Letiště, nacházející se nedaleko Bristolu u hranic s Walesem, občas využívá k podobným testům i McLaren. Dnes se zde objevila stáj Williams.
Na rovince vyzkoušeli před nadcházející Velkou cenou Británie spoustu nových dílů - upravenou kapotáž motoru, nové výfuky u podlahy s novým difuzorem, modifikovaný systém F-kanálu s novou ploutví, nové zadní brzdové kanálky a upravené přední zavěšení.
F-kanál dozná úpravy i v kokpitu Hülkenberga, kterému se tento systém ve Valencii špatně ovládal, proto byl nakonec nasazen jen v Barrichellově voze. V Silverstone již bude k dispozici oběma jezdcům.
Jedná se o velký balík změn, v nějž Williams vkládá velké naděje - byť si ještě není jistý, zda všechny novinky nasadí již tento víkend. Definitivně se rozhodne po pátečních trénincích.
Za volantem se neobjevil nikdo ze závodních pilotů, ale Valtteri Bottas - finský pilot eurosérie Formule 3, jemuž v průběžném pořadí zatím náleží páté místo.
Horký vzduch z níže položených výfuků směřuje do difuzoru po vzoru Red Bullu, kvůli toho musely být upravené i zadní brzdové kanálky
Nová ploutev postrádá dodatečné otvory za hlavním vstupem vzduchu
Mechanici Williamsu mi rovněž dnes večer potvrdili, že vzduch do jejich F-kanálu nevstupuje žádným otvorem na přídi. Svůj systém označili za pasívní - ne proto, že by jej snad nemohli ovládat piloti z kokpitu, ale proto, že neobsahuje žádný vysokotlaký vstup vzduchu (jako např. McLaren).
Barrichello, jenž v posledním závodu ve Valencii dojel čtvrtý, doufá, že jim úpravy pomohou udělat další významný krok vpřed: "Ve Valencii se tým hodně snažil. Bylo příjemné pozorovat náš pokrok a doufám, že v něm budeme pokračovat. Aby se nám to povedlo, budeme mít v Silverstone další nové díly, která snad náš monopost znovu zrychlí."