Kaltenbornová: F1 nesmí být jako DTM

Robert RoBertino Pavelka, 7. června 2016, 10:15 Google+

Tým Sauber neprožívá zrovna nejjednodušší období. Finanční problémy a z toho plynoucí zpožděné výplaty zaměstnanců, pozastavený vývoj a neuspokojivé výsledky obou pilotů, korunované vzájemnou kolizí v Monaku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber má potíže, ale podle Kaltenbornové nikoli kritické

Sauber má potíže, ale podle Kaltenbornové nikoli kritické | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Není divu, že se švýcarská stáj dostává do článků spíš z té negativní stránky, což její spolumajitelka Moniša Kaltenbornová nese velice nelibě. Poslední incident v Monaku považuje za nepřijatelný a vidí v něm i širší souvislosti. Připouští, že osobní sponzori Felipe Nasra i Marcuse Ericssona za ně platí nemalé částky, ale to podle ní ještě neznamená, že se piloti mohou chovat, jak se jim zlíbí.

"Ať už někdo za pilota platí nebo ne, zájmy týmu musí být vždy v popředí a mít jasnou prioritu," uvedla Moniša pro švýcarský list Sonntagsblick. Na další otázku, zda Sauber v F1 prožívá něco jako klinickou smrt, pětačtyřicetiletá Kaltenbornová odpověděla: "Ne, to si nemyslím. Jako společnost máme dvě oblasti. Jednou z nich je sportovní působení, které je zviditelňováno v médiích, v něm nejsme na pozici, kde bychom měli být.

Pak je tu komerční oblast, o níž stejně jako všechny středně velké švýcarské firmy nejsme povinni zveřejňovat všechno. V této sféře jsme za poslední léta posílili a pravidelně rozšiřujeme naši činnost. Proto nám nijak nepomáhají spekulace tisku - ve skutečnosti je to naopak," tvrdí Kaltenbornová.

img-responsive

Sauberu při posledním závodě neudělali radost ani pilot (ilustrační foto) | foto: Sauber Motorsport AG

Co na to zaměstnanci?

Pochopitelně musela vzápětí přijít otázka, jak to je tedy s platy pro oněch 300 zaměstnanců, kteří je už několikrát dostali se zpožděním, a jestli už dostali mzdu za květen. 

"Stejně jako dříve se snažíme najít řešení. Zpoždění plateb je nepříjemné, ale přestože k němu dochází, vždy jsme našim pracovníkům zaplatili," zdůrazňuje Kaltenbornová.

Problémy s financemi způsobují pozastavení vývoje a opět se rozběhly spekulace, zda ona medializovaná kolize obou vozů v Monaku není odrazem zklamání z nedostatečného výkonu. "Ne, s touto situací to nemá nic společného. Ale jde o obtížnou situaci, která všem zúčastněným pochopitelně nevyhovuje."

img-responsive

Moniša Kaltenbornová je stále přesvědčena, že problémy Sauberu mají řešení | foto: Sauber Motorsport AG

Nechceme být B-týmem

Nabízí se srovnání s Force Indií, které naopak Monako vyšlo nad očekávání dobře, a to se ještě poukazovalo na chybnou strategii v případě Nico Hülkenberga, jinak by výsledek mohl být ještě příznivější. 

"Musíme být sebekritičtí. Odvedli při vývoji vozu lepší práci než my, ale také mají pohonnou jednotku Mercedes, která je nadále dominantní. I my budeme náš vůz vyvíjet, jen to nebudou žádné obrovské skoky. Jsem přesvědčena, že určitě vyjedeme nějaké body. Bude to hodně těžké, ale rozhodně ne nemožné," věří Kaltenbornová.

Kdo je podle spolumajitelky Sauberu odpovědný za současnou situaci týmu se sídlem v Hinwilu? Kaltenbornová striktně odmítá, že by za vývoj mohla ona sama. "Ne, vím dobře, proč jsme v takové situaci a jak se z ní dostaneme. Je obtížná a stresující, ale nemůžeme věšet hlavu. Je jasné, že potřebujeme nového a silného partnera, také v této oblasti vedeme mnoho rozhovorů."

Co však v žádném případě nechce, to je cesta, kterou nastoupil tým Haas. "Zvolit takové řešení nehodláme. Jsme nejen tým, ale také technologická společnost s velkým množstvím odborných znalostí a velkou infrastrukturou. Formule 1 nesmí být něco na způsob DTM, kde jsou tři hlavní značky - F1 si libuje v různorodosti a technických výzvách," uzavírá své názory Moniša Kaltenbornová.

Vytisknout

Diskuze: Kaltenbornová: F1 nesmí být jako DTM

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Monako je za mnou, teď se těším do Kanady, říká Kvjat

Kvjat: Chci dokázat, že do F1 nadále patřím

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud