DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: "Děláme pokroky, korelace je dobrá"
Technický ředitel Lotusu Nick Chester po Bahrajnu hodnotí to, co se týmu podařilo - kolik toho o skutečném výkonu vypovídají časy na kolo, proč ztratili tolik času v garáži, jaká si odnáší z prvního testu pozitiva a jaký mají plán pro ten druhý.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: "Děláme pokroky, korelace je dobrá"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001446
(Hlasovalo 7 lidí)
25.02.2014 08:58
úsměvné Tak to je príma.- Lotus postavil auto… »
» uzivatel000046
(Hlasovali 3 lidé)
25.02.2014 14:40
Neviem, ako je na tom Williams rýchlostne, ale… »
» uzivatel000615
(Hlasovali 3 lidé)
25.02.2014 15:06
Tvoje poznámky bezpředmětné určitě nejsou, ale… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:45 25.02.2014 194.160.178.XXXNo ako vidieť,... ...v Lotuse sú optimisti a ja osobne tiež a som rád, že tím prekonal všetky úvodné potiaže s financiami, úspešne uzavrel zmluvu s dodávateľom pohonných jednotiek Renault a postavil aj solídne auto pre r. 2014. Ako vidieť práca v tíme Lotus sa darí a to je veľmi dobre, lebo je ďalším uchádzačom o titul v tomto roku, nakoľko jazdcov na to má, ak všetko bude fungovať tak, ako si to v tíme naplánovali.-
-
uzivatel000615
11:25 25.02.2014 90.182.189.XXXProtože to říkají u Lotusu, takže to je přece 100% pravda, ne?...-
Kapor
13:23 25.02.2014 194.160.178.XXXV Lotuse sa rozhodli pre túto cestu už dávno predtým,... ....lebo toto riešenie je známe z minulého roku a preto, že ostatní volili inú cestu, lebo je jednoduhšia a menej riskantná, že neprejde nárazovými skúškami, ak to tím nemá dobre premyslené. Toto riešenie však prináša zlepšenie prítlaku aj vpredu, lebo vzduch s predného je usmernený od krídla do medzery medzi kly, kde dosahuje úctihodnej rýchlosti, pokračuje pod podlahou na difuzor dozadu a tak, zlepšuje prítlak aj vzadnej časti vozidla, leho tá mezdera vastne simuluje tú minuločočnú, medzeru mezdi nosníkmi predného krídla, lebo nos bol nad ňou, čiže takto sa im podarilo vlastne zlepšiť to, čo fungovalo aj minulý rok až na to, že tá medzera je o niečo užšia a teda o čo je menšie krídlo, tým viac prítlaku sposobuje rýchle prúdiaci vzduch medzi klami, úmerne rýchlosti. Čím je teda rýchlosť vyššia, tým ide čumák nižšie a auto má nižší odpor, lebo aj prítlak sa znižuje. Tak to je asi tak v kocke povedané.-
-
-
-
-
Jens
10:27 26.02.2014 109.81.245.XXXTo nevím, jestli je u nás více plnohospodářských rodinných firem, ale každopádně bače ani salaše už nemáme. A k té orné půdě - s tou to u nás není lepší než u vás na Slovensku.. na zemědělství se po revoluci kašlalo, všechno se dováží, orná půda se likviduje, což se nám může dost vymstít.
-
-
-
-
-
-
-
Arnoux
11:46 25.02.2014 217.66.164.XXXJá pořád nechápu jednu věc.To ve skutečnosti nevidíte jak je Lotus i TR rychlé? Je potřeba jen posuzovat rychlost ve vztahu ke ztrátě jedněch testů,kterou má Renault v konsolidaci agregátu v autě a hlavně k reálným skutečnostem.
Předpokládám,že výkon motoru Energy je omezen z důvodu najetí počtu kilometrů a sbírání dat.Podle jejich udajů od čtvrtka dojde u Caterhamu,Lotusu a TR ke zvyšování výkonu a ždímání motoru v závodních podmínkách.
I přes tohle je přibližná ztráta Lotusu a TR na Ferrari a FI 2,2s, na Williams 1,7 a Sauber 1,5s.Nejde uplně o časy, ale hlavně vztah maximální rychlosti k časům.Lotus a TR jezdí na rovině kolem 310km/h.Ostatní zhruba o 30km/h rychleji.
Jsou tedy časy Lotusu a TR pomalé? Já říkám,že rozhodně ne a až dosáhnou stejnou maximálku budou rázem někde mezi Mercedesem a MCL.O RB ani nemluvím,až jim auto přestane hořet rychlost bude.
A jsou Williams se Sauberem rychlé? Já tvrdím,že rozhodně ne.Nepochybuju o tom,že oba vypálili nějaké skorokvalifikační kolo.Technika funguje, tak pohádky o tom,že nejezdí rychle jim nežeru.Došlo tedy ke stagnaci časů a ted už se budou zlepšovat jen o setinky.
Jde jen samozřejmě o můj názor na věc, ale to že Renault udělal slabý motor, který jede na rovině jen 310 když ostatní jezdí o 35km víc je blbost.Pokud by to tak bylo-celá diskuse je samozřejmě bezpředmětná.
-
uzivatel000046
14:40 25.02.2014 194.228.216.XXXNeviem, ako je na tom Williams rýchlostne, ale kvalifikačné kolá určite neskúšal. Nemal ani kedy.
Prvý deň stáli, mali problémy s prísunom paliva. Nakoniec vymenili motor. Massa odjazdil len 5 kôl.
Druhý deň robili dlhé výjazdy. Bottas odjazdil viac ako dve VC za sebou. Žiadne kvalifikačné pokusy. Podľa všetkého ani nenasadil softy.
Tretí deň nacvičovali pitstopy. Bottas žiadne merané kolo. Massa nejaké časy urobil, ale s autom, ktoré nebolo nastavené a s gumami, ktoré celý deň prehadzovali hore-dole. Žiadna kvalifikácia.
Štvrtý deň jazdil Nasr - úplný nováčik. Napriek neustálemu prerušovaniu odjazdil viac, ako bolo treba na superlicenciu. Žiadne rýchle kolá, len dlhšie výjazdy.
Rozprávky tu rozpráva niekto iný, nie Williams. -
uzivatel000615
15:06 25.02.2014 90.182.189.XXXTvoje poznámky bezpředmětné určitě nejsou, ale vem v potaz ještě jednu věc - rovinka má nějakou délku a na té 2 vteřiny na kolo určitě nenaženeš. Zbytek okruhu už se na plnej výkon nepojede, tam záleží hlavně na autu. I já tedy vidím prohlášení Lotusu za velkhubá a investorulahodící. Samozřejmě, že doufám, že nebudou moc ztrácet, protože ač ferrarista, nejradši budu, když bude pole co nejvíce vyrovnané (a zároveň s co nejvíce odlišnostmi tech. řešení mezi jednotlivými stájemi) a ze závodů a celého šampionátu bude napětí jen hýřit.-
Arnoux
07:48 26.02.2014 217.66.164.XXXRocky já souhlasím.Tohle žvanění je k ničemu zvlášt když ztráta na Mercedes je pořád 5,5sekundy.
Je to spíš směšný,podobně směšný jsou ale tvrzení tady od kluků,že Williams nezkoušel rychlé kolo.
Každy kdo nemá technické problémy je zkouší, protože chce vidět jak rychlé auto mají a pokud je auto pomalé,novými díly se moc nezrychlí.Jsou to jen setinky.
Stejně dnes článek od Ferrari je dost usměvný.Ani po třetích testech neuvidíme jejich rychlost. To je fakt sranda.
Všichni víme prd a jen tipujeme a to myslím i všechny inženýry a jezdce z F1.Teprve vývoj ukáže co ta auta umí.
Renault ale jako jediný v poli mění v mapách počet zapalovaných válců současně se změnou charakteristik tvrdosti zdvihátek ventilů-čimž vlastně mění jejich časování.Pokud se mu podaří tohle sladit-budou Renaulty nejrychlejší.O tom jsem přesvědčený.Jaká bude spolehlivost-to si říct netroufám.
Tohle si objednal ve vývoji Redbull a proto taky přešel na Renault i u druhé stáje.Mercedes ani Ferrari tohle nemají.
Myslím,že u Redbullu vědí proč to chtějí mít v autě.Udajně to dokáže ušetřit velké množství paliva v závodě.
Uvidíme....
-
-
-
-
-
uzivatel001446
08:58 25.02.2014 212.24.137.XXXúsměvné Tak to je príma.- Lotus postavil auto které je podle dosud publikovaných článků naprosto super a vlastně skoro kandidátem na titul , ale tady v každém druhém odstavci říkají že jejich cílem je auto více pochopit. Zkrátka postavili něco čemu vůbec nerozumí Jsou fakt geniální.-
jika
12:47 25.02.2014 88.83.187.XXX"......ale tady v každém druhém odstavci říkají že jejich cílem je auto více pochopit. "
V tvoji vlastní větě si všimni slova VÍCE. Zkrátka mají novej vehikl. Je to skoro stejný, jako když jsi zvyklej chodit do Lidlu a přes víkend ti přehážou regály.-
uzivatel001446
15:10 25.02.2014 212.24.137.XXXOK, když mi Lidl přeháže regály, přeháže mi je on a ne já. Kdežto oni si to auto udělali sami Kdybych si regály přehazoval sám asi bych věděl co kde mám.
-
-
uzivatel001447
23:50 25.02.2014 188.123.100.XXXrad by som upozornil na podobnost s McL ktory cely minuly rok stravil snahout auto viac pochopit:)-
uzivatel001446
08:26 26.02.2014 212.24.137.XXXJe to obecné. Prostě mi přijde zajímavé že někdo něco vyvíjí, pak to postaví a posléze začne zjišťovat co postavil a snažit se chápat teprve tehdy jak to funguje. Samozřejmě chápu že to není nic jednoduchého a nezlehčuji složitost vozů. Ale Vzhledem k tomu jací lidé jsou v týmech rekrutovaní atd. je to fakt zvláštní jak extrémně jim to nefunguje. Přirozená situace je například u Mercedesu, kde to také není 100% ale jede jim to a ladí "detaily".
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek