DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Monako vždy bude mít v kalendáři Formule 1 postavení asi jako slavná fotbalová derby, počínaje El Clásicem po duel Sparta-Slavia. A když se v oné nepředvídatelné ruletě stane ještě něco, o čem se dá hojně diskutovat, je to dar z nebes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001890
(Hlasovali 4 lidé)
01.06.2017 07:13
Pánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
jumpman
11:15 01.06.2017 92.62.237.XXXjak řikáš, kdyby kimiho nezavolali v reakci na pit red bullu a mercedesu, a někdo to nedal po výjezdu z boxů, rozsekal se a vyjel SC a díky tomu by se kimi propadl až za ty co by měli pit za sebou, to by zase bylo řečí o neschopné pit wall. V monaku nikdo nemůže tušit, jak bude vypadat příští kolo a kimiho strategie byla na jistotu, vettelova na risk. Nevím co kdo pořád nedokáže pochopit. Navíc ferrari nikdy nemělo problém s použitím TR ale nikdy se tím netajilo a pochybuju že by kimi byl takhle zklamanej, kdyby věděl dopředu, že nemá šanci vyhrát, že bude muset vettela pustit před sebe...
-
-
-
-
uzivatel001890
07:13 01.06.2017 85.239.64.XXXPánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám celkově pocit, že po tomhle závodě:
1: Se zase rozžhavili moje sympatie a fandovství ke Kimimu! Byl to zase ten Kimi co stál na druhém stupínku, jako tehdy, jak vedl a pak uklouzl na oleji a předjel ho Schumachr ... Prostě nejlepší jezdec - pro mě se tímhle posunul mezi legendy, nebo blíže legendám! (zdaleka nejde jen o počet čehokoli!!) (Proč fandim Kimimu by vydalo na Esej ;)
2. Sebovi jsem nejen letos fandil hodně a rozhodně se my nelíbilo, když například Alonso a jeho fanoušci zpochybňovali jeho kvality, protože F1 se nejezdí na krásu, ale na vavříny a o ty se závodí v monopostech. A tak kecy o tom, že ten druhej je stejně lepši považuji v tomto prostředí za trapné!
3. Na stupních vítězů, těmi kecy, že dal do těch pěti kol všechno se mi však Seb poněkud zprotivil (Přesně opačně než Kimi) .... A to s odstupem jdu k poentě -
4. Nyní opravdu hodně přeju Medvědům a Hamovi ať vyhraje aby tohodle ... Chasníka pilného "připravil o 5 titul! (Seb je chytrý to ano a hned říkal, že Kimiho chápe, jenže tak možná stačilo maličko ubrat z jásotu na stupních) Já věřím, že si to vyjel, ale vyjel si to díky tomu, že mu dali lepší strategii a to nejspíš věděli a on to musel vědět také. Dává to smysl a je to ok. Ale jak už to bývá. Existují i Pyrrhovy výhry! a tohle byl podle mě ten případ, kdy by pro Seba bylo bývalo lepší prohrát, poté co prohrál Kvalifikaci. No šel si za tím a má o jednoho fanouška méně a Kimi je o kousek víc Legendou :)
5. Doufám, že Kimi bude pokračovat v jiném dobrém týmu! Ukazuje se že je stále dobrý a jeho cit pro předek auta podle mě napomohl ke zlepšení letošního Ferrari, tj Seb těží z toho že je tam Kimi ve skutečnosti o hodně víc, než se zdá.
Neodcházej ještě KIMI !!!-
Easy
10:20 01.06.2017 46.135.28.XXXJseš dobrej bavič
Sebova strategie nakonec vyplynula z toho, jak rychle dokázal jezdit Kimi a jak Seb - tato čísla nepopře nikdo
A to, že měl Seb záměrně po těsně prohrané kvaldě prohrát jenom proto, aby potěšil pár brečících fanoušků v diskusi...-
uzivatel001890
10:56 01.06.2017 85.239.64.XXXNo netvrdím, že měl záměrně prohrát, ale nevyhrál výkonem! - to že Seb vyhrál rychlostí je jen iluze a nesmysl! Měl šanci v první zatáčce s rizikem a pak na boxy. Jestli vyšla jeho strategie náhodou, nebo dopředu vědomě? Podle mě ve chvíli, kdy jí realizovali už věděli že má přinejmeším šanci, Kimi při téhle strategii byl bez šance. A jestli by to mohlo být naopak? HaHa :)
A to je celé Vettel jel dobře, ale Kimi byl bez šance. V tom, jak se to stal to nebylo o rychlosti ani náhodou.-
-
uzivatel001890
11:08 01.06.2017 85.239.64.XXXLivetiming bez kontextu nic neříká a kontext jsme všichni viděli.-
-
uzivatel001890
11:29 01.06.2017 85.239.64.XXXV Monaku - dá se říci že ano s výhradou, že už Kvalifikace to předurčí
-
-
-
-
-
uzivatel001836
06:21 01.06.2017 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Easy
10:13 01.06.2017 46.135.28.XXXŠance na výhru pomalejší jízdou. Kdyby za ním nejel Vettel ale jezdec jiné stáje, tak ho undercutem nebo overcutem předjede tak jako tak. Proč by měla být dohoda, že o výsledku závodu rozhodne postavení na roštu? To to mohl po tak těsné kvaldě zabalit Vettel s tím, že nemusí ani závodit...
-
-
odin
18:15 31.05.2017 46.135.126.XXXNe, opravdu se mi nezdá, že v tomhle případě šlo o vědomý čin ve snaze poslat Kimiho do druhého sledu.
Zdroj: [odkaz na stránku]
Já si na rozdíl od RoBertina myslím, že to vědomý čin byl. Nechce se mi totiž věřit, že u Ferrari pracují analfabeti, kteří nedokáží kalkulovat se ztrátou cca 25 sec. zastávka a výměna gum + cca 0,6-0,9? pomalejší tvrdší gumy, + pár kol (oni musí vědět z tréninků kolik) na zahřátí. Také je třeba vzít v potaz provoz do kterého Kimiho poslali po výměně a specifikum Monacké trati, kde se nedá předjíždět.
Pokud by v ten moment místo Kimiho zajel k výměně Seb, tak dopadne stejně špatně, a možná, že by spadl ještě o příčku níž. Pokud se nemýlím, tak výjezd Vettela po pitstopu, nebyl zas s tak velikým náskokem na Kimiho. A to měl k dispozici pár kol čistého vzduchu + veškeré výše uvedené hendikepy Kimiho.
Spousta diskutujících argumentuje Vettelovou rychlostí, ale ta se projevila až po pitstopech obou, když už Raikkonen neměl žádnou možnost vzít si prvenství zpět, a tak jenom dovezl auto do cíle na druhém místě. S co nejmenším "opotřebením".
Ano, já jsem předpokládal, že Kimi Seba pustí po startu a bude mu krýt záda. Jenže stratégové u Ferrari nejspíše tuto variantu zavrhli, jako příliš riskantní. Neb do první zatáčky je to kousek a mohli by na tento manévr doplatit oba. (To jsem ještě předpokládal, že Kimi je s "dvojkou" seznámen a svolný.) Po závodě se mi zdálo, že tomu bude asi jinak. A tým jej trošku podtrhl. Dle jeho výrazu na stupních i dle jeho vyjádření. Proto tu v diskuzích obhajuji názor na TR ve prospěch Vettela.
Jinak souhlasím, že TR je vnitřní záležitost týmu a chápu proč to udělali. Jenom se mi zdá pokrytecké vymýšlet si nějaké zástupné důvody. (Myšleno na oponenty v zdejších diskuzích).
Situaci v RedBullu jsem také zaregistroval a náležitě okomentoval hned ve svém prvním příspěvku po závodě. A jak jsem psal jinde, je mi s podivem, že Ferrari na RedBullech jasně vidělo, co se stane s lépe postaveným pilotem, když jej zavolají prvního k pitstopu, navíc tak brzy. Přesto tuto chybu opakovalo. Bez vysvětlení týmovou režií, je to pro mne nepochopitelné. A ano, chápu, že i Ferrari chtělo zareagovat na podseknutí RedBullu. Ale mohli použít Vettela, jako hůře postaveného pilota v závodě. Nepoužili, čili opět důkaz, že to bylo vědomé.
Jinak tradičně dobrý článek. Paddocky mám rád. A na nehody v Monaku se podívám, neb jsem to vůbec (díky diskuzím o TR) nezaregistroval.-
jon
21:27 31.05.2017 194.228.11.XXXVšak ono je to pochopitelné. A myslím, že by to nikdo neřešil, kdyby nebyl Vettel jouda a odpustil si tu show na stupních vítězů. On bude proste jednou provždy baby-Schumi, protože Mišák tohle uměl vždy náležitě ocenit a nechoval se jak trouba. Z prvního místa zatleskal Rubensovi a tak nějak naznačil, že on byl ten den jednička.
Jinak naprostý souhlas. Stratégové stájí počítají i s teoretickým možným zrychlením soupeřů v závislostech na úbytku paliva a změnám teplot a podobným detailům, takže nezbytný pitstop, který někoho pošle do provozu a druhého vyšvihne na čelo, to by bylo na vyhazov, pokud to bylo opravdu "selhání" ... -
-
odin
05:27 01.06.2017 77.240.103.XXXNemusíš psát "bez urážky". Já vím z dřívější diskuze, jak to myslíš. A s tvým názorem nemám problém. Já mám totiž názor dost podobný.
Jde mi o princip.. Nesouhlasím s tím, že Ferrari vědomě nezasáhlo do pořadí obou pilotů a že to neudělalo ve prospěch Vettela, který je na tom celkově lépe a má šanci na titul. To je vše.
Jako čuňárnu to nepovažuji. Za čuňárnu považuji, pokrytecké výmluvy, což je snad rozdíl.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek