DISKUZE K ČLÁNKU Tak nám to skončilo, milý Watsone!
Výše uvedený citát by asi zazněl na 221B Baker Street, kdyby se jeden z nejslavnějších detektivů zajímal o Formuli 1. Letošní v mnoha směrech výjimečná sezóna je historií a my se na ni můžeme podívat hned z několika pohledů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tak nám to skončilo, milý Watsone!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
12:34 23.12.2020 37.188.156.XXXJá se do tohoto vlákna připojil potom co jsi napsal že Irvine neměl podporu ani od týmu, ani od Schumachera, aby v roce 1999 získal titul. Můj názor je že v Malajsii odvedl Schumacher maximální podporu, v Japonsku nikoliv. Tím pádem ale není pravda že Eddieho nepodpořil. Navíc, to "nepodpoření" v Japonsku je spekulativní, protože Schumi nikdy otevřeně neřekl že nejel naplno. Možná jel, ale na Miku to nestačilo, nebyl to zas až tak špatný pilot
A ta nepodpora Ferrari. Říkáš že v prní půlce roku jeli na Schumiho, což nakonec bylo logické když byl jednička. Měli jezdit na dvojku? Nikdo nevěděl co se stane v Británii. Nicměně Irvine mu byl, jak už jsem psal, velmi blízko a nemám pocit že by někde ho Ferrari opravdu na sílu, jak třeba Rubense v Rakousku, zařízlo. Když se Schumi zranil, tak mêl Eddie logicky maximální podporu, nechceš snad tvrdit že Ferrari nepodporovalo svého jezdce v boji o titul mistra světa. Eddie rozhodně nebyl člověk který neříká co si myslí a nikdy jsem od něj neslyšel sebemenší výtku že by mu Ferrari, ať v 99 či jindy, nějak škodilo.
A co se týče spravedlnosti. F1 a spravedlnost jsou dva různé vesmíry, to přece vidíme pořád Jeden malý příklad týkající se mého oblíbeného jezdce. Mansell v 89 potil krev, jezdil s autem které bylo nějaké čtyři měsíce opožděné ve vývoji, trápil se s poloautomatickou převodovkou. Přesto se držel dominantního McLarenu jako klíště, pomáhal vypiplávat ferrari a myslel si že v roce 1990 sklidí zasloužené ovoce. A buch, přišel Prost, Nigela odsunuli na vedlejší kolej a jelo se na Alaina. Spravedlnost žádná. Taková je F1. Mám kvůli tomu Mansella litovat? Mám kvůli tomu Prosta nenávidět? Proč? Tak to prostě v F1 chodí.
Jinak to jak vidíš Schumiho jsem zjednodušil, máš pravdu, za to se omlouvám. A teď navíc vidím že jsem ten příspěvek nešoupnul do správného vlákna, snad to nevadí-
Mike17
14:42 23.12.2020 185.149.130.XXXChělo se mi do Odina rýpnout. Jak jsi napsal pěkně, Eddie nebyl zrovna typ pro ponížené lezení do zádele, což se dá směle říct i o Webberovi nebo Kimim.
Jen bych dodal, že Schumi zajel ten poslední závod tak, že nadělil Eddiemu minutu a půl. Obviňovat ho tedy, že jel úmyslně pomalu je trochu zvláštní. Byť ten pocit, že Miku dát mohl tu může být pořád, těžko se mu to dá vyčítat. Byl to Eddieho boj. Měl v prní řadě porazit Miku on.-
Mansell_fan
16:41 23.12.2020 37.188.156.XXXMožná se Schumi na ty dva závody vúbec neměl vracet. Eddie by titul tak jako tak nezískal, Ferrari by nemêlo PK a my bychom tu nemuseli debatovat
-
-
-
odin
20:55 17.12.2020 77.240.103.XXXSezóna skončila, Hamilton završil sedmý titul a vyrovnal se Schumacherovi. Překonal některé jeho rekordy a další má na dosah. Většina nás žehrá na nezáživnost a stereotyp F1 kdy vítěz je předem jasný. Na druhou stranu, uvědomuje si někdo, že prožíváme kariéru legendy? Ano, chybí tomu patřičná pompa, kterou uměli protagonisté F1 vytvořit Schumacherovi. Nevěřil jsem, že se dožiju vyrovnání tohoto Schumiho rekordu a dost možná i jeho překonání, pokud Lewis zůstane u Medvědů i příští rok.
Když jsem si přečetl titulek, nejprve jsem se lekl, že se něco v této koronavirové anabázi stalo s Johnem Watsonem. Naštěstí se titulek týkal RoBertinova prologu k paddocku. Ale četl jsem jinde, že Frank Williams je hospitalizován v nemocnici, údajně ve stabilizovaném stavu. Tak mu držme palce, ať zvítězí v důležitějším boji, než je závod "jeho" týmu v F1.-
RoBertino
10:15 18.12.2020 185.63.97.XXXJe to věc názoru. Samozřejmě, měli jsme možnost vidět sedminásobného mistra, stejně jako jsem vídal druhého pilota, který také udělal sedm titulů, pak další legendy: Prosta, Sennu, Mansella, někdo nebude souhlasit s Vettelem - vzpomínám si i na Stewarta, E. Fittipaldiho, Laudu, Hunta... Vybírejme legendy. Legendou je F1 samotná a myslím, že by bylo hodně nespravedlivé zapomínat na ty, co by se jimi možná stali a neměli čas, prostor, možnosti. Máš ikonku Françoise Ceverta, přichystaného jako nástupce Jackie Stewarta. Stačil prasklý píst závěsu předního kola a bylo po možná prvním francouzském mistru světa. Kam by došel Senna nebýt tragické Imoly? S jeho posedlostí vyhrávat? Proto si někdy říkám, že i když mě stereotyp a nezáživnost hodně vadí, že vždy se dá něco najít - a třeba právě proto mám tak rád ohlížení do historie.
Frankovi pochopitelně přeju, aby vše zvládl. Samozřejmě i Johnu Watsonovi, další to postavě, která byla do jisté míry prototypem nenaplněných šancí, což při jeho skromnosti a vystupování určitě vzbuzuje jistou lítost. Jenže, co si budeme povídat. F1 má poměrně dost povolaných, ale minimum vyvolených.-
odin
12:15 18.12.2020 77.240.103.XXXAno, věcí názoru to je jednoznačně. Já jsem to myslel spíše tak, že bude teď trvat dost dlouho, než někdo sedm titulů získá. Nejblíže je k tomu Vettel, ale ten to má do "důchodu" zhruba stejně daleko, jako Hamilton. Pak se vrací Alonso, který je ještě starší a má o dva tituly méně, než Seb. O Kimim ani nemluvím. A to je tak vše, co se výčtu šampiónů týká. Probíhá generační výměna a budou se tituly sbírat od nuly.
Jinak s tvým výčtem legend souhlas a pro mnohé lze doplňovat i další jména, třebas i bez titulů. A s ohlížením do historie jsem na tom stejně, jako ty. Pro mne jsou někteří piloti dávné historie většími legendami, než Schumacher a Hamilton dohromady i se všemi jejich tituly.-
jumpman
15:05 18.12.2020 178.255.168.XXXAť chceš nebo ne, tak schumacher je pilot, který vzbuzuje emoce. Navíc se na svoje tituly musel mnohem víc nadřít než hamilton a hamiltonovi hodně škodí naprostá dominance mercedesu. Každý vidí, že v mercedesu by se mistrem stal v podstatě kdokoliv.
Ale stejně je potřeba říct, že pokud by senna nebo prost nebyli v soupeři v jedné éře, tak jak jeden nebo druhý by těch 7 titulů měli nejspíš také... Navíc jezdili přeci jen v nebezpečnější době, kdy pilot sázel zdraví při každém usednutí za volat. Dneska je to pro piloty jako videohra a diváci to tak vnímají též...-
odin
16:14 18.12.2020 77.240.103.XXXEmoce podle mne vzbuzuje i Hamilton. Však nejen zde jsou lidi, kteří píší o Hamiltonovi tak emotivně, že jim redakce musí mazat příspěvky.
A co se týká nadření se na své tituly? Opět bych neřekl, že to měl Schumi nějak výrazně složitější. Nebo spíše, jak v čem? Ze strany týmového kolegy mu nehrozilo vůbec žádné nebezpečí díky tvrdé TR. To Hamilton to měl horší a také mu jeden titul kolega uzmul. Ale je fakt, že Ferrari bylo před konkurencí o menší kousek, než je Mergl. A tak Schumimu hrozilo nebezpečí spíše od pilotů jiných týmů.
V Mercedesu by se stal mistrem kdokoliv, kdo by dokázal porazit Hamiltona. A to už není tak jednoduchý úkol.
Souhlasím, že Senna, nebo Prost by těch sedm titulů mohli získat též. Ale dodávám, že Sennovi hodně pomáhalo tehdejší bodování, kdy se odčítaly nejhorší výsledky v obou polovinách sezóny. Jeho styl "All or nothing" mnohdy končil kolizí, nebo uštváním motoru a tudíž i bez bodových zisků. (Občas si tak pro sebe spekuluji, zda by byl Senna také úspěšný v dnešním prostředí F1? A nedávám mu příliš šancí. Ale je to zaujatý názor, přiznávám. Prosta vidím přeci jen v lepším světle. Ten by nejspíše dokázal úspěšně jezdit i dnes).
A nebezpečí? Čím dále půjdeme do historie, tím nebezpečnější bylo závodění v F1. Ale i nepředvídatelnější a poruchovější auta...
Ono se to těžko srovnává. Co je pro pilota horší? Závodit s řadicí pákou manuální převodovkou a hlídat si "jen" aby nepřepískl otáčky a spoléhat se sám na sebe, nebo mít (polo)automatické převodovky, řazení "pádly" pod volantem, spoustu tlačítek k nastavení módů, vysílačky a tým poradců na boxových zídkách (kteří poradí dobře, nebo špatně, ale je na nich závislý). Nedovedu to férově posoudit. Proto také oponuji každému, kdo nějak vyzdvihuje zásluhy pilotů v jakékoliv době. Ale řekl bych, že čím dál do historie, tím je vliv pilota na jeho výsledky větší, ale nikoliv zásadně.-
jumpman
17:41 18.12.2020 178.255.168.XXXno, hlavně schumacher měl skutečně dominantní auto 3 sezony, hamilton 7 a z toho jednou neproměnil. Zbylé 4 sezony se musel o titul schumacher porvat. Dokázal vítězit i na nepříliš konkurenceschopných autech. To u hamiltona nevidíš, ale když se podíváš do historie, tak skuteční šampioni ten výsledek dokázali občas zajet i na plečce. Hamilton pouze ztratil motivaci. Jsem proti němu určitě zaujatý a uvědomuji si to, ale mě nedá spát ta šílená dominance mercedesu. Když se podíváš na jiné "éry" kteréhokoliv týmu, tak na dominantní vozy dokázala konkurence vždy reagovat. Na mercedes to nikdo nedokázal a když se někdo přiblíží, tak ihned nastoupí FIA a dotyčného drzouna odkáže do správných mezí. Myslíš si, že takový Newey zapomněl stavět auta? Evidentně na motor se už vymlouvat nemůže v podstatě nikdo...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
18:51 17.12.2020 78.108.157.XXXJe to tak, Gasly o hodně výše, ale Leclerc níže.
Ze zbytku světa jsme si úporně vyfandili Gaslyho s Pérem na čelní místo
joo, zkušení skalní Fandové se nezapřou
-
-
-
-
jumpman
15:09 18.12.2020 178.255.168.XXXmohl se ukázat proti russellovi a co ukázal? Že ho zajezdí i nováček v týmu? Sorry, ale bottas je jen poslušná dvojka, která dělá hamiltonovi pomyšlení a díky náskoku mercedesu na konkurenci je to přesně to, co vedení chce. Jenže to nic neříká o výkonnosti ani bottase ani hamiltona, ale o tom, že je mercedes o světelný rok před konkurencí a bylo by dobré podívat se na to proč tomu tak je. Nemyslím si totiž, že zbytek pole zapoměl stavět za posledních 7 let auta...-
odin
15:44 18.12.2020 77.240.103.XXXNo, ono je třeba trocha analýzy. Bottase zajezdil nováček v jednom závodě a to ještě podivně skončil Bottas před nováčkem jak v kvaldě, tak v závodě. O celkové výkonnosti obou mi to zas tolik neříká. Máš pravdu, že Mergl je před ostatními a že o výkonnosti Bottase, ani Hamiltona to také nic neříká. Ale proč tomu tak je? No to je podle mne jednoduché. Merglu se z "nějakých" důvodů povedla nejlépe pohonná jednotka "turbo-hybrid" a ten svůj náskok každým rokem min. udržoval, ne-li navyšoval. Já to vnímám tak, že na začátku byli o cca 10% před konkurencí (procenta jsou vymyšlena) a konkurence, když je chtěla předběhnout, tak musela vymyslet zlepšení o více než 10%, jenže oni pracovali též a zlepšovali se. Navíc stavěli na poznatcích o deset procent lepších. To není jenom Mercedes, ale i RedBull požíval ve své době stejné výhody, Ferrari za dob Schumiho to samé. Nekonzistentnost je pouze v tom, že Ferrari to FIA uťala po cca 5 letech, RBR po čtyřech letech a Mercedesům to vydrží osm let. Ale zase je to jen a jen o týmech, respektive velkých týmech (automobilkách). A vzpomeň si na diskuze zde, když F1 Bernie prodal a noví majitelé chtěli změnu pravidel. Všichni fanoušci Ferrari, Mercedesu byli tvrdě proti, stejně jako tyto automobilky. Tak si nestěžujme, že vítězí jedna a po roce 2022 bude možná vítězit ta druhá. Ostatní jsou jen kompars, který nesmí mít nárok.
Až budete chtít změnu, tak se podle toho musíte chovat a ne slepě papouškovat zájmy svých týmů. (Nevyčítám to apriori tobě, ale všem, kteří tu lobovali a vymýšleli vlastní F1, kterou si založí Ferrari s Mercedesem, když se ostatní nepodvolí jejich diktátu). A tak máte(me), co jsme chtěli.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek