DISKUZE K ČLÁNKU Pět z pěti. Téma, které hýbe F1
Chtělo by to jiné téma, jenže ono se hledá těžko. Každý rok se těšíme na duel minimálně dvou týmů a pořád se to daří jen v náznacích, případně vůbec ne. A fanoušky tahle okolnost začíná poněkud unavovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pět z pěti. Téma, které hýbe F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
16:03 19.05.2019 78.108.149.XXXLetos a možná i v budoucnu už to Alonso v INDY nedá. I kdyby se kvalifikoval, tak stejně by na chvostu dostával jedno kolo za druhým.-
airwar1939
16:45 19.05.2019 176.74.141.XXXTak Indy je taková "šaškárna", že může vyhrát kdokoli, klidně i letos Alonso, pokud se kvalifikuje v závěrečném rozstřelu.
-
-
-
-
-
-
-
HellHogr
15:24 19.05.2019 89.24.59.XXXNe to nebylo podle toho co jel RB, RB už v Austrálii po FP žádal Pirelli o danou úpravu pneu, řekli, že není k tomu důvod, pak se ten důvod objevil, hlavně po Španělsku s jasnou úpravou, kterou RB stanovil křičel na FIA, tak to je pak těžký no, hlavně, že lotus nebo ferrari problémy nemělo
-
-
Kevin
15:24 19.05.2019 80.250.28.XXXProč to týmy praktikovali si s odpověděl sám, každopádně FIA požadovala změnu a Pirelli asi o takový druh publicity nestála. Že puchýřky nejsou spektakulární delaminace pneu, na tom se snad shodneme. A jinak k zkusím zaargumentovat tak trochu jako Ty. Zaslechl jsem, že u Pirelli zvažovali, že postaví penumatiku podle plánků, kterou jim zaslalo RB, ale nakonec prý zvýtězila penumatika, kterou navrhl Alonso
-
-
-
-
-
-
airwar1939
12:04 19.05.2019 176.74.141.XXXPomohlo... konečně bychom měli tým, co bude schoen vyhrát 21 double za sezonu.
-
-
Mansell_fan
08:59 19.05.2019 37.188.187.XXXPro mě horší než dominance Mercedesu je ta stále se prohlubující propast mezi špičkou a "středem pole". Auta která mají údajně stejné motory a spoustu dalších komponent shodných s Mercedesem, Ferrari a RB, jezdí o dvě či tři sekundy na kolo pomaleji. To je šílené. Kdysi dokázali šikovní jezdci ze středu pole čas od času bojovat o bednu či dokonce o vítězství. Robertino zmínil třeba Seba s TR na Monze. Dnes je to naprosto nemyslitelné.
Jak zařídit aby se i ti nejlepší a nejbohatší museli občas zase mrknout do zrcátek?-
jumpman
09:12 19.05.2019 178.255.168.XXXjenže v té době záleželo víc nastavení vozu na pilotovi, dnes je to o počítačové simulaci, současné práci v simulátoru v továrně, tam je největší rozdíl. Pochybuji, že by tým jako např. haas dokázal být stejně rychlí jako tovární ferrari, ikdyby provozoval jejich zákaznický vůz. Další věc je, neustálé míchání s pravidly, ty bohaté týmy mají mnohem lepší možnosti se přizpůsobit a najít nejlepší řešení, když je udržována stabilita pravidel, tak se postupně pole vyrovná. A mercedes? Tady je vidět, jak by dopadl rozpočtový strop. Přestože tvrdí, že mají rozpočet nižší než ferrari i než red bull tak dokázali dovézt na testy v podstatě "B" specifikaci vozu během týdne - tzn. že museli mít rozjeté dva projekty současně jak po stránce vývoje tak výroby a do barcelony dle vyjádření bottase v podstatě dovezli již "C" specifikaci. Něčeho takového nebude malá stáj nikdy schopná, protože nemá ty lidi a jejich práci kam schovat.
A ten vettelův úspěch? Uvědom si, že v té době sice jezdil za TR, ale měli motor ferrari a šasi shodné s red bullem, či-li navržené mistrem Neweyem a navíc celý víkend pršelo a na vodě se daný jezdec může projevit víc. A v dřívějších dobách to pole bylo ještě víc výkonnostně roztrhané, ale jak nebyly k dispozici tak dokonalé počítače a simulátory neexistovali vůbec, tak mnohem víc záleželo na pilotovi, jak si vůz nastaví a zároveň byla i mnohem větší technická úmrtnost v závodě, což v současné EKO formuli není a vytratila se tím podstatná část napětí-
Mansell_fan
09:29 19.05.2019 37.188.187.XXXRozpočtové stropy mi taky přijdou jako blbost která u těch nejbohatších půjde lehce obejít. Nevím jak z toho současného srabu ven. Jsem jenom fanoušek který chce o závodním víkendu vidět alespoň trochu sportovního zápolení. Pokud mi ho F1 dlouhodobě nenabízí, tak se na ní dívat prostě nebudu. A nezávidím Liberty jejich pozici, oni něco udělat musí protože takových fanoušků jako já bude za současné situace zákonitě přibývat.-
airwar1939
12:03 19.05.2019 176.74.141.XXXJá bych z toho srabu ven šel prvně zrušením všimného pro vybrané týmy (Ferrari, Mercedes, RB, McLaren a Williams)... a následně dlouhodobě stabilními pravidly - minimálně pět let stejné aero ... ti nejlepší na začátku utečou, ale jak narazí na strop nemají se už moc kam zlepšovat, respektive se zlepšují strašně pomalu a konkurence je snadno dožene... současný stav kdy se posledních 10 let změnilo aero co dva roky nahrává velkým týmům.-
Mansell_fan
12:58 19.05.2019 37.188.190.XXXV tom máš naprostou pravdu. Loni spolu docela pěkně závodily tři týmy a byla zábava. Tak se honem změnila pravidla a zas je tu jeden dominátor. A za dva roky se změní zas. Je to k smíchu i pláči zároveň.-
airwar1939
14:19 19.05.2019 176.74.141.XXXKdyž na to pomyslím, tak bych brečel, poslední třetinu sezóny si to na férovku rozdávali tři týmy. Motory se srovnal, neměnit aero a pneu měli bychom teď sezónu u které bychom chrochtali blahem. FIA místo toho rozdala znovu karty a jsme tam kde jsme.
A ta změna za dva roky bude ještě větší... minimálně sedmi týmům se nevyplatí vyvíjet nový vůz na rok 2020, a budou dělat auto rovnou na rok 2021.
-
-
jumpman
15:23 20.05.2019 178.255.168.XXXhmm, možná ti ušla ta věc, že všimné berou týmy, které táhnou k F1 99% fanoušků. Zkus si to už jednou ve své zaslepenosti uvědomit. F1 je nákladná záležitost a pokud se tyhle týmy rozhodnou jít o dům dál, tak to celá F1 může zavřít i s tvýma komunistickýma manýrama
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek