DISKUZE K ČLÁNKU Pět z pěti. Téma, které hýbe F1
Chtělo by to jiné téma, jenže ono se hledá těžko. Každý rok se těšíme na duel minimálně dvou týmů a pořád se to daří jen v náznacích, případně vůbec ne. A fanoušky tahle okolnost začíná poněkud unavovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pět z pěti. Téma, které hýbe F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
daaviid23
10:17 20.05.2019 90.182.169.XXXNaopak jsem naštvanej, protože tenhle těžce neslavnej odchod z něho dělá v podstatě mučedníka.
Naopak jsem ho chtěl vidět v silném autě aby se ukázalo, jestli jsou báje o něm pravdivé a nebo ne. A časem (nebo hned) jsem ho chtěl vidět prohrát s novou nastupující generací, jako se to stalo většině šampionů-
-
-
airwar1939
19:27 20.05.2019 85.158.196.XXXPokud jde o 500 mil Indy, tak tam mají všichni v podstatě stejné auto a stejně výkonné motory, vše podřízeno vyrovnanosti a show. Letošní výbuch dle mě souvisí s tím, že to Fernando a McLaren podcenili. Pokud myslí americké formule vážně, bylo by lepší odjet celou sezonu, sžít se s týmem a zvyknout si na styl závodění.
-
-
airwar1939
19:24 20.05.2019 85.158.196.XXXCo vím já, je pro Alonsa celkem jedno. Škoda,že to že je nejlepší si nevšimnul skoro nikdo v padoku Formule 1, nemusel jezdit posledních pět let v mizerném voze na chvostu pole.
-
-
Mike17
12:06 22.05.2019 185.149.130.XXXJá si tedy nevšiml, že by tu měl někdo Alonsa za neschopného pilta. Ale tvou otázku ti rád odpovím. Toyota i Andretti neangažovali Vettela a Hamiltona prostě proto, že ani jeden nemá o jejich série sebemenší zájem. Jsou ještě schopní jezdit první ligu ve špičkových týmech. Nějaké trojcosi 50 let nikoho nezajímá.
-
-
airwar1939
19:19 20.05.2019 85.158.196.XXXU těch pneumatik je problém jak z toho ven... když bude jeden dodavatel, tak bude vždy vznikat podezření, že dodavatel někomu straní... obvykle tomu kdo zrovna vyhrává. Pokud bude více dodavatelů, tak se dodavatelé poperou o top týmy a těm budou vyvíjet pneu na míru a méně atraktivní týmy na tom prodělají.
Já osobně bych bral jednoho dodavatel, ca. pět až deset směsí, i takové co vydrží celý závod, s menším otěrem a pogumováváním trati a širším pracovním oknem, a ať si týmy mohou před závodním víkendem vybrat které chtějí.
-
-
Jirka_1
22:56 19.05.2019 217.30.64.XXXProblém s penězi - Velký Bernie zavedl svinsto nejvyššího kalibru, že nejvíc peněz dostávají ti nejbohatší a Ferrari ještě bonus za jakýsi pochybný historický přínos. Když se v Lize mistrů rozdělují peníze za účast, tak všem stejně bez ohledu na jméno. Pak stejně za výhru, remízu a prohru. A pak jich velká část vypadne hned po skupině a nemají nic. Ale nemusí už nikam jezdit a plati letenky atd. V F1 se ale musí i ten poslední bez bodu a s nulovými penězi za práva účastnit a vynakládat peníze až do konce sezóny.
FIA s tím nic neudělá, protože si velcí výrobci postaví hlavu a hrozí reálným odchodem. Takže se F1 stala čím - rukojmím velkých výrobců, kteří si diktují jak to má a nemá být. Viz změna v PJ od 2021. Nic, všechno spadlo pod stůl a nic se nezmění. Tedy ani rozložení sil a počet týmů v poli. Willíci už dali najevo, že v případě problémů v F1 skončí, protože to nic nenese a je to čím dál tím horší.
A za svou osobu - svého času jsem se těšil na každou neděli s F1, dnes už je mi to tak trochu jedno, sice si k bedně opět sednu, ale už mi to nepřináší takové potěšení jako v dobách Schumiho. Lewis mě sice moc nebere, pořád první, Bottase nepovažuji za talent a Leclercovy výsledky, ovlivněné technikou a TR mě jaksi nepovzbuzují. A Maxe jaksi nemusím už kvůli jeho egu, i když jezdit umí...
Možná přijde doba, kdy pověsím sledování F1 na hřebík... -
Jirka_1
22:29 19.05.2019 217.30.64.XXXAsi tak - opět opakuji, že se F1 přežila. Neustálá snaha ji držet jako vrchol techniky ji dovedlo tam, kam ji dovedlo. Další technické zdokonalování povede k čemu - buď k neschopnosti taková monstra řídit nebo k eskalaci nákladů, kdy bude jedna desetina sekundy na čase stát padesát milionů. Zlatá sedmdesátá léta ano, protože tehdy to byl ještě sport s docela jednoduchou technikou, minimu elektroniky a jednou nohou v hrobě. To poslední vrátit nechci, ale pokud by se opět přešlo na nižší vyspělost, aby to byl opět sport a ne show. A klidně zpět wingcary s nějakými omezeními, aby to piloti dokázali snést. Na druhé straně tehdejší 5G je dnes také normální hodnota i bez wingcarů.
Jestli jste si za posledních cca 30 let všimli, pokud se zdálo, že jsou vozy příliš rychlé a nezvadatelné, tak se zpomalily novými předpisy. Vydrželo to tak pět let a auta byla opět stejně rychlá. Takže zase změna... A že tu změnu většina týmů nedala není problém Mercedesu nebo předtím RB.
Jinak k té mafii - něco na tom bylo, protože když začal drtivě Lotus 79 vítězit, najednou začal odpadat bez zjevné příčiny. To byla dohoda, aby nevyhrál titul příliš brzy a neztratil se zájem diváků. Prostě jeden Lotus to zabalil nějakým výjezdem z trati bez zjevného poškození, ale se zdechlým motorem, který tehdy nešlo nastartovat jinak, než v boxech. Druhý zase tak ve dvou třetinách závodu prostě zastavil někde na trati - pilot vypnul zapalování a dělal, že má poruchu. Motor už nastartovat nešlo... A že je obecně snaha po odinstalaci jedince či týmu, který příliš dlouho vyhrává a už diváky netáhne, by mohli dlouze povídat bratši Pospíšilové v kolové. -
jon
17:46 19.05.2019 90.176.154.XXXJe pravda, že Mercedes je na špici hodně dlouho, ale nesouhlasím s tím, že by se jednalo o nějakou totální dominanci. V sezónách 2017 a 2018 jim bylo Ferrari velmi blízko a titul jim zazdil Vettel svými chybami. Kdyby byl Mercedes tak dominantní, určitě by v roce 2017 neskončil Bottas 3. a v roce 2018 dokonce až 5.
Na stávající situaci se podepisují jiné faktory.
- Chemie Lewis + Mercedes - od roku 2014 dominantní kombinace jezdec + monopost.
- Motor Mercedes - řeči o výkonu soupeřů jsou liché ... Mercedes využívá svůj náskok ze začátku k udržení si náskoku - výkon mají špičkový, jen ho užívají, když je ho třeba a mají nejlepší spolehlivost, která zajišťuje konečné rozdíly v šampionátu.
- Finanční zdroje - jak již bylo naznačeno v článku, peněz má stáj dostatek. Dokud se bude dařit, představenstvo Daimleru nemá jediný důvod škrtit rozpočty.
- Stabilní personální složení - oproti Ferrari nedělají unáhlené rozhodnutí po prvním dílčím neúspěchu. -
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek