o tom, zda by bylo možné vést F1 jako firmu:
To by nikdy nefungovalo. Musíte být flexibilní, riskovat a doufat, že to vyjde. Nedalo by se to vést jako firma. Jakýkoliv výkonný ředitel velké společnosti by zjistil, že je to příliš těžké a únavné. Je tu moc věcí, které musíte sledovat, každý má různé důvody, proč některé věci dělá nebo nedělá. Jsou tu lidé s ohromnou spoustou peněz i ti, kteří jich až tolik nemají. Jsou tu velcí sponzoři i menší sponzoři a všichni svým způsobem potřebují, aby se o ně někdo staral. Je tu moc lidí jako třeba promotéři závodů, kteří se snaží prodat lístky a tak. A vy se musíte snažit postarat se o všechny.
o výjimečné skupině jeho zaměstnanců, kterou vybudoval během let, z nichž někteří pocházejí až z jeho dob v Brabhamu:
Ano, jsou lidé, kteří jsou se mnou dlouho, 30, 35 let. Jsou na různých místech.
o tom, že lidé si často nevšímají vylepšení, která zavedl:
Když jsem navrhnul startovat závod pomocí světel místo vlajky, lidé říkali, že jsem se úplně zbláznil. Jsou to směšné věci jako průzkumné kolo před závodem, takže se můžou podívat, jestli je okruh v pořádku. Drobnosti, které se zavedly a už zůstaly a jsem za to rád. Tak trochu jsem to vylepšil za chodu.
o výběru nejkritičtějších problémů:
Je to jako všechno v byznysu, jde o to správně zvolit priority. Lidé mi říkají: ‚Co děláš?‘ A já odpovídám: ‚Jsem hasič.' Neustále tu něco hoří a my to hasíme. Musíme se snažit to hasit. Něco potřebuje více vody, než to ostatní.
o tom, jak těžko by F1 snášela jeho odchod kvůli jeho síti kontaktů:
Na to zapomeňte. Mám po celém světě lidi, kteří mi věří a ví, že když něco řeknu, tak to taky udělám. Proto se na mě spoléhají, jsem stejně dobrý, jako mé slovo. A v tom mám štěstí, že lidi přiměju věci udělat a říkají, že když něco řeknu, budou mě následovat. Ale když řeknete "odstranit" - nikdo kromě akcionářů společnosti mě odstranit nemůže a ti se zdají být docela spokojení.
o vztahu s Maxem Mosleym, prezidentem FIA:
Byl s námi, když jsem začínal a pomáhal mi z právního hlediska, protože je právník. A odtud to tak nějak rostlo. Potom jsme ho podporovali ve snaze získat místo ve FIA, ne hned jako prezident, zpočátku byl v komisi, prezident komise. A potom se mu naskytla příležitost stát se prezidentem a my ho v tom podporovali. V té době říkal, že se nemusí zabývat Formulí 1, protože funguje dobře a že se bude starat o okolí sportu. Ale potom se do toho dostal, chtěl se pokusit vylepšit sportovní stránku.
o tom, zda s Mosleym vždy souhlasí:
Pokaždé spolu nesouhlasíme. Máme rozdílné názory na spoustu věcí.
o Mosleyho zásluhách na poli bezpečnosti:
To je stoprocentně Max a odvádí prvotřídní práci, opravdu dobrou. Jednou mi vysvětloval, kolik životů to zachránilo a kolika zraněním zabránilo.
o pověrách, že s Mosleym po jeho sexuálním skandálu v roce 2008 bojoval:
S tím, co se loni stalo, jsme měli trochu problém. Automobilky a sponzoři za mnou chodili a říkali, že Max není nejlepší člověk, který zastupuje FIA. Nevypadá dobře. Řekl jsem: ‚Víte, co lidé dělají v soukromí je jejich věc a nesouvisí to... Ne, ne, ne, musíš mu říct, aby odstoupil.‘ Protože jsem mu byl dost blízký, abych mu řekl, že myslím, že by měl odstoupit. A mezitím to neudělal.
Svolal FIA kvůli volbě o důvěře a získal ji, takže neodstoupil a bylo to. Vlastně jsem se mu omluvil, řekl jsem mu: ‚Víš, jsme přátelé dlouhou dobu a dlouho se známe. A možná jsem neměl jít proti tobě, měl jsem se tě zastávat místo opaku. Ale tak trochu jsem k tomu byl donucen a proto k tomu došlo.‘
o Mosleyho nástupci:
Netuším, kdo bude prezident. Ale jedna věc je jistá - ať to bude kdokoliv, nebude jako Max. Protože Max je tím zaměstnaný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. A dělá to, co se mu líbí. Přitom pár lidí znechutí...
Jestli je to dobře nebo špatně, to nevím. Ale většinu věcí, které udělal, by lidé nechtěli vrátit. Ale vždy jsem mu říkal, že jeho problém je, že místo aby věci zabalil do pěkného růžového obalu se stuhou a květinami, dává je to lepenkové krabice a říká: ‚Ber nebo nech být.‘ Tím lidi naštve ne proto, co chce udělat, ale způsobem, jakým to řekne. To vyvolává konflikty.
o spolupráci s novým prezidentem a možných neshodách, které se mohou objevit:
Doufám, že nebudou, protože teď budeme podepisovat novou Concordskou dohodu, což snad bude dlouhodobá smlouva, která znamená, že budeme mít různé komise a Komisi F1, jejímž budu prezidentem. A týmy a všichni ostatní jsou v tom angažováni, takže to bude demokratické.
o jeho kritice demokracie:
V některých případech to není správná cesta. O demokracii jsem řekl, že podle mě v těchto dnech není správná, protože svět se mění tak rychle, že když někdo něco navrhne, opozice přijde a řekne ne a pak to jde od začátku. A na konci je kompromis, protože to tak musí být. Takže je kompromis a potom opravdu přijdete o to, co chtěli lidé opravdu udělat, ať to je cokoliv. Myslím, že je zapotřebí dobrý vůdce.
Vedení, protože diktátoři většinou vládnou díky strachu. Když se podíváte na aktuální diktátory, všichni vládnou tím, že lidi nebo něco jiného terorizují, zatímco dobrý vůdce je následuje, protože ukazují, co by se mělo dít.
o tom, že týmy F1 se nikdy nemohou shodnout:
No, to je teď velký problém. Dva a půl, nebo tři roky jsme se pokoušeli tento dokument podepsat. Mezitím tu nic nebylo a Max musel dělat rozhodnutí, které by jinak dělali lidé, co se sportu účastní. A to způsobilo problémy. Takže když se začali pokoušet o dohodu, každý myslel na to, co je dobré pro něj. Všichni chtěli věci změnit. Na konci máme něco, co je podle mě špatné na demokracii - kompromis. Připravený dokument je kompromisem.
o prvním závodu na Silverstonu:
Ano, byl jsem tam. Ve Formuli 3. Se Stirlingem Mossem, Harry Schellem a Peterem Collinsem. Ale jinak jsem závodil na motorkách. Vždy jsem s něčím závodil.
o tom, co ho během let pohánělo:
Myslím, že nové výzvy a jejich překonávání. Víte, když za dávných časů, když ještě žil pan Ferrari, jsme se často o věcech hádali, ale nakonec mě velmi podporoval. Colin Chapman z Lotusu, všichni tihle lidé mě tehdy podporovali. A vždy jsme měli rozbroje, nebo války a tak.
o lidech, které obdivoval:
Jsem a vždy jsem byl velký, opravdu velký obdivovatel pana Ferrariho. Když byl ještě naživu, byl výjimečná osobnost. Ale v těch dnech to byli jen podnikatelé. Takže pocházel ze stejného prostředí, jako já. Byl dobrý obchodník s ojetými vozy. A jako Colin. Všichni ti lidé, kteří byli u toho, když jsme z Formule 1 začali dělat to, co je. Když přestávala být sportem gentlemanů, kteří koupili auto a závodili s ním, když se jim to na víkend hodilo a nezávodili, když chtěli dělat něco jiného. Toho jsme se zbavili a udělali to profesionálnější.
A jsem za to rád, stejně jako za spoustu věcí jako televize. To, co jsem kdysi udělal, nikdo jiný nedělal. Všechny závody byly natáčeny a vysílány, teď je to stejné u golfu nebo tenisu, ale nebývalo to tak.
Hodně lidí mi říká, že by chtěli dělat to, co já. Je to jen otázka toho, jestli jsou připraveni. Víte, chtějí mít v červenci měsíc dovolenou nebo něco takového. Já budu v neděli večer v New Yorku a v pondělí ráno se vracím domů. Jezdím na jeden den do Austrálie nebo tak, protože si nemůžu dovolit být pryč déle.