Neale o letošním vývoji MP4-25: Kde udělal McLaren chybu?

Petr Hlawiczka, 10. listopadu 2010, 15:40 Google+

Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři hovořil o vývoji letošního vozu. Kde udělal tým chybu? Nedošel mu ke konci sezóny dech?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 14.11. 08:50) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Co bylo příčinou vaší letošní prohry s Red Bullem a Alonsem a jak to hodláte příští rok změnit?
JN: Red Bull měl velmi rychlé auto od počátku roku. Počet závodů, v nichž obsadili první dvě místa, je působivý. Mohli bychom se samozřejmě ohlédnout zpět a určit místa, kde jsme trpěli slabší spolehlivostí - měli jsme třeba problémy s převodovkou - nebo kde jsme měli kolize a incidenty, a říci: 'Tady nám utekl šampionát.'

Svádí nás to k takovému hledání chyb a léta to děláváme. Skutečností je to, že sezóna je dlouhá a skládá se ze spousty rozhodnutí, spousty věcí kolem vylepšení, výkonností, problémů se spolehlivostí. Museli bychom se samozřejmě vrátit a podívat se na to, jak jsme si vedli, to ale děláme každý rok.

Bojujeme s Ferrari o další místo v poháru konstruktérů, je cenné a budeme se snažit tento víkend co nejlépe využít našich schopností. Přistoupíme k tomuto závodu jako ke kterémukoliv jinému, to znamená, že bych ho chtěl vyhrát. A to také bude naším cílem.

but1

Ale není to zase tak, že by sezóna byla katastrofálním selháním, byl to opravdu těsný rok a McLaren se nevzdává, dokud není konec. Jsme bojovníci a v tomto smyslu budeme i pokračovat.

Zdá se, že letošní vývoj vozu nebyl tak úspěšný, jak byste si bývali přáli, je to tak? Pokud ano, s čím byl problém a proč?
JN: Ne, tohle není fér. Myslím, že nebyl dostatečně rychlý k tomu, abychom předstihli konkurenci, ale jak Red Bull s Ferrari, a v první části sezóny určitě i Mercedes, byli ve vývoji velmi silní a my jsme při tom neodváděli dostatečně rychle svou práci. Ale neřekl bych, že bychom v našem vývojovém systému udělali nějakou chybu, byl to náročný závod po celý rok.

Když srovnáte svůj vývoj od léta s koncem sezóny - zdá se, že při několika příležitostech, jako například v Suzuce, jste přivezli něco, co nefungovalo. Měli jste jiný F-kanál pro některé závody, pak se vrátil původní - jako byste si nevěřili či nebyli tak efektivní jako vloni. Jak to?
JN: Myslím, že je obrovský rozdíl mezi prošťouchnutím se mezi tvrdou konkurencí a návratem ze zapomnění, kdy vás všichni odepisují. Nemyslím proces, ale kontext je jiný.

ham

Předpokládám také, že všichni jsme si zvykli na množství testů a více rizika, která musíme snášet během pátků. Zajímal jsem se o to, jak se vyvíjí rychlost vozů u týmů, které se pravidelně snažili měnit auta, zkoušely je vylepšovat, s rychlostí, kdy vozy nebyly - alespoň nijak viditelně - vylepšovány, kdy říkali, že nemají na voze nic jiného.

Víme, že hodně výkonnosti je možné najít v nastavení vozu, ale pro nastavení vozu potřebujete mít do jisté míry jeho konfiguraci stabilní. Myslím, že výzvou nás všech je, jak pokračovat s vývojem nastavení. Týmy, které přestaly vyvíjet svá auta, jsou rychlejší, protože závodní inženýři a piloti se učí pracovat s tím, co mají.

mcl

Překvapilo vás, že Red Bull v Brazílii neupřednostnil Webbera, přičemž před Vettelem stále stojí velmi náročný úkol v Abú Zabí?
JN: Abych byl upřímný, tam mě to vlastně moc nepřekvapilo. Myslím, že řešili během roku své problémy - když máte velmi konkurenceschopné auto a dva piloty, kteří jsou oba dobří, je velmi jednoduché něco zkazit a je třeba udržovat opatrně rovnováhu, jak víme. Všichni čekáte, že něco zkazíme, abyste z toho měli skvělou zprávu.

Četl jsem dopoledne zprávy, které píšete, o tom, co řekl Dietrich. Myslím, že vyjedeme na dráhu a necháme je závodit. Piloti vědí, co je ve hře, dokáží si to na okruhu srovnat. Myslím, že to bude opravdu těžký závod a už se nemůžu dočkat toho, až ho tam budu sledovat.

 

Zdroj fotogalerie z Brazílie níže: www.mclaren.com

Vytisknout

Diskuze: Neale o letošním vývoji MP4-25: Kde udělal McLaren chybu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 14.11.2010 08:50 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp brazílie

V testu v Abú Zabí pojede pro Toro Rosso Vergne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud