DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali

Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Hornerem: O změně motorového partnera jsme neuvažovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 05.12.2014 18:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 04.12.2014 10:11
Jak do Hornerova proslovu zapadají Markovy řeči… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 04.12.2014 14:42
1. Že je Renault výkonově za Mercedesem tvrdí… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 04.12.2014 12:48
Ne. Měl říci, že musí společně s Renaultem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Pochybuji o tom, že byste mi bezdůvodně cokoliv mazali. Navíc, pokud něco smáznete, je tam poznámka a zdůvodnění. Tak že spíše tech. problémy buď u mne, nebo u vás.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Jo a ještě dodatek. Napsal jsem, že "mi zmizela", což není přesné. Protože se vůbec první část neobjevila v diskuzi. Čili asi vůbec neodešla. Ale proč? Nevím.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  1. a 2. Netuším co jsi napsal. Z toho co zůstalo jen chci upozornit, že chápu vliv rozpočtu na kvalitu, nicméně to nic nemění na faktu, že motory Renault byly nejporuchovější a tudíž si kritiku zasloužily. Ale možná, že smazaný text tvoji myšlenku změnil, tak to ber z rezervou.
                  3. Rozdíl mezi vydíráním, strašením a špiněním je čistě subjektivní podle toho jaký k osobě máš vztah. Když se mi bude opakovaně kazit třeba radio a řeknu prodejci, že pokud to nedá do pořádku půjdu ke konkurenci, je to vydírání? Ne, je to obchodní vztah. Za své peníze chci výrobek očekávané kvality.
                  -Ano v minulosti jsem tě z toho nařkl. V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH!!! Sám jsem mnohokrát psal, že Marka moc nemusím a ne všechno mu věřím. S něčím jsem s tebou souhlasil, v něčem ne. K Hornerovi mám jiný vztah. A v tomto případě nelhal. Jak už jsem psal.

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    3. no nevím jak opakovaně se kazil RedBullu motor. Mně přišlo, že neměli více poruch, než třeba Mercedes. Pokud ovšem do srovnávání účelově zahrneš všechny stáje používající motor Renault a všechny s Merglem, pak můžeš mít pravdu. Ale pak nechápu proč pánům z RedBullu leží tolik na srdci výkonnost Caterhamu, nebo Lotusu? Když v minulosti dělali vše pro to, aby např. výkonnost Lotusu omezili.

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Jednak nevím proč bych neměl zahrnout i ostatní stáje. Jednoku snad používají stejnou a bavíme se o ní ne?
                      A pokud trváš jen na RB, kolik náhradních jednotek musel použít Mercedes? Ať to vezmeš jak chceš, těžko můžeš tvrdit, že Renault nebyl více poruchový než Mercedes. Čísla mluví celkem jasně. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Citace:
                      Renault se musí podívat už na základní koncept jejich šestiválce. Motor při zatížení moc vibruje. Výfukové potrubí se chvěje v rozměru až 3 centimetrů, což zvyšuje prostorovou potřebu na zadní části. Bez zajímavosti jistě není, že Red Bull v této oblasti dokázal postavit velice úzký vůz.

                      Výfukové roury jsou navíc až moc dlouhé. Tím se dostává méně tepla a energie k MGU-H. Motor potřebuje značné změny také na hlavě válců a ve vstřikování, aby se zlepšilo spalování. Cílem je provést proces zapálení co nejdříve, aby nedocházelo ke chvění. U Mercedesu toto umí mnohem lépe. Výsledkem je vyšší výkon s nižší spotřebou paliva.

                      Nevím, odkud má redakce zdroj, ale je tu dost přesně napsané v čem má Renault problémy. A asi je to i důvod problémů při lednových testech a zvlášť u RB. Celkem to sedí, tak nemám důvod tomu nevěřit. 03

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Miku, ty jsi jako kolovrátek. Pořád meleš svou a moje argumenty nebereš v úvahu. Taky ti tu mohu napsat citace z článků oznamujících výměnu Vettelova šasi, a z analýzy jeho křivé podlahy. Z čehož jednoznačně vinit Renault nelze. Nikde jsem nepsal, že byl Rencek lepším motorem. Napsal jsem pouze, že zas tak špatný nebyl.
                        Důvod proč jsem se zapojil do debaty, byly diametrálně rozdílné kecy vypouštěné z hnízda RedBullu. A možnost dokázat ti na nich, že se lže i v prostředí F1. A to zcela záměrně a účelově. Protože, když já nevěřím všemu, co aktéři okolo cirkusu F1 vypustí z úst, jsem tu tebou osočován, že si dovolím bez důkazů obviňovat tyto lidi ze lží, podvodů atd. Ano tehdá jsem důkazy neměl. Dnes mi je Horner poskytl.03 18 Což ti asi nebylo moc po vůli, soudě z tvojí reakce na Pepana ... "(Zapadají jako motivace Renaultu. Co měl říkat? Motor stojí za h..., ale my jsme spokojení?)". Proto také nebereš v úvahu, že i RedBull udělal některé chyby při stavbě auta a markovsky vše házíš na Renault.03 13

                        + 2 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Nasir

                          213.216.61.XXX
                          A jéje, tak tohle vyvolá ještě dlouhou reakci od Mika. 03
                          Zase se neshodneme na úhlu pohledu. Všichni si myslí, že Renault je horší motor, ale jedině pro Mika je to důvod jako by schvalovat vše, co RB udělal a řekl k motoru a označit ho za šmejd. Jen proto, že Mercedes dodal ještě lepší motor. Škoda, že náskok Mercedesu je tak výrazný, protože kdbyy byl malý, bylo by těžší označit motor za "šmejd", když by RB zaostával minimálně. Protože v závodech nesoutěží přímo motory, ale vozy s motory, což je rozdíl a zkresluje to srovnání.

                          Mimochodem - co by se stalo, kdyby hypoteticky Mercedes odstoupil z F1 a motor Renaultu se najednou ukázal jako ten nejlepší? Najednou by to šmejd nebyl, přestože by šlo o úplně stejný výrobek? 03

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Víš, vždycky mne pobaví, když mne obviňuješ z demagogie. Já jen řekl, že Mercedes vyrobil výkonější a spolehlivější motor (což jsi teď paradoxně sám napsal 12). A v tvé pojetí schvaluji vše co RB udělal a motor označuji za šmejd. Zkus se podívat co znamená slovo demagogie a pak se zkus zamyslet, jestli jsi právě nepředvedl typickou ukázku. 12
                            K druhému odstavci: Kdyby tu Mercedes nebyl, neměl bych důvod říkat, že za ním Renault výkonově a spolehlivostí zaostává. Ne? To samé by platilo u RB! Není to logické? Šmejd sis vymyslel sám, tak mi to nepodsouvej!!!

                            + 2 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Nevím v čem jsem jako kolovrátek. Ty první 2 odstavce nejsou MOJE domněnky, ale citace z článku. A podle článku to asi není ani názor Marka. Jestli se ti na tom něco nelíbí, obrať se na redakci, aby ti řekla který "lhář" to tentokrát tvrdí. 03
                          Odinovsky mi přisuzuješ věci, které jsem neřekl. Třeba to, že vše házím na Renault. Není to typicky Markovská lež? 03

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            A kolovrátek se točí dál...18
                            Nikde nezpochybňuji nedostatky Renaultu, tak proč to tu uvádíš?
                            Prozradím ti malé tajemství. I mercedes měl své nedostatky. A věř, že na jejich odstranění usilovně makají, aby pro příští sezónu byli ještě lepší. A velmi pravděpodobně také budou opět lepší, než zbytek. Jde o stejný efekt, jako jsme mohli pozorovat v minulosti u RBR. Geniální auto je stále vylepšováno. Tak že soupeři musí vynakládat mnohem větší úsilí a peníze, aby se jenom přiblížili.03
                            Také Mercedes -tým mohl kritizovat své oddělení motorů za nedostatky. Proč to nedělal? Jednak jsou asi etičtější a druhak jim stačil i takovýto motor k porážce svých soupeřů.
                            Ještě se vrátím k hypotéze Nasira. Nevím, jak to myslel, ale já to pochopil tak, že motory od Mercedesu by v F1 byly (McLaren, Williams, Force India), ale tým Mercedes by neexistoval. Výsledky by pak byly podobné, jako letos. Jenom posunuté. RedBull by vyhrál PK a Ricciardo by byl mistr světa. (nevím, kde by jezdili Rosberg s Hamiltonem, a jak veliký by byl jejich vliv na výsledky a umístění týmu za který by startovali, ale předpokládám, že by konečný výsledek zas tolik neovlivnili.) Pak by dle výsledků byl Renault nejlepším motorem. Ten samý Renault by porazil ten samý Mercedes.
                            Je to sice hypotéza, ale zase tak nesmyslná není. Když ty odmítáš brát na zřetel výborné šasi Merglu, bez kterého by jim jejich nejlepší motor byl také k ničemu, tak proč neuvést i ji? Ta auta je třeba posuzovat jako celek. Což ty evidentně nechceš učinit. Protože bys nemohl výsledky RBR házet po markovsky na motor Renaultu. Nemůžeš oddělit motor od zbytku auta. To je přesně začátek naší diskuze. Ty jsi to učinil a já ti oponoval, že zodpovědnost za "neúspěch" měli férově rozdělit mezi Renault a RBR.03

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              -Proč Mercedes nekritizuje vlastní motor? Na to ti fakt mám odpovídat. Jednak se nekritizuje vlastní výrobek a jednak se nekritizuje to co je lepší než konkurence. To snad dá rozum.
                              -Jestli to myslel takto, pak to aspoň dává smysl. Ale těžko to něco změní na tom, že by RB kritizoval výkon a spolehlivost motoru. Protože by byl pořád méně výkoný a pořád méně spolehlivý. Že mu toto chybí vidí snad každý. Jestli by byla kritika tak intenzivní je věc druhá.
                              -Kde jsem napsal, že Mercedes má špatné šasi??? Jistěže má na tom svůj podíl. To že za vše může Renault mi neustále PODSOUVÁŠ pouze ty. Já jen tvrdím, a píšu to asi po milionté a opět nejspíš zbytečně, že má menší výkon a horší spolehlivost. To Markovsky tvrdí všichni a výsledky to dokládají. 20

                              + 1 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Špinavé prádlo by se nemělo prát na veřejnosti Vzpomeň si na Mercedes. Jak se ze začátku trápil a přitom jsme nikdy neslyšel, že by třeba motoráři řekli, že zbytek auta stojí za.... Prostě to probrali za zavřenými dveřmi a na venek drželi jako jedna parta po kupě. Red Bull získal i díky Renaultu 4 tituly, takže trochu zdrženlivosti bylo na místě.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zipp

          zipp

          89.103.223.XXX
          Nemyslím si, že je správný tvrdit, že RB získal ty 4 tituly i díky Renaultu. Tou dobou byly všechny motory velice podobný a na výrobci motoru tak záleželo opravdu minimálně

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Chápu, ale je to trochu jiná situace. Mercedes je jedna firma. Kdyby na sebe obě poloviny fabriky říkali, že dělají něco špatně, pak by z toho vyšel celý Mercedes jako neschopná firma.
          U RB je Renault pouze dodavatel, který má dodávat za velké peníze kvalitní výrobek. Což v tomto případě Renault nedělal. Kritika je na místě. Když si já od kohokoliv koupím šmejd, pak to všem ochotně sdělím. Aby si ho nekoupili taky. 03

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Christian len mláti slamu,... ...lebo jasne hovorí, že chcú výkonový handicap motorovej jednotky, len znížiť, nie vyrovnať s pohonnou jednotkou od Mercedesu, na ktorú Renault zjavne nemá vedomosti, ako to dosiahnuť, lebo peniaze by aj boli a ani neuvažujú o väčšom rozmrazení motorov v r. 2015, ako Ferrari, lebo sú totálne v riti a prešľapujú na mieste. 02 Myslia si, že ak budú búšiť do FIA, tak od r. 2016 tu budú zase V8, čo je úplná blbosť, lebo stanovená spotreba by im vystačila na polku závodu. 02

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Red Bull podle Christiana Hornera nikdy neuvažoval o změně motorového parntera Jistě že neuvažoval, jak by taky mohl? Sám to Horner řekl, Mercedes by jim motor nedal, u Ferrari by byli jen zákazníkem s motorem, kterej stojí za podobnou bačkoru, jako ten jejich stávající

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Myslím si, že na jaře mělo Ferrari lepší motor než Renault. Jenže zatímco u Renaultu začali makat na tom, aby aspoň částečně stáhli ztrátu na Mercedes, u Ferrari se fabrika rozdělila na dvě skupiny. Motoráři osočovali konstruktéry auta,že auto stojí za starou belu a autaři nadávali na motoráře, že jejich motor za nic nestojí. Místo práce házeli vinu na druhé, čímž Renaultu umožnili dotáhnout ztrátu.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Podle dnešního článku o Alonsovi Ferrari může lehce motor vylepšit, ale nemohli to udělat během sezony. Uvidíme na jaře. 03

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Nevím, byť jsem velký optimista, v tomhle jsem spíše skeptik. Současná fabrika Ferrari se mi zdá dost rozhádaná a nemyslím si, že cigaretový manažer to nějak ukočíruje. Navíc, Ferrari přišlo v průběhu dvou sezón o dva dobré testovací závodní jezdce. Tady si dovolím jistou úvahu. O Massovi se vědělo, že je vynikající testovací jezdec, že týmu poskytuje dobrou zpětnou vazbu. Dost podobně na tom byl i Alonso. Tohle týmu loni umožňovalo, aby při trénincích oba jezdili jiné programy a data z obou vozů byla kompatibilní. Loni odešel Massa a Ferrari letos spadlo až na čtvrtou příčku. Samozřejmě že to není jenom díky Masově odchodu, ale jistý podíl tam asi je. Letos odchází Alonso a Ferrari má na příští sezónu dva mistry světa, kteří ale pro testování úplně nejvhodnější nejsou. Ostatně, i Horner se vyjadřoval, že Webber poskytuje lepší zpětnou vazbu než Vettel. Moji teorii podporuje i to, že když loni Webber ukončil spolupráci, RB letos taky spadl. A podporuje ji i to, že Massa je letos ve Williamxu a tomu se začalo dařit. Jenom škoda Massovy smolné první půlky roku. Kdyby jej dvakrát nesestřelili z trati, je docela možné, že by v konečné výsledkové listině skončil před Alonsem, což by pro něj bylo hodně velké zadostiučinění. To je ale kdyby.....

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama