Otevřený dopis Mercedesu fanouškům: Jak vážné byly problémy Nica a Lewise?

Robert RoBertino Pavelka, 4. května 2016, 18:20 Google+

Mercedes zveřejnil ve středu dopis pro své fanoušky, který uveřejnil na svých stránkách. Protože mezi našimi čtenáři je jistě nemalý počet příznivců Stříbrných šípů, je de facto určen i jim.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 07.05. 07:20) Napište svůj názor
Radost z vítězství týmu Mercedes po závodě v Soči

Radost z vítězství týmu Mercedes po závodě v Soči | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vrátili jsme se v pondělí z dějiště ruské Grand Prix se smíšenými pocity. Na jedné straně jsme naplněni pýchou z dalšího týmového double – vzácný jev v ultrasoutěživém světě F1, který si umíme vychutnat, ale nebereme ho jako samozřejmost. Na druhou stranu to byl značně stresující víkend – ať na trati nebo na boxové zídce či v garáži, v továrně nebo pro všechny, kteří se dívali doma.

Viděli jsme hodně zklamání na sociálních sítích po mechanických problémech v Soči. Sdíleli jsme stejné emoce – ale pro nás to bylo ještě mnohem těžší. Pro ty, co se dívají doma, začal víkend Grand Prix ve čtvrtek ráno a skončil v neděli večer. Špatný výsledek mohl boelt pár hodin – pak půjde život dál. Nicméně pro více než tisíc lidí v Brackley nebo Brixworthu je to jejich život. Tyto ženy a tito muži doslova cedí krev, slzy a pot pro závodění, bez ohledu na den či noc – často pracují přesčas a tráví zde týdny daleko od svých blízkých. Je to díky jejich vášni pro práci, loajalitu ke svým týmovým kolegům a víře v co nejlepší výsledky.

Úspěchy, kterým se v poslední době těšíme, nejsou jen dílem náhody. Pokud bychom parafrázovali Toto Wolfa, museli jsme „hejbnout pr**lí“, abychom byli tam, kde jsme dnes, a to jsme jako tým udělali. Tváře, které vidíte na závodní trati jsou jen špičkou ledovce – ale jsou perfektním příkladem toho, co reprezentují. Nestarají se pouze o pit-stopy. Cestují, bydlí, jedí, připravují garáže, sestavují vozy, opravují poškozené vozy, zajišťují náhradní díly a balí tuny nákladu – společně. Dřou se, jsou napjatí, smějí se, pláčou, křičí, nadávají, oslavují nebo projevují lítost – zase společně. A jak jeden z nás řekl, vyhráváme i prohráváme – společně. Máme nejlepší holky a kluky na světě, kteří odvádějí úžasnou práci, týden za týdnem – a dělají ji pro tým. Ne pro jednoho nebo druhého pilota – pro všechny dohromady. Není tu tým A nebo tým B. Každý jednotlivý člen našeho osazenstva získal právo se řadit mezi elitu v jeho oboru – a obětovali hodně tomu, aby to tak bylo.

img-responsive

Nico Rosberg se raduje z vítězství se svými mechani po závodě v Soči | foto: Daimler AG

To, co se stalo v Soči, ukázalo světu, čeho je spolupracující tým schopen. Byli jsme zaskočeni opakující se chybou v kvalifikaci u MGU-H na Lewisově voze. Ale zůstali jsme klidní, soustředili se na následujíc akci. Byla výsledkem neuvěřitelného úsilí značného počtu lidí, kteří z Velké Británie do Ruska přivezli náhradní díly a pak je během noci zamontovali do motoru, aby mohl Lewis odpoledne odstartovat z desátého místa, aniž by bylo narušeno parc fermé. Tím byla neděle pro každého z nás mnohem dramatičtější. Ale nakonec nastala úleva, když oba vozy projely pod cílovou vlajkou.

Krátce po zastávce v boxech jsme zaznamenali alarmující chování Nicovy MGU-K (šlo o softwarovou chybu, pozn. F1news.cz). Několik kol jsme se ujišťovali že zajíždí dobrá kola v porovnání s Lewisem než jsme dostali od FIA svolení mu sdělit, aby přešel na nastavení, které problém dostane pod kontrolu. Nico vůbec neměl ponětí, jaký stres panuje na boxové zídce. Když v předposledním okruhu zajel nejrychlejší kolo závodu, byl stále v „bezpečném“ módu, což jenom dokazuje, jak rychlé byly naše vozy v uplynulém víkendu.

img-responsive

Jsme jeden tým a nehrajeme si na žádné A nebo B | foto: Pirelli

Nedlouho poté, co se objevily problémy na Nicově voze, zaznamenali jsme klesající tlak vody na Lewisově voze (prasklá karbonová trubka v důsledku únavy materiálu, pozn. F1news.cz). V té době jel na limitu, aby se přiblížil Rosbergovu vozu a vzdálil se Kimimu – zaznamenal několik nejrychlejších kol. Znovu jsme museli čekat na potvrzení od FIA, co mu bylo možné sdělit prostřednictvím radiokomunikace. Po několika výzvách jsme ho požádali, aby se k tomu postavil s nadhledem, vysvětlili jsme mu, že klesá tlak vody. Nulový – ano, nulový – tlak vody trval zbylých 16 kol, doslova to autý hýčkal, aby ho dovezl do cíle, že ještě udržel druhé místo, to je neskutečné. Musel udržet takovou teplotu, aby nedošlo k poškození motoru a zároveň udržet v dostatečné vzdálenosti Kimiho, což nebyla žádná maličkost. Vlastně netušíme, jak oba vozy dokulhaly přes cílovou čáru, ale rozhodně si nebudeme stěžovat.

Nic z toho ale nezmění skutečnost, že zatím všechno předčilo naše očekávání ohledně spolehlivosti v této sezóně. Máme v současnosti jen o dva body méně než ve stejném období v roce 2015. Ale naším cílem není jenom být rychlí, ale také „neprůstřelní“. Nejenom se problémy zvládnout, ale také jim porozumět, vypořádat se s nimi a předcházet jim, aby se neopakovaly. Neúnavně na tom pracujeme a v této cestě budeme pokračovat. Ale žádná jistota neexistuje. Je to sport o mechanice, balancující na ostří nože výkonu a vytrvalosti. Můžete jít na samou hranici a to způsobí chybu.

img-responsive

Nico Rosberg se raduje z vítězství po závodě v Soči | foto: Daimler AG

Pak je tu největší vize. Prožili jsme víkend plný výzev na trati i mimo nic. Podívejte se na výsledek. Nejsme jenom vděční, že jsme viděli oba naše vozy projíždět přes cílovou čáru, jsme také hrdí a pokorní na týmový výsledek, který nemohl být lepší. Je to díky úžasnému úsilí celého týmu v továrnách, v inženýrských kancelářích, na boxové zídce, v garáži a, samozřejmě, i v kokpitech.

Takže, čtyři závody za námi, sedmnáct před námi. A z toho, co jsme zatím viděli, to bude pěkná jízda na tobogánu. Budou výsledky špičkové i špatné, dobré a špatné dny, úspěchy a porážky. Ale přes to všechno zůstaneme jako tým jednotní – tak jako doposud. Těm, kteří s námi zůstávají, děkujeme. A na závěr – všem nenávistníkům, odpůrcům a konspirátorům… pokud přesvědčíme jenom polovinu z vás o našem skutečném stanovisku, budeme to považovat za velké vítězství.

Vytisknout

Diskuze: Otevřený dopis Mercedesu fanouškům: Jak vážné byly problémy Nica a Lewise?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 07.05.2016 07:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

John "Wattie" Watson slaví kulatých 70 let. Blahopřejeme

Nevybuchlá bomba z Belfastu John Watson slaví jubileum

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud