DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 09.02.2021 17:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 07.02.2021 13:26
tak mě to přijde napsané poměrně korektně. Závěr… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 19:50
Mně se tedy článek líbil. Autoři odvedli seriózní… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 22:06
Takhle to šlo v éře garážníků, ale jak šel čas a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.136.XXX
    Spojité nádoby. Musí se investovat do obého 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Mně se tedy článek líbil. Autoři odvedli seriózní novinářskou práci. Na průměrech všech sezón ukázali a konstatovali stav v F1. Uvedli okolnosti, které onen stav ovlivňují a došli k nějakému závěru.
    A tak za mne jen připomínka k tématu (nikoliv k článku). Zdá se mi, že čím dál do historie F1, tak přece jen více záleželo na umění pilota. Ale nikdy toto umění nebylo pro zisk titulů zásadním faktorem. Vzpomínám si na článek někdy v druhé polovině sedmdesátých let v MOTORistické současnosti, kde pět tehdejších francouzských pilotů procentuálně vyjadřovalo podíl různých věcí na úspěchu v F1. Podíl pilota byl těmito jezdci tehdá určen okolo 5%. A to veškerá komunikace, v té době, mezi boxy a piloty probíhala pomocí dvou-tří řádků na informační tabulce během průjezdů okolo boxové zdi. 18

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Mě se tady v podstatě líbí prakticky všechny články...vždyť jsou o F1...a proto je čtu.
      Ale faktem taky je že tento web momentálně považuji za nejlepší z tuzemských.

      Nicméně použití prostých statistik považuji za zásadně zkreslující...asi tak jako bychom chtěli poměřovat dnes piloty počtem získaných bodů...což se podle mě nepochybně shodneme je totální nesmysl.

      Ono je určitě nejlepší investovat jak do monopostu, tak do pilotů. Ale...ruku na srdce...do pilotů? Nebo do pilota a pilota? A jsme u toho...týmy investují mnohem víc do pilota a pilota. Mají lídra a dvojku...jak to vypadá když tým "investuje" do pilotů nejčastěji v minulosti ukazoval Williams...ale i McLaren v roce 2007.

      Jenže tím jak týmy investují do pilota a pilota...je pak dána ona procentuální podoba výsledků dvojek.

      A to nejsme u toho jak týmy podporují pilota a pilota. Tedy že i velmi dobrý pilot na pozici dvojky v týmu bude mít horší výsledky než 100 % podporovaná jednička. Stačí si zkouknout statistiky poruch...

      Prostě stačí jednoduchý příklad...kdyby teoreticky Williams angažoval Hamiltona (40 mil.?) a ubral z peněz na vývoj auta, co by se změnilo? Auto by technicky bylo o cosi pomalejší...ale Hamilton by podobně jako Russell jezdil mimo body...na pozici týmu by se velmi pravděpodobně nic nezměnilo.

      Když Mercedes posadil do auta Russella...nebýt neuvěřitelných chyb týmu byl by Russell vyhrál hned napoprvé s Mercedesem.

      Proto to zamyšlení v článku beru trochu zaujatě jako popírání skutečnosti...že technika v F1 rozhoduje.

      Dalo by se najít velmi mnoho argumentů které by směřovaly k dominantnosti techniky.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Williams do jezdců nikdy moc neinvestoval. Právě naopak by na platy jezdcům hodně skoupý. Svého času ale Williams dokázal stavět tak dobré vozy, že neměl o špičkové piloty nouzi a ještě si mohl vybírat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Přesně tak. A když piloti chtěli po zisku titulu po Williamsovi přidat, tak je vykopl a vzal jiného. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Myslím, že dělal správně. Jednak byly častější rotace jezdců a nedocházelo k nudným sériím stejných MS jako u Schumiho a dnes Hamíka.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Tak on Frank smrděl korunou (dolarem) od samých jeho počátků v F1. Proto si také každého dolárku setsakramentsky vážil a dvakrát ho převrátil, než ho utratil. Věděl, že má TOP auta, se kterými může vyhrát titul min, třetina pilotů v F1. Tak zbytečně neutrácel za piloty, ale investoval do techniky.
              Jenže v F1 jsou ty nejlepší mozky a tak soupeři vymýšleli, jak Williamsy porazit a přišli na investování do totální jedničky a k ní do totální dvojky.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Takhle to šlo v éře garážníků, ale jak šel čas a technika pokročila, tak už pouze um techniků nestačil. Jó kde ty sněhy Williamsů, McLarenů, Lotusů, Tyrrellů a dalších mohykánů jsou. 05

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                to si plateš, konkurence williams porazila tak, že denis frankovi přeplatil neweyho a od té doby jde williams ke dnu...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  To máš taky pravdu. Ony se ty praktiky postupně vyvíjely. Týmy se snažily vyfouknout si vzájemně jak nejlepší motory, tak i nejlepší konstruktéry. A kdo měl nejlepší "balíček" vítězil. A až později se do F1 natáhla striktní strategie.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Ayrton Senna došel tak daleko že nabízel že za Williams bude jezdit zadarmo...tedy nemyslím si že to byla jeho skutečná nabídka...řekl to spíš aby udělal dojem. Ani nevím za kolik ho Frank na rok 1994 podepsal...ale myslím že to byla částka odpovidajici jeho pozici.
            A ano je to tak...Frank moc dobře věděl že základem je auto...špičkový pilot je taky potřeba, ale těch co dokáží se špičkovým autem vyhrát je v jezdeckém poli vždy několik...a kolikrát jen náhoda dokáže že vyhrávat dokáží i ti o kterých by se to ani neřeklo.
            Třeba Angličani v F1 v 80. tých letech...
            Prosadil se jediný...Nigel Mansell.
            Ale Derek Warwick a Martin Brundle byli podle mě podobné talentovani...bohužel nebyli ve správný čas na správném místě.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              tvl jurasi Warwickem a Brundlem jsi mě dostal. Přesně tohle tvrdím také.
              A vlastně i ten Mansell měl svým způsobem kilku, že se dostal ve správný čas do správného auta. Při vší úctě k jeho schopnostem, mohl klidně dopadnout, jako ti dva. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.135.XXX
              Pozor, Warwick dostal od Williamsu nabídku pro rok 1985 jako jejich první volba a odmítl jí, tak vzali Nigela. Čili správný čas i místo tam bylo, ale je fakt že Derek by musel být jasnovidec. Tovární Renault vypadal tehdejší optikou jako lepší volba než Williams s nevyzkoušeným japonským motorem 03
              Nicméně osobně si myslím že Mansell byl lepší jezdec než ti dva zmínění 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Však o tom to je. Napsal jsi to, podle mne, naprosto přesně. Však podobných případů v F1 bylo... Kdy jeden pilot odmítl a šel "za lepším", čímž se, ale připravil o titul(y). 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  37.188.135.XXX
                  Kdoví kdo by byl dnes legenda kdyby Hamilton odmítl Laudovu nabídku jezdit za Mercedes 14

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Pořád asi Schumacher. Na druhou stranu, já jsem Hamiltona za tohle rozhodnutí "omilostnil". Neměl jsem ho rád, protože byl pro mne protekčním frackem. A tohle jeho rozhodnutí nechápala většina jeho fans a mnozí mu to ještě zazlívali. U mne stoupl v ceně, že se rozešel s Dennnisem a tátou, opustil "teplé protekční" místečko a šel do risku. Objevilo se tu plno názorů, jak mu Rosberg zatopí, když smáznul Schumachera. A nepotvrdilo se to. Ač jeden titul Nico usmolil, tak v Mercedesu kraluje Lewis. A podle mne zaslouženě. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      myslíš že skutečně šel do takového rizika? Lauda přiznal, že hamiltona utáhl na to, když mu ukázali projekt na hybridní éru. Věděl, že v té době mcl ještě nehrábl a mercedes makal. Jistě, nikde nebylo napsáno, že se z mercedesu stane taková mašina na tituly, ale předpokládat se to dalo. A i při soubojích s rosbergem byl vidět tlak na to, že hamilton je jednička a rosberg se mu má klidit z cesty...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Podle mne do rizika šel. (Jak velké bylo, je otázka). Dneska je velmi jednoduché všechno zlehčovat, případně i bagatelizovat. Ale v té době rozhodně neměl jistotu TOP auta a do jisté míry, ani jedničky v týmu.
                        Jedničku si musel "zasloužit", protože ani legenda jménem Schumacher tam neměla pozici jedničky jistou. Spíše naopak. Rosberg byl u týmu "tím starým mazákem", který tři sezóny Schumiho porazil. Navíc, Němec v německém týmu. Doufám, že mi nechceš nabulíkovat, že Anglánovi automaticky přidělili post jedničky. Tak to se budu hádat do krve, že tomu tak nebylo. Souhlasím s tím, že Hamilton požíval privilegií jedničky na koncích sezóny, kdy vedl a vzájemné souboje by mohly způsobit vyřazení obou a problémy se ziskem PK i PJ. Ale jakmile se Nico ukázal konkurenceschopný, žádná privilegia Lewis neměl.
                        A co se týče rizik, tak nikdo (ani Lauda) nevěděl, jak jsou na tom ostatní výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Renault). Nezapomeň, že Hamilton k Merglům přestupoval ještě v atmosferické éře. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

Druhý trénink přinesl double Ferrari. Ricciardo sešrotoval vůz

Charles Leclerc v závodě v Melbourne

První trénink v Monaku patřil Leclercovi

Ferrari F1-75 v Maranellu

Kdy představí Ferrari další významné novinky na voze? Hned tak to nebude.

Toto Wolff - páteční trénink v Bahrajnu

Monako? Nemám vysoká očekávání, říká Wolff

Max Verstappen a Sergio Pérez slaví po závodě na Imole

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Přišlo to bez varování," popisuje Leclerc, zatímco u Red Bullu slaví

Lando Norris v Barceloně

Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

Charles Leclerc zaznamenal první odstoupení v letošní sezóně (ilustrační foto)

GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska: Leclerc před Verstappenem, Mercedes v 2. řadě

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro Leclerca, druhý skončil Verstappen a třetí byl Sainz

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama