DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 09.02.2021 17:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 07.02.2021 13:26
tak mě to přijde napsané poměrně korektně. Závěr… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 19:50
Mně se tedy článek líbil. Autoři odvedli seriózní… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 22:06
Takhle to šlo v éře garážníků, ale jak šel čas a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Že týmy investují do pilota jedničky a pilota dvojky, je fakt. Dokonce bych řekl, že už jsou všichni trochu dál. Protože investují do týmu jedničky a týmu dvojky. 03

        Ale já jsem článek pochopil tak, že statistiku (průměr) autoři udělali z celého období, co F1 existuje. A to pak onu procentuální podobu výsledků dvojek trošku "zkresluje" (alespoň z dob, kdy se na dvojky ještě tak tvrdě nejezdilo).
        O Russelových kvalitách mě přesvědčovat nemusíš. A stejně tak mě nemusíš přesvědčovat o kvalitách auta Mercedesu. Ale přesně tak to bylo i v případě dominance Ferrari se Schumacherem. Jenom je to stálo asi trochu víc úsilí, ale investice do pilota a pilota tam byla více, než jasná a jejich technický náskok též. Naposledy proti sobě opravdu bojovali v dominantním týmu Senna a Prost. A výsledky jejich soubojů zrovna dvakrát nekorespondují se statistickými výsledky autorů.
        Já z článku necítím žádné náznaky zkreslování. Jinak s tvými názory souhlas.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Tak možná jsem tu první reakci na článek přehnal...
          Ale pořád mi to přece jen přijde jak že je to napsané moc "korektně"...tak nějak v duchu dnešní doby.
          Přitom tady je ta realita nejvíc prokazatelná, ty uvedené statistiky jsou berlička...ale jak jsem psal...je to jako zabývat se dnes statisticky počtem získaných bodů a vyvozovat z toho nějaké závěry.

          Jinak poslední "ostrý" souboj dvou týmových kolegů o titul byl pro mne v roce 2007 duel Alonso-Hamilton...byť tedy McLaren nebyl dominantní jako Mercedes či Ferrari.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Přehnal - nepřehnal. Já mám podobný názor na to dělat na základě statistiky nějaké závěry. Jen tady mi to připadlo korektní, když autoři vzali v úvahu celou éru F1. A navíc, nechali "viset ve vzduchu" odpověď zda investovat do pilota, či do auta. (To zde řešíme my diskutující a myslím, že se vcelku shodujeme, že technika je nad um pilotů). 03
            Alonso-Hamilton byl opravdu poslední ostrý souboj, ale nepovažuji McLaren v té době za dominantní. Považuji ho za nejlepší auto v poli, ale Ferrari jim bylo dost blízko.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Do čeho je lepší investovat? Do jezdce, nebo do vozu?
    Dám celkem poučný příklad z jiného prostředí.
    Jednoho dne mi byl na vojnu doručen dopis ve kterém se mě otec ptal jestli chci radši balík, nebo peníze?
    Má skromná odpověď byla "peníze v balíku." 12 Splnil obojí. 01
    Takže je jasné, že nejlepší je investovat do obojího. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    S ohledem velmi dobrou kvalitu zdejších článků velmi slabé...
    Řekl bych účelové napsané tak aby to vyznělo ve prospěch výjimečných jezdců...
    Ale výjimečně jezdce dělají výjimečné vozy...nikoli naopak.
    Jeden jediný loňský závod podal velmi drsný důkaz.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak mě to přijde napsané poměrně korektně. Závěr si má v udělat každý svůj 12
      Vem si, že bez konkurenceschopného vozu mistrem světa nebude nikdy ani ten nejlepší pilot a je otázkou, jak toho nejlepšího reálně identifikovat. Za mě není potřeba mít nejlepšího pilota, ale zase to nemůže být úplný nýmand. A současnákvalita jezdců je asi nejvyrovnanější v historii a přitom historie nezná takovou dominaci co předvádí mercedes s podporou FIA. Takže byl by na mercedesu mistrem kdokiliv kromě hamilotna? Bezesporu ano. Pokud by ses ale vrátil třeba k éře ferrari, tak si nejsem jistej, jestli by jinej tehdejší pilot dokázal mít takovou šňůru s ferrari jako schumacher.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        S Tvým příspěvkem souhlasím...článek je napsaný příliš "opatrně"...ve smyslu podíl pilota a monopostu na výsledku.

        Dám jednoduchý příklad...jak moc ovlivňuje týmová strategie a volba pilota c.2 pohled na jedničku týmu a výsledky. Brabham, Nelson Piquet...a dvojky jako Zunino a Rebaque. Brabham min. monopost patřící do širší špičky...oba jmenovaní jezdící po boku trojnásobného sampiona velmi slabší. Nelson Piquet ve Williamsu...vedle Nigel Mansell...a rázem úplně jiný obraz...a Williams v těch letech nejlepší monopost.
        Michael tam vyhrával...protože byl u Ferrari jasná jednička...dokonce Barrichello měl ve smlouvě přesně stanovenou pozici v. 2.

        Podobně se stačí podívat jak to vypadá když tým začne podporovat oba piloty stejně v roce 2007...dvojnásobný šampion Alonso vlastně naprosto vyrovnaně bojuje s úplným novicem Hamiltonem.

        Já si myslím že v F1 není 20 Hamiltonu...ale je tam urcite takovejch 5-6 pilotů kteří by zvládli s Mercedesem vyhrát titul...sedět v něm a mít takovou podporu týmu jakou má on. A to v těch počtech nepočítám Russella...jen piloty kteří už jezdí F1 tak dlouho aby byly jejich schopnosti dost ověřené.

        Ale posad Hamiltona a nebo někoho z té šestky do loňského Williamsu...a možná výjezdi nějaký bod...ale neposunou to auto z pozice nejhoršího ani omylem.

        Já bych se nebránil jasné definici...jakkoli je krutá...ale bohužel zcela pravdivá. Podmínky týmu = monopost + podmínky nedokáže sebevětší talent pilota nahradit.

        To že týmy jako Mercedes nebo Ferrari angažují nejdražší piloty souvisí spíš s tím že na to mají peníze než že by byl mezi piloty takový rozdíl.
        Ostatně Redbull taky angažoval Verstappena...a nemusel přetahovat Hamiltona nebo jinou předraženou hvězdu.
        Kromě toho...do angažmá pilotů často promlouvaji další okolností...jako např. kdysi u Williamsu v době spojení s BMW podmínka mít německého pilota.

        Mě prostě přijde jednoznačně prokazatelnější to že výsledek ovlivňuje z 80 % auto...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tady je trošku asi problém v chápání souvislostí. On totiž ten vliv pilota postupem let klesá. Když se podíváš na 50 léta, tak tam ti piloti dělali značnou část úspěchu týmu. Když si vezmeš, že fangio převzal vůz kolegy, který jezdil na 4-5 pozici a dokázal s ním vyhrát, to je jasný příklad přínosu rozdílového pilota. Jak šel čas, tak přeci jen podíl pilota na úspěchu klesal, ale dřív byl alespoň přínosem při směrování vývoje vozu. Dnes je vše dáno výpočetní technikou, vůz navrhuje především software a přínos pilota je čím dál menší.
          Takže když si to shrneme, se současným mercedesem vyhraje ten, na koho ukáže wolf, jinak to není. Ale ještě v nedávné minulosti to takhle vyhraněné nebylo. Nejvíc zmiňovaný schumacher měl na úspěchu ferrari jistě marginálnější vliv než vettel na úspěchu red bullu nebo hamilton na úspěchu mercedesu. Jestli to bylo tím, že byl číslem jedna a dvojka mu jen měla krýt záda? Já si to nemyslím. A to především z toho důvodu, že on to dokázal s bennetonem a následně s ferrari. Jasně. Auto nenavrhoval, ale jasně dokázal sdělit co chce, aby to auto dělalo aby bylo rychlejší a v případě ferrari dokázal přesvědčit jak vedení ferrari, tak techniky bennetonu aby se spojili. Apropo, v roce 95 byl benneton dominantním vozem. Pro rok 96 jej stavěl stejnej tým techniků, měli stejnej motor jako tenkrát dominantní williams. Víš kolik závodů s tímto vozem dokázal v roce 96 vyhrát berger s alesim? A kolik jich dokázal vyhrát schumacher s ferrari?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama