DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
odin
21:22 07.02.2021 77.240.103.XXXŽe týmy investují do pilota jedničky a pilota dvojky, je fakt. Dokonce bych řekl, že už jsou všichni trochu dál. Protože investují do týmu jedničky a týmu dvojky.
Ale já jsem článek pochopil tak, že statistiku (průměr) autoři udělali z celého období, co F1 existuje. A to pak onu procentuální podobu výsledků dvojek trošku "zkresluje" (alespoň z dob, kdy se na dvojky ještě tak tvrdě nejezdilo).
O Russelových kvalitách mě přesvědčovat nemusíš. A stejně tak mě nemusíš přesvědčovat o kvalitách auta Mercedesu. Ale přesně tak to bylo i v případě dominance Ferrari se Schumacherem. Jenom je to stálo asi trochu víc úsilí, ale investice do pilota a pilota tam byla více, než jasná a jejich technický náskok též. Naposledy proti sobě opravdu bojovali v dominantním týmu Senna a Prost. A výsledky jejich soubojů zrovna dvakrát nekorespondují se statistickými výsledky autorů.
Já z článku necítím žádné náznaky zkreslování. Jinak s tvými názory souhlas.-
juras
08:42 08.02.2021 88.103.92.XXXTak možná jsem tu první reakci na článek přehnal...
Ale pořád mi to přece jen přijde jak že je to napsané moc "korektně"...tak nějak v duchu dnešní doby.
Přitom tady je ta realita nejvíc prokazatelná, ty uvedené statistiky jsou berlička...ale jak jsem psal...je to jako zabývat se dnes statisticky počtem získaných bodů a vyvozovat z toho nějaké závěry.
Jinak poslední "ostrý" souboj dvou týmových kolegů o titul byl pro mne v roce 2007 duel Alonso-Hamilton...byť tedy McLaren nebyl dominantní jako Mercedes či Ferrari.-
odin
18:59 08.02.2021 77.240.103.XXXPřehnal - nepřehnal. Já mám podobný názor na to dělat na základě statistiky nějaké závěry. Jen tady mi to připadlo korektní, když autoři vzali v úvahu celou éru F1. A navíc, nechali "viset ve vzduchu" odpověď zda investovat do pilota, či do auta. (To zde řešíme my diskutující a myslím, že se vcelku shodujeme, že technika je nad um pilotů).
Alonso-Hamilton byl opravdu poslední ostrý souboj, ale nepovažuji McLaren v té době za dominantní. Považuji ho za nejlepší auto v poli, ale Ferrari jim bylo dost blízko.
-
-
-
-
-
Ferda
19:18 07.02.2021 46.47.176.XXXDo čeho je lepší investovat? Do jezdce, nebo do vozu?
Dám celkem poučný příklad z jiného prostředí.
Jednoho dne mi byl na vojnu doručen dopis ve kterém se mě otec ptal jestli chci radši balík, nebo peníze?
Má skromná odpověď byla "peníze v balíku." Splnil obojí.
Takže je jasné, že nejlepší je investovat do obojího. -
juras
08:49 07.02.2021 88.103.92.XXXS ohledem velmi dobrou kvalitu zdejších článků velmi slabé...
Řekl bych účelové napsané tak aby to vyznělo ve prospěch výjimečných jezdců...
Ale výjimečně jezdce dělají výjimečné vozy...nikoli naopak.
Jeden jediný loňský závod podal velmi drsný důkaz.-
jumpman
13:26 07.02.2021 178.255.168.XXXtak mě to přijde napsané poměrně korektně. Závěr si má v udělat každý svůj
Vem si, že bez konkurenceschopného vozu mistrem světa nebude nikdy ani ten nejlepší pilot a je otázkou, jak toho nejlepšího reálně identifikovat. Za mě není potřeba mít nejlepšího pilota, ale zase to nemůže být úplný nýmand. A současnákvalita jezdců je asi nejvyrovnanější v historii a přitom historie nezná takovou dominaci co předvádí mercedes s podporou FIA. Takže byl by na mercedesu mistrem kdokiliv kromě hamilotna? Bezesporu ano. Pokud by ses ale vrátil třeba k éře ferrari, tak si nejsem jistej, jestli by jinej tehdejší pilot dokázal mít takovou šňůru s ferrari jako schumacher.-
juras
18:52 07.02.2021 88.103.92.XXXS Tvým příspěvkem souhlasím...článek je napsaný příliš "opatrně"...ve smyslu podíl pilota a monopostu na výsledku.
Dám jednoduchý příklad...jak moc ovlivňuje týmová strategie a volba pilota c.2 pohled na jedničku týmu a výsledky. Brabham, Nelson Piquet...a dvojky jako Zunino a Rebaque. Brabham min. monopost patřící do širší špičky...oba jmenovaní jezdící po boku trojnásobného sampiona velmi slabší. Nelson Piquet ve Williamsu...vedle Nigel Mansell...a rázem úplně jiný obraz...a Williams v těch letech nejlepší monopost.
Michael tam vyhrával...protože byl u Ferrari jasná jednička...dokonce Barrichello měl ve smlouvě přesně stanovenou pozici v. 2.
Podobně se stačí podívat jak to vypadá když tým začne podporovat oba piloty stejně v roce 2007...dvojnásobný šampion Alonso vlastně naprosto vyrovnaně bojuje s úplným novicem Hamiltonem.
Já si myslím že v F1 není 20 Hamiltonu...ale je tam urcite takovejch 5-6 pilotů kteří by zvládli s Mercedesem vyhrát titul...sedět v něm a mít takovou podporu týmu jakou má on. A to v těch počtech nepočítám Russella...jen piloty kteří už jezdí F1 tak dlouho aby byly jejich schopnosti dost ověřené.
Ale posad Hamiltona a nebo někoho z té šestky do loňského Williamsu...a možná výjezdi nějaký bod...ale neposunou to auto z pozice nejhoršího ani omylem.
Já bych se nebránil jasné definici...jakkoli je krutá...ale bohužel zcela pravdivá. Podmínky týmu = monopost + podmínky nedokáže sebevětší talent pilota nahradit.
To že týmy jako Mercedes nebo Ferrari angažují nejdražší piloty souvisí spíš s tím že na to mají peníze než že by byl mezi piloty takový rozdíl.
Ostatně Redbull taky angažoval Verstappena...a nemusel přetahovat Hamiltona nebo jinou předraženou hvězdu.
Kromě toho...do angažmá pilotů často promlouvaji další okolností...jako např. kdysi u Williamsu v době spojení s BMW podmínka mít německého pilota.
Mě prostě přijde jednoznačně prokazatelnější to že výsledek ovlivňuje z 80 % auto...-
jumpman
16:39 08.02.2021 178.255.168.XXXtady je trošku asi problém v chápání souvislostí. On totiž ten vliv pilota postupem let klesá. Když se podíváš na 50 léta, tak tam ti piloti dělali značnou část úspěchu týmu. Když si vezmeš, že fangio převzal vůz kolegy, který jezdil na 4-5 pozici a dokázal s ním vyhrát, to je jasný příklad přínosu rozdílového pilota. Jak šel čas, tak přeci jen podíl pilota na úspěchu klesal, ale dřív byl alespoň přínosem při směrování vývoje vozu. Dnes je vše dáno výpočetní technikou, vůz navrhuje především software a přínos pilota je čím dál menší.
Takže když si to shrneme, se současným mercedesem vyhraje ten, na koho ukáže wolf, jinak to není. Ale ještě v nedávné minulosti to takhle vyhraněné nebylo. Nejvíc zmiňovaný schumacher měl na úspěchu ferrari jistě marginálnější vliv než vettel na úspěchu red bullu nebo hamilton na úspěchu mercedesu. Jestli to bylo tím, že byl číslem jedna a dvojka mu jen měla krýt záda? Já si to nemyslím. A to především z toho důvodu, že on to dokázal s bennetonem a následně s ferrari. Jasně. Auto nenavrhoval, ale jasně dokázal sdělit co chce, aby to auto dělalo aby bylo rychlejší a v případě ferrari dokázal přesvědčit jak vedení ferrari, tak techniky bennetonu aby se spojili. Apropo, v roce 95 byl benneton dominantním vozem. Pro rok 96 jej stavěl stejnej tým techniků, měli stejnej motor jako tenkrát dominantní williams. Víš kolik závodů s tímto vozem dokázal v roce 96 vyhrát berger s alesim? A kolik jich dokázal vyhrát schumacher s ferrari?
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek