DISKUZE K ČLÁNKU Nenechám kámen na kameni, hrozí odhodlaný Ecclestone

Ti dva se moc dobře znají už od 70. let, kdy společně začali měnit tvář F1. O jejich aktivitách také víme něco z našeho seriálu FOCA versus FISA, jehož další pokračování chystáme. Nyní se tito dva veteráni sešli, aby se zamysleli nad dalším vývojem F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nenechám kámen na kameni, hrozí odhodlaný Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 24.10.2015 14:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 10 lidí) 20.10.2015 13:26
Já bych to Pirelli zas tolik nevinil. Oni plní… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 19.10.2015 20:53
No, to je hezký nadšení. Ale ony ty bestie budou… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 20.10.2015 13:41
1. Přes obrubníky se jezdí už 65 let. Je to dost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Frank

    Frank

    89.24.215.XXX
    Tak pokud to uskuteční, bude to jen dobře. F1 je téměř většinou naprostá nuda, kdy se těšíme, jestli bude havárie a safety car. Jinak je to o ničem.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000513

    uzivatel000513

    90.177.28.XXX
    dal bych pravidla z 94 s dnešní bezpečností a je to tehdy byly nejlepší pravidla boužel bezpečnost nebyla nejlepší a tak se to kvůly ní začlo kurvit

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Pro Bernieho typické. Formuli 1 ovládá už přes třicet let a přesto nečtu jediný náznak spoluodpovědnosti za tento stav. Ten člověk neví, co říkal včera, ale plácá a plácá. Proč mi to připomíná populisty v naší politice?
    Zajímalo by mne např. proč pan Ecclestone nezařadil Prosta mezi svůj dream team? Když ho považuje za nejlepšího pilota. [odkaz na stránku]
    Já Bernieho za slušénho, férového člověka nepovažuji a jeho názory na Putina, korupci a demokracii, mi to jenom potvrdily. Proto mne také nepřekvapuje, že F1 jde do háje, když jí vedou takovíto lidé. Ale překvapuje mne, že se tito lidé ještě diví, proč tomu tak je a vymýšlí "nápravu". Podle mne jít zpět nelze.
    A také nemohu pochopit tu Bernieho hroší kůži. Zavedl F1 do slepé uličky, neřku-li do záhuby a najednou chce všechno vrátit zpět a začínat znovu? V jeho letech? To jako, dosud bylo vše jen "na zkoušku", jakýsi nácvik formule 1? A teď to Ecclestone s Mosleyem rozjedou naostro? Hnus, hnus hnus. 02

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      V podstatě souhlasím. Jen bych dodal, že velkou spoluvinu vidím na straně FIA se samotnými týmy (oni dělají technická a sportovní pravidla). 03

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Jasně, že za to nemůže pouze Bernie. I když byly časy, kdy vládl v F1 prakticky neomezeně a vliv FIA byl, řekl bych, symbolický. Stejně, jako vliv týmů. Dnes je tomu tak, jak jsi doplnil. Proto já vidím Ecclestonea, jako hlavního člověka, který nasměroval F1 do těchto pozic.

        P.S. Zajimavé, že zde si spoluodpovědnost Ecclestonea, FIA a týmů uvědomuješ, ale v případě Pirelli vše házíš jenom na výrobce gum. Proč? 03

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          moje citace: Já neříkám, že za to může Pirelli!!! Já kritizuji pneumatiky a na těch je NÁPIS Pirelli.
          další citace: Nesoudím tu jak moc za obrovskou degradaci může zadání FIA nebo Pirelli (přesné zadání jsem nikdy neviděl).

          A ty si z toho vyvodíš, že házím vinu jen a pouze na Pirelli??? Někdy si říkám, jestli ti ty písmenka co čteš, dávají vůbec nějaký význam. Když si z jasně napsaného textu, vyčteš názor naprosto opačný. 20
          To jsou jen citace z tohoto článku, můžu ti najít desítky starších s naprosto stejným obsahem. 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            46.135.84.XXX
            Zase typický Mike. Zpochybňování,a bagatelizace ve stylu, "já neříkám tak, ani tak, ale na moje slova dojde...." Bohužel na tvoji logiku typu "já nekritizuji Pirellli, ale pneumatiky s nápisem Pirelli", se nedá rozumě argumentvat. Bohužel je to tu už posté a znovu. Samé kličky a okliky. Nikdy nejsi schopen vyjádřit, jasný postoj. Kritizuješ Pirelli, nebo ne?
            Pokud vím tak zadání nebylo ani tak od FIA, jako od týmů, které si přály zatraktivnění závodů zavedením nevypočitatelného faktoru. Někdy před pěti-šesti lety tu byl o tom článek, ale nemám čas ti ho hledat. Přesné zadání (tak jak jej požaduješ ty) nejspíše neexistuje. Řekl bych, že jde pouze o obecný požadavek degradace pneu s odhadovaným počtem nutných výměn za nové.
            FIA pak tento požadavek posvětlia a zohlednila v pravidlech. Nikde jistě není psáno, kdy má pneu bouchnout a kdy ne, za jak dlouho má pneu být zničené, když se jezdí přes obrubníky a za jak dlouho, když se přes obruby nejezdí. To ty z toho děláš frašku. Ale je logické, že kdo gumy provozuje nešetrně, ten jich musí měnit více a občas mu nějaká i bouchne. Jenže tato logika tobě nevoní. Ty tvrdíš, že se přes obruby jezdí 65 let. A já tvrdím, že to není až tak pravda. Podívej se na starší závody a zjistíš, že se přes obruby nejezdívalo. Nebo minimálně nejezdívalo v tak hojné míře. Přes obruby se jezdí až v dobách bezpečných vyasfaltovaných zón za nimi. A to z jediného důvadu. Je to rychlejší. Až tam bude kačírek, nebo tráva, přestane se jezdit přes obruby.

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              A zase typický Odin. Když tě nachytám a přímo ti dokážu, že si moje názory cucáš z prstu, hned jsou to kličky a okliky. 11
              Já mám celou dobu jasný názor. Gumy jsou špatné, ale nevím kdo za to může víc. Úplně chápu, že při tvém černobílém vidění světa je to něco, co nedokážeš pobrat. Prostě jsou ti zlí (RB, Bernie, Schumi....), kteří vždy jen lžou a nikdy se jim nesmí věřit a pak jsou ti hodní (Pirelli, Webber), kteří za nic nemůžou a všechno je komplot proti nim. Už jsi dost starý na to, abys věděl, že každý někdy lže a každý někdy mluví pravdu. A každý občas něco podělá a každý někdy něco udělá dobře.
              Vždyť jsi sám právě přiznal, že sám nevíš, jaké bylo zadání od FIA. Ale budeš se tu bít za Pirelli, protože jsi si jistý, že jejich vina to není. Prostě typický Odin. Na co důkazy, ty sám nelíp víš kdo je vinen!!! 12
              Bouchat mají gumy po skončení jejich předepsané životnosti. Přes obrubníky se jezdí od samého začátku F1. Teď, když nejsou kačírky se jezdí často i za ně, ale přes ně se jezdí co F1 sleduju. Pokud to Pirelli ještě nedošlo, je čas si toho všimnout. A jsi mimo. Když tam bude kačírek (a já nejsem proti), na obrubníky se bude jezdit pořád. Od toho tam totiž jsou, aby se přes ně jezdilo.
              20

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Gumy jsou takové, jaké si přály týmy. Každý rok jiné, protože týmy po polovině sezóny přijdou na to, jak je provozovat a stačí jim jediná zastávka (dnes díky větším točivým momentům max. dvě). Čili stejné směsi a konstrukce by se budoucí sezónu minuly účelu. A stále Pirelli vyrábí degradující pneu. Co je na tom špatně?
                Když chceš trvanlivé pneumatiky (a mně osobně tento návrh proti srsti není), pak kritizuj ty, kteří vymysleli a prosadili požadavek degradujících gum.
                Ano já se za Pirelli bít budu, protože oni vyrábí pneumatiky, které po nich F1 chce. A dělat "nekvalitní" výrobek kvalitně, je podle mne docela kumšt. Stejně se najdou Mikové a jeho "kavaléros", kteří budou bezmyšlenkovitě kydat na Pirellky. Když už chcete kvalitní pneu, kritizujte laskavě původce tohoto nápadu s degradujícími gumami. (To žádný výrobce pneumatik nevymyslel. Na to dám krk.) Nikoliv Pirelli.
                Bouchnout může guma špatně provozovaná i v půlce předepsané životnosti. Dám příklad: Jak dlouho asi tak lze provozovat počítač? 5-10 let? Dej ho do vany s vodou a provozuj jej. Jak ti dlouho vydrží? I blb ví, že pár chvil. Pak si běž stěžovat na výrobce. Schválně jak dopadneš. A podobné je to s každým výrobkem, tedy i s pneumatikami.
                Obrubník ohraničuje vozovku, drží (opírá se do něj) asfaltový povrch. Měla by to být poslední pevná část trati. Jezdit přes něj lze, ale není k tomu určen, jak se mylně domníváš. Naopak. Je to poslední upozornění pilota, že se ocitá mimo vymezené území (silnici) a většinou už bývá za čarou ohraničující trať. 13

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Jestli gumy odpovídají přesnému zadání týmů nevím, a opakuji posté (ono je to matrné, to můžu psát milionkrát a stejně to nepochopíš), že neviním pouze Pirelli.
                  Až bude na gumách napsané FIA, budu kritizovat gumy FIA. Až na nich bude RB, budu kritizovat gumy RB. Je na nich Pirelli, tak budu kritizovat GUMY Pirelli. A je mi jedno, čí je to přání!!!
                  Nechci trvalnivé gumy. Opět jsem to psal víc jak stokrát a stejně mi to přisuzuješ. Prostě můžu psát cokoliv, a ty mi stejně přisoudíš opak. K tomu není co dodat.
                  Bouchnout jistě může guma kdykoliv, ale pak by výrobce neměl "kydat hnůj" na tým, že si dovolil je použít ze 2/3 jejich životnosti.
                  A ježdění přes obrubníky není zakázáno!!! Je????? Prosím odkaz na pravidla!!!!! A protože této POVOLENÉ výhody jezdci už desítky let využívají, měl by s tím výrobce počítat. Pokud si výrobce stěžuje, že piloti dělají něco povoleného, pak něco nepochopil. 13

                  + 1 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Hmm, nenechá kámen na kameni? Až na ten obrovský balvan s nápisem Pirelli, co tu trať pořád blokuje. 05

    + 6 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      46.135.3.XXX
      Ale Miku, vždyť to jsou jenom pindy starýho Mindy. Ani Bernie, ani Max neřekli nic konkrétního. Tak proč hned kritizuješ Pirelli? Vždyť pokud by se podařilo omezit, nebo zakázat technická vylepšení aut a přenést větší podíl za výsledky na piloty, nebylo by potřeba umělých degradací gum. Ostatně to zadání lze zrušit i dnes jedinou dohodou všech zúčastněných. Případně povolením konkurenčních dodavatelů pneu. Tohle pro F1 problém není. Ten problém máš jenom ty a pár tobě podobných fans.
      Ecclestone řeší směr dalšího vývoje F1 a tam je dodavatel pneumatik naprosto podružný. 03

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Já neříkám, že za to může Pirelli!!! Já kritizuji pneumatiky a na těch je NÁPIS Pirelli. Kdo (FIA nebo Pirelli) může za to, že jsou to takové šmejdy nesoudím.
        A ten problém, že závodníci nejezdí naplno, ale soutěží o nejlepšího spořiče gum nemám jen já. Jinak by diváků neubývalo. 03

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Hmm. Mě jen zarazilo, že u každého druhého mého příspěvku máš problém s tím, že čtu mezi řádky. A tady reaguješ úplně mimo téma. 03 Tady nejde vyčíst mezi řádky ani s tou největší fantasií nic o gumách. Tak proč?
          Kdyby jsi se malinko nad sebou zamyslel, možná bys přišel na to, že jsme si v něčem trochu podobní. Jen s tím rozdílem, že tobě vadí Pirelli a mně pokrytectví, politikaření, lži, vydírání atd.

          Jo a současná F1 není o šetření gum, ale o provozování gum. A to je rozdíl. I když chápu, že někdo v tom rozdíl nehledá.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Promiň, ale článek je o tom, jak chce od základu změnit F1 a pro mne je základ, kde by měly změny začít, gumy. Tak co je na tom mimo téma?
            Jinak nepopírám, že jsme si v hodně věcech podobní. 03
            Jestliže hlavním tématem jejich provozování je jejich šetření, tak je to v podstatě to samé.

            + 3 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              A pak, že já hledám v článcích věci, které tam nejsou. 03 18 Tak to mi vyčítá ten pravý. Tobě jsou trnem v oku Pirellky, tak je "pomlouváš" při každé příležitosti. Když zvolím tvůj způsob argumentace, tak musím napsat, že FIA s týmy si prosadili degradující gumy a přiznali to všichni (včetně tvého chráněnce Hornera, to bys měl vědět). Pirelli o tom mluví stále, že vyrábí to, co je po nich požadováno. Tak co chceš ještě víc? Až si Horner s ostatními páprdy usmyslí, že chtějí kvalitní pneu, co vydrží dva závody, pak je jistě od kteréhokoliv dodavatele gum (včetně Pirelli) dostanou. Pořád nechápu, oč ti jde? Pokud o jízdu naplno (co jde z auta vymáčknout), pak kritizuj Hornera. On je za tento stav, spolu s ostatními šéfy týmů, s FIA a Ecclestonem, zodpovědný. Primárně jsi to nikdy neudělal. Jen když se dostaneš do úzkých, pak napíšeš, že se ti nelíbil Hornerův názor.
              Opět se velmi mýlíš. Provozování gum neznamená jejich šetření, potažmo pomalou jízdu. Každá směs funguje za určité teploty a tu musíš gumám dát. A i se základními znalostmi fyziky, bys mohl vědět, že pomalou jízdou teploty gum okolo 100°C nevytvoříš. 03

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Můžeš mi tedy uvést, co jsem v článku viděl a ono to tam není?????? Moc by mne to zajímalo, tak prosím neváhej.
                Asi tak stokrát jsem tu psal, že nesoudím jaký podíl viny na tom má Pirelli a jaký FIA s týmy (jistě včetně Hornera). Takže moc nechápu, proč mi tu píšeš hodinu čtení o tom, jak za to může Horner (nejen). Vlastně chápu. Protože se v něčem Hornera zastávám, tak podle tvé logiky mu baštím všechno a ve všem s ním souhlasím že? Já přesně zadání nečetl, takže si nedokážu představit, jak moc mohlo Pirelli vyrobit lepší gumy. Jestli ty to zadání máš, pak naprosto seriozně prosím o jeho přeposlání. Rád bych si o tom udělal přesnější obrázek. Zatím jen vím, že si FIA objednala gumy, co vydrží pouze omezený počet kol a různě trvanlivé směsi. Nevím, jestli byl nápad FIA, aby gumy zpomalovaly skoro půl vteřiny na kolo, aby jedno velké probrždění způsobilo nutnost výměny, nebo aby gumy explodovaly ve 2/3 životnosti bez nejmenšího varování. Pokud tohle byly nápady FIA, budu ostře kritizovat FIA a zastávat se FIRMY Pirelli. Ale dokud se nic nezmění, pořád budu kritizovat GUMY PIRELLI, protože jsou to právě GUMY PIRELLI, které se mi nelíbí. Bez ohledu na to, kdo je vymyslel.
                Ano provozování gum je nejen o jejich šetření. Ale pokud jsem si všiml, o teplotním rámci v kterém nejlépe fungují se už moc nemluví a není problémem. Co mi vadí je jejich nutnost ŠETŘENÍ a tím nemožnost jezdit naplno. Děláš, jako bych to tu psal poprvé.

                + 1 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  46.135.84.XXX
                  Cituji: " Mike17
                  Mike17 20:54 19.10.2015 93.99.87.XXX
                  Hmm, nenechá kámen na kameni? Až na ten obrovský balvan s nápisem Pirelli, co tu trať pořád blokuje."
                  Kde tam je zmínka o balvanu Pirelli? Nebo o pneumatikách obecně?
                  Já jsem tam četl o snaze vrátit F1 o několik desetiletí zpět. O omezení elektroniky a informací z boxů, a o posílení vlivu pilota na výsledek závodů. O gumách ani slovo...Asi jsme četli každý jiný článek. 13

                  + 0 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Promiň, ale já jsem někde psal, že Bernie mluvil o Pirelli? Z té citace to nevyplývá. Nebo tys to z ní vyčetl??? 12
                    Bernie mluvil o nutnosti změn a já dodal, že by se měly hlavně změnit gumy. bernie mluvil o změnách, já píšu o změnách.... Podle tebe jsem mimo téma???
                    Aby to bylo podle tvých představ, musel bych mít stejný názor jako ty? Nebo chválit Pirelli??? Můžu komentovat pouze změny, které navrhuje Bernie, ale vlastní návrh mít nesmím?????
                    Kéž by ses tím řídil sám a nevytvářel sis neustále obvinění třeba RB, které nikdy neudělal. 12

                    + 3 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • MeVo

    MeVo

    89.102.207.XXX
    Jistéé, po dlouhé době něco pořádného. At v f1 jezdí gladiátoři kteří zkrotí ty nejsilnější bestie v obrovských rychlostech!! na to se chci dívat ! přestavají mě bavit ty zavody počítačů a mikročipů a jíné technologie. Technologie je fajn ale musí se sní umět zacházet. Vocať, pocať !!!

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama