Alfa a Maserati se vrátí na závodní dráhu

Jiří Žemlička, 12. října 2010, 20:23 Google+

Sergio Marchionne, výkonný ředitel obchodní společnosti Gruppo Fiat, byl hostem Scuderie během nedělní Velké ceny Japonska, v rozhovoru pro italskou státní televizi RAI poodhalil některé smělé plány.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Sergio Marchionne se narodil v Chieti před 58 lety, má dvojí občanství - italské a kanadské. Vystudoval obchodní akademii a práva. Ve finanční sféře se pohyboval hlavně v Kanadě a ve Švýcarsku, od roku 2004 stojí v čel nadnárodní společnosti Gruppo Fiat.

Marchionne, využil obchodní cesty do Číny, aby se zastavil na závodech F1 v Japonsku. Samozřejmě, že byl hostem stáje, která reprezentuje společnost, v jejímž čele stojí.

Pane Marchionni, co se Vám líbí na Alonsovi?
„Nikdy se nevzdává a má železnou disciplínu. Pracovat a mít umělecké nadání to je tak nádherná věc. Celé to pak aplikovat do závodního kokpitu, všechno ještě podtrhuje. Alonso je tím drahocenným kouskem, navíc je precizní a tvrdý sám k sobě“.

Při Massovi v neděli znovu nestálo štěstí, když byl ve špatnou chvíli na špatném místě…
„Ano, ale Felipe stále zůstává pod mým bedlivým pohledem. Je mi líto to co se mu přihodilo. Je hodně jednoduché hned někoho zkritizovat, ale nikdo z nás si nedokáže představit tu jejich tvrdou přípravu a práci. Zkuste se plně koncentrovat na svou práci, když je kolem vás sedm, osm dalších lidí. Není to snadné“.

Podle vás je ve Ferrari jezdecká sestava v pořádku?
„Pro objasnění, záležitosti Ferrari jsou plně v kompetenci Montezemola, ale my jsme s oběma piloty velice spokojeni“.

Dokáže Alonso získat titul?
„Přál bych si to, držím mu palce. Fernando byl fantastický v posledních závodech, připadá mi jako by se ve Ferrari narodil. Lidé ve Ferrari si ho váží a on má rád je“.

V neděli jste si vzal sluchátka, abyste mohl poslouchat radiovou komunikaci mezi pilotem a boxovou zídkou…
„Přesně tak, chtěl jsem vědět, jak to chodí, co se všechno během závodu projednává. Je to až neuvěřitelné co všechno musí pilot během závodu zvládnout. Je příjemné slyšet slova, která se šíří mezi lidmi v zákulisí, že Alonso a Ferrari udělali dobře, že jsou spolu a čeká je bohatá budoucnost“.

Chtěl byste vidět Ferrari také v jiných disciplínách než jen ve Formuli 1? V Le Mans například…
„Tohle je na delší rozhovor, který by jste měl asi dělat s někým ze sportovního odděleni Fiatu. Máme také další dvě značky, jako je Maserati a Alfa Romeo, kde zvažujeme jakým způsobem je zařadit do vrcholných sportovních disciplín. Jakým způsobem začneme a v jakém spektru sportovních aktivit to bude, to rozhodneme v nejbližší době“.

Můžeme tedy očekávat návrat automobilových legend na závodní dráhy ve vrcholných disciplínách?
„Bylo by na pováženou, pokud bychom tak neučinili“.

Mám tomu rozumět tak, že Alfa Romeo a Maserati budou nasazeny v šampionátech nejvyšší úrovně a ne jen v kategoriích, které nemají žádnou sledovanost…
„Určitě. Musíme se dobře připravit a vše pečlivě nastudovat. Kdo zná dobře tyto věci je Montezemolo. My ostatní se musíme učit, tím že mu budeme nablízku a budeme sledovat, jak se to dělá. Proto jsem tady v Suzuce, je to pro mě důležité. I když to bude znít trochu hloupě, protože Ferrari je součásti skupiny, kterou zastupuji, ale musím říci, že oni svou práci dělají skvěle“.

Kteří další piloti se Vám líbí?
„Ti dva co dominovali tady v Suzuce, Vettel a Webber. Především ten mladý Vettel, který je i mým sousedem ve Švýcarsku. Nikdy jsme se nepotkali, ale víme, že naše domy sousedí. Je až neuvěřitelné jak je ten svět malý“.

Vytisknout

Diskuze: Alfa a Maserati se vrátí na závodní dráhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Hülkenberg: Doufám, že budu moct ve Williamsu zůstat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud