DISKUZE K ČLÁNKU Aerodynamik odpovídá čtenářům F1News.cz: Zavěšení McLarenu, ošklivé nosy či hodnocení korelace

Zkušený aerodynamik jednoho špičkového týmu exkluzivně odpovídá čtenářům F1news.cz na jejich zajímavé dotazy. Kolik z celkového přítlaku vozu vytváří difuzor? Dočkáme se letos pasivních DRS (DRD) systémů? Jsou zadní ramena zavěšení McLarenu tajnou zbraní? Jak ovlivňuje aerodynamiku vozů déšť? Jak probíhá návrh aerodynamického balíku či jak se hodnotí korelace dat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Aerodynamik odpovídá čtenářům F1News.cz: Zavěšení McLarenu, ošklivé nosy či hodnocení korelace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 74, poslední 13.03.2014 09:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Gustav Anděl (Hlasovalo 22 lidí) 09.03.2014 20:45
To mi hlava nebere Nejsem schopný pochopit tolik… »
» erdedy (Hlasovalo 20 lidí) 09.03.2014 17:32
Tak toto je goool...18 18 18 Pocuj… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 17 lidí) 09.03.2014 14:13
Dlhy 11 11 oba palce hore!!04 aj na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • bejo

      109.230.14.XXX
      Aby se podvozek přisál

      Venturiho efektu se ale využívá i v celkové konstrukci automobilu. Vzduch, který je přisáván pod podlahu vozu, se zde urychluje. Podle Bernoulliho rovnice, o níž jsme slyšeli ve fyzice na základní škole, má rychle proudící vzduch pod podlahou nižší tlak než je tlak okolní. Na automobil je tak vytvářena síla tlačící auto k vozovce (přítlak).

      Tohoto efektu využívají i vozy Formule 1. Ty se navíc snaží jeho vliv maximalizovat. Říká se, že aerodynamika podvozku vytváří asi 40 procent celkového přítlaku monopostu.

      Důležitým prvkem, který k vytváření přítlaku přispívá, je právě difuzor. Je to speciálně tvarovaná část naspodu zádi vozu. Difuzor je tedy vlastně směrem k zádi vozu se rozšiřující kanál. Přitom nemusí být zespodu uzavřený, jeho spodní část tvoří samotná vozovka.

      Vzduch se v rozšiřujícím se difuzoru postupně zpomaluje, čímž opět narůstá jeho statický tlak. Může se tak zdát, že difuzor vlastně k celkové tvorbě přítlaku na automobil nijak nepřispívá. Naopak, že má spíše negativní účinek.

      Jenže je to naopak. Difuzor má totiž za úkol zpomalit urychlený vzduch pod vozem zpět na rychlosti blízké okolnímu proudění. Díky tomu se pak vzduch přicházející zpod podvozku snáze mísí se vzduchem v úplavu (rozvířeném vzduchu) za autem. Hranice, na které se oba proudy mísí, je méně turbulentní.

      To má dva praktické důsledky: difuzor tak usnadňuje proudění vzduchu pod vozem, a i když je umístěn až v zadní části vozu, usměrňuje proud vzduchu pod vozem prakticky v celé délce. Bez difuzoru by se urychlený vzduch z pod vozu snažil díky své vlastní rychlosti neřízeně "cpát ven". To by negativně ovlivnilo odpor vzduchu celého vozu a snížilo přítlak. Difuzor odpor vzduchu snižuje a napomáhá rychlému a usměrněnému proudění vzduchu pod vozem. Což přítlak právě zvyšuje.

      zdroj: [odkaz na stránku]

      a cim viac vzduchu dostanes do maleho priestoru, tym rychlejsie musi prudit, aby sa dostal von.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nanifak

    62.240.189.XXX
    Akorát nechápu, proč jste to všechno překládali do angličtiny...Kapor přece rozumí česky i slovensky!

    + 19 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Ten aerodynamik česky neumí, proto jsme mu to museli přeložit. A aby z toho mohl mít užitek širší okruh čtenářů i ze zahraničí, tak jsme zde ponechali i jeho odpovědi v originále a udělali dvoujazyčnou verzi. Snad to nikomu vadit nebude.

      + 12 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.177.88.XXX
        Díky Petře za sehnání ochotného člověka, článek, překlad a možnost zeptat se. 03

        + 9 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.41.82.XXX
        Perfekt!!!01 01 01

        Sudiac podla toho "-1" prepokladam, ze niekomu tento web/resp. jeho !KVALITA! niekomu hodne lezi v zaludku... Zavist je hnusna vlastnost, ale nas (citatelov) tesi, ze to takto je a hadam aj zostane!!!18
        Takze som vlastne rad, "a myslim, ze hovorim za nas za vsetkych" (tu na fore), ze maju co zavidiet!03

        + 14 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    78.157.160.XXX
    Díky Děkujeme za pozitivní reakce. Dotazy byly vaše, borec je člověk, který to umožnil a který na ně byl ochoten ve svém volném čase odpovědět, ne já.

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    85.207.90.XXX
    Borec Petře, jsi prostě BOREC!!! 01 01 01 11

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000341

    uzivatel000341

    81.201.60.XXX
    Velmi profesionální Díky :-)

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel

    78.157.160.XXX
    Thanxx Bezva, díky moc!

    + 11 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.113.219.XXX
    Super!

    + 12 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • smidke

    smidke

    89.173.88.XXX
    to nemalo chybu Petr 01 fantázia 11

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    Dlhy 11 11 oba palce hore!!04 aj na nohach 11 11

    + 17 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama