Proč Nasr neustoupil Ericssonovi a co mu přináší obtížné období u Sauberu

Robert RoBertino Pavelka, 24. června 2016, 13:15 Google+

Loni se na Sauberu pohyboval ve středu pole, nyní se trápí v jeho závěru. Před ně se dostal Haas, modré vozy svádějí souboje na nulově bodovaných pozicích s Manorem. Co nám na sebe v této souvislosti a s přihlédnutím k jiným událostem prozradil Felipe Nasr?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Felipe Nasr tvrdí, že i problematické období má svůj význam

Felipe Nasr tvrdí, že i problematické období má svůj význam | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Felipe, v minulé sezéně jste byl touto dobou už třikrát "na bodech". Letos jste se k nim dostal sotva na dohled. Jak se s touto situací vypořádáváte?

Felipe Nasr: Ano, vzpomínám na to (smích). Není to jednoduchá situace - není to snadné ani pro mě, ani pro tým. Ono to nebylo příliš příznivé už loni, měli jsme v plánu zlepšit vůz pro rok 2016. Ale když nastaly zimní testy, bylo nám jasné, že přijdou potíže . Když se podíváme na startovní rošt, každý se posunul kupředu, my se ocitli na jeho chvostu. Bohužel, taková je realita.

img-responsive

Felipe Nasr před závodem v Soči | foto: Sauber Motorsport AG

Takže když se podívám na stejné období před rokem, měli jsme balíček změn, který byl konkurenceschopný. Letos takový pocit nemám. Také jsem se v prvních třech závodech dost pral se svým vozem. Před Grand Prix Ruska jsem vyměnil podvozek a věci se daly do pohybu, zamířil jsem do "jasnější" oblasti. Také jsem měl pocit - i s vozem, který nebyl nejlepší - že jsme mohli mít šance na zisk bodu nebo dvou. Ale prostě nám nebylo souzeno. 

Zmínil jste, že už při prvním testu jste věděl, že přijde těžké období...

FN: Ano, ale od té doby jsme se zlepšili - jen ostatní týmy udělaly totéž a o trochu víc..,. Vyprodukovaly velký progres ve všech směrech - od auta po pohonné jednotky - a my s nimi neudrželi krok. Tehdy jsme si uvědomili, že se propadáme dozadu.

Ale pro rok 2016 disponujete pohonnou jednotkou Ferrari, a to je vcelku konkurenceschopný motor...

FN: Ano, pohonná jednotka je dobrá. Naším hlavním problémem je chybějící přítlak. Také se potýkáme s nedostatkem stability. Takže na rychlých okruzích nebo tam, kde jsou velké brzdné zóny máme problémy. To je důsledek onoho nedostatku přítlaku, který nás nejvíc omezuje. Větší přítlak by náš vůz oživil - stejně tak pneumatiky.

img-responsive

Nasr dosáhl při svém debutu v roce 2015 skvělého výsledku | foto: Sauber Motorsport AG

Jste pilot na určité úrovni, který přišel loni do Formule 1 s velkými nadějemi. Co z nich zbylo?

FN: Jsem bojovník. Narodil jsem se, abych bojoval (smích). Vzhlížím k velkým cílům. Ale někdy musejí piloti projít těžkým obdobím učení - mám za to, že tím právě procházím. Ale věřte mi, že jsem se díky nedobrým časům leccos naučil. Získal jsem spoustu zkušeností, i když bych je beztak nabral a mnohem snáze (smích). 

Grand Prix Monaka, kde jste kolidoval se svým týmovým kolegou Ericssonem, pro vás asi znamenalo velké zklamání. Můžete nám sdělit svou verzi této události?

FN: Co k tomu mohu říci? Především to byl víkend, kdy jsem měl v kvalifikaci defekt motoru a musel jsem startovat z boxové uličky. Díky tomu se mi podařilo zpočátku získat několik pozic. Dobrou zastávkou v boxech jsem se dostal před mého týmového kolegu. On stavěl pět kol přede mnou, takže se mu podařilo lépe zahřát pneumatiky. Přitom jsme ale oba stíhali vozy před námi. Pořád věřím, že co jsem udělal, bylo správné. Neviděl jsem sebemenší důvod vzdát se své pozice, zvlášť když jsem stíhal soupeře přede mnou. A to se starou specifikací motoru. Nedávalo to smysl. Navíc v minulosti dostal kolega dvakrát pokyn, aby mě pustil dopředu a on to neudělal. Takže takové je moje vysvětlení.

img-responsive

V Monaku to Sauberům nevyšlo... | foto: Sauber Motorsport AG

Mluvil jste o staré specifikaci motoru, co v Kanadě a Baku?

FN: V Kanadě jsem měl nový motor a zůstal jsem u něj i pro Baku. Teď máme stejnou pohonnou jednotku oba.

Takže v Monaku byla nejnovější verze motoru k dispozici pouze pro Marcusovo auto?

FN: Přesně tak.

Váš kolega naznačil, že všechny výše uvedené potíže jsou spojeny se špatnou finanční situací Sauberu. Ale spolumajitelka týmu Moniša Kaltenbornová slíbila v dohledné době zlepšení. Co tedy můžeme v několika příštích závodech očekávat?

FN: Určitě nějaký upgrade - o tom není pochyb. Pořád jezdíme se stejným vozem jako v zimních testech. Takže celkem pochopitelně vyhlížíme nějakou aktualizaci - k té zatím nedocházelo kvůli nedostatku financí. Ale naděje pořád trvá... 

Ale existují nějaké termíny, náznaky kdy a kde?

FN: Řekněme, že to bude pravděpodobně na Silverstone - zcela určitě se tak stane před letní přestávkou...

Bude to změna dostatečná, aby vás opět posunula blíž ke středu závodního pole?

FN: V tomto směru je vždy třeba dávat si pozor na nějaké předpovědi. Balíček změn může na voze fungovat, ale také může zcela selhat. Zkrátka nikdy nevíte.

Vytisknout

Diskuze: Proč Nasr neustoupil Ericssonovi a co mu přináší obtížné období u Sauberu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ještě mi poděkujete, hoši, že nebudete muset jezdit tak často (ilustrační foto)

Kolik závodů uvidíme příští rok? Ecclestone předvedl nový kotrmelec

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud