DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 6 lidí)
10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
dene
18:22 10.06.2019 188.167.252.XXXSnáď nechceš porovnávať tieto dve situácie?? Max Kimiho zablokoval úplne vedome a s plne ovládateľným autom. Seb evidentne auto pod kontrolou nemal a situáciu nemohol ovplyvniť, aby sa neskončila tým, že vojde Hamovi do stopy. Žiaľ, rozhodnutie komisárov je skôr dezinterpretácia pravidiel, pretože úplne vylúčili faktor toho, že Ham mohol pribrzdiť viac a k ničomu by nedošlo. Napr. ak niekto urobí hodiny, ale jazdec za ním nepribrzdí a vpáli to do neho, dostane ten s hodinami penalizáciu? Už tomu potom nemusíme hovoriť závodenie, pretože treba zakázať jazdecké chyby.-
Situs
18:29 10.06.2019 85.70.164.XXXJejej, když jezdec vytvoří vlastní chybu při které někoho sejme tak je obvykle vinen v plném rozsahu a trestán. To jestli Verstappen nebo Vettel nezvládne své auto je zcela irelevantní a pravidlo hovoří jen o bezpečném návratu na trať. Nehledě na to že komisaři i z jejich údajů viděli počin Vettela jako úmyslný, ale to pro mě třeba není důležitě. Pravidla neřeší úmysl, ale čin.-
virtual
18:36 10.06.2019 193.165.96.XXXNe, není to irelevantní. Nikdo nikoho nesejmul, to by bylo causing a collision. SV je prostě trestán podle pocitu, protože přesně definovat to tvé "vystavení" nejde...
Úmysl předpokládám zjišťovali na detektoru lži, nebo nějakým myšlenkovým skenerem?-
-
virtual
19:05 10.06.2019 193.165.96.XXXJaké je předepsaná procedura pro ten bezpečný návrat v souboji o pozici v rychlosti 160km/h na trávě? To by mělo být jasně popsáno! *Ironie* Pokud by někdo při tvorbě pravidel přemýšlel a chtěl takovou situaci řešit, stačilo by do pravidel napsat něco jako "vyjedeš v souboji o pozici všemi koly mimo trať, musíš přenechat pozici soupeři"...
Místo toho SV dostane trest za to, že se v krizovce nedokázal na trať vrátit bezpečně, přičemž nikomu nezpůsobil žádnou škodu.-
-
-
-
virtual
19:46 10.06.2019 193.165.96.XXXJak při závodě F1 definuješ "bezpečný počin"? Bojovali o místo, podobných vynucených brždění je spousta, a penalizovat každý takový manévr je přehnané, pokud v takovém případě nevidím jasný úmysl nebo jasnou škodu (kolize apod.). Koneckonců ani to vytlačení mimo trať zrovna nesedí...-
-
Němý Bobeš
19:55 10.06.2019 5.102.56.XXXjen jsem si tak při tom "bezpečným ježdění" a "mimo trať se nebojuje" vzpoměl na Alonsovo vytlačování z trati.. ale nic...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
virtual
18:30 10.06.2019 193.165.96.XXXKaždé pravidlo (zákon) musí být ovšem reálně proveditelné (to, že tomu tak běžně není, je jiná věc), pokud netrestá skutečnost, která se stala, tedy např. causing a collision. Nevím, co neznamená "nesmíš vystavit"? To je v rychlostech kolem 200km/h na městském okruhu dost akademická debata, ne? Že musel brzdit znamená že ho SV něčemu "vystavil"? Tak se závodníci "vystavují" od startu do cíle...
Byl to závodní incident, oba dělali co mohli (LH prokázal výbornou reakci, ne tak výbornou předvídavost), SV se nakonec dostal do cíle dřív. Komisaři od stolu z toho udělali frašku.-
-
virtual
18:50 10.06.2019 193.165.96.XXXJak definuješ "nutnost brždění"? Jakýkoliv dotyk brzdového pedálu? Nebude takových situací během závodu mnoho (i mimo kamery), které nedokážeš potrestat? Pokud to nedokážeš přesně definovat, trestáš jen podle pocitu, a můžeš trestat kohokoliv, res. každého.
Do zdi LH bourat nemusel, v cestě měl formuli. Brzdit za vozem v problémech je běžný manévr, velmi často to lze využít k předjetí.
Je smutné, že je tolik lidí, "co vše vidí jednoduché", dělá to jen neplechu.-
-
-
Situs
19:43 10.06.2019 85.70.164.XXXPři návratu na trať kdy ten druhý kvůli tobě musí brzdit doufám ano. Ty prostě nechápeš že když opustíš dráhu musíš se vrátit bezpečně, to znamená nemůžeš někoho natlačit do zdi nebo mimo dráhu, musíš mu garantovat prostor! To je bezpečné vrácení se na trať.-
virtual
19:58 10.06.2019 193.165.96.XXXA on neměl "garantovaný" prostor? Stalo se (zřejmě neúmyslně), že LH ve své stopě zabrzdil, aniž by se dotkly vozy vzájemně nebo jeden zdi, přičemž nedokázal objet SV. To je vše co víš opravdu. Materiální škoda tedy nula, pak je logické se ptát, zda se SV i LH mohl zachovat jinak. To člověk není schopen objektivně posoudit ani popsat pravidlem, ale trestá se to (podle lidského pocitu).
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek