DISKUZE K ČLÁNKU Nenechám kámen na kameni, hrozí odhodlaný Ecclestone
Ti dva se moc dobře znají už od 70. let, kdy společně začali měnit tvář F1. O jejich aktivitách také víme něco z našeho seriálu FOCA versus FISA, jehož další pokračování chystáme. Nyní se tito dva veteráni sešli, aby se zamysleli nad dalším vývojem F1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nenechám kámen na kameni, hrozí odhodlaný Ecclestone
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 10 lidí)
20.10.2015 13:26
Já bych to Pirelli zas tolik nevinil. Oni plní… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000513
01:21 22.10.2015 90.177.28.XXXdal bych pravidla z 94 s dnešní bezpečností a je to tehdy byly nejlepší pravidla boužel bezpečnost nebyla nejlepší a tak se to kvůly ní začlo kurvit -
odin
20:14 21.10.2015 77.240.103.XXXPro Bernieho typické. Formuli 1 ovládá už přes třicet let a přesto nečtu jediný náznak spoluodpovědnosti za tento stav. Ten člověk neví, co říkal včera, ale plácá a plácá. Proč mi to připomíná populisty v naší politice?
Zajímalo by mne např. proč pan Ecclestone nezařadil Prosta mezi svůj dream team? Když ho považuje za nejlepšího pilota. [odkaz na stránku]
Já Bernieho za slušénho, férového člověka nepovažuji a jeho názory na Putina, korupci a demokracii, mi to jenom potvrdily. Proto mne také nepřekvapuje, že F1 jde do háje, když jí vedou takovíto lidé. Ale překvapuje mne, že se tito lidé ještě diví, proč tomu tak je a vymýšlí "nápravu". Podle mne jít zpět nelze.
A také nemohu pochopit tu Bernieho hroší kůži. Zavedl F1 do slepé uličky, neřku-li do záhuby a najednou chce všechno vrátit zpět a začínat znovu? V jeho letech? To jako, dosud bylo vše jen "na zkoušku", jakýsi nácvik formule 1? A teď to Ecclestone s Mosleyem rozjedou naostro? Hnus, hnus hnus.-
-
odin
19:09 22.10.2015 77.240.103.XXXJasně, že za to nemůže pouze Bernie. I když byly časy, kdy vládl v F1 prakticky neomezeně a vliv FIA byl, řekl bych, symbolický. Stejně, jako vliv týmů. Dnes je tomu tak, jak jsi doplnil. Proto já vidím Ecclestonea, jako hlavního člověka, který nasměroval F1 do těchto pozic.
P.S. Zajimavé, že zde si spoluodpovědnost Ecclestonea, FIA a týmů uvědomuješ, ale v případě Pirelli vše házíš jenom na výrobce gum. Proč?-
Mike17
13:05 23.10.2015 93.99.87.XXXmoje citace: Já neříkám, že za to může Pirelli!!! Já kritizuji pneumatiky a na těch je NÁPIS Pirelli.
další citace: Nesoudím tu jak moc za obrovskou degradaci může zadání FIA nebo Pirelli (přesné zadání jsem nikdy neviděl).
A ty si z toho vyvodíš, že házím vinu jen a pouze na Pirelli??? Někdy si říkám, jestli ti ty písmenka co čteš, dávají vůbec nějaký význam. Když si z jasně napsaného textu, vyčteš názor naprosto opačný.
To jsou jen citace z tohoto článku, můžu ti najít desítky starších s naprosto stejným obsahem.-
odin
15:10 23.10.2015 46.135.84.XXXZase typický Mike. Zpochybňování,a bagatelizace ve stylu, "já neříkám tak, ani tak, ale na moje slova dojde...." Bohužel na tvoji logiku typu "já nekritizuji Pirellli, ale pneumatiky s nápisem Pirelli", se nedá rozumě argumentvat. Bohužel je to tu už posté a znovu. Samé kličky a okliky. Nikdy nejsi schopen vyjádřit, jasný postoj. Kritizuješ Pirelli, nebo ne?
Pokud vím tak zadání nebylo ani tak od FIA, jako od týmů, které si přály zatraktivnění závodů zavedením nevypočitatelného faktoru. Někdy před pěti-šesti lety tu byl o tom článek, ale nemám čas ti ho hledat. Přesné zadání (tak jak jej požaduješ ty) nejspíše neexistuje. Řekl bych, že jde pouze o obecný požadavek degradace pneu s odhadovaným počtem nutných výměn za nové.
FIA pak tento požadavek posvětlia a zohlednila v pravidlech. Nikde jistě není psáno, kdy má pneu bouchnout a kdy ne, za jak dlouho má pneu být zničené, když se jezdí přes obrubníky a za jak dlouho, když se přes obruby nejezdí. To ty z toho děláš frašku. Ale je logické, že kdo gumy provozuje nešetrně, ten jich musí měnit více a občas mu nějaká i bouchne. Jenže tato logika tobě nevoní. Ty tvrdíš, že se přes obruby jezdí 65 let. A já tvrdím, že to není až tak pravda. Podívej se na starší závody a zjistíš, že se přes obruby nejezdívalo. Nebo minimálně nejezdívalo v tak hojné míře. Přes obruby se jezdí až v dobách bezpečných vyasfaltovaných zón za nimi. A to z jediného důvadu. Je to rychlejší. Až tam bude kačírek, nebo tráva, přestane se jezdit přes obruby.-
Mike17
15:44 23.10.2015 93.99.87.XXXA zase typický Odin. Když tě nachytám a přímo ti dokážu, že si moje názory cucáš z prstu, hned jsou to kličky a okliky.
Já mám celou dobu jasný názor. Gumy jsou špatné, ale nevím kdo za to může víc. Úplně chápu, že při tvém černobílém vidění světa je to něco, co nedokážeš pobrat. Prostě jsou ti zlí (RB, Bernie, Schumi....), kteří vždy jen lžou a nikdy se jim nesmí věřit a pak jsou ti hodní (Pirelli, Webber), kteří za nic nemůžou a všechno je komplot proti nim. Už jsi dost starý na to, abys věděl, že každý někdy lže a každý někdy mluví pravdu. A každý občas něco podělá a každý někdy něco udělá dobře.
Vždyť jsi sám právě přiznal, že sám nevíš, jaké bylo zadání od FIA. Ale budeš se tu bít za Pirelli, protože jsi si jistý, že jejich vina to není. Prostě typický Odin. Na co důkazy, ty sám nelíp víš kdo je vinen!!!
Bouchat mají gumy po skončení jejich předepsané životnosti. Přes obrubníky se jezdí od samého začátku F1. Teď, když nejsou kačírky se jezdí často i za ně, ale přes ně se jezdí co F1 sleduju. Pokud to Pirelli ještě nedošlo, je čas si toho všimnout. A jsi mimo. Když tam bude kačírek (a já nejsem proti), na obrubníky se bude jezdit pořád. Od toho tam totiž jsou, aby se přes ně jezdilo.
-
odin
19:00 23.10.2015 77.240.103.XXXGumy jsou takové, jaké si přály týmy. Každý rok jiné, protože týmy po polovině sezóny přijdou na to, jak je provozovat a stačí jim jediná zastávka (dnes díky větším točivým momentům max. dvě). Čili stejné směsi a konstrukce by se budoucí sezónu minuly účelu. A stále Pirelli vyrábí degradující pneu. Co je na tom špatně?
Když chceš trvanlivé pneumatiky (a mně osobně tento návrh proti srsti není), pak kritizuj ty, kteří vymysleli a prosadili požadavek degradujících gum.
Ano já se za Pirelli bít budu, protože oni vyrábí pneumatiky, které po nich F1 chce. A dělat "nekvalitní" výrobek kvalitně, je podle mne docela kumšt. Stejně se najdou Mikové a jeho "kavaléros", kteří budou bezmyšlenkovitě kydat na Pirellky. Když už chcete kvalitní pneu, kritizujte laskavě původce tohoto nápadu s degradujícími gumami. (To žádný výrobce pneumatik nevymyslel. Na to dám krk.) Nikoliv Pirelli.
Bouchnout může guma špatně provozovaná i v půlce předepsané životnosti. Dám příklad: Jak dlouho asi tak lze provozovat počítač? 5-10 let? Dej ho do vany s vodou a provozuj jej. Jak ti dlouho vydrží? I blb ví, že pár chvil. Pak si běž stěžovat na výrobce. Schválně jak dopadneš. A podobné je to s každým výrobkem, tedy i s pneumatikami.
Obrubník ohraničuje vozovku, drží (opírá se do něj) asfaltový povrch. Měla by to být poslední pevná část trati. Jezdit přes něj lze, ale není k tomu určen, jak se mylně domníváš. Naopak. Je to poslední upozornění pilota, že se ocitá mimo vymezené území (silnici) a většinou už bývá za čarou ohraničující trať.-
Mike17
14:27 24.10.2015 93.99.87.XXXJestli gumy odpovídají přesnému zadání týmů nevím, a opakuji posté (ono je to matrné, to můžu psát milionkrát a stejně to nepochopíš), že neviním pouze Pirelli.
Až bude na gumách napsané FIA, budu kritizovat gumy FIA. Až na nich bude RB, budu kritizovat gumy RB. Je na nich Pirelli, tak budu kritizovat GUMY Pirelli. A je mi jedno, čí je to přání!!!
Nechci trvalnivé gumy. Opět jsem to psal víc jak stokrát a stejně mi to přisuzuješ. Prostě můžu psát cokoliv, a ty mi stejně přisoudíš opak. K tomu není co dodat.
Bouchnout jistě může guma kdykoliv, ale pak by výrobce neměl "kydat hnůj" na tým, že si dovolil je použít ze 2/3 jejich životnosti.
A ježdění přes obrubníky není zakázáno!!! Je????? Prosím odkaz na pravidla!!!!! A protože této POVOLENÉ výhody jezdci už desítky let využívají, měl by s tím výrobce počítat. Pokud si výrobce stěžuje, že piloti dělají něco povoleného, pak něco nepochopil.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
15:48 21.10.2015 46.135.3.XXXAle Miku, vždyť to jsou jenom pindy starýho Mindy. Ani Bernie, ani Max neřekli nic konkrétního. Tak proč hned kritizuješ Pirelli? Vždyť pokud by se podařilo omezit, nebo zakázat technická vylepšení aut a přenést větší podíl za výsledky na piloty, nebylo by potřeba umělých degradací gum. Ostatně to zadání lze zrušit i dnes jedinou dohodou všech zúčastněných. Případně povolením konkurenčních dodavatelů pneu. Tohle pro F1 problém není. Ten problém máš jenom ty a pár tobě podobných fans.
Ecclestone řeší směr dalšího vývoje F1 a tam je dodavatel pneumatik naprosto podružný.-
Mike17
16:43 21.10.2015 93.99.87.XXXJá neříkám, že za to může Pirelli!!! Já kritizuji pneumatiky a na těch je NÁPIS Pirelli. Kdo (FIA nebo Pirelli) může za to, že jsou to takové šmejdy nesoudím.
A ten problém, že závodníci nejezdí naplno, ale soutěží o nejlepšího spořiče gum nemám jen já. Jinak by diváků neubývalo.-
odin
18:20 21.10.2015 77.240.103.XXXHmm. Mě jen zarazilo, že u každého druhého mého příspěvku máš problém s tím, že čtu mezi řádky. A tady reaguješ úplně mimo téma. Tady nejde vyčíst mezi řádky ani s tou největší fantasií nic o gumách. Tak proč?
Kdyby jsi se malinko nad sebou zamyslel, možná bys přišel na to, že jsme si v něčem trochu podobní. Jen s tím rozdílem, že tobě vadí Pirelli a mně pokrytectví, politikaření, lži, vydírání atd.
Jo a současná F1 není o šetření gum, ale o provozování gum. A to je rozdíl. I když chápu, že někdo v tom rozdíl nehledá.-
Mike17
10:33 22.10.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale článek je o tom, jak chce od základu změnit F1 a pro mne je základ, kde by měly změny začít, gumy. Tak co je na tom mimo téma?
Jinak nepopírám, že jsme si v hodně věcech podobní.
Jestliže hlavním tématem jejich provozování je jejich šetření, tak je to v podstatě to samé.-
odin
19:00 22.10.2015 77.240.103.XXXA pak, že já hledám v článcích věci, které tam nejsou. Tak to mi vyčítá ten pravý. Tobě jsou trnem v oku Pirellky, tak je "pomlouváš" při každé příležitosti. Když zvolím tvůj způsob argumentace, tak musím napsat, že FIA s týmy si prosadili degradující gumy a přiznali to všichni (včetně tvého chráněnce Hornera, to bys měl vědět). Pirelli o tom mluví stále, že vyrábí to, co je po nich požadováno. Tak co chceš ještě víc? Až si Horner s ostatními páprdy usmyslí, že chtějí kvalitní pneu, co vydrží dva závody, pak je jistě od kteréhokoliv dodavatele gum (včetně Pirelli) dostanou. Pořád nechápu, oč ti jde? Pokud o jízdu naplno (co jde z auta vymáčknout), pak kritizuj Hornera. On je za tento stav, spolu s ostatními šéfy týmů, s FIA a Ecclestonem, zodpovědný. Primárně jsi to nikdy neudělal. Jen když se dostaneš do úzkých, pak napíšeš, že se ti nelíbil Hornerův názor.
Opět se velmi mýlíš. Provozování gum neznamená jejich šetření, potažmo pomalou jízdu. Každá směs funguje za určité teploty a tu musíš gumám dát. A i se základními znalostmi fyziky, bys mohl vědět, že pomalou jízdou teploty gum okolo 100°C nevytvoříš.-
Mike17
13:00 23.10.2015 93.99.87.XXXMůžeš mi tedy uvést, co jsem v článku viděl a ono to tam není?????? Moc by mne to zajímalo, tak prosím neváhej.
Asi tak stokrát jsem tu psal, že nesoudím jaký podíl viny na tom má Pirelli a jaký FIA s týmy (jistě včetně Hornera). Takže moc nechápu, proč mi tu píšeš hodinu čtení o tom, jak za to může Horner (nejen). Vlastně chápu. Protože se v něčem Hornera zastávám, tak podle tvé logiky mu baštím všechno a ve všem s ním souhlasím že? Já přesně zadání nečetl, takže si nedokážu představit, jak moc mohlo Pirelli vyrobit lepší gumy. Jestli ty to zadání máš, pak naprosto seriozně prosím o jeho přeposlání. Rád bych si o tom udělal přesnější obrázek. Zatím jen vím, že si FIA objednala gumy, co vydrží pouze omezený počet kol a různě trvanlivé směsi. Nevím, jestli byl nápad FIA, aby gumy zpomalovaly skoro půl vteřiny na kolo, aby jedno velké probrždění způsobilo nutnost výměny, nebo aby gumy explodovaly ve 2/3 životnosti bez nejmenšího varování. Pokud tohle byly nápady FIA, budu ostře kritizovat FIA a zastávat se FIRMY Pirelli. Ale dokud se nic nezmění, pořád budu kritizovat GUMY PIRELLI, protože jsou to právě GUMY PIRELLI, které se mi nelíbí. Bez ohledu na to, kdo je vymyslel.
Ano provozování gum je nejen o jejich šetření. Ale pokud jsem si všiml, o teplotním rámci v kterém nejlépe fungují se už moc nemluví a není problémem. Co mi vadí je jejich nutnost ŠETŘENÍ a tím nemožnost jezdit naplno. Děláš, jako bych to tu psal poprvé.-
odin
15:15 23.10.2015 46.135.84.XXXCituji: " Mike17
Mike17 20:54 19.10.2015 93.99.87.XXX
Hmm, nenechá kámen na kameni? Až na ten obrovský balvan s nápisem Pirelli, co tu trať pořád blokuje."
Kde tam je zmínka o balvanu Pirelli? Nebo o pneumatikách obecně?
Já jsem tam četl o snaze vrátit F1 o několik desetiletí zpět. O omezení elektroniky a informací z boxů, a o posílení vlivu pilota na výsledek závodů. O gumách ani slovo...Asi jsme četli každý jiný článek.-
Mike17
15:51 23.10.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale já jsem někde psal, že Bernie mluvil o Pirelli? Z té citace to nevyplývá. Nebo tys to z ní vyčetl???
Bernie mluvil o nutnosti změn a já dodal, že by se měly hlavně změnit gumy. bernie mluvil o změnách, já píšu o změnách.... Podle tebe jsem mimo téma???
Aby to bylo podle tvých představ, musel bych mít stejný názor jako ty? Nebo chválit Pirelli??? Můžu komentovat pouze změny, které navrhuje Bernie, ale vlastní návrh mít nesmím?????
Kéž by ses tím řídil sám a nevytvářel sis neustále obvinění třeba RB, které nikdy neudělal.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
MeVo
19:50 19.10.2015 89.102.207.XXXJistéé, po dlouhé době něco pořádného. At v f1 jezdí gladiátoři kteří zkrotí ty nejsilnější bestie v obrovských rychlostech!! na to se chci dívat ! přestavají mě bavit ty zavody počítačů a mikročipů a jíné technologie. Technologie je fajn ale musí se sní umět zacházet. Vocať, pocať !!!
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek