DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali

Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 05.12.2014 18:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 04.12.2014 10:11
Jak do Hornerova proslovu zapadají Markovy řeči… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 04.12.2014 14:42
1. Že je Renault výkonově za Mercedesem tvrdí… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 04.12.2014 12:48
Ne. Měl říci, že musí společně s Renaultem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jak do Hornerova proslovu zapadají Markovy řeči z jara tohoto roku, kdy vykřikoval, že si zajistí jiného dodavatele motorů?

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Však to nikdy nebylo reálné... Bohužel tu spousta lidí plodila různé stupidní teorie o fiktivních dodavatelích apod..

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Zapadají jako motivace Renaultu. 03 Co měl říkat? Motor stojí za h..., ale my jsme spokojení? 03

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        195.75.72.XXX
        nikdy se neohradil proti Markovým kydům...takže lže...

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Ne. Měl říci, že musí společně s Renaultem odvádět lepší práci, než jakou odvedli.
        Když se dokázal v dobách "hojnosti" chválit jak pracují více a lépe, než soupeři, tak také měli umět čestně přiznat nedostatky. A pouze o motoru to v začátku sezóny nebylo. Pamatuješ, jak jsem ti tu psal, že v dobách turba bude častěji hořet? Tak u RedBullu hořelo ještě dříve, než vyjel na testy. A to není způsobeno motorem, ale nedostatečným chlazením, čili šasím.03 Zkrátka s tím jejich autem měli problémy na všech stranách. Ale Marko vše hodil na Renault, který se snažil pomlouvat a vydírat. A najednou Horner píše takovéto bláboly. Tak mi poraď, co je pravda? Markovy kydy o změnách dodavatele motorů, nebo Hornerovy o tom, že nikdy o takovýchto změnách neuvažovali?
        A když tu člověk napíše, že jsou to lháři, okamžitě se ozve skupinka RedBull-utras s nařčením, co si to jen dovoluji obviňovat někoho bez důkazů. Tak kdo lže???

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          RB nemusel odvádět lepší práci. Monopost postavili PRAVDĚPODOBNĚ nejlepší. Co jim chybí je výkonný a hlavně spolehlivý motor. A protože byl nespolehlivý a nevýkoný u všech stájí, pak bych neviděl vinu u RB. A co se týká chlazení: ve kterém závodě někdo z RB odstoupil kvůli chlazení???
          Marko evidentně kecal, to došlo asi každému, že chce jen tlačit na Renault. Ale v čem konkrétně tedy lže HORNER???

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Monopost postavili pravděpodobně nejlepší? Chybí jim výkonný a spolehlivý motor? A pro tato svá tvrzení uvádíš jako argument ostatní týmy? Čili Caterham, Toro Rosso a Lotus? Kdybych tu s tebou už několik let nediskutoval, myslel bych, že F1 sleduješ letos poprvé. Caterham patří od začátku k nejslabším. Toro Rosso letos přešlo k Renaultu poprvé a i v nedávné minulosti patřili k průměru (který si uchovali). A Lotus je tragédie sama. Ale důvody bych hledal ve finančním zabezpečení týmu a s tím spojeným odlivem schopných lidí. A tak zbývá RBR. Ti ze situace alespoň vytřískali statut "továrního týmu". Rencek zas tak špatný motor, jak jej Marko and company prezentují, není. Problém je ten, že co řekne Marko, RedBull-ultras berou za své a dále to papouškují, až to vnikne do obecného povědomí.
            O chlezení jsem psal jako o jednom z problémů, které měl RBR na začátku. A uvedl jsem to jako příklad toho, že ne vše bylo zaviněno špatným motorem, jak se tu dle Markova mustru snažíš tvrdit.
            K poslednímu odstavci: Tak že lhal Marko. To mi stačí. Doufám, že až zase napíšu, že v RBR jsou lháři, nebudu obviňován z nedostatku důkazů.
            Hornerovo prohlášení jsem použil jako protipól k prohlášení Marka. Oba jsou z jednoho hnízda a oba tvrdili něco zcela opačného. Logicky musel někdo z nich lhát. Tak doufám, že od této chvíle, budeš brát mé "doměnky" vážněji, než kecy z RedBullácké líhně. Sice to chvíli trvalo, ale dočkal jsem se chvíle, kdy ti mohu poskytnout důkaz, že lidé přímo zainteresovaní v F1 kecají větší nesmysly, než já, nebo kdokoliv ve zdejší diskuzi. A že není radno věřit těmto lidem jenom proto, že jsou F1 účastni. Právě, že oni lžou zjištně a účelově, zatímco my zde "lžeme" z nedostatku pravdivých informací.03

            + 7 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              1. Že je Renault výkonově za Mercedesem tvrdí snad každý. Nečetl jsem v článcích jediný názor, že je jejich výkon srovnatelný, nebo dokonce že by byl Renault nejvýkonější. Ale možná, že všichni ti lidé pracující léta v F1 v různých stájích papouškují z nějakého důvodu názor nějakého pana Marka. Hlavně, že Odin ví, jak na tom ten motor je. Jen mi do toho nezpadá, proč to o svých motorech tvrdí sám Renault!!! To jim spadla na hlavu výrobní hala, že kazí bez důvodu jméno vlastní firmy??? 17
              2. Jaký vliv na poruchy motorů má na svědomí nízký rozpočet Caterhamu a Lotusu? Prostě jich měl Renault nejvíc ze všech a rozpočet stájí s tím nemá nic společného. Prostě je to oprávněná kritika. Renault dodával mnohem horší motory než Mercedes.
              3. O tom, že Marko jen výměnou dodavatelů "strašil" Renault nikdo nepochyboval. Ale tvůj názor, že když si vymýšlí jeden, musí lhát i druhý je ukázka pokřivené spravedlnosti. Pokud Hornera obviňuješ z toho, že V TOMTO PROHLÁŠENÍ LHAL, pak bys měl říct v čem. 03

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                213.216.61.XXX
                Miku, když někoho obviňuješ z pokřiveného vidění, měl by sis dát pozor, abys ho nepředváděl ty sám. A že to děláš je jasně vidět v bodě 1. Protože nevidím, že by tu někdo tvrdil, že motor Renaultu se vyrovná Mercedesu. Dokonce ti Odin doslovně napsal, že "Rencek zas tak špatný motor, jak jej Marko and company prezentují, není" a "chlazení... které měl RBR na začátku... příklad toho, že ne vše bylo zaviněno špatným motorem". Což je něco úplně jiného, než co mu účelově podsouváš, abys ho mohl kritizovat. Docela chabý pokus, nemyslíš? Pokud si vzpomínám, tak třeba Caterham jezdil v úvodních testech mnohem více než RB. Určitě to nebylo tím, že měli lepší odborníky přes motor než RB. A kvalitní šasi není jenom kvalitní aero. Jestliže máš problém uchladit motor, tak je to nepovedené šasi. 03 Samozřejmě od té doby se hodně změnilo.

                A taky mě zajímalo, co považuješ za kvalitní výrobek a kritiku? Tvrdíš, že Renault nedodal kvalitní výrobek a proto je kritika na místě. Nevím, jestli vyhrožování odchodem je zrovna kritika. Inženýři RB se přece podíleli na vývoji softu a celkově se snažili posílit spolupráci. Tak mi řekni, proč ve stejnou chvíli Helmut mluví o strašném Renaultu a hrozí odchodem, když interně dělá opak? Ty tvrdíš, že je to kvůli postrašení Renaultu. To považuju za omyl. Takové a ještě horší věci jim mohl říct interně, jak se to dělá běžně, a veřejná kritika motoru už zazněla. Tak proč takové veřejné divadlo o odchodu? Rozhodně nešlo o běžnou "oprávněnou kritiku" slabého výrobku, tak se to snažíš podávat ty.

                + 5 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  -Odin v celé první části zpochybňuje můj výrok, že RB neměl výkoný a spolehlivý motor. Dokládal to slabostí stájí které ho mají (jak jsem z toho pochopil). Jen jsem napsal, že o menším výkonu Renaultu v porovnání s Mercedesem nikdo v F1 nepochyboval. Tak co jsem překroutil? Kde jsem obvinil Odina, že napsal, že jsou doslova stejně výkoné??? Ocituj mne!!! Nevím co podle něj znamená "není zas tak špatný...", ale já nikde netvrdím, že mu chybí 80k, ale že je mnohem horší než Mercedes!!! Stejně jako všichni v rozhovorech v článcích na tomto serveru!
                  -Uznávám, že tohle je na individuálním pohledu a co je a není oprávněná kritika se my dva určitě neshodneme. Když si já koupím za drahé peníze věc, která se mi bude kazit a bude méně výkoná než konkurenční, tak si budu nahlas stěžovat. Ať už bude výrobkem cokoliv. Ty ne? OK. Tvoje věc.

                  + 5 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Ach jo. tak ještě jednou Miku. Nikde jsem nepsal, že Renault byl (je) lepší než Mercedes. Kapišto? Argumentace Caterhamem, TR a Lotusem mi ale nepřišla zrovna vhodná. Všechny tato týmy měly letos problémy sami se sebou. A RedBull na tom v počátku nebyl nijak růžově ani se svým šasim. Jednoduše mi nepřipadá fér tvrdit, že za vše může motor. Stejně jako obhajovat RedBullácké pomluvy Renaultu. Osobně se mi docela líbí tento článek a Hornerův postoj. Ale já mluvím a kritizuji jejich chování na začátku sezóny. Dám další příklad. Vettelovi měnili dvakrát šasi. Za to také mohl Renault? Měl špatně udělanou podlahu. Také vina Renaultu, která si zaslouží oprávněnou kritiku? A co když se jim to přehřívalo i v závodech a Vettelova podlaha se vlivem tepla pokroutila? Sice jde o moji spekulaci, ale možné to je. Stejně tak je možné, že právě chlazení může za horší výkonnost motoru. V první éře turba tomu tak bývalo. Napsal jsem pouze, že měli férově přiznat svoji míru viny na neúspěchu a neházet vše na Renault. Jenže to je pro RedBull-ultras nepředstavitelné. Vždyť RedBulláci jsou ti nejlepší z nejlepších a chyby nedělají, nelžou a nepodvádějí. 18 18 18 13

                    + 4 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Jo, ale já nikde nepsal, že bys tvrdil, že je Renault lepší. A ostatními týmy jsi argumentoval ty, ne já.
                      Já jen prostě tvrdil, že měl RB PRAVDĚPODOBNĚ nejlepší šasi. Samozřejmě jsou jistě možné věci, které jsi popsal. Ale na tom, že je Renault výrazně slabší jsi mohl narazit při komentáři v každém závodě, tak v každém druhém článku tady na serveru (nadsázka). Když to tvrdí všichni co v F1 dělají, nemám důvod tomu nevěřit. Zvlášť, když výsledky na trati tomu nasvědčují. Stačí se podívat v kterých závodech (Monako, Maďarsko) a v kterých sektorech (technických) byl RB Mercedesu nejblíž a vyjde mi, že ti lidi mají asi pravdu.
                      To o tom, že RB nedělá chyby a nepodvádí nemám komentovat. Že? 03

                      + 3 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Na tomto se spolu prostě nedohodneme. Když se utkají tři výrobci motorů, je jasné, že jeden bude nejlepší, druhý průměrný a třetí nejhorší. Jde pouze výsledek sportovního klání. Já jsem vždy byl ochoten brát výsledky na vědomí a svým způsobem je respektovat. Dělá to tak drtivá většina týmů. Proč zrovna RedBulláci a jejich ultrsfans toho nejsou schopni? Tak se letos Renaultu podařilo postavit až druhý nejlepší motor. Je to důvod k tomu, aby byli vláčeni médií a pranýřováni? Marko, ty a tobě podobní byste je nejraději rovnou popravili za to, že RedBull nevyhrál.
                        Já tu od samého začátku tvrdím, že vinu na "neúspěšné" sezóně RedBullu je fér rozdělit mezi výrobce motoru a stavitele šasi. I když, co je to neúspěšná sezóna? Skončili druzí a Ricciardo třetí (první ze zbytku pole). Spousta týmů by si mohla za takové výsledky gratulovat. RedBulláci pompouvají a špiní Renault. Nechápu, proč se k takovému markovskému jednání snižuješ i ty? Nediv se, že si tvé názory pak lehce spojím s debilitou dr.Helmuta Marka.03
                        Nic na světě není jenom černé, nebo bílé. Ani příčiny druhého místa RBR nejsou pouze v motoru. To je jenom vaše demagogie.13

                        + 4 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    213.216.61.XXX
                    Ještě k tomu bodu 2. Problém vůbec nestojí na tom, co jsi napsal, že zákazník si nesmí stěžovat. To je jen taková laciná demagogie. Nikdo jim nebrání kritizovat Renault, ale my se neshodneme na tom, co je kritika a co je vyhrožování nebo spíš PR divadlo, které vůbec neodpovídá tomu, co ve skutečnosti vyhrožující dělá. Čili ten tvůj příklad je úplně zcestný, protože vůbec neodpovídá realitě. Uvedu ti jiný příklad. Budeš prodávat třeba CD přehrávače, ale zjistíš, že dodaný výrobec sice funguje, ale něco neumí, takže to budeš reklamovat a řešit. Následně se rozhodneš koupit podíl ve firmě a budeš jednat s vedením o najmutí nových lidí, abys ten výrobek zlepšil a prodával ho dál. Zároveň ale budeš na veřejnosti vykřikovat, že to je hrozný šmejd a že ho asi přestaneš prodávat. Řekni mi, který obchodník takto postupuje, že si likviduje kšeft? Z hlediska tvého obchodu absurdita. Už jsi to pochopil, Miku? Tak prosím tě nevykládej demagogie o tom, že někdo zabraňuje RB kritizovat, což není pravda.
                    A nechtěně jsi tomu nasadil korunu tvrzením výše, že "když koupíš šmejd, rád sdělíš ostatním, aby ho nekoupili taky". Že by teda RB chtěl odstrašit před firmou, ve které se už sám angažuje, čili sám před sebou? 12

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Snad chápu, co jsi chtěl říct. Ale mám k tomu 2 výhrady. Jednak kritika Renaultu byla hlavně na začátku, než se s RB dohodli na dalším řešení problémů. A druhá věc je ta, že RB nekritizuje software, na kterém se podílí. Pokud vím, díky novému softwaru a novému palivu poněkud zvýšili výkon. Ale jádro problému motoru je někde jinde, jak bylo dnes uvedeno v článku o Renaultu. A s touto částí RB nic neudělá.
                      K tvému přirovnání. Pokud budu mít u toho přehrávače pořád problémy s něčím, co nemůžu ovlivnit, pak tu část budu kritizovat dál. A naprosto netuším, jaký kšeft si RB kazí? On snad ty motory prodává??? Pokud vím, tak za ně platí a z jejich prodeje nemá jediný cent. Tak co z toho má za kšeft, který si absurdně likviduje???
                      Nevím, kde jsem psal, že někdo brání RB kritizovat Renault. Takže ani netuším, kde jsem se dopustil této demagogie. Možná bys mohl uvést citaci. Já jen nechápu, proč máte potřebu vyčítat RB, jak naprosto neoprávněně kritizuje ten úžasný motor (celá tato věta je nadsázka, abys mne neobvinil z demagogie a podsouvání). Téměř všichni vědí, že je výkonově daleko za Mercedesem a nejvíc poruchový a přesně to RB kritizuje. Na tom je něco špatného? Tak na tom se opravdu neshodneme. 03

                      + 3 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                rozpočet má vliv na možnosti zaměstnat nejkvalitnější lidi-konstruktéry. Tito lidé pak staví kvalitnější auta, která nezpůsobují poruchy motorů.03 13 Pro tebe asi nepochopitelné. Bohužel.
                3. Marko renault nestrašil, ale vydíral, pomlouval a špinil. Hádali jsme se o tom už v dobách, kdy tu byl článek (dnes už řádně osekaný), ve kterém Marko tvrdil, že si RedBull buď postaví svůj motor, nebo že odejdou k jinému dodavateli.
                Já Hornera ze lži neobviňuji. Jeho slova jsou pro mne důkazem, že se v RedBullu lže. Protože řekl pravý opak toho, co tvrdil Marko. Oba patří k respektovaným kecalům RedBullu. A ty jsi mne v minulosti nařkl, že bez důkazů viním RedBulláky ze lži. Pak tedy pokud Marko mluvil pravdu, Horner musel lhát. Pokud ale Horner mluvil pravdu, lhal Marko. Pro tebe a mne je to každopádně důkaz, že se u RedBullu lže. Tak že příště bys mohl brát má tvrzení vážněji, byť jsou činěna jen na základě logiky a indicií. 03 18 Ne vždy jsou lidé ze světa F1 ti nejvhodnější k tomu, abys jim věřil.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Nepochopitelně mi tu zmizela první část??? Odpovědi na body 1 a 2. Proč? Byly slušné05 10

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama