Rubens Barrichello

Daniel Šupa, 24. září 2005, 23:44 Google+

V době kdy byla Brazílie známa jako rodná země Ayrtona Senny vlétl do Evropy jeho krajan Barrichello a dostal se do povědomí širší veřejnosti úspěchy v evropských seriálech Opel Lotus a Formule 3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Kariéra nabírala obrátek a mnozí hovořili o Sennově nástupci. Týmový kolega Michael Schumacher sice Rubense nikdy nezničil, ten však pravděpodobně promeškal příležitost na titul šesti roky u Ferrari a zůstane navždy v paměti jako nejsilnější a nejtrpělivější týmový kolega sedminásobného šampiona Schumachera.

Motto:
"Každou ze šesti sezon ve Ferrari začínal slibem porážky Michaela Schumachera, ale nikdy ho nedokázal splnit."

FIA F3000 IL Barone Rampante
Základy italštiny se později hodily…
V roce 1992 postoupil do prestižní základny Formule 1, šampionátu FIA F3000, kde skončil ve své debutové sezoně především díky smůle a četným technickým problémům vozu týmu IL Barone Rampante až na celkovém třetím místě, získal však uznání mnoha odborníků a první znalosti italštiny.


Další titul vicemistra, ale soukolí Ferrari skřípe...
Sezona 2004 přinesla jasnou dominanci italské stáje Ferrari, ale s monopostem F2004 si rozhodně lépe rozuměl Michael Schumacher. Rubens těžil z technického náskoku před konkurencí, ale na přímý boj o vítězství byl krátký. Přesto si vybojoval dvě cenná vítězství v Itálii a Číně. Čtrnáctkrát z osmnácti startů vystoupil na pódium, ale stále více bylo jasné, že bez podpory stáje Schumacherovi titul nikdy nesebere. Přes sliby o podpoře se mu Maranello v tomto směru vyjít vstříc ale nechystalo.

V titul u Ferrari už přestal definitivně věřit…
Sezona 2005 dávala od zimních testů tušit, že Ferrari bude prožívat s přepracovaným loňským vozem F2004M krušné začátky. V chladné Austrálii Rubens skončil druhý, ale s horkými asijskými závody se obavy fanoušků Maranella potvrdily. Přes silná slova o nejlepším monopostu Ferrari historie v případě letošního F2005 se úspěch nedostavoval a nepočítáme-li komediální GP USA s jen šesti vozy na startu, přidal Rubens dosud už jen dvě třetí místa v Německu a Kanadě. Po 13 sezonách v F1 a šesti letech u Ferrari nakonec využil nabídky stáje BAR a bez klauzule o pomoci týmovému kolegovi ve smlouvě změnil Maranello za Brackley.


Statistické údaje:

Národnost:   brazilská
Datum narození:  23. května 1972
Místo narození:  Sao Paulo (Brazílie)
Bydliště:   Monte Carlo (Monako)
Výška:    172 cm
Váha:    71 kg
Osobní www stránky:  http://www.barrichello.com.br/
Počet startů:   215
Počet bodů:   486
Počet vítězství:  9
Pole Position:   13
Nejrychlejší kola:  15
Stupně vítězů:   61
Debut v F1:   GP Jižní Afriky 1993
První vítězství:  GP Německa 2000
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1981-1988 motokáry
1989  evropská Formule Opel / 4. místo celkově
1990 evropská Formule Opel Lotus / šampion
1991 britská Formule 3 / šampion
1992 FIA F3000 IL Barone Rampante / 3. místo celkově
1993 F1 Jordan Hart / 2 body a 17. místo celkově
1994 F1 Jordan Hart / 19 bodů a 6. místo celkově
1995 F1 Jordan Peugeot / 11 bodů a 11. místo celkově
1996 F1 Jordan Peugeot / 14 bodů a 8. místo celkově
1997 F1 Stewart Ford / 6 bodů a 13. místo celkově
1998 F1 Stewart Ford / 4 body a 12. místo celkově
1999 F1 Stewart Ford / 21 bodů a 7. místo celkově
2000 F1 Scuderia Ferrari / 62 bodů a 4. místo celkově
2001 F1 Scuderia Ferrari / 56 bodů a 3. místo celkově
2002 F1 Scuderia Ferrari / 77 bodů a 2. místo celkově
2003 F1 Scuderia Ferrari / 65 bodů a 4. místo celkově
2004 F1 Scuderia Ferrari / 114 bodů a 2. místo celkově


* Aktualizace 24. září 2005

Foto: Rubens Barrichello, Scuderia Ferrari

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rubens Barrichello

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Tisková konference po kvalifikaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama