DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 10.06.2019 22:31
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
» tomas012 (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 17:15
No, co dodat. V IndyCar by nikoho ani nenapadlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
křídla se měřila mockrát, nic nelegálního nenašli. Naopak přtvrdili s testama a stejně prošlo. 12
Zato se po každé sezoně změnily pravidla v aerodynamické oblasti a foukání. To, kde měl RB výhodu, se vždy nějak záhadně muselo měnit. Jaký to rozdíl proti rokům 2014-2017, kde se vlastně neměli téměř nic, přestože měl jeden tým dominanci takovou, o jaké se mohlo RB zdát jen v nejdivočejších snech. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Travolta

Travolta

185.73.103.XXX
Kde není stěžovatel, není ani možný trest

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Pravda, to je z toho všeho asi jediné celkem měřitelné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.20.XXX
Stanovit, zda byl pilot vsemi koly mimo drahu snad neni tak narocne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Díky za info.
Chápu rozdíl v tom, že incident byl o něco později po návratu na trať. Ale je to o tom, co jsem psal. Není to prostě jednoznačné (byl nebo nebyl míč za čárou). Je to o tom posouzení, jak dlouho po vjetí na trať je to "nebezpečné vracení". Blokoval Ricciho ještě při vracení, nebo až po?
Také by se dalo spekulovat, jestli tam měl opravdu Ricci místo na celý vůz (proč tedy brzdil a nejel), v které chvíli to měřili, jakým způsobem, je místo na 1 mm odpovídající šíři vozu "dost místa"? Nebo jestli si Ham nezkrátil trať se zjevnou výhodou, bez přenechání pozice. Opět to není přesně změřitelné a chce to citlivé posouzení, jestli trestat či ne. Kdyby člověk chtěl, určitě se porušení pravidel najít dá. A proto by mělo být nějaké rozumné posuzování toho, co trestat nebo ne.
Proto bych volil více komisařů, kteří budou trvale posuzovat všechny závody. Ale v tomto asi nejsme ve sporu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Co se týče toho proč Vettel dostal penalizaci a Ham tehdy ne tak na to doporučuji vyhledat si "Why Hamilton didn’t get a penalty in Monaco – but Vettel did in Canada", tam rozebírají oba incidenty (rozebírají i Maxe s Kimim). Když to shrnu oba jsou zcela odlišné z hlediska trestu ze dvou důvodů. První je že u Vettela je použito pravidlo o nebezpečném vrácení na trať kdežto u Hamiltona byl již návrat bezpečně dokonán a dál se závodilo. Výjezd Hamiltona mimo trať v rozhodnutí ani nebyl zmíněn, a i když se zdá že v následném boji tam nenechal dost místa tak bylo rozhodnuto že tam nechal místo šířky jednoho vozu. Vettel oproti tomu používal celou šířku dráhy zcela až k bílé čáře.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jenže jestli byl míč za čárou nebo ne, je technická záležitost. Jsou jen 2 varianty A nebo B. To, jestli je něco ohrožení nebo není, má spousty podob. Kdyby nechal o 5cm víc místa, bylo by to ohrožení? Kdyby jel o 50km/h rychleji, bylo by? Kdyby nemusel Lewis brzdit, bylo by? Jak moc brždění je ohrožení? Dotek pedálu? 1s brždění? 2s brždění? Kdyby tam nebyla svodidla, bylo by to brždění?
To je jako u penalty. Strčíš někomu nohu před jeho. Když ho podrazíš je to penalta. Když už útčoník letí před zakopnutím, je to penalta nebo filmování? Když útočník do té nohy kopne schválně, je to penalta?
Od toho jsou rozhodčí, aby posoudili penaltu nejen podle toho, jestli byl dotek nebo ne. Ale podle ostatních okolností. Stejně, jako se nenechávají opakovat penalty, ikdyž brankář téměř nikdy nezůstane na čáře. Stjeně jako se nepíská všeobecné držení ve vápně při standartkách.Steně, jako se nepíská každé nesimulované upadnutí (ikdyž to by fotbalu prospělo).
Tak mi vysvětli, jestli každé přibrždění při návratu na trať je ohrožení, proč Hamilton nepřišel o vítězství v Monaku 2016? Situace jako přes kopírák. Vyjetí mimo trať díky chybě Hamiltona, návrat se zavřením Ricciho. I Ricci musel brzdit. Jediný rozdíl vidím v tom, že Lewis měl vůz plně pod kontrolou /protože nejzdil po trávě).
Zasloužil si Vettel pentli? Možná jo, tak fajn. Proč ne Hamilton? Navíc se to nějak opakuje (s Rosbergem to samé) a pak není divu, že se mluví o protekčním pilotovi. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.20.XXX
Fajn, tak kdyz se ti nelibi primer k penalte, ci cervene karte, tak vememe ted to nove pravidlo, kdy technika kontroluje, zda mic byl, nebo nebyl za brankovou carou celym objemem. Rozhodci by dostal ten zvukovy signal, ze to byl gol, ale protoze by se tim golem zhatila sance na pripadne prodlouzeni a penaltovy roztrel, tak by to ignoroval a regulerni branku zamerne neuznal, ikdyz by sam vedel, ze to gol byl. A ty by jsi chtel, aby se takto zachovali v nedeli komisari.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Sakra, kde je moje filozofie, že kdo je první naštvanej tak prohrál 10

To jsou ty tvoje věčný provokace 14

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Je to vidět 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Snaží se o to, zatím nic 11 Počítám že jakmile to poslouží účelu FIA (porovnání) tak jim je to po určité době vráceno. Jestli jim třeba zůstal ten starý motor Hondy a museli ho najednou sami přepravovat tak by je to vyšlo docela draho, do toho určitě nešli 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
"vyměněné/odstraněné části musí zůstat FIA."

FIA si dělá výstavku podvodníků? 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Chlape tam je toho mnohem víc co se nesmí dělat v parc fermé, to si přečti ve sportovních pravidlech celá 34.2, je tam bod a až x. Ale mimo jiné vše musí měnit jen se souhlasem FIA a všechny vyměněné/odstraněné části musí zůstat FIA.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Nevěříme, neuznáváme a jsme naštvaní! 10

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.91.XXX
Pak moc nechápu, proč se ty vozy zamykají, když kromě aera můžeš vyměnit vše.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Právě že i ten motor už byl měněn mezi kvalifikací a závodem, a to prosím za upgrade. Loni Hondou, dost jsem se nad tím i zde podivoval, a ono to prošlo 03 Prostě podobné věci jsou přípustné, myslím že i brzdy se měnili od jiného výrobce, co vím jen aerodynamické součásti se vyžadují identické.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.91.XXX
Hmmm, zajímavý názor.
Podle toho můžeš klidně vyměnit motor Mercedes za Ferrari. Má podobnou konstrukci, hmotnost i tuhost. A vrčí a točí se. Takže i funkci. 12
V podstatě můžeš vyměnit cokoliv za cokoliv, protože všechny ty díly jsou podobné. Tak se divím, že nevymění celý vůz. 03
Jestli on v tom nebude nějaký háček, když nesmí dávat třeba nové specifikace motorů, když zcela jistě podobné jsou. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Je to přesně tak... Zápas co zápas jiný rozhodčí a zápas co zápas jiný metr... Jednou se píská vše, jindy se to pouští... Ale ano hřiště jsou všechna obdelníková...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Je to přesně tak... Zápas co zápas jiný rozhodčí a zápas co zápas jiný metr... Jednou se píská vše, jindy se to pouští... Ale ano hřiště jsou všechna obdelníková...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nechtělo se mi to už řešit, ale nedá mi to:
Přirovnávat to k červené kartě nebo penaltě je fajn, ale ono o nic tak zásadního nešlo. Ve fotbale se diskutuje pořád, jestli má rozhodčí trestat úplně vše, nebo má nechat běžet hru. Stačí se podívat na jakýkoliv roh a uvidíš fauly, které jsou nepotrestány. Skoro každá penalta neprobíhá regulerně podle pravidel a nikdo to neřeší. Kdyby se dodržovalo pravidlo, že za každé filmování je žlutá, stěží by se utkání dohrálo, přitom žlutá padne vyjímečně.
A o tom to celkem je. Je velká otázka, jestli vykládat pravidla striktně, nebo nechat hře "volný průběh".
Nejhorší je, když v jednom případě si hrají na striktní dodržování a ve druhém na benevolenci. Hlavně, když jde o stejného pilota, kterému to samé jednou projde a v opačné pozici je soupeř potrestán. Pak je to opravdu blbé a vznikají fámy o protekci. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama