Co tento výsledek pro McLaren, Mercedes a Lewise Hamiltona po letošních potížích znamená?
Norbert Haug: No, myslím, že to bylo úžasné vítězství. Také se zapsalo do historie, protože to byla první výhra KERSu. Je to skvělé, protože chlapci v Brixworthu a Stuttgartu pracovali velmi tvrdě a celé oddělení výzkumu a vývoje tomu systému věří. Bylo to rozhodně zasloužené a byla to nejlepší odměna, kterou jsme před letní pauzou mohli dostat.
Pracovali jsme výborně jako tým a Lewis to odjel výjimečně. Zůstal v klidu, mohl více tlačit, předjel vítěze minulého závodu na trati, tomu by předtím nikdo neuvěřil. Myslím, že divákům se to líbilo. Často tu bývají závody nudné, ale tento byl velmi výjimečný. Přesto stále myslíme na Felipeho, který měl těžkou nehodu, je důležité na to nezapomenout. Mohl být mezi vítězi, určitě na pódiu, možná dokonce soupeřit s Lewisem o vítězství. Na něj bychom měli myslet také.
Věděli jste o této příležitosti, když jste sem jeli?
NH: Když jsem sem letěl, myslel jsem na to, že když bude vše fungovat, mohli bychom být na pódiu. Jsem přesvědčen, že nebýt defektu a nebýt toho, že Mark trefil Lewise, mohlo k tomu dojít i na Nürburgringu - rozhodně bychom byli prvních 17 kol ve vedení. Takže jsem doufal v pódium, ale ne ve výhru. Nemyslel jsem, že můžeme vyhrát.
Je to znamení, že McLaren teď může bojovat pravidelně, nebo to byla výjimka?
NH: Doufám. Myslím, že velký podíl na tom mají pneumatiky - to jak je využijete. My jsme je tu využili perfektně. Podle mě lépe než Red Bull a rozhodně lépe než Brawn. Ferrari bylo druhé, také využili pneumatiky docela dobře, záleží, které pneumatiky dostanete na kterou trať. Potom je klíčem jejich využití, ale je potřeba, aby je auto donutilo fungovat, mít správné nastavení a jezdce, který má ten správný cit. Heikki byl bohužel v provozu, ale také byl velmi rychlý a mohl být na lepší pozici, než na páté.
Každopádně jsme získali tolik bodů, jako ve všech předchozích závodech dohromady, takže určitě jdeme správným směrem. Dá se získat 18 bodů a my získali 14, jsem spokojený. Chtěl bych poděkovat všem, kteří tak tvrdě pracovali.
Vzhledem k tomu, že KERS teď používají jen dva týmy, jak moc toto vítězství ospravedlňuje vaše rozhodnutí si ho ponechat?
NH: Myslím, že je to teď jiné. Když díky KERSu vyhrajete, mluví se o tom. Předtím se možná říkalo, že ti horší mají KERS a ostatní ne, ale teď je to jinak. Možná, že uvidíme, jak se k němu týmy vrací ještě tuto sezónu.
Způsobí to přehodnocení situace pro vzdálenější budoucnost?
NH: Kdyby došlo k soutěži ve vývoji, bylo by to drahé. Měl bych KERS prosazovat, ale určitě se budeme držet většinového rozhodnutí FOTA. Uvidíme. Ale možná o tom, jestli může tým používat KERS, budeme diskutovat později v této sezóně, protože je to velmi přesvědčivé. A systém Mercedesu je ten nejlepší, jak jsme v Maďarsku dokázali.
Myslíte, že bude tým ve formě i ve Valencii?
NH: Rozhodně v to doufám! Nemůžu nic slibovat, nedělal jsem to ani předtím. Nejsem si ale jistý, že kdyby se tento závod konal v Silverstonu, byli bychom ve vedení. Ale nemá moc cenu přemýšlet nad takovými věcmi. Připravujete se, odvádíte co nejlepší práci a soustředíte se.
Před dvěma závody v Silverstonu jsme byli ztraceni a kdybychom se postavili v paddocku vedle kamionu McLarenu a řekli, že po dvou závodech vyhrajeme, mluvilo by se o tom, jací jsme optimisté. V Silverstonu bych si netroufnul říct, že v Maďarsku vyhrajeme, ale že je to možné, pokud ostatní neodvedou svou práci dobře. Také myslím, že jsou všichni přesvědčeni, že jsme nevyhráli jen díky odpadnutí ostatních. Bylo to zasloužené vítězství a domnívám se, že jsme mohli mít ještě lepší rychlost.