DISKUZE K ČLÁNKU Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Výše uvedený citát by asi zazněl na 221B Baker Street, kdyby se jeden z nejslavnějších detektivů zajímal o Formuli 1. Letošní v mnoha směrech výjimečná sezóna je historií a my se na ni můžeme podívat hned z několika pohledů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 23.12.2020 16:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 17.12.2020 16:05
Ale vůbec ne. Když si přečteš právě Hughesovu… »
» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 16.12.2020 16:44
Samozřejmě jsem tuhle informaci zaregistroval a… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 17.12.2020 14:23
Kecy v kleci. Nemohl tehdy vyhrát hlavně proto,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Podobnost: O Schumim se tvrdí, jak se obklopil svými lidmi u Ferrari a společně vybudovali neporazitelný tým. Něco podobného klidně můžu tvrdit i o Hamiltonovi. Však jeho spojeectví s Wolffem je snad nabíledni. Po přestupu Lewise k Merglu, to jejich auto rozhodně nebylo nijak TOP. Klidně lze tvrdit podobné věci, které se tvrdily o Schumim, také o Hamiltonovi. To auto musí být pro něho stavěné, čili musí mít zpětnou vazbu. Pokud však to chceme vyvracet, nebo zpochybňovat, v tom případě musíme uznat, že Ham umí jezdit špičkově se vším. Což ho pak staví ještě výše, co do kvalit pilota.03
                        Víš, ono je to dost těžké posoudit opravdu objektivně, kdo z nich měl lepší podmínky a kdo z nich byl lepším pilotem. Mně se líbí, že dokážeš uznat i zásluhy Barika. (Mně například nesedí, řeči o Schumiho neustálém testování, zpětných vazbách a rychlosti, dokumentované jeho bilancí v kvalifikacích. A víš kdo držel do letoška rekord okruhu na kterém Ferrari testovalo a kde údajně najezdil Schumi nejvíce km a byl nejrychůlejší? Světe div se Barrichello!!!) Já mám Schumachera zařazeného, jako obrovsky pracovitého člověka, který se dokázal obklopit schopnými lidmi, ale dokázal také politikařit a intrikařit.

                        Prost u Ferrari pohořel, protože tam neměl "své" lidi, ale Italy. Schumi tohle zvládl nejlépe ze všech, kdo u Ferrari jezdili. 11
                        Dojmu, že Mergl nechal získat titul Rosbergovi jsem nepodlehl. To je fakt. Jistě, že tomu hodně pomohlo také Rosbergovo německé občanství, tak že mu nekazili závody a nechali ho porážet Lewise. U Ferrari tohle ale není. Tam klidně vymění pořadí obou pilotů v závodě, pokud se nenacházejí v pořadí, které měli v plánu. (Jinak tvoje myšlenky ohledně Rosberga, Vettela, Hamiltona, beru 03 11)
                        2018 úplně nesouhlasím. Jsem přesvědčen, že to bylo okruh od okruhu, kdy některé seděly Ferrari a jiné Mercedesům. Však i ty kvalifikace dokazovaly, že má Ferko hodně rychlé auto. Ale souhlasím, že druhá půle byla v režii Mercedesu. Ale do jaké míry tomu pomohly chyby Vettela a do jaké míry už měl Mergl lepší vůz, těžko říci. 17

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          Tak tvoje úvahy ohledně hamiltona působí logicky, ale musíš vzít v potaz to co řekl brawn - že jim schumacher pomohl nastavit procesy, které používá do dnes hamilton. Schumacher s brawnem zahájili přesun techniků od ferrari k mercedesu. Jestli tam šli za brawnem nebo za schumacherem, těžko říct. Hamilton v podstatě pouze slízl smetanu. Já ho nechci úplně hanět. Spíš mi jde o to, že z mého pohledu se o svoje tituly zasloužil pouze svojím talentem za volantem, kdežto ten schumacher se musel daleko víc snažit. Když čtu různé vzpomínky lidí, co se schumacherem pracovali, tak sice nikdo neřekl, že by neměl talent, ale v porovnání se sennou, prostem, alonsem, zkrátka byl spíš průměr. V čem ale všechny dokázal překonat byla jeho míra preciznosti a urputnosti s cílevědomostí. I z toho nejspíš pramení ty jeho prasárny, protože chtěl ten úspěch v podstatě za každou cenu a briatore ho v počátcích nejspíš také dost ovlivnil.
                          Schumacherovou největší devízou bylo testování. Ale ne proto, že jen pomáhal vyvíjet vůz, hlavně si dokázal ten vůz "osahat" ve všech možných situacích, které potom využil v kvalifikacích a závodech. To mu nejspíš nejvíc chybělo po jeho návratu.
                          A s tím politikařením nemůžu souhlasit. Když o schumacherovi mluví jeho bývalí kolegové, tak se většinou o něm nevyjadřují jako o někom kdo politikaří. Ano, tým měl na své straně, tak to nejspíš nepotřeboval, měl to ošetřeno smlouvou, ale jak si viděl po jeho návratu k mercedesu, když byl nico rychlejší, nikdy nebyl z pitwallu zastaven aby schumachera nepředjel. Myslím, že stejně by to bylo i u ferrari v okamžiku, kdy by nestačil.
                          A s tím prostem jsi to vystihl, ale ten schumacher dokázal přesvědčit vedení, že tam ty své lidi chce a dokázal přesvědčit ty nejlepší z benetonu, že oni chtěli do ferrari. Tohle nebyla práce nikoho jiného.

                          A k tomu roku 2018? Bohužel přesné údaje o výkonu aut se nikdy nedozvíme, můžeme jen spekulovat z průběhu sezony a tam zkrátka po letní přestávce ferrari přestalo mercedesu stíhat a vettel začal kupit chyby. Jestli to bylo špatným směrem vývoje, nebo to jenom vettel nedal mentálně, no kdo ví... 14

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Když já těmhle povídačkám ať už Brawna, nebo Todta, moc nevěřím. Považuji je spíše za zdvořilostní fráze. Za jakousi obhajobu jejich kámoše a možná i sama sebe, když jim jejich spojenectví u Mercedesů nevyšlo, podle jejich představ. I nu, "nevstoupíš dvakrát do téže řeky".
                            Fakt, že po odchodu Schumiho a příchodu Hamiltona se složení na nejvyšších místech měnilo, (a tudíž i procesy, protože každý šéf je zvyklý pracovat trochu jinak), mě jaksi logicky nutí být k Schumiho zásluhám skeptický. Spíše mi to připadá jako trapný pokus přičítat veškeré zásluhy Schumimu, jak tomu bylo na sklonku milenia. Ne, s tím na mě nechoď. Je to stejné, jako když Todt prohlásí po návštěvě Schumiho, cosi ve smyslu, jak se jeho stav lepší a jakou radost z toho má, že s ním Schumi komunikoval...
                            Když si člověk reálně vyhodnotí, jak na tom asi Michael je, tak je každému (ať už fanouškovi, nebo odpůrci) smutno.
                            Co se týče politikaření. Nemyslel jsem to zas tak zle. Podle mne se v F1 politikaří jak na běžícím pásu a kdo chce být úspěšný, musí se většinou zapojit. Sám jsi vlastně popsal výsledky. Schumi měl na své straně tým a roli jedničky ošetřenou smlouvou. To musí být výsledkem nějaké "politické" práce. Věř, že na každého šampióna čeká vyzyvatel i pokořitel. Zdravý tým si těchto věcí je vědom a nechá prostor lepšími pilotovi. Ti, kteří mají vítězství ošetřeno ve smlouvách nemusí být (a většinou ani nejsou) ti opravdu nejlepší. Při vší úctě k jeho nesporným kvalitám.03
                            Ferrari já v těchto věcech (TR) příliš nevěřím, že by jen tak vyměnilo posty jedničky. V F1 jesou ty rozdíly mezi piloty většinou malé a pokud je dvojka lehce lepší, než jednička, tak se vše hned vrátí do starých kolejí strategií, týmovou režií, zvýhodněným výběrem součástek...Věř, že prosadit se proti takto silně "ošetřené pozici" jedničky, není vůbec jednoduché, navíc když ona jednička patří ke špičce. Viz 2007 Hamilton-Alonso. Ani Alonso se všemi svými schopnostmi nestíhal protěžovaného a chráněného nováčka Hamiltona. (Kdyby byla podpora opačná, neměl by Lewis nárok a McLaren by shrábl oba tituly. O tom jsem přesvědčen).

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Jost Capito nově ředitelem Williamsu 01 Kéž by dokázal Williams opět dostat na nohy vlastní prací aby jsme neztratili dalšího co si vyrábí vůz sám.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    165.225.72.XXX
    Mě tam v tom výčtu amerických pilotů a týmů chybí dvě jména - Richie Ginther který v roce 1963 obsadil v celkovém pořadí 3, místo a měl stejně bodů jako druhý v pořadí Graham Hill a pak hlavně Dan Gurney který v roce 1967 vyhrál ve Spa s vlastním vozem Eagle.
    Ohlendě letošní sezóny mám takový dojem, že u Mercedesu měl VB mnohem více problémů a poruch něž LH. Tím netvrdím, že LH byl upřednostňoval, ale tak nějak se mi to zdálo. A když už VB byl ve kvaldě rychlejší, tak si často závod pokazil zpackaným startem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Samozřejmě, tihle dva určitě, ale článek se a priori netýkal amerických pilotů, to by bylo potřeba vzpomenout i Mastena "Crash Me" Gregoryho nebo George Follmera, který přivezl týmu Shadow historicky první stupně vítězů.
      Do hlavy nikomu nelze nahlédnout, ale řekl bych, že Bottas se postupně dostával pod tlak a z toho často pramení chyby nebo přehnaná snaha uspět. Protože si nemyslím, že by Bottas byl podobně jako třeba James Hunt pilotem, který prostě starty dobře nezvládal.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • kik

        kik

        165.225.72.XXX
        Máš nejspíš pravdu v tom že u Bottase to mohlo být snahou dokázat že se Hamiltonovi minimálně vyrovná a že ho je schopný ne porazit ale porážet. Uvidíme příští sezónu - třeba si to v hlavě víc srovná a bude Hamiltonovi vetším soupeřem než letos.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Byl bych hodně překvapen kdyby Ferrari již příští rok nemělo pořádný skok vpřed proto posmívat se Sainzovi teď už fakt není rozumné. Ale ta volba opustit lepšící se McLaren, to bolet nakonec může. To že McLaren jde nahoru je jedna věc, ale ještě to jak se tým k jezdci chová je věc druhá a v McLarenu tohle funguje. Obávám se že tohle už podle mě ve Ferrari nezažije. Ta volba by byla těžká i teď, a už jsem dříve psal že kdyby Ferrari chtělo Ricciho tak si myslím že by tam skončil on. Co je nakonec správně nevím, těžké volit. Ale bál bych se zda bych ve Ferrari dostal rovnou příležitost. Je to taková divná rodina tam 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      No víš ten tlak je tam velký. Na všechny...nikomu se nikdy nikdo nezavděčí pokud nejsou výsledky. Oni to mají v tomto fakt těžký. To je nutný brát v potaz.
      Imho kvalita monopostu bude podobná jako letos ač posun nějaký bude. Ale nic zásadního nečekám. Leclerk jezdil letos hodně slušně. Chválím. 01 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Už jsem to tu psal..... tohle bylo prý jenom na oko : mám na mysli ten souboj o první místo....pokuta byla to je jasný.

    "McLaren o 13 let později zaplatil tučnou pokutu a přišel o body v Poháru konstruktérů (který byl vždy v pozadí zájmu), ale jeho piloti mohli nadále bojovat o korunu formulového krále. "

    LH se nechal slyšet, a to vyšlo knižně, Mark Hughes to psal ( on vedl s LH rozhovor, proč nerbyl tehdy titul) ......že je to věc o které LH v té době nevěděl, ( slova LH) že nemohl vyhrát , ale dnes už to ví, ale že o tom prozatím nemůže mluvit. Tak se to jednou třeba dozvíme.....

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Samozřejmě jsem tuhle informaci zaregistroval a jsem zvědav, jestli to opravdu vyplave na povrch. Netvrdím, že to je případ LH - ale kolikrát už se stalo, že jsme byli na "prahu senzačního odhalení" a pak vše splasklo spolehlivěji než mýdlové bubliny dnes už zakázaných jedinců s kyblíky, tyčkami a špagátkem na náměstích... Ale nikde není řečeno, že až Lewis bude v F1 důchodu, rozhovoří se. Ne nadarmo se ale také tvrdí, že dlouhé otálení je na škodu věci.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      85.160.68.XXX
      Kecy v kleci. Nemohl tehdy vyhrát hlavně proto, že se svým přehnaně ambiciózním tatínkem a přehnaně nadšeným Dennisem nechal vmanévrovat do situace, na kterou ještě nebyl dostatečně vyzrálý ani závodnicky, ani mentálně.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        To co jsi napsal s tím zcela nesouvisí. Ale to nevadí..... 12

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          85.160.68.XXX
          Ale vůbec ne. Když si přečteš právě Hughesovu analýzu (nebo spíš prostý popis událostí) konce sezóny 2007 na the_race.com, dočteš se tam dva důvody:
          1. Hamiltonova strana garáže závodila hlavně proti Alonsovi a ne proti zbytku světa -> špatná rozhodnutí
          2. Hamilton jezdil rychleji než Alonso, ovšem za cenu likvidace pneumatik, což v F1 nefunguje

          Zbytek jsou Hamiltonovy spekulace (a zrovna jeho názory a vývody beru po všech jeho excesech v průběhu kariéry s velkou rezervou), na ztrátu titulu bohatě stačily tyhle dvě věci.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            On žádné spekulace nevyslovil, on jen řekl, že to o co jde, nemůže prozatím říci. Myslím že číst umíš........jak to bylo se třeba dozvíme a nebo také ne. Tak tady neplácej o spekulacích.

            K čemu tady pišeš ty body....? Body byli jasně rozdané a Hamilton měl bodový náskok , takže je mi jedno jak to dokázal. I kdyby couval.....
            Jinýmy slovy, buď byla dohoda že Mclaren titul v jezdcích nezíská nebo nebyla. Kecy okolo toho, kdo takovej kdo makovej neřešíme....

            A jestli ti vycházej predikce jak s Oconem , kdy jsi tvrdil že on bude zajiždět Ričiho, tak už raději nic nepiš. Na vědecko fantastický filmy musíš jinam, 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama