DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
odin
19:50 07.02.2021 77.240.103.XXXMně se tedy článek líbil. Autoři odvedli seriózní novinářskou práci. Na průměrech všech sezón ukázali a konstatovali stav v F1. Uvedli okolnosti, které onen stav ovlivňují a došli k nějakému závěru.
A tak za mne jen připomínka k tématu (nikoliv k článku). Zdá se mi, že čím dál do historie F1, tak přece jen více záleželo na umění pilota. Ale nikdy toto umění nebylo pro zisk titulů zásadním faktorem. Vzpomínám si na článek někdy v druhé polovině sedmdesátých let v MOTORistické současnosti, kde pět tehdejších francouzských pilotů procentuálně vyjadřovalo podíl různých věcí na úspěchu v F1. Podíl pilota byl těmito jezdci tehdá určen okolo 5%. A to veškerá komunikace, v té době, mezi boxy a piloty probíhala pomocí dvou-tří řádků na informační tabulce během průjezdů okolo boxové zdi.
-
juras
20:42 07.02.2021 88.103.92.XXXMě se tady v podstatě líbí prakticky všechny články...vždyť jsou o F1...a proto je čtu.
Ale faktem taky je že tento web momentálně považuji za nejlepší z tuzemských.
Nicméně použití prostých statistik považuji za zásadně zkreslující...asi tak jako bychom chtěli poměřovat dnes piloty počtem získaných bodů...což se podle mě nepochybně shodneme je totální nesmysl.
Ono je určitě nejlepší investovat jak do monopostu, tak do pilotů. Ale...ruku na srdce...do pilotů? Nebo do pilota a pilota? A jsme u toho...týmy investují mnohem víc do pilota a pilota. Mají lídra a dvojku...jak to vypadá když tým "investuje" do pilotů nejčastěji v minulosti ukazoval Williams...ale i McLaren v roce 2007.
Jenže tím jak týmy investují do pilota a pilota...je pak dána ona procentuální podoba výsledků dvojek.
A to nejsme u toho jak týmy podporují pilota a pilota. Tedy že i velmi dobrý pilot na pozici dvojky v týmu bude mít horší výsledky než 100 % podporovaná jednička. Stačí si zkouknout statistiky poruch...
Prostě stačí jednoduchý příklad...kdyby teoreticky Williams angažoval Hamiltona (40 mil.?) a ubral z peněz na vývoj auta, co by se změnilo? Auto by technicky bylo o cosi pomalejší...ale Hamilton by podobně jako Russell jezdil mimo body...na pozici týmu by se velmi pravděpodobně nic nezměnilo.
Když Mercedes posadil do auta Russella...nebýt neuvěřitelných chyb týmu byl by Russell vyhrál hned napoprvé s Mercedesem.
Proto to zamyšlení v článku beru trochu zaujatě jako popírání skutečnosti...že technika v F1 rozhoduje.
Dalo by se najít velmi mnoho argumentů které by směřovaly k dominantnosti techniky.-
-
-
-
odin
21:57 07.02.2021 77.240.103.XXXTak on Frank smrděl korunou (dolarem) od samých jeho počátků v F1. Proto si také každého dolárku setsakramentsky vážil a dvakrát ho převrátil, než ho utratil. Věděl, že má TOP auta, se kterými může vyhrát titul min, třetina pilotů v F1. Tak zbytečně neutrácel za piloty, ale investoval do techniky.
Jenže v F1 jsou ty nejlepší mozky a tak soupeři vymýšleli, jak Williamsy porazit a přišli na investování do totální jedničky a k ní do totální dvojky.
-
-
juras
08:53 08.02.2021 88.103.92.XXXAyrton Senna došel tak daleko že nabízel že za Williams bude jezdit zadarmo...tedy nemyslím si že to byla jeho skutečná nabídka...řekl to spíš aby udělal dojem. Ani nevím za kolik ho Frank na rok 1994 podepsal...ale myslím že to byla částka odpovidajici jeho pozici.
A ano je to tak...Frank moc dobře věděl že základem je auto...špičkový pilot je taky potřeba, ale těch co dokáží se špičkovým autem vyhrát je v jezdeckém poli vždy několik...a kolikrát jen náhoda dokáže že vyhrávat dokáží i ti o kterých by se to ani neřeklo.
Třeba Angličani v F1 v 80. tých letech...
Prosadil se jediný...Nigel Mansell.
Ale Derek Warwick a Martin Brundle byli podle mě podobné talentovani...bohužel nebyli ve správný čas na správném místě.-
Mansell_fan
21:11 08.02.2021 37.188.135.XXXPozor, Warwick dostal od Williamsu nabídku pro rok 1985 jako jejich první volba a odmítl jí, tak vzali Nigela. Čili správný čas i místo tam bylo, ale je fakt že Derek by musel být jasnovidec. Tovární Renault vypadal tehdejší optikou jako lepší volba než Williams s nevyzkoušeným japonským motorem
Nicméně osobně si myslím že Mansell byl lepší jezdec než ti dva zmínění-
-
Mansell_fan
21:38 08.02.2021 37.188.135.XXXKdoví kdo by byl dnes legenda kdyby Hamilton odmítl Laudovu nabídku jezdit za Mercedes-
odin
23:00 08.02.2021 77.240.103.XXXPořád asi Schumacher. Na druhou stranu, já jsem Hamiltona za tohle rozhodnutí "omilostnil". Neměl jsem ho rád, protože byl pro mne protekčním frackem. A tohle jeho rozhodnutí nechápala většina jeho fans a mnozí mu to ještě zazlívali. U mne stoupl v ceně, že se rozešel s Dennnisem a tátou, opustil "teplé protekční" místečko a šel do risku. Objevilo se tu plno názorů, jak mu Rosberg zatopí, když smáznul Schumachera. A nepotvrdilo se to. Ač jeden titul Nico usmolil, tak v Mercedesu kraluje Lewis. A podle mne zaslouženě.-
jumpman
16:27 09.02.2021 178.255.168.XXXmyslíš že skutečně šel do takového rizika? Lauda přiznal, že hamiltona utáhl na to, když mu ukázali projekt na hybridní éru. Věděl, že v té době mcl ještě nehrábl a mercedes makal. Jistě, nikde nebylo napsáno, že se z mercedesu stane taková mašina na tituly, ale předpokládat se to dalo. A i při soubojích s rosbergem byl vidět tlak na to, že hamilton je jednička a rosberg se mu má klidit z cesty...-
odin
17:29 09.02.2021 77.240.103.XXXPodle mne do rizika šel. (Jak velké bylo, je otázka). Dneska je velmi jednoduché všechno zlehčovat, případně i bagatelizovat. Ale v té době rozhodně neměl jistotu TOP auta a do jisté míry, ani jedničky v týmu.
Jedničku si musel "zasloužit", protože ani legenda jménem Schumacher tam neměla pozici jedničky jistou. Spíše naopak. Rosberg byl u týmu "tím starým mazákem", který tři sezóny Schumiho porazil. Navíc, Němec v německém týmu. Doufám, že mi nechceš nabulíkovat, že Anglánovi automaticky přidělili post jedničky. Tak to se budu hádat do krve, že tomu tak nebylo. Souhlasím s tím, že Hamilton požíval privilegií jedničky na koncích sezóny, kdy vedl a vzájemné souboje by mohly způsobit vyřazení obou a problémy se ziskem PK i PJ. Ale jakmile se Nico ukázal konkurenceschopný, žádná privilegia Lewis neměl.
A co se týče rizik, tak nikdo (ani Lauda) nevěděl, jak jsou na tom ostatní výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Renault). Nezapomeň, že Hamilton k Merglům přestupoval ještě v atmosferické éře.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek