký moment 250, ale menší. Keď však otvoriš zadné krídlo, tak pomerná časť odporu vozidla zmení znamieko a priráta sa k sile v čase, ktorá vozidlo poháňa. Ak použiješ aj KERS s prirátaním jeho sily v čase, tak dospeješ k záveru, že na pravej strane bude výsledok väčší ako na ľavej, lebo ak by nebol tak by DRS a KERS stratili význam pri zrýchlení monopostu na maximálku. Lomprédo ! 11 18

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
To já všecno vím. Jen mi zarazila formulace, že "Na špičce krouťáku nezáleží vůbec". Pokud se nepletu, tak úpravamy motoru se velikost nejvyššího Mk nemění, mění se hlavně otáčky při kterých nejvyšší velikost dosáhne.

A chtělo by nějak ujednotit, jestli psát reakci pod nebo nad příspěvek. Takhle je v tom pěkný chlív. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000635

uzivatel000635

XXX
Špička je přece v tomto případě maximální hodnota
Viděl jsi někdy graf výkonu a kroutícího momentu u spalovacího motoru?
Výkon je přece práce za čas, kde práce je točivý moment = síla a čas jsou otáčky = vzdálenost v čase.
Jinými slovy s vynaložením nějaké síly zdolám určitou vzdálenost za nějaký čas = můj výkon

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
Nechci být hnidopich, ale pokud je správně ten vzorec o velikosti výkonu, jako že je, tak na špičce krouťáku záleží. Nebo co myslíš špičkou krouťáku? Největší velikost a při jakých otáčkách.

Pak ale např. 250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 250 * 17 000 *PI/30

nebo

250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 240 * 18 000 *PI/30

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Nezáleží len na otáčkach, ale v podstate záleží na tom v ktorých otáčkach leží špička krútiaceho momentu. 7 stupen sa správne volí pre aktivované zadné krídlo, lebo ak točím o 1000 ot/min. mnej, stlačim KERS, krútiaci moment motora V8 a motora motorgenerátora sa sčítajú a som na 18 000 ot/min. Takto sú nastavené vozidlá, ktoré v DRS zóne dosahujú maximálku väčšiu ako ostatný a predbehnúť niekoho je malina. Preto som aj tvrdil, že Lewis mal v Monze zle zvolené prevody, alebo mal niečo s KERSom, ak nedokázal Michaela predstihnúť v DRS zóne ! 11

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama