Nick Heidfeld

Daniel Šupa, 11. srpna 2004, 20:40 Google+

Německý pilot vítězil ve všech šampionátech, kterých se zúčastnil. Předčil všechny své týmové kolegy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Heidfeld, Nick

Heidfeld, Nick | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Svojí až neviditelnou a spolehlivou jízdou získával body ve které jen málokdo věřil. Přesto si vedení týmu McLaren Mercedes vybralo jiného jezdce.

Motto: Rychlá a čistá jízda, na pohled ne agresivní, přesto velice účinná a spolehlivá. Slibná kariéra Nicka Heidfelda však nabrala nečekaný obrat.

Jak jinak, než za volantem motokáry…
Nick nezačínal s automobilovými závody jinak, než jeho soupeři. Také on udělal své první motoristické kroky v motokáře. Po 8 letech úspěchů zazářil v německém šampionátu Formule Ford 1600, když vyhrál v sezoně 1994 8 z 9 závodů.

Pozornost Mercedesu…
O rok později přestoupil do prestižní třídy německé Formule Ford Zetec a na cestě k titulu posbíral čtyři vítězství. Pro jeho kariéru však mělo větší vliv to, že si Nickova talentu povšiml Norbert Haug, pracující pro Mercedes. S podporou německé automobilky postupoval pak až na samý vrchol.

Ve druhé sezoně v F3 šampionem…
Ale postupně. Mercedes dopomohl Nickovi k přednímu týmu německého šampionátu F3, který byl označován za jeden z nejvyrovnanějších a nejkvalitněji obsazovaných. Spolu s týmem BSR a monopostem Dallara Opel skončil celkově v sezoně 1996 třetí a zazářil v náročném závodě v Macau.

Sezona 1997 se Nickovi vydařila. Své mecenáše nezklamal a získal titul v německém šampionátu F3 s pěti vítězstvími a 11 pódiovými umístěními. Především pak triumf v mezinárodním závodě v Monaku přímo před očima šéfů týmů F1 byl využitou příležitostí. Ve věku 20 let se stal testovacím jezdcem stáje McLaren Mercedes a na další rok si zajistil angažmá v týmu, který podporoval McLaren v šampionátu FIA F3000.

Montoya byl nad jeho síly, přesto úspěch…
První měření sil s Juanem Pablo Montoyou bylo těžké, Nickovi chyběly zkušenosti a přestože byli s juniorským týmem McLarenu Kolumbijci a stáji Super Nova stále na dohled, chybou v poslední kvalifikaci šampionát ztratil. Přesto to byl vynikající úspěch a skoro nikdo nepochyboval o tom, že šampionem sezony následující bude právě Nick Heidfeld.

Jasné kralování klíčem k F1…
Vycházející hvězda německého motorsportu dokázala s podporou automobilky Mercedes - Benz v sezoně 1999, že zájem o jeho osobu je zcela na místě a Nick získal titul rozdílem třídy. Jedinými konkurenty mu byli Uruguayec Gonzalo Rodriguez a britský pilot Jason Watt. První však nešťastně zahynul v závěru sezony při závodě Champ Car a druhý byl pro boj o titul příliš nezkušený.

Prost Peugeot

S AP03 nic lepšího dosáhnout nešlo…
Nick byl ve formě a logickým krokem mohla být jedině Formule 1. McLaren Mercedes měl však Häkkinena a Coultharda. Nastoupil tedy do týmu trojnásobného šampiona Alaina Prosta. Nadějné předsezonní časy však byly při závodech zklamáním. Navíc měl monopost konstruovaný Alanem Jenkinsem neustálé problémy s elektronikou a díky věčným prostojům nebyl tým schopen odladit podvozek. Přes zkušenost týmového kolegy Jeana Alesiho se tým propadal a Nickovým nejlepším umístěním bylo 8. místo v GP Monaka. Cílem projel pouze v 5 ze 17 závodů. Již závěrem roku bylo jasné, že ve francouzském týmu mladý jezdec končí.

Sauber Petronas

Nejlepší rok kariéry a ledová sprcha v jeho závěru…
Rok 2001 byl pro Nicka nejúspěšnější, ale zároveň i rokem největšího zklamání. Jeho první závod v barvách Sauberu skončil 4. místem a při třetím závodě v Brazílii vystoupil poprvé na stupně vítězů. Dalšími body dopomohl stáji k famóznímu úspěchu, když skončil soukromý tým Petera Saubera v Poháru konstruktérů na 4. místě. Zdatným soupeřem mu byl týmový kolega Kimi Raikkonen, ale Nick byl celkově úspěšnější. Bohužel pro něj si však v Mercedesu mysleli něco jiného a na místo odcházejícího Miky Häkkinena byl koupen do týmu McLaren právě Raikkonen. Rozhodnutí týmu z Wokingu bylo překvapením, čekatelem na závodní monopost byl totiž celou dobu Nick.

Těžký boj proti stájím s tovární podporou…
Sauber C21 byl ještě spolehlivější jak jeho předchůdce, ale konkurence byla stále vyrovnanější a jejich vozy stále spolehlivější. Nick přijal výzvu a bojoval, aby dokázal, že McLaren volil špatně. Jeho velmi ceněný, ale nezkušený týmový kolega Felipe Massa byl více mimo trať, takže vývoj vozu ležel na německém jezdci. Tým skončil v Poháru konstruktérů na 5. místě, ale Nick bodoval pouze ve čtyřech Grand Prix. Nejlépe skončil 4. ve Španělsku.

Kariéra nabírá nebezpečně obrácenou tendenci…
Ve třetí sezoně u Sauberu pokračovala sestupná tendence. C22 nepotvrdil očekávání a Nick posbíral až do GP USA pouhé dva body. Riskantní strategie a trocha štěstěny přinesla úspěch právě v Indianapolis. Týmový kolega Heinz Harald Frentzen skončil třetí a Nick na místě čtvrtém. Přestože s Nickem byly spojeny nejlepší výsledky Sauberu, překvapivě s ním Peter Sauber smlouvu na konci roku 2003 neprodloužil. Německý jezdec definitivně ztratil podporu Mercedesu a o setrvání v F1 musel těžce bojovat po celou zimu.

Jordan Ford

Sestup pokračuje i u Jordanu…
Už to vypadalo, že Nick opustí F1 potichu, nepozorovaně a předčasně, podobně jako je jeho jízdní styl. Po sérii jednání a zimních testech však podepsal smlouvu s Eddiem Jordanem. Tým se však potýkal i v roce 2004 s finančními problémy a za celou sezonu získal Nick pouhé 3 body. Spolupráce s týmem ze Silverstone obrat v kariéře nepřinesla, navíc šéf týmu nepovolil Nickovi testovat Williams, kde o něj měli zájem jako o náhradníka za zraněného Ralfa Schumachera. Podle všeho se však zdá, že nakonec ve Williamsu bude přece jen jezdit, ať už jako závodní a nebo testovací pilot.

Statistické údaje:

Národnost: německá
Datum narození: 10. května 1977
Místo narození: Mönchengladbach (Německo)
Bydliště: Monte Carlo (Monako)
Výška: 164 cm
Váha: 59 kg
Osobní www stránky: www.nickheidfeld.de
Počet startů: 85
Počet bodů: 28
Počet vítězství: 0
Pole Position: 0
Nejrychlejší kola: 0
Stupně vítězů: 1
Debut v F1: GP Austrálie 2000
První vítězství: -
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1986-1993 motokáry
1994 německá Formule Ford 1600 / šampion
1995 německá Formule Ford Zetec / šampion
1996 německá F3 / 3. místo celkově
1997 německá F3 / šampion
1998 FIA F3000 / 2. místo celkově
1999 FIA F3000 / šampion
2000 F1 Prost Peugeot / 0 bodů
2001 F1 Sauber Petronas / 12 bodů a 8. místo celkově
2002 F1 Sauber Petronas / 7 bodů a 10. místo celkově
2003 F1 Sauber Petronas / 6 bodů a 14. místo celkově
2004 F1 Jordan Ford / 3 body a 18. místo celkově


* Aktualizováno 4. ledna 2005

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nick Heidfeld

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz čeká zlepšení McLarenu i Renaultu, jeho dodavatele pohonných jednotek

Sainz věří, že se McLaren loni dotkl dna a že mu vývoj u Renaultu pomůže

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Baumgartner, Zsolt

Domácí závod Zsolta Baumgartnera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  2. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  3. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  4. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  5. Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

  6. Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud