DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 09.02.2021 17:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 07.02.2021 13:26
tak mě to přijde napsané poměrně korektně. Závěr… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 19:50
Mně se tedy článek líbil. Autoři odvedli seriózní… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 07.02.2021 22:06
Takhle to šlo v éře garážníků, ale jak šel čas a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Podle mne do rizika šel. (Jak velké bylo, je otázka). Dneska je velmi jednoduché všechno zlehčovat, případně i bagatelizovat. Ale v té době rozhodně neměl jistotu TOP auta a do jisté míry, ani jedničky v týmu.
Jedničku si musel "zasloužit", protože ani legenda jménem Schumacher tam neměla pozici jedničky jistou. Spíše naopak. Rosberg byl u týmu "tím starým mazákem", který tři sezóny Schumiho porazil. Navíc, Němec v německém týmu. Doufám, že mi nechceš nabulíkovat, že Anglánovi automaticky přidělili post jedničky. Tak to se budu hádat do krve, že tomu tak nebylo. Souhlasím s tím, že Hamilton požíval privilegií jedničky na koncích sezóny, kdy vedl a vzájemné souboje by mohly způsobit vyřazení obou a problémy se ziskem PK i PJ. Ale jakmile se Nico ukázal konkurenceschopný, žádná privilegia Lewis neměl.
A co se týče rizik, tak nikdo (ani Lauda) nevěděl, jak jsou na tom ostatní výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Renault). Nezapomeň, že Hamilton k Merglům přestupoval ještě v atmosferické éře. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
myslíš že skutečně šel do takového rizika? Lauda přiznal, že hamiltona utáhl na to, když mu ukázali projekt na hybridní éru. Věděl, že v té době mcl ještě nehrábl a mercedes makal. Jistě, nikde nebylo napsáno, že se z mercedesu stane taková mašina na tituly, ale předpokládat se to dalo. A i při soubojích s rosbergem byl vidět tlak na to, že hamilton je jednička a rosberg se mu má klidit z cesty...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pořád asi Schumacher. Na druhou stranu, já jsem Hamiltona za tohle rozhodnutí "omilostnil". Neměl jsem ho rád, protože byl pro mne protekčním frackem. A tohle jeho rozhodnutí nechápala většina jeho fans a mnozí mu to ještě zazlívali. U mne stoupl v ceně, že se rozešel s Dennnisem a tátou, opustil "teplé protekční" místečko a šel do risku. Objevilo se tu plno názorů, jak mu Rosberg zatopí, když smáznul Schumachera. A nepotvrdilo se to. Ač jeden titul Nico usmolil, tak v Mercedesu kraluje Lewis. A podle mne zaslouženě. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.135.XXX
Kdoví kdo by byl dnes legenda kdyby Hamilton odmítl Laudovu nabídku jezdit za Mercedes 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Však o tom to je. Napsal jsi to, podle mne, naprosto přesně. Však podobných případů v F1 bylo... Kdy jeden pilot odmítl a šel "za lepším", čímž se, ale připravil o titul(y). 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.135.XXX
Pozor, Warwick dostal od Williamsu nabídku pro rok 1985 jako jejich první volba a odmítl jí, tak vzali Nigela. Čili správný čas i místo tam bylo, ale je fakt že Derek by musel být jasnovidec. Tovární Renault vypadal tehdejší optikou jako lepší volba než Williams s nevyzkoušeným japonským motorem 03
Nicméně osobně si myslím že Mansell byl lepší jezdec než ti dva zmínění 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
18 18 18 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Bývaly časy kdy nejlepší motor měla většina vozů z celého startovního pole. Cosforth. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
To máš taky pravdu. Ony se ty praktiky postupně vyvíjely. Týmy se snažily vyfouknout si vzájemně jak nejlepší motory, tak i nejlepší konstruktéry. A kdo měl nejlepší "balíček" vítězil. A až později se do F1 natáhla striktní strategie.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přehnal - nepřehnal. Já mám podobný názor na to dělat na základě statistiky nějaké závěry. Jen tady mi to připadlo korektní, když autoři vzali v úvahu celou éru F1. A navíc, nechali "viset ve vzduchu" odpověď zda investovat do pilota, či do auta. (To zde řešíme my diskutující a myslím, že se vcelku shodujeme, že technika je nad um pilotů). 03
Alonso-Hamilton byl opravdu poslední ostrý souboj, ale nepovažuji McLaren v té době za dominantní. Považuji ho za nejlepší auto v poli, ale Ferrari jim bylo dost blízko.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
tvl jurasi Warwickem a Brundlem jsi mě dostal. Přesně tohle tvrdím také.
A vlastně i ten Mansell měl svým způsobem kilku, že se dostal ve správný čas do správného auta. Při vší úctě k jeho schopnostem, mohl klidně dopadnout, jako ti dva. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tady je trošku asi problém v chápání souvislostí. On totiž ten vliv pilota postupem let klesá. Když se podíváš na 50 léta, tak tam ti piloti dělali značnou část úspěchu týmu. Když si vezmeš, že fangio převzal vůz kolegy, který jezdil na 4-5 pozici a dokázal s ním vyhrát, to je jasný příklad přínosu rozdílového pilota. Jak šel čas, tak přeci jen podíl pilota na úspěchu klesal, ale dřív byl alespoň přínosem při směrování vývoje vozu. Dnes je vše dáno výpočetní technikou, vůz navrhuje především software a přínos pilota je čím dál menší.
Takže když si to shrneme, se současným mercedesem vyhraje ten, na koho ukáže wolf, jinak to není. Ale ještě v nedávné minulosti to takhle vyhraněné nebylo. Nejvíc zmiňovaný schumacher měl na úspěchu ferrari jistě marginálnější vliv než vettel na úspěchu red bullu nebo hamilton na úspěchu mercedesu. Jestli to bylo tím, že byl číslem jedna a dvojka mu jen měla krýt záda? Já si to nemyslím. A to především z toho důvodu, že on to dokázal s bennetonem a následně s ferrari. Jasně. Auto nenavrhoval, ale jasně dokázal sdělit co chce, aby to auto dělalo aby bylo rychlejší a v případě ferrari dokázal přesvědčit jak vedení ferrari, tak techniky bennetonu aby se spojili. Apropo, v roce 95 byl benneton dominantním vozem. Pro rok 96 jej stavěl stejnej tým techniků, měli stejnej motor jako tenkrát dominantní williams. Víš kolik závodů s tímto vozem dokázal v roce 96 vyhrát berger s alesim? A kolik jich dokázal vyhrát schumacher s ferrari?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to si plateš, konkurence williams porazila tak, že denis frankovi přeplatil neweyho a od té doby jde williams ke dnu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ayrton Senna došel tak daleko že nabízel že za Williams bude jezdit zadarmo...tedy nemyslím si že to byla jeho skutečná nabídka...řekl to spíš aby udělal dojem. Ani nevím za kolik ho Frank na rok 1994 podepsal...ale myslím že to byla částka odpovidajici jeho pozici.
A ano je to tak...Frank moc dobře věděl že základem je auto...špičkový pilot je taky potřeba, ale těch co dokáží se špičkovým autem vyhrát je v jezdeckém poli vždy několik...a kolikrát jen náhoda dokáže že vyhrávat dokáží i ti o kterých by se to ani neřeklo.
Třeba Angličani v F1 v 80. tých letech...
Prosadil se jediný...Nigel Mansell.
Ale Derek Warwick a Martin Brundle byli podle mě podobné talentovani...bohužel nebyli ve správný čas na správném místě.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak možná jsem tu první reakci na článek přehnal...
Ale pořád mi to přece jen přijde jak že je to napsané moc "korektně"...tak nějak v duchu dnešní doby.
Přitom tady je ta realita nejvíc prokazatelná, ty uvedené statistiky jsou berlička...ale jak jsem psal...je to jako zabývat se dnes statisticky počtem získaných bodů a vyvozovat z toho nějaké závěry.

Jinak poslední "ostrý" souboj dvou týmových kolegů o titul byl pro mne v roce 2007 duel Alonso-Hamilton...byť tedy McLaren nebyl dominantní jako Mercedes či Ferrari.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Takhle to šlo v éře garážníků, ale jak šel čas a technika pokročila, tak už pouze um techniků nestačil. Jó kde ty sněhy Williamsů, McLarenů, Lotusů, Tyrrellů a dalších mohykánů jsou. 05

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak on Frank smrděl korunou (dolarem) od samých jeho počátků v F1. Proto si také každého dolárku setsakramentsky vážil a dvakrát ho převrátil, než ho utratil. Věděl, že má TOP auta, se kterými může vyhrát titul min, třetina pilotů v F1. Tak zbytečně neutrácel za piloty, ale investoval do techniky.
Jenže v F1 jsou ty nejlepší mozky a tak soupeři vymýšleli, jak Williamsy porazit a přišli na investování do totální jedničky a k ní do totální dvojky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Myslím, že dělal správně. Jednak byly častější rotace jezdců a nedocházelo k nudným sériím stejných MS jako u Schumiho a dnes Hamíka.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přesně tak. A když piloti chtěli po zisku titulu po Williamsovi přidat, tak je vykopl a vzal jiného. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Že týmy investují do pilota jedničky a pilota dvojky, je fakt. Dokonce bych řekl, že už jsou všichni trochu dál. Protože investují do týmu jedničky a týmu dvojky. 03

Ale já jsem článek pochopil tak, že statistiku (průměr) autoři udělali z celého období, co F1 existuje. A to pak onu procentuální podobu výsledků dvojek trošku "zkresluje" (alespoň z dob, kdy se na dvojky ještě tak tvrdě nejezdilo).
O Russelových kvalitách mě přesvědčovat nemusíš. A stejně tak mě nemusíš přesvědčovat o kvalitách auta Mercedesu. Ale přesně tak to bylo i v případě dominance Ferrari se Schumacherem. Jenom je to stálo asi trochu víc úsilí, ale investice do pilota a pilota tam byla více, než jasná a jejich technický náskok též. Naposledy proti sobě opravdu bojovali v dominantním týmu Senna a Prost. A výsledky jejich soubojů zrovna dvakrát nekorespondují se statistickými výsledky autorů.
Já z článku necítím žádné náznaky zkreslování. Jinak s tvými názory souhlas.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama