DISKUZE K ČLÁNKU Jak volí týmy převodové poměry s DRS
Jak volí týmy převodové poměry s letošní novinkou - systémem pro snížení odporu na zadním křídle (DRS)?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak volí týmy převodové poměry s DRS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Oňo
14:02 18.10.2011 XXX
Prepáč, ale asi si ma zle pochopil, alebo ja som sa asi úplne presne nevyjadril.
Mal som na mysli však to, že DRS môžeš použiť samostatne bez KERSu v DRS zóne, alebo spolu snim a vtedy je to efektívnejšie, lebo auto pred tebou predbehneš na kradšej vzdialenosti, lebo zrýchlenie na maximálku je rýchlejšie ! Takto to bolo doslova myslené !
Mal som na mysli však to, že DRS môžeš použiť samostatne bez KERSu v DRS zóne, alebo spolu snim a vtedy je to efektívnejšie, lebo auto pred tebou predbehneš na kradšej vzdialenosti, lebo zrýchlenie na maximálku je rýchlejšie ! Takto to bolo doslova myslené !
Oňo
09:57 18.10.2011 XXX
Áno, odpoviem ti na tvoju otázku. Je to závodný motor a je konštruovaný tak, aby krútiaci moment bol v rozhraní najvyšších otáčok a špička bola čo najbliššie pod 18 000 ot./min., kde ťa omezovač už vyššie nepustí, preto, aby monopost stále zrýchľoval.
U bežných aut, leží krutiaci moment v rozsahu otáčok kde má motor najnižšiu spotrebu, aby prevádka bola rentabiná.
Ja som jasne v predošlom vysvetlil, že na dosiahnutie maximálky na 7. stupeň u monopostu je dobre zvoliť dlhý prevod, kde sila motora neumožňuje motor roztočiť až na 18 000 ot./min., ale trebárs na 17 000 ot./min. Tým že sklopím zadné krídlo pomerná časť odporu vozidla zmení znamienko, lebo odpor klesne a to je tá prídavná sila, ktorá mi umožní vozidlo zrýchliť na maximálku, že ono ešte stále zrýchľuje až do 18 000 ot./min. KERS mi umožní to, aby sa pridaním dalšej sily v čase odohralo ešte rýchlejšie a predbehnutie bolo na kradšej dráhe a bezpečné. Komprédo !
U bežných aut, leží krutiaci moment v rozsahu otáčok kde má motor najnižšiu spotrebu, aby prevádka bola rentabiná.
Ja som jasne v predošlom vysvetlil, že na dosiahnutie maximálky na 7. stupeň u monopostu je dobre zvoliť dlhý prevod, kde sila motora neumožňuje motor roztočiť až na 18 000 ot./min., ale trebárs na 17 000 ot./min. Tým že sklopím zadné krídlo pomerná časť odporu vozidla zmení znamienko, lebo odpor klesne a to je tá prídavná sila, ktorá mi umožní vozidlo zrýchliť na maximálku, že ono ešte stále zrýchľuje až do 18 000 ot./min. KERS mi umožní to, aby sa pridaním dalšej sily v čase odohralo ešte rýchlejšie a predbehnutie bolo na kradšej dráhe a bezpečné. Komprédo !
Odokar
22:47 17.10.2011 XXX
Na ŠPIČCE krouťáku (tj. max. síle při určitých otáčkách) v případě dosažení max. rychlosti (to je oč tu běží) opravdu nezáleží vůbec. Max. rychlost je o odvedené práci tj. výkonu.
Jinak řečeno, pokud stejná síla odtlačí píst za jednu vteřinu o větší vzdálenost (více otáček) pak motor za stejnou jednu vteřinu odtlačí auto dál (větší rychlost).
Jinak řečeno, pokud stejná síla odtlačí píst za jednu vteřinu o větší vzdálenost (více otáček) pak motor za stejnou jednu vteřinu odtlačí auto dál (větší rychlost).
BLK
20:54 17.10.2011 XXX
By ma zaujímalo, kde si prišiel k tomu že pri 18tis.ot. je maximálny krútiaci moment. Alebo snáď máš doma materiály k jednotlivým motorom v F1 ? Špička krút. momentu vypovedá o tom, kde má motor najlepší ťah. S výkonom ako taký tu závisí ale aj od otáčok, pokiaľ aj motor pracuje mimo toho maxima a kompenzuje to otáčkami tak dokáže podať vyšší výkon.
FWMonty
19:53 17.10.2011 XXX
......a co když ten motor bude točit 20tisíc otáček za minutu(původní návrh motoru v roce 2006),jaký bude mít krouták ????ty otáčky jsou stáhnute jen proto,aby ten motor více vydržel.Popravdě my sami nevíme,kde začíná křivka kroutáku u motoru F1.Ani ve Ferrari neví jaké hodnoty má Mercedes nebo Renault.
Oňo
19:19 17.10.2011 XXX
Ja som na začiatku riadne vysvetlil že pri 18 000 ot./min. je maximálny krútiaci moment, preto v tvojej rovnici na pravej strane u otáčok 17 000 ot./min. nemôže byť rovnako veľký moment 250, ale menší. Keď však otvoriš zadné krídlo, tak pomerná časť odporu vozidla zmení znamieko a priráta sa k sile v čase, ktorá vozidlo poháňa. Ak použiješ aj KERS s prirátaním jeho sily v čase, tak dospeješ k záveru, že na pravej strane bude výsledok väčší ako na ľavej, lebo ak by nebol tak by DRS a KERS stratili význam pri zrýchlení monopostu na maximálku. Lomprédo !
McMatej
18:37 17.10.2011 XXX
To já všecno vím. Jen mi zarazila formulace, že "Na špičce krouťáku nezáleží vůbec". Pokud se nepletu, tak úpravamy motoru se velikost nejvyššího Mk nemění, mění se hlavně otáčky při kterých nejvyšší velikost dosáhne.
A chtělo by nějak ujednotit, jestli psát reakci pod nebo nad příspěvek. Takhle je v tom pěkný chlív.
A chtělo by nějak ujednotit, jestli psát reakci pod nebo nad příspěvek. Takhle je v tom pěkný chlív.
uzivatel000635
17:13 17.10.2011 XXX
Špička je přece v tomto případě maximální hodnota
Viděl jsi někdy graf výkonu a kroutícího momentu u spalovacího motoru?
Výkon je přece práce za čas, kde práce je točivý moment = síla a čas jsou otáčky = vzdálenost v čase.
Jinými slovy s vynaložením nějaké síly zdolám určitou vzdálenost za nějaký čas = můj výkon
Viděl jsi někdy graf výkonu a kroutícího momentu u spalovacího motoru?
Výkon je přece práce za čas, kde práce je točivý moment = síla a čas jsou otáčky = vzdálenost v čase.
Jinými slovy s vynaložením nějaké síly zdolám určitou vzdálenost za nějaký čas = můj výkon
McMatej
16:13 17.10.2011 XXX
Nechci být hnidopich, ale pokud je správně ten vzorec o velikosti výkonu, jako že je, tak na špičce krouťáku záleží. Nebo co myslíš špičkou krouťáku? Největší velikost a při jakých otáčkách.
Pak ale např. 250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 250 * 17 000 *PI/30
nebo
250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 240 * 18 000 *PI/30
Pak ale např. 250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 250 * 17 000 *PI/30
nebo
250 * 18 000 * PI/30 je jiný výkon než 240 * 18 000 *PI/30
Oňo
12:28 17.10.2011 XXX
Nezáleží len na otáčkach, ale v podstate záleží na tom v ktorých otáčkach leží špička krútiaceho momentu. 7 stupen sa správne volí pre aktivované zadné krídlo, lebo ak točím o 1000 ot/min. mnej, stlačim KERS, krútiaci moment motora V8 a motora motorgenerátora sa sčítajú a som na 18 000 ot/min. Takto sú nastavené vozidlá, ktoré v DRS zóne dosahujú maximálku väčšiu ako ostatný a predbehnúť niekoho je malina. Preto som aj tvrdil, že Lewis mal v Monze zle zvolené prevody, alebo mal niečo s KERSom, ak nedokázal Michaela predstihnúť v DRS zóne !
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek