DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 10.06.2019 22:31
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
» tomas012 (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 17:15
No, co dodat. V IndyCar by nikoho ani nenapadlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.133.XXX
    Helmut Marko opět vypálil těžký kalibr. Naznačil že Mercedesu se nadržuje.
    No v Kanadě se událo několik zajímavých věcí. V závodě se komisaři striktně drží pravidel a napálí Sebovi 5 sekund. Po závodě už se tak striktně pravidel nedrží a Hamiltonova výměna hydrauliky je OK, přestože byly nalezeny rozdíly oproti předchozí specifikaci.
    V zaváděcím kole dostal LH do vysílačky zprávu o technickém stavu vozidla, což je porušení pravidel rádiové komunikace.
    Jen k tomu dodám že loni na Ferrari kvůli bateriím FIA zaklekávala pomalu každý víkend, předloni to samé podstupovalo Ferrari kvůli pálení oleje (který přitom Mercedes vesele pálil už tři roky). Pak ty zpropadené letošní pneumatiky, nebo hydraulické aktuátory co se prý budou příští rok zakazovat (potom co Mercedesu pomohly ke třem titulům)...
    Jsou to samozřejmě všechno náhody a Marko zase kecá 13

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Helmut je kapacita, na něho je spolehnutí 11 S nadržováním Mercedesu potrestáním Verstappena za nebezpečné vypuštění z boxu cestě Bottasovi v Monaku mě dostal asi nejvíc, i když to že má Liberty služební auto Mercedesu s pneumatiky Pirelli bylo taky dobrý 12 K tomu pár slepých ran že sice nemůže dokázat že Mercedes nedostal data od Pirelli dříve než ostatní, ale nemůže to ani vyloučit. To je machr, dostal je 18

      Hele sorry, tohle tlachání má přece sílu hospodských tlachů důchodců po 5 pivech. Chápu že nadvládu Mercedesu má zejména Helmut plné zuby, ale co pouští z pusy je jen frustrace.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        A co ta výměna hydrauliky za jinou specifikaci? To si taky vymyslel?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Chce to vědět jak zní pravidlo než hltat senzace za každou cenu. Oni nemuseli měnit hydrauliku za identickou hydrauliku, v pravidlech 34.2 je napsáno že
          "It must be clear that any replacement part a team wishes to fit is similar in design, mass, inertia and function to the original. Any parts removed will be retained by the FIA."

          Čili každý náhradní díl, který si tým přeje namontovat, musí být PODOBNÝ konstrukci, hmotnosti, tuhosti a funkci originálu.

          "Plné tři hodiny zkoumali po dojezdu techničtí komisaři hydrauliku obou W10. Vědomi si toho, že oprava probíhala v bleskovém tempu, větřili nějakou nepravost. Nic ale nenašli a tak po půlnoci našeho času byly výsledky Velké ceny Kanady prohlášeny za oficiální."

          .... tak, a teď je teda umlaťte.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            46.135.17.XXX
            Tak tohle si zaslouží pochvalu. 01

            Taky jsem si říkal, že se o tom píše v každých novinách, všichni o tom mluví a žádný z týmů se neodvolá?? Tak to jsou ostatní týmy úplně hloupé, nebo to není až tak úplně pravda a senzaci z toho dělají novináři.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Díky 03 Ono už pár těch vyměněných "podobných" věcí v parc fermé proběhlo, tohle zdaleka není první případ. U aerodynamických věcí se vyžaduje identický kus, tam jsou precedenty jasné.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                46.135.91.XXX
                Hmmm, zajímavý názor.
                Podle toho můžeš klidně vyměnit motor Mercedes za Ferrari. Má podobnou konstrukci, hmotnost i tuhost. A vrčí a točí se. Takže i funkci. 12
                V podstatě můžeš vyměnit cokoliv za cokoliv, protože všechny ty díly jsou podobné. Tak se divím, že nevymění celý vůz. 03
                Jestli on v tom nebude nějaký háček, když nesmí dávat třeba nové specifikace motorů, když zcela jistě podobné jsou. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Právě že i ten motor už byl měněn mezi kvalifikací a závodem, a to prosím za upgrade. Loni Hondou, dost jsem se nad tím i zde podivoval, a ono to prošlo 03 Prostě podobné věci jsou přípustné, myslím že i brzdy se měnili od jiného výrobce, co vím jen aerodynamické součásti se vyžadují identické.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    46.135.91.XXX
                    Pak moc nechápu, proč se ty vozy zamykají, když kromě aera můžeš vyměnit vše.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Chlape tam je toho mnohem víc co se nesmí dělat v parc fermé, to si přečti ve sportovních pravidlech celá 34.2, je tam bod a až x. Ale mimo jiné vše musí měnit jen se souhlasem FIA a všechny vyměněné/odstraněné části musí zůstat FIA.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • daaviid23

                        daaviid23

                        90.182.169.XXX
                        "vyměněné/odstraněné části musí zůstat FIA."

