DISKUZE K ČLÁNKU Návrat k zatrolené sezóně
Většina z nás určitě poznala chvíle, kdy se nic nedaří, technika stávkuje a bohužel občas dorazí i nějaký zdravotní problém. To poslední - ťuk ťuk na dřevěnou destičku - zatím slouží, zato PC mi uchystalo nemilé vánoční překvapení. Hned po monsieurovi Masim.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Návrat k zatrolené sezóně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 9 lidí)
01.02.2022 12:20
Je tu hezký názor, kdyby se Latifi vysekal o kolo… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
15:25 01.02.2022 88.103.238.XXXMajk přijde v pondělí do práce a tam mu řeknou, hele od dneška je v pondělí volno. Majk nadšen že zmizí hrozné pondělky po neděli a jde ze zpěvem na rtech domů.
Další pondělí mu volá šéf kde je ? Majk říká, no v pondělí se přeci nepracuje.
Ne, změnlo se to. Pondělí se pracuje.
Majk : Ale mně to nikdo neřekl !!
No a tak už to víš. -
-
-
-
-
-
-
RoBertino
15:12 01.02.2022 185.63.97.XXXMajku, to byl jen příklad. Samozřejmě tu je kontext celé sezóny, ale to je jenom předehra k tomu, co nastalo před posledním kolem v Abú Dhabí. A mimochodem, MM těch přešlapů a nesmyslů vytvořil mnohem víc. Faktem je, že v posledním možném okamžiku selhal - jestliže tu lidé hovoří o odstřelení Hamiltona, pak s nadsázkou lze říci, že MM dal povel "pal", ale už málokoho bude zajímat, že kdyby si pět měsíců předtím nezapomněl zavázat tkaničku, tak ho nedostanou. Prakticky v každém šampionátu najdeme nějaké přezouvání kanad uprostřed sezóny, díky němuž byl konec takový, jaký byl, ale nikdy se nestalo, aby ho někdo takhle zazdil.-
Mike17
17:58 01.02.2022 185.149.130.XXXPrávě. Ona vyjímečnost toho Masiho "pal" je hlavně v tom, že šlo o poslední kolo posledního závodu. Jinak by to už bylo dávno zapomenuto, jako jeho další přešlapy, o kterých píšeš. O to mi jde.
Kdyby Latiffi boural o kolo dřív, nebo Mercedes přezul, o Masim by se teď nemluvilo. Jako jo, neudělal to nejlíp, ale v tom tlaku, pod kterým byl....-
odin
12:13 02.02.2022 77.240.96.XXXAle vůbec nešlo jenom o poslední kolo sezóny. Jakou podporu v pravidlech měl pan Masi pro zařazení Verstappena na třetí místo v restartu v předešlém závodě??? Žádnou. Vycucal si to z prstu, protože jinak by Max musel startovat z hloubi pole a určitě by nedojel druhý. Píšeš argumenty, které se ti hodí a děláš z nich potřeštěné závěry. Tady totiž jde o pravidla a jejich dodržování samotným ředitelem závodu.-
Mike17
13:07 02.02.2022 185.149.130.XXXOdine. Zkus si to přečíst znovu, trochu nad tím popřemýšlej a napiš znovu.
Trochu návod. Píše se tam, že těch přešlapů Masiho (komisařů) během sezony bylo hodně. Tedy souhlasím, že nešlo jen o poslední kolo a ale tenhle incident je taolik žhavý jen proto, že se konal v posledním kole. Jinak by zapadl do propadliště dějin se všmi ostatními. Inu stejně, jako incidenty Schumiho v letech 1994 a 1997 a našly by se další příklady (89,90..).
A souhlasím i s tím, že Masi neměl žádnou oporu v pravidlech, když Maxe poslal na 3. místo. Ale naprosto netuším, v kterých pravidelech je něco o tom, že za získání výhody mimo trať je trestem posun na konec pole. Pokud vím, je tam jen, že se má získaná výhoda vrátit (tu vrátil posunem), nebo přijde 5s. Když už pominu, že výhoda nespočívala v předjetí Hamiltona (jako získal Hamilton v Abu), ale jen v získání několika metrů, tak i tak není v pravidlech, že musí pustit pozici i někomu dalšímu. Chtít posunout někoho na konec roštu je takovým "potřeštěným" závěrem.-
odin
20:48 02.02.2022 90.182.210.XXXKde čteš, že Max měl být odsunut na konec roštu? To jsem snad ani nenapsal. Masi mohl zvolit taxy jako při přestupcích v Q a posouvat startovním roštem o 5, nebo 10 míst. Mohl mu dát 5 sec. nebo 10 sec v závodě. Těch možností bylo dostatek. Bohužel všechny by Maxe poškodily více a ten by těžko dojížděl druhý za Hamiltonem. Čili by ztratil před závěrečným závodem výhodu být maximálně agresivní s rizikem kolize a odstoupení obou.
A bagatelizovat výhodu, kteroou Max získal svým přestupkem proti pravidlům je vrchol. Však Mercedes taky měl na jedné straně škvírku v zadním křídle o pidi milimetry větší, což vlastně ani výhoda není, ale dostali flastr. A nikdo se neptal na to o kolik jim to pomohlo. Ty nechceš uznávat pravidla, když je porušují tvoji oblíbenci, ale když jde o trest za sporný incident v Silverstonu, tak ti jeden z tvrdších trestů (10 sec.) je málo. S tímto přístupem bys mohl dělat z fleku Masiho.-
Mike17
11:19 03.02.2022 185.149.130.XXXSorry, máš pravdu. Z "hloubi pole" nemusí nutně znamenat z konce. Omlouvám se.
Ne nemohl. Oni nejeli kvalifikaci. Oni jeli závod, který byl přerušen. Nemohl aplikovat trasty z kvalifikací na restart. To fakt nikde v pravidlech nenajdeš. To je opravdu potřeštěný závěr. 5s mu dát samozřejmě mohli. A taky dali, nevšiml sis? Ale v tomto případě vrátil pozici. Rychleji to už ani nešlo, jestli sis nevšiml, tak za tou zatáčkou, v které tu pozici získal, byla hromadná bouračka a během několika vteřin byl vyhlášen SC a přerušen závod. Takže bys ho trestal 2x? Vrácení pozice + 5s? To je přesně v kterém pravidlu. A nevím, proč by mu měli dávat 10s, když za to 10s loni nikdy nikdo nedostal? A jo vím proč? Protože je to RB a ten nesnášíš.
A který přestupek bagatelizuju? To získání výhody mimo trať? Nikde neříkám, že to vrácení pozice je špatně. Pozici musel vrátit, to je v pořádku. A vrátil. Na rozdíl od Hamiltona, který získal výhodu nesrovnatelně větší a nic vracet nemusel.
Ano, trest v Silverstone měl být větší. Má totiž odpovídat následkům a získané výhodě. Ale ty bys netrestal v Silverstone vůbec a za získání několika metrů, které byly vráceny bys Maxe posunul ještě do "hloubi pole". Mně zase přijde, že takto bagatelizovat Silverstone je vrchol.-
odin
13:49 03.02.2022 77.240.96.XXXCo to meleš???
1) Masi si vycucal z prstu pravidlo o zařazením Verstappena na třetí místo. Což ti nevadí. Ale aplikace pravidel z Q na restart závodu ti hrozně vadí, protože není v pravidlech?
2) Netrestal bych ho dvakrát. Přerušení závodu s tím nemá vůbec co dělat. To je jen nepříznivá okolnost a smůla (kterou se tu oháníte). Ale tentokrát opravdu smůla, nikoliv manipulace Masiho.
3) 10 sec. jsem zmínil jako jednu z možností. Osobně by mi stačil jakýkoliv trest, který by byl pro Maxe citelný (to znamená, že by ho nesmáznul ve druhé zatáčce, ale třeba až během 8-10 kol. A můj vztah k RedBullu s tím nemá co dělat
4)Proč by měl být trest v Silverstonu větší? Za ta léta jsem viděl spousty podobných kolizí, kde se netrestalo vůbec a následky byly také pro některé piloty fatální. Ono se totiž občas stává, že agresor narazí a rozbije si hubu sám. No a co?
6) Já chápu, že tě Hamilton neskutečně vytáčel svým tvrdým stylem jízdy. Chápu, že ho nemáš rád od počátku. A chápu, že tě potěšil Max, který mu to dával "sežrat" a byl ještě tvrdší. Ale ta "tvrdost" by měla mít někde hranice. Já na F1 pořád koukám pohledem 70-tých let. A můžu ti garantovat, že tehdá by na tehdejších tratích Max dojel tak desetinu závodů z celé dlouhé sezóny. Protože by při každém jeho předjížděcím manévru, (nebo obraném) byl mimo trať. A od tamtud se velmi těžko dostávalo, pokud vůbec.-
Mike17
14:08 03.02.2022 185.149.130.XXX1. No vycucal. A kde jsem psal, že mi to vadí? Napsal jsem, že to bylo správně. Prostě si svévolně upravil nedokonalá pravidla tak, aby to dávalo smysl. Proč by měl aplikovat pravidla z kvalifikací, když se kvalifikace nejela a aplikoval závodní s lehkou úpravou?
2. Však on pozici vrátil. Většinou to fugnuje tak, že pokud vrátí pozici, netrestá se. Když ji nevrátí, trestá se. Proč ho chceš ještě trestat, když ji vrátil. Resp. proč má být opět jen jezdec Red Bullu podle tebe trestán za něco, za co nikdy nikdo potrestán nebyl?
3. Aha. Tak má vrátit pozici + dostat trest jako jediný v poli, ale tvůj vztah k RB s tím nemá co dělat. Je čistě náhodou, že úplně pokaždé chceš trest pro RB a nikdy pro jeho spoupeře.
4. No vidíš. A já viděl kolize mnohem větší, než byl Schumiho s Hillem či Villeneuvem a někdo chtěl pro něj diskvalifikace ze sezon, plus závodů v dalších sezonách, odečet poctivě získaných bodů atd. A najednou je průjezd boxy moc.
Agresor byl uznán vinným. Rozbil hubu soupeři a sám vyhrál. Chtěl bych vidět, co bys vyváděl, kdyby Schumi Villeneuva vyřadil a oni ho nechali vítězem závodu i MS.
6. Pětku jsi vynechal? Ano. Max jezdí i na mně příliš tvrdě. Ale bylo mu to umožněno tím, že se tyto věci v poslední době netrestaly, nebo trestaly směšně. Kritizoval jsem to už v Rakousku, dlouho před Silverstone a půl roku před Abu. Psal jsem, že se to piloti naučí zneužívat, protože 5s se jim vyplatí, když neztratí třeba i 30s za soupeřem a ještě ho vyřadí. A stalo se. Nedělá to jen Max. Kdyby to trestali tehdy i v Silverstone přísněji, Max by se musel stáhnout. Dostávat průjezdy boxy by ho stálo víc, než získání pozice. Ale když už jednou nastaví takový metr, těžko pak chtít aplikovat jiný jen na Maxe.
Jasně, 70-tých by nemohl nikoho vyvézt nikoho mimo trať, protože by tam oba zůstali. Tak by to nedělal. Senna by dnes dělal to samé.-
odin
18:33 03.02.2022 90.182.210.XXXOpět tě nechápu. Jak Max vrátil pozici? Proč ho tedy Masi posunul na třetí místo? pro nic za nic? To asi ne.
Já chci trestat prohřešky, nikoliv RedBull. Ale RedBull a Max těch prohřešků udělali za sezónu víc, než všichni ostatní dohromady, ale potrestaných bylo pomálu. A nebo mnohem mírněji, než je obvyklé a než trestali např. Hamiltona a Mercedes.
Co sem zase taháš Schumiho s Hillem? (Vždycky mi Schumachera a jeho prasárny vyčítáš, že ho nesnáším a teď ho sem taháš). Řeč je o Maxovi a Hamiltonovi.
Pětku jsem vynechal, protože jsem se k dopsání komentu dostal asi po hodině a už jsem si nepamatoval poslední číslo...
A s tvými názory v bodě 6 více - méně souhlas.-
Mike17
19:13 03.02.2022 185.149.130.XXXVšak ten posun na třetí místo bylo vrácení pozice. Takto zněla dohoda, že to tak bude v pořádku. Dokonce to bylo zveřejněno přímo během závodu v rádiové komunikaci. Akceptováno i Mercedesem.
Jaký trest dostal prosím Hamilton? Vím akorát o tom, že jasně nelegální auto diskvalifikovali z kvalifikace a díky sprintu měl možnost i vyhrát závod. A dostal 10s za likvidaci Maxe. To byl tuším jeho jediný trest, nebo ne?
Nechce se mi to hledat, ale Max dostal jen na konci sezony 5 míst v Monze, 5 míst za žluté vlajky, 2x5s v Džiddě. A tobě z toho vyplývá že trestali jen Hamiltona? Jako vážně? Není to trochu selektivní paměť?
A proč sem tahám ty dva? No napsal jsi, že takových nehod jsi viděl spousty. Jo, já takových jako v letech 1994 a 1997 taky. A v těchto případech jsi tvrdil, že trest by měl odpovídat následkům. Že měl být Schumi dikvalifikován, hlavně protože tím získal (nebo se snažil získat) titul. A u Silverstone ti připadlo, že trest odpovídal následkům? Vždyť vlastně nebýt Masiho rozhodnutí, Hamiton by touto nehodou získal titul. Dostal jen takový trest, že ho nepřipravil ani o jediný bodík. To Schumi se aspoň připravil sám 2x o o všechny body odstoupením. Tak kde je tvá konzistence? U Hamiltona by nevadilo, že sestřelením soupeře by si zajistil titul? Tam to nestojí ani za průjezd boxy, zatímco u Schumiho byla diskvalifikace ze sezony málo? Proč bych měl věřit, že to není jen o jménu Schumacher? Vždyť je to do očí bijící.-
odin
20:42 03.02.2022 90.182.210.XXXMiku běž dělat Masiho. Cicáš si z prstu nesmysly stejně brilantně, jako to předvedl Masi.
Co se týče trestů Schumiho, tak jsem nikdy netvrdil, že mají odpovídat následkům. Ale že např. v případě 1997 to byl (ne)trest, protože si Villeneuve titul vyjel sám a že kedyby oba vypadli, tak Bernie s Maxem vyhlásí Schumiho mistrem světa. A trest mu tentokrát dali, aby se neřeklo a hlavně takový, aby mu neublížil.
Pokud tedy počítáš posun Maxe na třetí pozici za trest, tak nechápu kde vidíš dvojí trest u mě, když tvrdím, že místo posunu na třetí místo měl být odsunut o pět míst, nebo o deset, nebo startovat dle dojezdu, ale odpykat si 5, respektive 10 sec. během závodu?Vždyť by šlo o stejný trest, jen přísnější, který má alespoň nějakou oporu v pravidlech. Ale proč hledat oporu v pravidlech, když to jde udělat bez pravidel, že? A mike to bude obhajovat.
Co se týče trestů připadá ti, že diskvalifikace je nižší trest, než 5 sec., nebo dvakrát 5 sec. třikrát 5 sec? A teď pozor!!! Pro tebe těžká otázka. Je 10 sec. vyšší trest než 5 sec.??? Já vím, že ty to rozlišuješ podle toho komu jsou oba tresty uloženy. V případě 10 sec. Hamíkovi je to menší trest než 5 sec. Maxovi.
Ano je to do očí bijící nekonzistentnost.-
Mike17
21:28 03.02.2022 185.149.130.XXXTak ty už chceš i popřít, že jsi nechtěl pro Schumiho diskvalifikaci z dalších závodů následující sezony? To jako fakt? A můžu si to někam napsat? Slibuješ, že už to nikdy neřekneš?
A kde píšu, že to byl trest? Dohodli se všichni, že to je dostačují puštění Ocona s Hamiltonem. Že Max v tom závodě dostal ještě 2 další tresty (jeden z nich za nepuštění v druhém případě) s tím nemá nic společného. Proč by místo puštění 2 pilotů měl proboha pouštět ještě x dalších??? Získal mimo trať pár metrů. Sledoval jsi ty závody vůbec?
Nechápu jen, kde je v pravidlech, že se má pozice přepustit ještě někomu třetímu. Jak požadoval Masi po RB.
Proč bych měl považovat diskvalifikaci za nižší trest než 5s? Ty už nějak mluvíš z cesty. Ty považuješ diskvalifikaci za nižší trest? Ano, Hamilton dostal 10s za to, že málem soupeře zabil a zničil mu závod. Max dostal 5s za to, že mu ulomil asi 2cm plastu z předního křídla. Celkem chápu, že tresty nejsou stejné. Možná je to u mne nekonzistence, ale co je to proti tomu, když někdo za něco takového požaduje nejen diskvalifikaci ze závodu, ale i z celé sezony a ze závodů ze sezony další. To mi přijde jako o "trošičku" větší nekonzistence.
-
odin
22:01 03.02.2022 90.182.210.XXXJá nic nepopírám, kde to čteš? Ano tvrdím, že dodatečná diskvalifikace Schumiho ze sezóny nebyla pro něho žádným trestem. A pokud ho chtěli trestat, tak měl dostat dištanc z dalšího závodu v nové sezóně. Za tím si stojím. Ale mohli si to divadlo a frašku klidně odpustit a netrestat Schumiho vůbec. Nic by se nezměnilo a legalizovali by tím úmyslné kolize, jak tomu bylo v minulosti.
Dohodli se všichni, že Max bude přesunut na třetí místo? Jseš si opravdu jist, že VŠICHNI? Tedy zástupci stájí Williams, Haas, McLaren, Alpiny, Astonu, Ferrari, Alpha Tauri i Alfy Romeo? Nebo ti tvoji všichni jsou jen RedBull a Mercedes s Masim? Ty tady totiž šermuješ s výrazem VŠICHNI aniž bys o tom cokoliv věděl. A změna pravidel by měla také podléhat nějaké procedůře. Není možné během pár minut při přerušení závodu svolat VŠECHNY a změnit pravidla.
Nemluvím z cesty, ale ty takto argumentuješ. Tak že uznáváš, že Hamilton byl více trestán, než Max. OK.
K posledním větám, nevím o čem mluvíš. Nebo se zase snažíš cucat z prstů nějaká tvrzení?-
Mike17
22:18 03.02.2022 185.149.130.XXXA proč by ho měli za nehodu trestat dalšími zákazem startů? Tím se někdy někdo trestal za jakoukoliv kolizi? Můžeš upřesnit kdo?
Proč měli Schumiho diskvalifikovat v roce 1994 za normální zavření zatáčky???
No řekni to.... No argumentoval si tím, že se to nemůže považovat za normální nehodu a mělo by to odrážet fakt, že šlo o titul. A najednou je 10s pro Hamiltona moc.
A proč by se měli na přepuštění domlouvat všichni proboha? Odkdy se konzultuje přepuštění získané výhody se všemi týmy? Zase poprvé jen proto, že jde o RB??? Znovu a znovu mají vymýšlet novinky v trestech jen když jde o RB? A nejsi proti RB vůbec zaujatý, že ne?
Dohodli se na tom ti, kterých se to týkalo. Mercedes, RB, Alpina a ředitel. Nevidím jediný důvod, proč by se poprvé v historii F1 měla pouštět získaná výhoda tak, že se jezdec posune do hloubi pole. Teda důvod tu je. Odin nemá rád RB. To je jediný důvod. A tady by vůbec nevadilo, že v pravidlech nic takového není a Masi byl hloupý, že nejednal proti pravidlům. No super za pohled na to, jak ti vadí nedodržení pravidel.
Ne, neuznávám, že Hamilton byl více trestán. Byl trestán jednou. Max byl trestán minimálně 4x. 4x je víc než jednou. Natolik ještě matematiku zvládám. Ty ne?-
odin
22:58 03.02.2022 90.182.210.XXXTak si Miku představ, že v minulosti se stalo, že Grosjean (ještě s Lotuisem) předjel kohosi mimo trať a než mu stačil vrátit pozici zpět, tak ten dotyčný zajel k pit stopu. Víš co následovalo? 10 sec stop and go pro Grosjeana. A představ si, že tím ztratil mnohem více pozic, než tu jednu, kterou získal.
Pro mě je Maxův případ s nevrácením pozice hodně podobný příklad. Taky nemohl z důvodu SC a později zastavení závodu, pozici vrátit. A trest by měl být adekvátní trestu pro Grosjeana. Proto píšu o pěti, nebo deseti místech na startu a nebo pěti, či deseti sec. v závodě.
Všichni by měli souhlasit se změnami v pravidlech. Tak je to bohužel dané. Masi si nemůže vymýšlet. Ostatně uvidíme, jak bude jeho počínání zhodnoceno a zda dostane opět důvěru pokračovat ve funkci ředitele závodů. Protože ty to tady prezentuješ, že se nic nestalo a vše proběhlo v rámci pravidel. Já tvrdím, že titul Maxe byl sprostě zrežírován právě panem Masim.
Hamilton byl trestán min. dvakrát a to mnohem přísněji, než Max. Protže pokud ty neuznáváš trest Hamiltona v Sliverstonu, pak nevím proč bych měl uznávat všechny tresty Verstappena. Vždyť mu také neublížily. Odpovídá to tvé podivné matematice?-
Mike17
10:37 04.02.2022 185.149.130.XXX1. To bylo v době, kdy tresty 5s neexistovaly. Od té doby nikdo nedostal jiný trest, než 5s.
2. Max pozici vrátil. Tak znovu: Proč chceš trestat Verstappena, když splnil požadavek a pozici vrátil?
3. Takové vrácení pozice odsouhlasili jako dostatečné všechny 4 zúčastněné strany, s vyjímkou Odina.
Takže jsme zase u toho, že zase chceš, aby RB byl opět jediným kdo dostane trest i po vrácení pozice a jediný, který by dostal vyšší trest, než jaký za to dostal kdokoliv jiný od zavedení trestů 5s. Prostě pro RB vždy jen vyjímky, samozřejmě výhradně negativní a tak by to bylo podle tebe fér. A rozhodně nejsi proti nim zaujatý.
A ano, Lewis měl dostat vyšší trest. Pokud by ho dostal, byl by na místě i vyšší trest pro Maxe v Monze. Ale v Monze by se to nejspíš nestalo, protože by trest pro Lewise byl varováním, že se to nevyplatí.
Lewis dostal za své prohřešky jen jediný trest, druhý dostal za jasnou nelegálnost jeho vozu. To není jeho prohřešek, ale týmu. Ikdyž trest byl pro něj. Max byl trestán minimálně 4x. Znovu 4x je víc než jednou (a dokonce víc než 2x), takže tvé tvrzení, že Max byl trestán míň je čistý blábol.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek