Petrov o svém novém angažmá i o loňské sezoně

iM2, 19. února 2012, 21:10 Google+

V pátek jsme se oficiálně dozvěděli to, o čem se již delší dobu mluvilo. Vitalij Petrov nahradí u Caterhamu Jarna Trulliho už pro tuto sezonu a James Allen ho hned v pátek řádně vyzpovídal.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 20.02. 11:05) Napište svůj názor
Petrov, Vitalij

Petrov, Vitalij | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Prvně gratulace k zisku místa závodního pilota u Caterhamu. Musí to být úleva, že jste konečně vyřešil svoji budoucnost a že budete na roštu i v roce 2012. 
Vitalij Petrov: Mockrát děkuji. Samozřejmě to byla těžká zima a nakonec se nám to podařilo.

Byly zde určité spekulace, podle kterých jste se měl připojit ke Caterhamu. Takže jak tato dohoda vzešla, jak probíhaly jednání s Tonym Fernandesem a jeho partnery?
Jednání s nimi byla dobrá, ale potřebovali jsme vyřešit některé rozdílné detaily. Pak se nám nakonec podařilo dosáhnout této smlouvy a domluvit se.

Je to jen jednoroční kontrakt?
Momentálně se k tomu nemůžu vyjádřit, musíte si počkat.

Jaký byl váš první dojem z Caterhamu? Dnes jste byl v továrně, abyste si vytvaroval sedačku...
Myslím, že během uplynulých dvou let udělali velký pokrok, teď mají nové auto, od léta bude nová továrna, takže se posouvají správným směrem. Myslím, že to pro ně bylo hlavním cílem. Můžete také vidět, že tito lidé chtějí v F1 něčeho dosáhnout, nechtějí být jen jedním z mnoha týmů. Příští rok chtějí dosáhnout dobrých výsledků, takže to je to, proč je práce s nimi docela zajímavá.

První test v Jerezu jste už nestihl, takže před prvním závodem budete mít ve voze jen čtyři dny nebo tak nějak. Bude to stačit k tomu, abyste se sžil s novým autem, systémy a vším ostatním?
Ano, systémy jsou absolutně stejné, je zde jen nový volant, je to nové auto, noví lidé a bude o trochu těžší do týmu zapadnout. Vše teď ale vypadá velmi dobře a nevidím velký problém v tom, že první testy jsou už pryč, stejně se jen kontrolovaly nějaké systémy. V Barceloně to teď bude opravdové testování.

Nahrazujete hodně zkušeného jezdce v osobě Jarna Trulliho, jaké to je?
Abych byl upřímný, tak bych nerad mluvil o ostatních jezdcích a o Jarnovi, protože to není dobré. Není to dobré pro mě, není to dobré pro ně a nikdy nevíte, co by od vás chtěli slyšet a tak podobně. Myslím, že ostatní lidé o tom mluvit mohou, ale já ne. Mou prací je řídit.


Petrov v loňském Renaultu (foto: Renault Sport F1)

Dalším jezdcem, kterého dobře poznáte, bude Heikki Kovalainen. Jak dobře už ho znáte a jak se těšíte na práci s ním?
Nebydlí moc daleko od místa, kde v Rusku bydlím já - naše země jsou si velmi blízké - takže nevidím žádný problém ve spolupráci s ním. Doufám, že spolu budeme vycházet docela dobře.

Jak jste již zmínil, tak cílem Caterhamu pro letošek je udělat velký krok kupředu, dostat se na konec středu pole a získat body. Jak moc jste si myslíte, že je to reálné poté, co jste mluvil s lidmi jako Tony a s lidmi z technického týmu?
Tento tým nezůstal na stejné úrovni, na jednom místě, pořád se posouvají dopředu. Pořád se snaží získat nové lidi, dostat na auto nové díly, koupili novou továrnu, koupili KERS - ví, že [auto s] KERS je o pět desetin rychlejší než bez něj. Nechtějí být jen součástí F1, v budoucnu chtějí dosáhnout nějakých výsledků. To je to, proč jsem docela rád za to, co dělají a v budoucnu, pokud budou pokračovat stejnou cestou, v tomto týmu vidím velkou budoucnost.

Takže vidíte to, co Heikki během uplynulých dvou let s týmem dosáhl jako něco, na čem můžete začít a růst s týmem?
Ano, spolu tým můžeme tlačit k větší profesionalitě. Heikki už to udělal a já se budu snažit pomoci dělat to samé.

Vstupujete do své třetí sezony v F1, jaké jsou oblasti, ve kterých se chcete ještě zlepšovat jako jezdec?
Myslím, že kousek po kousku můžete zlepšovat všechno. Tyto věci nikdy nebudou perfektní, takže byste měl pořád na něčem pracovat - na rychlosti reakcí, na stabilitě, na všem. I když mluvíte s novináři, tak byste měl pochopit, co musíte říci a co musíte dělat.

Od doby, kdy jste byl poprvé v roce 2010 potvrzen jako jezdec Renaultu, vás lidé možná neprávem považují za platícího jezdce. Štve vás, že lidem musíte neustále dokazovat, že si místo ve Formuli 1 zasloužíte?
Víte, v roce 2010 jsem musel lidem dokazovat, že zde nejsem kvůli tomu, abych platil. Ale v roce 2010 jsem ukázal pár dobrých závodů, nicméně to vypadalo, že jim to nestačilo. Myslím ale, že po roce 2011 již nejsou oprávněni tak mluvit, protože platící jezdec nemůže dosáhnout svého prvního podia a pak dojet tolikrát na bodech.

Myslím si, že není dobré mluvit o [těchto] věcech. Byl jsem také rychlejší než Nick [Heidfeld] a Bruno [Senna] a další jezdci. Takže si myslím, že bychom měli zapomenout na to, že jsme přišli, abychom platili. Vím, že o penězích se diskutuje všude, nejen u nás, ale také u Trulliho, který je zkušený, a pak Heidfeld je také zkušený, ale není dost rychlý a tak. Myslím ale, že po [mých výkonech v roce] 2011 musím říci, že zde nejsem platícím jezdcem.

Rok 2011 začal samozřejmě velmi dobře, když jste získal první podium, jak jste již zmínil. Pak přišly další dobré výsledky, pak ale vývoj Renaultu přestal stačit a zažil jste těžký konec roku. Naučil jste se toho během roku hodně díky těmto vrcholům a pádům?
Samozřejmě roky 2010 a 2011 nemůžeme zapomínat, protože jsem se toho hodně naučil. Byla to kompletně rozdílná auta, byl to KERS a byly to jiné gumy, v autě byl také jiný systém, se kterým jsem pracoval. Hodně jsem se toho naučil a bez toho by bylo velmi těžké být zde v Caterhamu. Z minulých dvou let tak mám docela dobré zkušenosti.


Zde vloni na Nürburgringu při Velké ceně Německa (foto: Renault Sport F1)

Byl jste zklamán tím, jak skončila vaše kariéra u Renaultu a nebo za tím prostě chcete udělat velkou čáru a soustředit se na rok 2012?
Jak jsem řekl již předtím, nechci o těch věcech [v minulosti] mluvit, protože co bylo, to bylo. Můj život se tím nezastavil, jde dál. Jsem šťastný a rád bych zůstal v Caterhamu. Jsem rád, že věří, že můžu být dobrým jezdcem. Je škoda, že to Lotus nepochopil a rozhodl se vzít jiné jezdce, ale já chci pokračovat ve své práci.

Jak zareagovalo Rusko a vaši fandové doma na novinku ohledně Caterhamu? 
Je to tady velká novinka. Hodně lidí volá, mám hodně zpráv a čtu o tom hodně zpráv. Vím, že už to běží i v televizi... takže je to docela zajímavé a F1 se stává větší a větší.

Když se podíváme na nadcházející sezonu jako na celek, Sebastian Vettel a Red Bull byli vloni docela dominantní, myslíte si, že se kvůli tomu, že se toho v pravidlech moc nezměnilo, může pole více přiblížit?
Uvidíme, ale vypadá to, že Red Bull je nejsilnějším týmem, ale v Jerezu se neukázal plný potenciál aut. Ostatní týmy bych nerad komentoval, protože nikdy nevíte, byl to pouze první test a já tam ani nebyl, takže je to pro mě o to těžší o tom mluvit. Takže si musíme prostě počkat na první závod a pak budeme vědět.

A nakonec, co si myslíte, že by mohl být dobrý cíl pro váš první rok u Caterhamu?
Momentálně vám nemohu říci, protože jsem v tomto autě ještě neojel ani kolo. Takže potřebujeme nějaký čas, abychom porozuměli tomu, jak je naše auto rychlé nebo ne. Myslím, že bychom se měli zaměřit na naši práci, nemusíme si dávat za cíl, že bychom na konci roku chtěli být v TOP10 nebo tak nějak, protože je to velmi, velmi těžké. Myslím, že hlavně musíme dobře pochopit, co děláme, co můžeme udělat a potřebujeme čas a tvrdou práci, aby se nám to povedlo.

Vytisknout

Diskuze: Petrov o svém novém angažmá i o loňské sezoně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 20.02.2012 11:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Německa (Nürburgring)

Nürburgring: Zelené peklo 2/3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud