Organizátor Jung Čo Čung o přípravě okruhu v Jeongamu

Pavel Šašek, 21. října 2010, 15:00 Google+

I přes veškeré pochybnosti se Velká cena Koreji uskuteční. Stane se tak již tuto neděli. O okruhu exkluzivně pro Autosport promluvil organizátor akce, Jung Čo Čung.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 22.10. 06:55) Napište svůj názor
GP Koreje

GP Koreje | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Jak těžké bylo stihnout vše připravit včas?
Jung Čo Čung:
Posledních pár týdnů jsme pracovali velice tvrdě, protože jsme byli ve velkém skluzu. Nebyla to naše chyba, v červenci a srpnu 38 dní nepřetržitě pršelo, proto nemohli naši dělníci pracovat. Nikdy jsme ale neuvažovali o zrušení závodu.

Opravdu jste nikdy nepochyboval o včasném dokončení prací? Bernie Ecclestone to viděl trochu jinak...
Bernie se nebál o Velkou cenu, ale o kalendář. FIA šlo o bezpečnost, to je jejich hlavní cíl, ale Berniemu šlo spíše o ostatní záležitosti ohledně marketingu.
Když se vyskytly problémy, vyhotovil jsem náhradní plán a poslal mu ho, on vždycky věřil, že to vyjde a v Koreji se pojede. Hodně jsem se od něj naučil, je jako můj otec.

Okruh ještě není hotový, letos to byla jen první fáze. Jak budete pokračovat s výstavbou?
První fázi, tedy postavení okruhu, máme úspěšně za sebou. Můžeme se tak soustředit na na další fáze výstavby. Máme k dispozici 4,5 milionu čtverečních metrů, na kterých můžeme stavět. Uvažujeme o kratší verzi okruhu, potom samozřejmě mohou vyrůst komerční centra a další zázemí. 

Na trati se stále ještě pracuje, jak jste spokojen s její současnou podobou?
Trať jako taková je v pořádku, ale všechno mělo vypadat lépe. Měli jsme ale zpoždění. takže se to nestihlo. Okruh měl působit příjemněji, mělo tu být více zeleně, kvalitnější zázemí. Omlouváme se všem za to, že to tak není, ale nedalo se s tím nic dělat.

Je těžké přesvědčit veřejnost a týmy o kvalitách závodu v Koreji?
Vlastně ano, hlavně kvůli zázemí. Často slýchávám stížnosti na adresu hotelů, například že ručníky jsou moc malé, nebo nejsou spokojeni s postelí. Korejci totiž často spí na podlaze, ale i s tím se snažíme něco dělat. Nebude to ale snadné. 

Takže za rok bude vše lepší?
Ano. Je to celé o pochopení rozdílů mezi kulturami, sešel jsem se s mnoha lidmi, diskutovali jsme o tom. Jsme připraveni na zlepšení.

Jaký je zájem Korejců o Formuli 1?
Docela překvapivý. Já například miluji motorsport od dětství, mí synové taky. Když jsme uvažovali o kapacitě okruhu, snažili jsme se pořádně uvážit, jestli těch 110 tisíc lidí přijde. V neděli to nebude problém, ale během pátku a soboty neočekáváme takové návštěvy, jaké bývají obvyklé v Evropě. Nicméně, pan Ecclestone je se zájmem lidí spokojen.

Za jak dlouho myslíte, že budou okruh a město ve své finální podobě?
Máme v plánu vybudovat zbytek zázemí v horizontu sedmi let. Chceme vybudovat školy a nemocnice, ale o to nikdo nemá zájem. Chtějí jen peníze, a ty z nemocnic a škol rozhodně nejdou. Budeme se muset soustředit na výnosnější stavby a potom případně uvažovat i o jiných, méně výnosných. Nechceme ale ničit zbytečně životní prostředí, pokud nějaká budova bude vypadat na papíře špatně, nepostavíme ji. 

Co byste označil jako povedený závodní víkend?
Vlastně jsem o tom ani nepřemýšlel, soustředil jsem se jen na zajištění co nejhladšího průběhu. Pokud ale do závodu odstartuje 24 vozů a budeme mít vysokou návštěvnost, budu spokojený.

Vytisknout

Diskuze: Organizátor Jung Čo Čung o přípravě okruhu v Jeongamu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 22.10.2010 06:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Sezóna 2010 je zatím mou nejlepší!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud