Rubens Barrichello

Daniel Šupa, 24. září 2005, 23:44 Google+

V době kdy byla Brazílie známa jako rodná země Ayrtona Senny vlétl do Evropy jeho krajan Barrichello a dostal se do povědomí širší veřejnosti úspěchy v evropských seriálech Opel Lotus a Formule 3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Kariéra nabírala obrátek a mnozí hovořili o Sennově nástupci. Týmový kolega Michael Schumacher sice Rubense nikdy nezničil, ten však pravděpodobně promeškal příležitost na titul šesti roky u Ferrari a zůstane navždy v paměti jako nejsilnější a nejtrpělivější týmový kolega sedminásobného šampiona Schumachera.

Motto:
"Každou ze šesti sezon ve Ferrari začínal slibem porážky Michaela Schumachera, ale nikdy ho nedokázal splnit."

FIA F3000 IL Barone Rampante
Základy italštiny se později hodily…
V roce 1992 postoupil do prestižní základny Formule 1, šampionátu FIA F3000, kde skončil ve své debutové sezoně především díky smůle a četným technickým problémům vozu týmu IL Barone Rampante až na celkovém třetím místě, získal však uznání mnoha odborníků a první znalosti italštiny.


Další titul vicemistra, ale soukolí Ferrari skřípe...
Sezona 2004 přinesla jasnou dominanci italské stáje Ferrari, ale s monopostem F2004 si rozhodně lépe rozuměl Michael Schumacher. Rubens těžil z technického náskoku před konkurencí, ale na přímý boj o vítězství byl krátký. Přesto si vybojoval dvě cenná vítězství v Itálii a Číně. Čtrnáctkrát z osmnácti startů vystoupil na pódium, ale stále více bylo jasné, že bez podpory stáje Schumacherovi titul nikdy nesebere. Přes sliby o podpoře se mu Maranello v tomto směru vyjít vstříc ale nechystalo.

V titul u Ferrari už přestal definitivně věřit…
Sezona 2005 dávala od zimních testů tušit, že Ferrari bude prožívat s přepracovaným loňským vozem F2004M krušné začátky. V chladné Austrálii Rubens skončil druhý, ale s horkými asijskými závody se obavy fanoušků Maranella potvrdily. Přes silná slova o nejlepším monopostu Ferrari historie v případě letošního F2005 se úspěch nedostavoval a nepočítáme-li komediální GP USA s jen šesti vozy na startu, přidal Rubens dosud už jen dvě třetí místa v Německu a Kanadě. Po 13 sezonách v F1 a šesti letech u Ferrari nakonec využil nabídky stáje BAR a bez klauzule o pomoci týmovému kolegovi ve smlouvě změnil Maranello za Brackley.


Statistické údaje:

Národnost:   brazilská
Datum narození:  23. května 1972
Místo narození:  Sao Paulo (Brazílie)
Bydliště:   Monte Carlo (Monako)
Výška:    172 cm
Váha:    71 kg
Osobní www stránky:  http://www.barrichello.com.br/
Počet startů:   215
Počet bodů:   486
Počet vítězství:  9
Pole Position:   13
Nejrychlejší kola:  15
Stupně vítězů:   61
Debut v F1:   GP Jižní Afriky 1993
První vítězství:  GP Německa 2000
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1981-1988 motokáry
1989  evropská Formule Opel / 4. místo celkově
1990 evropská Formule Opel Lotus / šampion
1991 britská Formule 3 / šampion
1992 FIA F3000 IL Barone Rampante / 3. místo celkově
1993 F1 Jordan Hart / 2 body a 17. místo celkově
1994 F1 Jordan Hart / 19 bodů a 6. místo celkově
1995 F1 Jordan Peugeot / 11 bodů a 11. místo celkově
1996 F1 Jordan Peugeot / 14 bodů a 8. místo celkově
1997 F1 Stewart Ford / 6 bodů a 13. místo celkově
1998 F1 Stewart Ford / 4 body a 12. místo celkově
1999 F1 Stewart Ford / 21 bodů a 7. místo celkově
2000 F1 Scuderia Ferrari / 62 bodů a 4. místo celkově
2001 F1 Scuderia Ferrari / 56 bodů a 3. místo celkově
2002 F1 Scuderia Ferrari / 77 bodů a 2. místo celkově
2003 F1 Scuderia Ferrari / 65 bodů a 4. místo celkově
2004 F1 Scuderia Ferrari / 114 bodů a 2. místo celkově


* Aktualizace 24. září 2005

Foto: Rubens Barrichello, Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Rubens Barrichello

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Fernando Alonso v Ázerbájdžánu

Nadbíhá Marko Alonsovi? Španěl je prý překvapením roku

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Tisková konference po kvalifikaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

reklama