                        FIA si dělá výstavku podvodníků? 14

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          85.70.164.XXX
                          Snaží se o to, zatím nic 11 Počítám že jakmile to poslouží účelu FIA (porovnání) tak jim je to po určité době vráceno. Jestli jim třeba zůstal ten starý motor Hondy a museli ho najednou sami přepravovat tak by je to vyšlo docela draho, do toho určitě nešli 18

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Nevěříme, neuznáváme a jsme naštvaní! 10

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    176.97.15.XXX
    Stejne je to paradox...ja kterej Vettela nemusim a bez pardonu zkritizuju kazdou jeho minelu...stojim ted na opacne strane.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    212.96.178.XXX
    Me osobne by vice zajimalo treba to, zda Vettelova chyba byla zapricinena napr. prehratymi pneu atp. o cemz se v danou chvili spekulovalo a Vettel dostaval do vysilacky urcite "sifrovane" zpravy, nebo proste jenom nezvladl tlak a auto bylo v tu chvili naprosto v poradku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    212.96.178.XXX
    Fakt netusim, proc se to furt resi, kdyz slo o z hlediska pravidel jasnou situaci a zadny jiny zaver od toho, ktery komisari vyvodili mozny neni. Leda by zcela ignorovali dane pravidlo, nebo jako by rozhodci nepisknul jasnou penaltu jenom proto, ze mu to prislo v danou chvili nespravne a necitlive. Neboli naprosta demence.
    Muzeme se bavit, zda ta pravidla upravit a dat tam moznost ruzneho vykladu a zohledneni pro konkretni situaci, ale to by vam lidicky melo byt jasne, ze v takovem pripade bude rozhodovani takovych situaci radove vice nekonzistentni a budete brecet jeste vice, tedy kdyz na to doplati vas pilot, ci vase staj, protoze jak uz to byva v opacnem pripade se protekci nijak nebranite a berete ji vsemi deseti, kdyz vam to vynese vice bodiku a soupere to ztresta. Aneb objektivita padla na hlavu.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Docela me uz ty tvoje zminky o demenci stvou...

      Uvedom si jednu vec, kdyz tady mimo jiny padly narazky a srovnani napr. s fotbalem. Fotbalove hriste ma predepsane rozmery, branky jsou taky stejne...tam lze aplikovat cerno bile reseni...mic bud v autu byl nebo nebyl.

      Ale zavodni okruhy F1 jsou rozdilne...a mestske okruhy uplne vybocuji. Takze Vettelovo vyjeti v Kanade se neda cernobile srovnat s vyjetim v nejake zatacce na klasickem zavodnim okruhu kde je komfortni unikova (vetsinou vyasfaltovan) zona.
      A cetl jsem v tech diskuzich jak nekdo ten mavevr Hamiltona v Monaku 2016 obhajoval tim ze to je proste Monako...a tam to tak vzhledem k charakteristice okruhu chodi. No a Kanada je mestsky okruh ktery ma s Monakem nektere aspekty shodne...napr. v nekterych pasazich male unikove zony a zdi kolem kterych se jezdi par centimetru.

      Takze jak vidno...spousta byvalych i soucasnych pilotu se spis kloni proti tomu potrestani...a argumentuji podobne jaky ti z nas rad fanousku kteri stoji na strane Vettela.

      Nevadi mi ze mas svuj nazor...na to mas prece pravo...vadi mi ty narazky na demenci atd.

      Rpzhodne neni tento pripad zcela jasny...protoze to by se o nem tak bourlive uz nekolik dni nediskutovalo.

      Takze co trochu respektu?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Fotbalové hřiště sice mají stálé rozměry, byť ne všechny jsou na chlup stejná... Ale tady jde o hranice a ty jsou vymezeny jasně bílou čarou... Za ty se Vettel dostal, stejně tak se dostal zpátky na trať, na kterou se nevrátil bez toho aniž by ohrozil jezdce za sebou... Moc se mi nelíbí jak se to hodnotí, že byl chudáček jen pasažérem... Jasný nikdy jsem to auto neřídil, v dané situaci v něm neseděl a mám jen omezené zkušenosti ze simulátorů... Ale nevěřím tomu, že v tom nebyla ani špetka úmyslu svou pozici ubránit... Někteří se pouští do spekulací, že měl LH to zkusit vnitřkem, jenže na kdyby se nehraje a myslím, že by se divili kam ho "fyzika" dohnala... Fakt nevěřím, že by skončil až ve zdi, naopak bych čekal, že by to bylo blíže středu a s potřebou zavřít druhou stranu...

        S Monakem bych to nesrovnával, byť souhlas s tím, že něco může působit podobně... Monako je tak úzké a striktně ohraničené, že tam stačí jet prostředkem a nikdo tě nepředjede... Tam je výzva nepřekážet pro jezdce o kolo zpět, natož pro ty, co mají nějaký problém... Montreal zkrátka je závodní okruh, což Monako není ani omylem...

        A ještě jedna věc... Řeší se zpětná zrcátka... Lewis za ním jezdil kolo co kolo s odstupem 0,6 - 0,9... Každý jezdec v F1 je na takové úrovni, že dokáže odhadnout, kolik v které pasáži získal, či ztratil... Dokáže odhadnout jak daleko svého soupeře má... Stejně tak mají vyvinutý cit, kde se asi nachází... A každý musí uznat, že závodní stopa je celkem sázka na jistotu...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama