Haug: Týmy by si mohly KERS rozmyslet

x-o, 28. července 2009, 13:38 Google+

S víceprezidentem Mercedesu pro motorsport o zaslouženém vítězství v Maďarsku, celkové formě týmu a přehodnocení rozhodnutí FOTA o nepoužívání KERSu od příští sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Whitmarsh - Haug

Whitmarsh - Haug | foto: McLaren

Sdílejte článek

Co tento výsledek pro McLaren, Mercedes a Lewise Hamiltona po letošních potížích znamená?
Norbert Haug:
No, myslím, že to bylo úžasné vítězství. Také se zapsalo do historie, protože to byla první výhra KERSu. Je to skvělé, protože chlapci v Brixworthu a Stuttgartu pracovali velmi tvrdě a celé oddělení výzkumu a vývoje tomu systému věří.  Bylo to rozhodně zasloužené a byla to nejlepší odměna, kterou jsme před letní pauzou mohli dostat.
Pracovali jsme výborně jako tým a Lewis to odjel výjimečně. Zůstal v klidu, mohl více tlačit, předjel vítěze minulého závodu na trati, tomu by předtím nikdo neuvěřil. Myslím, že divákům se to líbilo. Často tu bývají závody nudné, ale tento byl velmi výjimečný. Přesto stále myslíme na Felipeho, který měl těžkou nehodu, je důležité na to nezapomenout. Mohl být mezi vítězi, určitě na pódiu, možná dokonce soupeřit s Lewisem o vítězství. Na něj bychom měli myslet také.

Věděli jste o této příležitosti, když jste sem jeli?
NH:
Když jsem sem letěl, myslel jsem na to, že když bude vše fungovat, mohli bychom být na pódiu. Jsem přesvědčen, že nebýt defektu a nebýt toho, že Mark trefil Lewise, mohlo k tomu dojít i na Nürburgringu - rozhodně bychom byli prvních 17 kol ve vedení. Takže jsem doufal v pódium, ale ne ve výhru. Nemyslel jsem, že můžeme vyhrát.

Je to znamení, že McLaren teď může bojovat pravidelně, nebo to byla výjimka?
NH:
Doufám. Myslím, že velký podíl na tom mají pneumatiky - to jak je využijete. My jsme je tu využili perfektně. Podle mě lépe než Red Bull a rozhodně lépe než Brawn. Ferrari bylo druhé, také využili pneumatiky docela dobře, záleží, které pneumatiky dostanete na kterou trať. Potom je klíčem jejich využití, ale je potřeba, aby je auto donutilo fungovat, mít správné nastavení a jezdce, který má ten správný cit. Heikki byl bohužel v provozu, ale také byl velmi rychlý a mohl být na lepší pozici, než na páté.
Každopádně jsme získali tolik bodů, jako ve všech předchozích závodech dohromady, takže určitě jdeme správným směrem. Dá se získat 18 bodů a my získali 14, jsem spokojený. Chtěl bych poděkovat všem, kteří tak tvrdě pracovali.

Vzhledem k tomu, že KERS teď používají jen dva týmy, jak moc toto vítězství ospravedlňuje vaše rozhodnutí si ho ponechat?
NH:
Myslím, že je to teď jiné. Když díky KERSu vyhrajete, mluví se o tom. Předtím se možná říkalo, že ti horší mají KERS a ostatní ne, ale teď je to jinak. Možná, že uvidíme, jak se k němu týmy vrací ještě tuto sezónu.

Způsobí to přehodnocení situace pro vzdálenější budoucnost?
NH:
Kdyby došlo k soutěži ve vývoji, bylo by to drahé. Měl bych KERS prosazovat, ale určitě se budeme držet většinového rozhodnutí FOTA. Uvidíme. Ale možná o tom, jestli může tým používat KERS, budeme diskutovat později v této sezóně, protože je to velmi přesvědčivé. A systém Mercedesu je ten nejlepší, jak jsme v Maďarsku dokázali.

Myslíte, že bude tým ve formě i ve Valencii?
NH:
Rozhodně v to doufám! Nemůžu nic slibovat, nedělal jsem to ani předtím. Nejsem si ale jistý, že kdyby se tento závod konal v Silverstonu, byli bychom ve vedení. Ale nemá moc cenu přemýšlet nad takovými věcmi. Připravujete se, odvádíte co nejlepší práci a soustředíte se.
Před dvěma závody v Silverstonu jsme byli ztraceni a kdybychom se postavili v paddocku vedle kamionu McLarenu a řekli, že po dvou závodech vyhrajeme, mluvilo by se o tom, jací jsme optimisté. V Silverstonu bych si netroufnul říct, že v Maďarsku vyhrajeme, ale že je to možné, pokud ostatní neodvedou svou práci dobře. Také myslím, že jsou všichni přesvědčeni, že jsme nevyhráli jen díky odpadnutí ostatních. Bylo to zasloužené vítězství a domnívám se, že jsme mohli mít ještě lepší rychlost.
Vytisknout

Diskuze: Haug: Týmy by si mohly KERS rozmyslet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Massa by mohl odejít z nemocnice už za 10 dní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud