DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali
Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
anonym
21:28 04.12.2014 198.199.103.XXXna druhou stranu, podle toho, co se psalo i tady, i o cem uz nekolik let mluvi zasveceni lide bylo v testovani Ferrarri problem, ze mozna zkusili hodne novych dilu, ale kdyz byly testy nepresvedcive, tak je nepouzili a zahodili. A i proto Ferrarri v prubehu sezony nekolik poslednich let spise zacalo ztracet, protoze vyvoj sel pomaleji, nez u konkurence z duvodu spatneho rozhodovaciho procesu.
Jsem zvedav na novou sezonu. Treba vyvrati vsechny vase myty a duo Kimi - Seb behem sezony posunou Ferrarri dal, nez se to kdy podarilo duu Massa - Alonso -
-
-
-
Nasir
19:55 04.12.2014 213.216.61.XXXTvrzení, že Webber byl citlivější na změny z hlediska zpětné vazby, neznamená, že Webber nevěděl, jestli je to "dobré nebo špatné". V F1 není žádný pilot, který by snad vůbec netušil, co se s autem děje - zvláště když je to veterán. To je absurdní představa. Takovou citlivost by žádný inženýr pozitivně nezmiňoval a Webber by ani neseděl, kde seděl x let. Pepan to napsal správně. Akorát to o Webberovi myslím neřekl Horner, ale sám Newey.-
Ritchi
22:06 04.12.2014 149.7.114.XXX[odkaz na stránku]
V tomhle článku mluví o Vettlově i Webrově zpětné vazbě... Tak nějak v kostce, ale obrázek to udělá-
Jens
22:10 04.12.2014 78.157.160.XXXNebo tady - čtvrtá otázka: [odkaz na stránku]
Webber podle Neweyho poskytoval lepší zpětnou vazbu než Vettel.-
-
-
Mike17
13:58 05.12.2014 93.99.87.XXXOn ten kontext se dá vyložit různě. Z takto formulované věty se dá odvodit třeba to, že nějaký zanedbatelný vliv na vývoj měl i Webber, jen týkající se aerodynamiky. Na druhou stranu se to dá pochopit i tak, že větší vliv měl Mark. Není to napsané nijak přesně a pak je to jen o preferencích.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:32 04.12.2014 93.99.87.XXXTo co jsi napsal dává smysl. Ale nepřikládal bych tomu velký význam.
Nechci hodnotit management Ferrari. Ale všichni přiznali, že obětovali výkon motoru na úkor aerodynamiky a zpětně to ohodnotili jako chybný krok, se kterým ovšem během sezony nemohli nic udělat. Takže trochu předpokládám, že to přes zimu napraví (aspoň částečně).
A co týká vlivu jezdců, nemá už takovou roli jako dřív (kvůli omezení testování). Z pohledu jakým to podáváš ty, by mohlo taky vyplývat, že Ferrari poslal do kopru Alonso. Před jeho příchodem bylo na špici a čím déle u nich je, tím horší výsledky mělo. Aby jsme si rozumněli, já si to nemyslím!!! To, že je letos Williams na špici a Ferrari s RB ztratili není o jezdcích, ale na 99% novými pravidly. Vždyť jsou to úplně jiné vozy, než loni. Williams má skvělý motor, narozdíl od F a RB. A je celkem vidět, že co se týká šasi, je RB pořád špičkový vůz (takže asi dobře vyladěn).-
odin
12:32 04.12.2014 77.240.96.XXXNerad se mezi vás pletu, ale Miku přečti si co Pepan napsal výše. Jasně píše, že jak Massa, tak Alonso umožnili Ferrari jezdit v pátek, při trénincích odlišné programy. Tudíž, je těžko mohl Alonso poslat do kopru, dle tvé logiky. Také z toho, co Pepan napsal jasně vyplývá, že týmy testují každý pátek o závodním víkendu. Tak že, jaképak omezení testování se tu snažíš podsouvat, v návaznosti na vliv jezdců?
Mně se naopak to, co Pepan píše, zdá docela logické a vnímám to, jako zajímavý postřeh.
-
Mike17
12:56 04.12.2014 93.99.87.XXXKdyž si pro změnu přečteš můj příspěvek ty, pak tam najdeš OPĚT DOSLOVA, že si TO NEMYSLÍM a to dokonce se !!! Ty jsem tam dal úmyslně z obav, aby můj názor někdo nepřekrucoval. Koukám, zbytečně.
A omezení testování? Chceš mi snad tvrdit, že testují u Ferrari tak často, jako za dob Schumachera? To asi ne, že? Takže asi nemají piloti až takový vliv na vývoj, jako tenkrát.
A k zajímavým postřehům: Nebyl jsi vždycky kritikem teorií o "zlatých šroubovácích"? Pokaždé, když se někdo snažil vyzdvihnout Schumiho jako tvůrce vítězné série Ferrari, utřel jsi ho názorem, že pilot na to nemá skoro žádný vliv a tudíž to není jeho zásluha (z velké části oprávněně). Tudíž mne trochu udivuje, že najednou vidíš jako zajímavý vliv pilotů na vývoj a výkonnost vozů. Nějaká změna v názorech?-
odin
14:25 04.12.2014 77.240.96.XXXMiku, asi jsi mne špatně pochopil. (Je fakt, že jsem to ve snaze zkrátit příspěvek napsal debilně). Vím, že si nemyslíš, že by Alonso poslal Ferrari do kopru. Spíše jsem ti chtěl vyvrátit názor, že je omezeno testování a tudíž je zcela potlačen vliv pilotů na vývoj auta.
Pokusím se vysvětlit můj postoj k vlivu pilotů na vývoj auta za dob Schumiho a dnes. Názor jsem nezměnil.
Za dob Schumachera bylo testování tzv. povoleno. Ale co to znamenalo? Každý tým vyvinul nějakou "vychytávku" a odjel ji vyzkoušet někam na okruh. Ferrari mělo testovací okruh za humny a tudíž mohlo zkoušet každý den. Ostatní týmy musely jezdit na oficiální testovací okruhy. Vždy jsem tvrdil, že hlavním testmenem byl Badoer, nikoliv Schumacher. To jako argument proti Schumiho "pracovitým zásluhám". Samozřejmě, že Schumi testoval a poskytoval zpětnou vazbu také. Výhoda především Ferrari a Schumiho byla, že měli možnost prakticky ověřovat každý díl okamžitě na okruhu. Ostatní testovali z finančních důvodů méně často a tudíž celé "balíky" vylepšení.
V dnešní době se testuje také. Ale vždy společně o testovacích dnech, nebo v pátek při závodním víkendu. Piloti poskytují zpětnou vazbu stejně, jako ji poskytovali za dob Schumiho. Jenom je testování specifikováno a výsledný efekt (vliv) pilota na auto spravedlivější. Nic víc. To, že ten efekt pilota ve srovnání s efektem konstruktérů, desingnaiérů, pneumatikářů atd. atd. je zanedbatelný, nepochybuji ani dnes, a nepochyboval jsem ani dříve.
Já jsem vždycky krotil euforii ze Schumachera-boha a připomínal Schumachera-satana. Zajimavé je, že Schumi ve své druhé kariéře, v nových podmínkách, nepotvrdil žádnou z legend, kterými byl vynášen do nebes. Ať už jde o zpětnou vazbu, managment pneumatik, konstruktérské schopnosti atd. atd.-
Mike17
14:49 04.12.2014 93.99.87.XXXOK. S tím se dá celkem souhlasit. Jen jsem chtěl říct, že vliv pilota byl proti změně celých konstrukčních pravidel zanedbatelný. Stejně tak, jako za úspěch Ferrari může hlavně trojice Brawn, Todt a Byrne, může za slabší výsledky F a RB hlavně konstruktéři vozů.
S výsledky Schumiho po návratu se samozřejmě neshodneme. Pro mne je být srovnatelný s Rosbergem (v poslední sezoně), který je vyrovnaným kolegou Hamiltona, celkem úspěch. Aspoň na zasloužilého důchodce. Nebo jsi čekal, že v těch letech bude lepší? Já tedy ne.-
Pepan
15:26 04.12.2014 89.24.157.XXXJá si naopak myslím že vliv jezdců je větší než jsme ochotni si přiznat. Ne vše se dá nasimulovat na počítači. Pokud by to tak bylo možné, vyladění auta by se nasimulovalo na počítači a pilot by si jenom odzkoušel dráhu, aby věděl, kde brzdit. A je nutné, aby to vyladění dělal závodní jezdec a ne testovací pilot, tedy člověk, který musí vědět, jak se to auto bude chovat ne na trati, kde bude sám, ale i v chumlu jiných strojů, kde bude aerodynamika díky zvířenému vzduchu fungovat jinak.-
Mike17
16:17 04.12.2014 93.99.87.XXXPodívej, o tom jak velký vliv mají na konstrukci vozu piloti se můžeme jen dohadovat. Nikdo z nás o tom nemá ani páru.
Jen jsem chtěl říct, že není nic zvláštního na tom, že se výkonost týmů významně změnila. Vždyť se stavěly úplně nové vozy a změny výkonů vysvětlují už jen rozdíly ve výkonech motorů. RB má pořád skvělé auto, Ferrari na něj pořád lehce ztrácí a Williams má pořád 0,5-1s na Mercedes.
A kdybych měl brát vážně tvé náznaky (jestli jsem to dobře pochopil), že měl Massa významný podíl na výkonech Ferrari, pak bych jen dodal, že největší úspěchy mělo Ferrari za Schumiho. Příchod Massy je nevylepšil, ale naopak po sérii titulů přišel jen trochu náhodný titul Kimiho a pak úpadek. A ani Alonso na tom nic nezměnil. Stejně tak odchod Webbera nic nezměnil na letošním vynikajícím šasi RB. Při takovém srovnání bys musel mít Vettela za génia, když "přivedl" STR k vítězství a po příchodu k RB k sérii titulů.-
Pepan
17:40 04.12.2014 89.24.157.XXXNěkolikrát se uvádělo, že asi 90% všeho se dá nacvičit na simulátoru a těch zbylých 10% zbývá na testování na dráze. A tam asi ten vliv kvalitního jezdce bude velký, protože ovlivnění těch deseti procent může znamenat vítězství nebo jízdu na chvostu.-
odin
18:08 04.12.2014 77.240.96.XXXPepane, vážím si tě a tvoje názory beru (většinou mám podobné). Ale tady jsi trochu ulítl. Někdy v roce 1977, nebo "okolo" byl v Motoristické současnosti rozhovor se čtyřmi francouzkými piloty F1 (tuším, že šlo o Jarriera, Laffita, Arnouxe, Jaboulliera) a ti shodně na otázku vlivu pilota na výsledek závodu odpověděli 10-15%. Možná bych to ještě našel a třeba i naskenoval a poslal ti to (když mi dáš mail), nebo to někam vložil (aby sis nemyslel, že si vymýšlím). A to bylo před téměř40-ti lety, kdy snad nikdo nemůže pochybovat, že vliv pilota byl mnohem větší, než dnes v dobách počítačů a jiných automatických "pomocníků". Věř, že dnes jsou piloti jen "doplněk" vozu F1. Ta auta mohou jezdit i bez nich. Ale pokud jde o nějakou zpětnou vazbu při odladění auta, význam a kvalita pilota hraje roli. Ale nepřeceňoval bych to. -
Nasir
18:15 04.12.2014 213.216.61.XXXPepane, nebude. Dobrý tester může spíš určitý čas ušetřit, když se inženýři dozví potřebné věci rychleji, než od mladého ucha, co to tak nevnímá a sotva se umí vyjádřit. Ale pořád platí, že piloti vůz nestaví. Že dostanou inženýři dost informací neznamená, že dokážou problémy vozu dostatečně dobře vyřešit. Tvůj postřeh ohledně Massy je celkem zajímavý, ale v reálu je to složitější, takže souhlasím spíš s Mikem. Zapomněl jsi například na to, že Ferko má jako testmana zkušeného De la Rosu. Takže odchod Massy podle mě Ferku neuškodil.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek