DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 6 lidí)
10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
juras
19:24 11.06.2019 90.177.218.XXXJestli mi chces tvrdit ze MS ve fotbale se hraje na tak rozdilnych hristich jako se F1 jezdi na rozdilnych zavodnich okruzich tak jsi fakt srandista.
Pasaz v Kanade kde doslo k incidentu Vettela se podle me velmi blizi Monaku...a o to jde. Nechtel jsem srovnavat kompletni okruh...zde se patri dodat ze na rozdil od Monaka se v Kanade da predjizdet a paradoxne zde neni mozne si jako v Monaku stezovat.
Nikdo nerozporuje to ze Vettel udelal chybu...a ze situace vznikla jeho vinou. Nikdo taky z niceho nevini Hamiltona...naopak. On byl tim kdo zabranil kolizi a zachoval se prozirave a vyspele (coz neplati o jeho nekterych extempore v minulosti...napr. S Maldonadem ve Valencie 2012 v obdobne situaci zbytecne kolidoval.
Resime taky to zda Vettel mel skutecne realne moznost vratit se na trat "bezpecne" jak o tom hovori pravidla. Chapu ze logicky z toho vyplyva ze Vettel jedouci pod tlakem po jezdecke chybe skutecne min. castecne neudelal ten manevr (respektive jeho posledni fazi) umyslne.
Ja vim ze se budu opakovat...ale o Monaku porad slysim ze tam to musime respektovat. Ted resime v Kanade situaci v casti okruhu kde jsou vysoce podobne podminky Monaku...a vy kteri obhajujete trest Vettela jste si naprosto jisti jeho 100 % vinou.
Chapu ze rikate ze trest padl dle pravidel...skoda ze nejste taky trosku nestrani fanousci F1...a ze vam nevadi ze podobne tresty nici zavodeni.-
Pepino60
20:40 11.06.2019 217.197.149.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze. -
Duncan66
21:19 11.06.2019 212.96.178.XXXMi ale vadi to vase odporne pokrytectvi. Stejne jako to pokrytectvi vsemoznych radoby odborniku v podobe byvalych pilotu F1.
Roky tady nadavame na nekonzistenci vykladu pravidel, kdy za podobne ci stejne situace padaji jine tresty, ci nepadne trest zadny a jindy naopak trest znicujici. Kritizuji to i ti byvali piloti a je to jedna z necastejsich vytek dnesni F1.
A potom tady mame situaci, ktera se da podle danych pravidel vyresit jednim jedinym zpusobem a ti sami lide, co roky kritizujete nekonzistenci po ni volate a chcete, aby se komisari vykaslali na platne pravidla a rozhodovali tak, jak si zada rozvasneny dav. Sry, ale trvam na tom, ze takovy pokrytecky pristup je demence.
A ti byvali piloti by ve stejne situaci okamzite hlasili, ze je Vettel blokoval a dozadovali by se trestu a kdyby ho VEttel nedostal, tak by mluvili o protekci, nespravedlnosti, konci F1 a kdo vi co vsechno bychom si vyposlechli od ruznych byvalych pilotu F1, kdyby se jim stalo to co Hamiltonovi a Vettel potrestan nebyl, ikdyz pravidla hovori jasne.
A kdyz uz jsme u toho, tak ano, vadilo mi, ze ten moment pokazil zavod, ale ty a ostatni kritici zcela ignorujete fakt, ze komisari si nevycucali ten trest z prstu a neudeli ho jen tak pro nic za nic. Vettel udelal chybu a tim zkazil zavodeni. Komisari delali jen to, co jim pravidla zcela jasne prikazuji.
Je to proste stejna demence jako kritizovat rozhodciho za to, ze dal nekomu cervenou kartu v prvni minute zapasu a tim pokazil celou podivanou a rozhodl o postupu, ikdyz ten zakrok likvidacni byl a pravidla hovori jasne o tom, ze za takovy zakrok ma nasledovat cervena karta a nic jineho nepripousti.
Pokud chces, aby komisari rozhodovali podle toho, jak se jim zlibi a zcela ignorovali existujici pravidla, tak uz nemas pravo si kdykoli stezovat na verdikt komisaru.-
Mike17
08:50 12.06.2019 185.149.130.XXXNechtělo se mi to už řešit, ale nedá mi to:
Přirovnávat to k červené kartě nebo penaltě je fajn, ale ono o nic tak zásadního nešlo. Ve fotbale se diskutuje pořád, jestli má rozhodčí trestat úplně vše, nebo má nechat běžet hru. Stačí se podívat na jakýkoliv roh a uvidíš fauly, které jsou nepotrestány. Skoro každá penalta neprobíhá regulerně podle pravidel a nikdo to neřeší. Kdyby se dodržovalo pravidlo, že za každé filmování je žlutá, stěží by se utkání dohrálo, přitom žlutá padne vyjímečně.
A o tom to celkem je. Je velká otázka, jestli vykládat pravidla striktně, nebo nechat hře "volný průběh".
Nejhorší je, když v jednom případě si hrají na striktní dodržování a ve druhém na benevolenci. Hlavně, když jde o stejného pilota, kterému to samé jednou projde a v opačné pozici je soupeř potrestán. Pak je to opravdu blbé a vznikají fámy o protekci.-
Duncan66
11:31 12.06.2019 194.228.20.XXXFajn, tak kdyz se ti nelibi primer k penalte, ci cervene karte, tak vememe ted to nove pravidlo, kdy technika kontroluje, zda mic byl, nebo nebyl za brankovou carou celym objemem. Rozhodci by dostal ten zvukovy signal, ze to byl gol, ale protoze by se tim golem zhatila sance na pripadne prodlouzeni a penaltovy roztrel, tak by to ignoroval a regulerni branku zamerne neuznal, ikdyz by sam vedel, ze to gol byl. A ty by jsi chtel, aby se takto zachovali v nedeli komisari.-
Mike17
13:51 12.06.2019 185.149.130.XXXJenže jestli byl míč za čárou nebo ne, je technická záležitost. Jsou jen 2 varianty A nebo B. To, jestli je něco ohrožení nebo není, má spousty podob. Kdyby nechal o 5cm víc místa, bylo by to ohrožení? Kdyby jel o 50km/h rychleji, bylo by? Kdyby nemusel Lewis brzdit, bylo by? Jak moc brždění je ohrožení? Dotek pedálu? 1s brždění? 2s brždění? Kdyby tam nebyla svodidla, bylo by to brždění?
To je jako u penalty. Strčíš někomu nohu před jeho. Když ho podrazíš je to penalta. Když už útčoník letí před zakopnutím, je to penalta nebo filmování? Když útočník do té nohy kopne schválně, je to penalta?
Od toho jsou rozhodčí, aby posoudili penaltu nejen podle toho, jestli byl dotek nebo ne. Ale podle ostatních okolností. Stejně, jako se nenechávají opakovat penalty, ikdyž brankář téměř nikdy nezůstane na čáře. Stjeně jako se nepíská všeobecné držení ve vápně při standartkách.Steně, jako se nepíská každé nesimulované upadnutí (ikdyž to by fotbalu prospělo).
Tak mi vysvětli, jestli každé přibrždění při návratu na trať je ohrožení, proč Hamilton nepřišel o vítězství v Monaku 2016? Situace jako přes kopírák. Vyjetí mimo trať díky chybě Hamiltona, návrat se zavřením Ricciho. I Ricci musel brzdit. Jediný rozdíl vidím v tom, že Lewis měl vůz plně pod kontrolou /protože nejzdil po trávě).
Zasloužil si Vettel pentli? Možná jo, tak fajn. Proč ne Hamilton? Navíc se to nějak opakuje (s Rosbergem to samé) a pak není divu, že se mluví o protekčním pilotovi.-
Situs
14:14 12.06.2019 85.70.164.XXXCo se týče toho proč Vettel dostal penalizaci a Ham tehdy ne tak na to doporučuji vyhledat si "Why Hamilton didn’t get a penalty in Monaco – but Vettel did in Canada", tam rozebírají oba incidenty (rozebírají i Maxe s Kimim). Když to shrnu oba jsou zcela odlišné z hlediska trestu ze dvou důvodů. První je že u Vettela je použito pravidlo o nebezpečném vrácení na trať kdežto u Hamiltona byl již návrat bezpečně dokonán a dál se závodilo. Výjezd Hamiltona mimo trať v rozhodnutí ani nebyl zmíněn, a i když se zdá že v následném boji tam nenechal dost místa tak bylo rozhodnuto že tam nechal místo šířky jednoho vozu. Vettel oproti tomu používal celou šířku dráhy zcela až k bílé čáře.-
Mike17
14:46 12.06.2019 185.149.130.XXXDíky za info.
Chápu rozdíl v tom, že incident byl o něco později po návratu na trať. Ale je to o tom, co jsem psal. Není to prostě jednoznačné (byl nebo nebyl míč za čárou). Je to o tom posouzení, jak dlouho po vjetí na trať je to "nebezpečné vracení". Blokoval Ricciho ještě při vracení, nebo až po?
Také by se dalo spekulovat, jestli tam měl opravdu Ricci místo na celý vůz (proč tedy brzdil a nejel), v které chvíli to měřili, jakým způsobem, je místo na 1 mm odpovídající šíři vozu "dost místa"? Nebo jestli si Ham nezkrátil trať se zjevnou výhodou, bez přenechání pozice. Opět to není přesně změřitelné a chce to citlivé posouzení, jestli trestat či ne. Kdyby člověk chtěl, určitě se porušení pravidel najít dá. A proto by mělo být nějaké rozumné posuzování toho, co trestat nebo ne.
Proto bych volil více komisařů, kteří budou trvale posuzovat všechny závody. Ale v tomto asi nejsme ve sporu.
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
23:11 11.06.2019 83.240.61.XXXEvidentně jsi nepochopil na co jsem narážel... To, že jsou hřiště různá byla jen taková vsuvka... Pointa byla v tom, že hranice jsou vymezeny stejně... Ve fotbale, když je míč za bílou čarou, tak je za čarou, stejně jako formule na okruhu... Ale čert vem..
Nesouhlasím s tím, že ta pasáž je stejná / podobná jako v Monaku... Ostatně viděl jsi někde v Monaku travnatou únikovou zónu ? Že ne... Tak to jsi tam správně neviděl, největší Vettelovo alibi "měl jsem trávu na pneu" nebo "nemohl jsem brzdit"... Za mě tohle s Monakem nemá nic společného...
O čem je řeč... To tak trochu někteří alibisticky stáčí... Řekněme, že tu možnost neměl => Svoji neschopností se dostal do neřešitelné situace, měl by být potrestán ? Určitě ano, LH nemůže za jeho neschopnost... Nelze se k tomu stavět tak, že Vettel do té situace spadl z nebe... A nebo tu možnost měl... A k tomu se i v příspěvku přikláním, podle mého, a na jednu stranu to chápu je to závodník, to dotáhl až ke zdi schválně, aby svou pozici i přes chybu ubránil... Měl by být potrestán ? Určitě ano, vrátil se nebezpečně na trať a svou pozici ubránil tedy nelegálně...
A co se týče 2012... To je snad hloupý vtip... Ta sezóna byla totálně zabita nepředvídatelnosti pneu... Takže kdoví za jak korektních podmínek tenhle incident proběhl... Nicméně ve Valencii jsou asfaltové únikové zóny, není problém v ni zabrzdit... To že se Maldonado okamžitě vracel do závodní stopy a s Lewisem kolidoval svědčí, že to byl opravdu... Opravdu Maldonado... Nicméně palec nahoru za přehled
-
-
-
-
Pepino60
20:38 11.06.2019 217.197.149.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
-
-
HellHogr
21:32 10.06.2019 86.49.242.XXXJá si nemůžu pomoct, ale FIA vždycky kopala dopředu jeden tým vždycky v nějakém období za Schumiho ve Ferrari to bylo Ferrari u RB s Vettelem to byl RB a teď je to u Mercedesu, nemůžu si pomoct, ale opravdu mi to tak příjde, je načase, aby se kopalo za McLaren -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek