DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér

Monako vždy bude mít v kalendáři Formule 1 postavení asi jako slavná fotbalová derby, počínaje El Clásicem po duel Sparta-Slavia. A když se v oné nepředvídatelné ruletě stane ještě něco, o čem se dá hojně diskutovat, je to dar z nebes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 05.06.2017 10:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 31.05.2017 18:00
proto moc nechápu hysterii ze strany mercedesu,… »
» uzivatel001890 (Hlasovali 4 lidé) 01.06.2017 07:13
Pánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 01.06.2017 08:26
Takže fandíš těm, co TR ve prospěch hamiltona… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Easy, není to zase tak úplně pravda. Kimi nevěděl, že bude povolán k Pitstopu. Kimiho zavolali, jako reakci na RBR a Mercedes. Podle mne jel standardní tempo, které mu stačilo na udržení se na čele a optimální fungování všech komponentů na autě. Když jej povolali, tak Vettel jel maxima, kterých byl schopen, aby se dostal před Kimiho. Nedovedu posoudit, zda by Raikkonen byl takovýchto časů též schopen, ale dle jejich rychlosti v kvalifikaci i trénincích, si myslím, že byl.
                          Nikdo, ani Vettel nejezdí celý závod maxima, protože by mu minimálně nestačilo palivo a ještě by si odrovnal motory dříve než odjede půlku sezóny.
                          Já časy nepopírám, rozporuji strategii. Každý závod se skládá z několika částí. Start a pár kol, než se ustanoví pořadí, pak je klidná fáze do prvních pitstopů, během pitstopů to vře a všichni se snaží něco vydělat, zase se to uklidní, přičemž někteří se snaží využít lepších pneu a další pitstopy atd. atd.
                          Během klidných fází se šetří téměř vše.
                          Prostě se mi zdá, že trošku srovnáváte s Mikem jablka s hruškami.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • Easy

                      Easy

                      178.209.132.XXX
                      Odine, s tebou se už o tom dohadovat vážně nebudu. Nikdy jsi ani neodpověděl na zásadní otázku, proč Kimi nedokázal jet v Monaku tak rychle, aby Sebova ztráta byla výsledkem Kimiho jezdeckého umění a rychlosti? Vettel se ho v prvním stintu držel naprosto takticky cca 3s a když už bylo zřejmé, že Kimiho časy jdou do háje a jel si pro nové gumy, na kterých zrychlil, tak Vettel najednou dokázal jezdit o hodně rychlejší kola. Ale na to mi nikdy neodpovíš, neboť v tom spočívá rozdíl mezi prvním a druhým místem.

                      Na závěr tvoje neskromné vyjádření:
                      "Troufnul bych si klidně sám udělat stratégii, která Kimimu zajistí v Monaku vítězství. Není to tak těžké. A stejně tak, bych dokázal vymyslet ještě další možnosti, jak oba piloty vyměnit."

                      Tady je naprosto zřejmé, že další diskuse s tebou postrádá smysl, protože ať dopadne libovolný závod jakkoli, vždy za tím budeš vidět něco jiného.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Neskromné vyjádření?
                        Co třeba 40. kolo Kimi pitstop, 41. kolo Seb pitstop?
                        Nebo 40.kolo Seb pitstop, 41. kolo Kimi pitstop? Běžná strategie v Monaku, kdy oba vedoucí piloti potřebují udržet své pozice a neztratit na soupeře. Nebo mi zase va livetimingu dokážeš, že Seb byl tak obrovsky rychlý, že by Kimiho dal? Potřeboval k tomu 5 kol a o chlup rychlejší výměnu, aby stáhl 1 sec. 02
                        Ferrari v době, kdy Max a Bottas zajeli k pitstopu nepotřebovalo reagovat okamžitěOba jejich piloti měli náskok a tudíž čas na analýzu chování červených na vozech soupeřů. A zastávky těsně za sebou neumožní podseknutí, pokud to tým neošetří ještě dalším podrazem.
                        Kimi se po své zatávce dostal za Buttona, kterého musel předjet, čímž stratil, Seb se po své zastávce dostal před Kimiho, na první místo a tím byl závod u konce.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Easy

                          Easy

                          178.209.132.XXX
                          Opět musím položit otázku, proč by měli Vettela povolávat do boxů hned po Kimim? Když dokázal jezdit tak rychlé časy? To bych ihned označil za TR, že rychlejší jezdec je úmyslně poškozován. Kdyby Vettel po Kimiho pitstopu jel tu samou tužku, neřeknu ani ň. Teď vlastně preferuješ Kimiho, který by měl dle tvých skautských představ vyhrát stůj co stůj jenom proto, že si s tenoučkým náskokem zajistí PP.
                          Ale je to pořád dokola. Když položím jasnou a jednoduchou otázku, nikdy neodpovíš. 02

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel001890

                            uzivatel001890

                            213.226.251.XXX
                            Kvůli riziku SC to je snad evidentní!!!!!!!!!

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.128.XXX
                              Tobě to dává smysl??? Přece kdyby se stala nehoda na SC, pak zavolám jezdce hned po ní v tom kole, ne? Proč by volali někoho k pitstopu preventivně???

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Rozdíl mezi námi je ten, že já klidně přiznám, že mnou uvedená strategie preferuje vedoucího pilota, v tomto případě Kimiho. A neviděli jsme v minulosti a věřím, že ještě i v budoucnu uvidíme, takovýchto pitstopů obrovské množství?
                            Až Vettel pojede první a Kimi druhý a až jim Ferrari připraví pitstopy těsně za sebou, budeš se tu hádat, že byl ten druhý poškozen, neb to byla strategie preferující Vettela? Vím, že určitě ne. S tvým a Mikovým postojem si zase budete vymýšlet podobné důvody těm mým dnes. Protože jde o vašeho oblíbence a ten přeci vítězí jen díky svému umění a rychlosti.
                            Tak že abys netvrdil, že neodpovím na tvou otázku. Vettela by měli povolat hned po Kimim proto, že je to jedna z běžně používaných strategií týmu.
                            To je právě ta omáčka okolo. Já se podle chování týmů, načasování zastávek atd.atd. snažím pochopit, o co tam jde. Kdo je ten preferovaný a kdo ne. Jsou strategie, kde není tak těžké předvídat, jak dopadnou a v čí prospěch jsou. Je pořád začátek sezóny. Když preferují u Merglů Hamiltona, připadá ti to jako prasárna. Když totéž udělají u Ferrari s Vettelem, je to fér a zasloužené. S tímto tvým postojem mám problém. Mně až tolik nevadí, že Seb vyhrál. Ostatně, předpokládal jsem to už před závodem. Tak že jsem to očekával a byl s tím smířený. Jenom si nehraju na na překvapeného se špatným pocitem a pak nehledám jakési zástupné srgumenty v podobě časů celého závodu. Chleba se lámal na startu a pak při pitstopech. Seb Kimiho dojel ne proto že jel takticky, ale že Kimi nedokázal rychle předjet Buttona o kolo. Tam se zdržel a pak jej tým poslal opět za Buttona po pitstopu, kde nabral zase nějakou ztrátu. Což vidím, jako hlavní příčiny Kimiho zpomalení. Sebovu rychlost, v období mezi oběma pitstopy, nepopírám, ta je dalším, ale nikoliv jediným (jak tvrdíš ty a Mike17) důvodem změny na čele. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Easy

                              Easy

                              178.209.132.XXX
                              Když Kimi zamířil do boxů, bylo to jako by bylo odšpuntováno šampaňské z pohledu dynamiky. Ještě nedávno jsi tu psal, že Kimi Seba nebrzdil. Dnes jsme se posunuli k tomu, že ano. A opět jenom zopakuji, že podobná situace nastala u RB a nikdo se nepozastaví nad tím, jaktože u RB netušili, která strategie bude lepší, ale u Ferrari to vědět měli. Mj. v minulosti i Ham zůstával déle na trati, takže jezdci jednoho týmu nutně kolo po sobě do boxů nejezdí. Záleží, jak se mu také zrovna daří na stávajících gumách.

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Nepamatuji si, že bych tu napsal, že Kimi Seba nebrzdil. Připomeň. 03
                                O RBR jsem psal hned ve svém prvním příspěvku k závodu. Tak že nepiš, že se nikdo nepozastavil. A dál jsem to též komentoval...
                                Netvrdím, že v každém závodě jezdí jezdci kolo po sobě k výměně. Většinou musí být na čele oba z jedné stáje a ten preferovanější vést.
                                Je to strategie vhodná k udržení tzv Status Quo. Nikdo nemá příliš šancí na to udělat nějakou změnu. I když v dobách větších degradací pneumatik, dokázal Vettel na Webbera najet dokonce 4,5 sec.jen díky tomu, že byl týmem povolán dříve k výměně a Webberovi bylo nahlášeno Multi21. Jo a to Webber vedl. Čili by sis měl s Mikem ujednotit, kdo zajíždí první k výměně. 03
                                A jistě je plno strategií, které vedou k udržení stávajícího stavu, stejně jako k jeho změně. Nemyslím si, že by týmy nevěděli, jak na to. 04

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.128.XXX
                                  Já to mám sjednocené pořád. Pořadí záleží na okolnostech. Netvrdím, že vždy ten první, do prvního závodu, kdy se mi hodí opak!

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • Easy

                                  Easy

                                  178.209.132.XXX
                                  Ani jednou (a to jsem to v diskusi uváděl několikrát) jsi neuznal, že Seb byl na stejných gumách (US) a za stejných podmínek (čistý vzduch) výrazně rychlejší (půl sekundy až sekundu na kolo). Což při ztrátě necelé sekundy na Kimiho ani nevyžadovalo tolik kol, prostě to Vettelovi jelo. On byl o dost rychlejší i na SS, ale to už to měl Kimi na háku a musel šetřit ty tvrdší gumy, i když na fialových měkkčích by dali klidně celý závod... Ale rychlost Seba si vlastně "nalhávám", já vím neboj 03

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Easy

                                    Easy

                                    178.209.132.XXX
                                    A jako vzorek uvedu kousek z tvého příspěvku pod článkem "Prohlášení po závodě" 2.6. 19:21

                                    "Také mohu argumentovat tím, že na začátku Kimi Vettelovi ujel a považovat to za důkaz jeho rychlosti."

                                    Kimi zjevně Vettelovi neujel, naopak Vettel si situaci v první fázi závodu kontroloval a když už Kimiho časy naznačovaly klesající formu, Seb se opět přiblížil pod jednu sekundu a po odjezdu Kimiho vystřelil jak raketa.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                • Easy

                                  Easy

                                  46.135.56.XXX
                                  Ještě jsem našel jedno tvoje vyjádření v diskusi pod článkem 'Verstappena jsme nepodrazili' 31.05. 20:49...

                                  "Kdy a kde byl Vettel brzděn? Když jezdil za Kimim, tak jel nejprve dost pomalu, pak zrychlil."

                                  03

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.128.XXX
                              Jasně. Nechat ať vyhraje ten co jezdí rychlejší kola je TR a podraz na pilota. Naordinovat strategii tak, aby ten rychlejší neměl šanci se dostat dopředu TR v žádném případě není a takto by se měla férová stáj k pilotům chovat.
                              Jo. Hlavně, že si na férovém přístupu a rovnosti zakládáš. 01

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel001890

                          uzivatel001890

                          213.226.251.XXX
                          Kdyby totiž hrozila opačná výměna, tak by se Kimi povolal kolo před nebo po Sebovi Kvůli nebezpečí SC! PS: jedině kdyby bil Ricardo rychlejší, ale to určitě věděli, že není, jinyk by asi nestáhli ani Kimiho...
                          Prostě Kimiho odklidili a Sebovi řekli zkus to hochu máš pět kol :) ... proto jel rychle a jen proto, že to plánoval se docvakl těsně za Kimiho - Kimi věděl že nemůže být předjetý tak možná i šetřil pneu a nejančil ...
                          Bylo to prostě strategií a nikoli Sebovou rychlostí, že se vyměnili.
                          A je celkem jedno zda to plánovali, nebo ne, ale opačně by to být nemohlo, neb by Kimi dostal jen jedno kolo na předjetí a to by nestačilo.
                          Ale to se Kimimu v dobrém vrátí, má karmu i vědomí, že končit nemusí a určitě dostane nabídku od Mclarenu, jestli jim prchne Alonso a bude to super náhrada - tak snad se chytne i ta Honda nečekaně potom 01

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Easy

                            Easy

                            178.209.132.XXX
                            Kimi nemusel šetřit pneu na trati, kde by odjeli na US celý závod. Kimi byl jenom pomalejší........ To asi nepochopíš.
                            Ale jo, pro tebe je asi lepší TR ve smyslu Multi21....... 02

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Easy

                              Easy

                              178.209.132.XXX
                              Asi jste ani jeden nečetl článek:
                              "Před závodem nebylo jasné, která strategie je lepší, piloti to věděli," tvrdí Newey.

                              Hmm.. Red Bull je z toho venku, ale to zatracené Ferrari budeme pranýřovat do aleluja... 02

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.128.XXX
                              To je masakr. Já už to balím. Dáš jim tu časy jednotlivých kol, kde je naprosto zřejmé, že Kimi byl na nových rychlejší, že každý byl na nových rychlejší, že Kimiho nikdo v provozu nezdržel a že Vettel prostě zajel časy, o kterých se Kimimu nezdálo ani v divokém snu, a stejně to budou ignorovat.
                              Jediné, čeho se drží je, že kdyby Ferrari chtělo, tak mohlo najít strategii, jak Kimiho vepředu udržet. Protože stáhnout rychlejšího pilota do boxů jen proto, aby nevyhrál je to jediné, co není TR a tak by to bylo férové a v pořádku. 12 12 12
                              Měj se a přeji pevné nervy v případné další diskusi. 11

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Easy

                                Easy

                                178.209.132.XXX
                                To musím zahodit mobil 12

                                Ale musím uznat, že se diskuse vyvíjí ve slušném duchu. Vlastně jediný web, na kterém se diskusí účastním je F1News. Na kdejakém mainstreamu by z toho už po třetím příspěvku byla žumpa. Tady to má aspoň úroveň.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.128.XXX
                                  Jo, Odin je moc fajn člověk a na srazech vždycky kecáme slušně a v pohodě. Jen mne nutí jíst steaky dokud neodvolám, že je Vettel nejlepší (dělám si pr... 12)
                                  Jen má v poslední době čím dál víc extrémnější názory.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama