Halo koncept by měl mít jinou formu, domnívá se Alonso

Robert RoBertino Pavelka, 5. října 2016, 10:00 Google+

Páteční trénink v malajském Sepangu přinesl situaci, kdy byl Kevin Magnussen nucen bleskově opustit vůz, protože mu za zády vyšlehly plameny. Okamžitě se dostal na přetřes koncept Halo, protože pokud by byl na voze nainstalován, byl by únik komplikovanější.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 06.10. 15:31) Napište svůj názor
Fernando Alonso se domnívá, že Halo koncept by měl mít jinou podobu

Fernando Alonso se domnívá, že Halo koncept by měl mít jinou podobu | foto: McLaren

Sdílejte článek

S přihlédnutím k faktu, že by ochrana kokpitu měla být na vozech od roku 2018 nainstalována povinně, ozvaly se varovné hlasy, že by podobný případ mohl přinést určité komplikace. Pevně uchycený Halo koncept by pro pilota znamenal při úniku z vozu mnohem větší potíže

K celé záležitosti se vyjádřil i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by v podobných případech měli piloti situaci obtížnější, protože by je Halo koncept limitoval.

"Myslím, že ano. Když jsem v Singapuru zařízení zkoušel, všiml jsem si jedné věci. Dostat z se vozu bylo trochu nepříjemné a nepohodlné, kam vlastně máte šlápnout a jak potom vylézt. Kvůli tomu se také zpozdilo zavedení celého systému, aby bylo možné prověřit všechny možnosti. Možná existuje nějaký způsob, jak udělat Halo koncept odnímatelný, aby bylo možné vyskočit z auta rychleji," vysvětluje Alonso.

img-responsive

Carlos Sainz jr. svého slavnějšího krajana podpořil | foto: Red Bull Content Pool

Ochrana kokpitu měla být zavedena už příští rok, ale nakonec došlo k odkladu až pro sezónu 2018. FIA požádala piloty, aby v rámci tréninků Halo koncept vyzkoušeli, přičemž rovněž probíhají další zkušební testy.

K situaci se vyjádřil rovněž Alonsův krajan Carlos Sainz jr. Podle jeho názoru by se nemělo zapomínat na fakt, že bezpečnost pilota zůstává na prvním místě a ochrana kokpitu by v tomto případě paradoxně mohla ohrozit hlavu pilota. Sainz jr. si dokonce něco podobného vyzkoušel.

"Když jsem poprvé viděl Magnussenův incident, hned mě napadlo, že to bylo hodně nebezpečné. V takovém případě je potřeba ihned vyskočit, což by bylo poněkud obtížné, pokud si máme chránit hlavu. Kevin totiž auto opustil hodně rychle. Vyzkoušel jsem si podobný manévr s Halo konceptem a měl jsem jisté potíže. Nemohu přesně říci, o kolik jsem byl pomalejší, to si nepamatuji, ale určitě jsem se dostal z vozu později. Je to celkem normální, když nad sebou máte něco, co vám trochu překáží," vysvětluje Sainz jr.

Španěl je ovšem přesvědčen, že Magnussenovy potíže jsou dobrým precedensem pro FIA, umožní ji zaujmout k incidentu stanovisko a řádně ho prověřit.

"Je vlastně dobře, že se to stalo, protože FIA může tento případ zanalyzovat a popřemýšlet, jak zařízení zlepšit. Jde o to mít k dispozici co nejvíc příkladů a situací a na jejich základě si udělat obraz, ze kterého poznáme, co lze udělat lépe," dodává Sainz jr.

Vytisknout

Diskuze: Halo koncept by měl mít jinou formu, domnívá se Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 06.10.2016 15:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa v Malajsii

Massa: Soucítím s Hamiltonem, já jsem ale zažil ještě větší bolest

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud