Rozhovor s Timem Glockem

JirkaV, 2. září 2009, 11:24 Google+

S jezdcem Toyoty o překvapivé výkonosti v minulém závodě, problémech v boxech, vyhlídkách Toyoty v příštím závodě v Monze a spoustě dalšího.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Glock, Timo

Glock, Timo | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Byla pro vás jízda s letošní specifikací vozu ve Spa stejně zábavná jako tomu bylo v minulosti?
Timo Glock: Rozhodně. Spa je prostě skvělý okruh a to i přesto, že se auta trochu změnily, zůstává pořád obrovskou výzvou. Do Spa se těším každou sezónu, je to opravdu příjemný pocit, když začne trénink a můžeme odjet první kola. Minulý víkend byl můj třetí ve Spa za volantem formule 1, ale jsem si jistý, že tenhle pocit nikdy nezmizí.

Spa se vyznačuje svým proměnlivým počasím, čekali jste během víkendu déšť?
TG:
Věděli jsme, že s největší pravděpodobností bude pršet v pátek a to se také potvrdilo. Na začátku prvního tréninku bylo sucho, ale po několika minutách se objevily kapky deště na mém hledí a věděli jsme co přijde. Bylo to pro Spa typické, zataženo a trvalí déšť. Byli jsme si skoro jisti, že zbytek víkendu zůstane suchý, takže jsme nemohli zapracovat na nastavení a ztratili jsme trochu času. Bylo to ale pro všechny stejné a nikdy není překvapením, když se ve Spa rozprší.

Překvapila vás, jak konkurenceschopná byla Toyota v kvalifikaci s ohledem na výsledek v předešlém závodě ve Valencii?
TG:
Domnívali jsme se, že nám bude Spa vyhovovat ale po výkonu z Valencie, který pro nás skončil v kvalifikaci zklamáním, bylo obtížné dělat nějaké předpovědi. Od začátku víkendu byl náš vůz silný a věřili jsme, že budeme konkurenceschopnější než ve Valencii. Bezprostředně před kvalifikaci jsme byli optimisté, takže pro nás nebylo velkým překvapením, když jsme viděli bojovat Jarna tak vpředu.

Co se stalo v závodě?
TG:
Můj start byl v pořádku, jako vždy to ve Spa bylo v první zátočině hodně těsné a objevila se tam spousta kontaktů. Bojoval jsem mezi nejlepšími šesti a na konci prvního sektoru to bylo trochu bláznivé. Kimi byl široký a téměř srazil Roberta, když se vracel na dráhu, byli tam pak taky dvě samostatné nehody. Podařilo se mi vyhnou všem problémům a jel jsem na čtvrtém místě, ale bohužel vyjel safety car.

Jak vám výjezd safety caru ovlivnil závod?
TG
: Byl jsem lehký a tak safety car byl to poslední co bychom potřebovali, bránil mi využít lehčího auta a budovat si náskok. Měl jsem také problémy zahřát pneumatiky, takže jsem po restartu něco ztratil. Ale stále jsem byl v dobré pozici a očekávali jsme, že dokončím na bodech.

Ale ztratil  jste čas při své první zastávce v boxech ...
TG:
Bohužel palivové zařízení nefungovalo správně, takže museli použít náhradní. Odvedli opravdu dobrou práci, zvládli ho vyměnit rychle, ale přesto nás to stálo několik sekund. Po zastávce jsem se dostal do provozu, kde jsem ztratil další čas a přišel tak o možnost dokončit na bodech. Měl jsem možnost skončit v první šestce, protože můj závodech byl docela dobrý – zajel jsem páté nejrychlejší kolo - ale prostě to nevyšlo.

Jaké jsou vaše očekávání v příští Grand Prix v Itálii?
TG:
Mám radost z některých aspektů víkendu a to zejména výrazným zlepšením kvalifikačního tempa. Měli jsme trochu smůly, která nám znemožnila získat dobrý výsledek, ale musíme být být pozitivní a připravení v Monze bojovat. Je to další rychlí okruh s potřebou nízkého přítlaku, takže doufáme, že můžeme být silní i když je startovní pole tak vyrovnané a v tuto chvíli není snadné předpovědět co se stane.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Timem Glockem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fisichella - Mallya

Mallya: Fisi ostáva u nás!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud