DISKUZE K ČLÁNKU Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Je ve Formuli 1 důležitější, aby stáj investovala do lepšího pilota nebo do lepšího vozu? Týmy, které nejsou tak bohaté jako Red Bull, Ferrari a Mercedes, se touto otázkou každoročně zabývají a v žádném případě se nejedná o otázku jednoduchou. Podívali jsme se na čísla...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Investovat v F1 raději do jezdce nebo do vozu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
17:29 09.02.2021 77.240.103.XXX
Podle mne do rizika šel. (Jak velké bylo, je otázka). Dneska je velmi jednoduché všechno zlehčovat, případně i bagatelizovat. Ale v té době rozhodně neměl jistotu TOP auta a do jisté míry, ani jedničky v týmu.
Jedničku si musel "zasloužit", protože ani legenda jménem Schumacher tam neměla pozici jedničky jistou. Spíše naopak. Rosberg byl u týmu "tím starým mazákem", který tři sezóny Schumiho porazil. Navíc, Němec v německém týmu. Doufám, že mi nechceš nabulíkovat, že Anglánovi automaticky přidělili post jedničky. Tak to se budu hádat do krve, že tomu tak nebylo. Souhlasím s tím, že Hamilton požíval privilegií jedničky na koncích sezóny, kdy vedl a vzájemné souboje by mohly způsobit vyřazení obou a problémy se ziskem PK i PJ. Ale jakmile se Nico ukázal konkurenceschopný, žádná privilegia Lewis neměl.
A co se týče rizik, tak nikdo (ani Lauda) nevěděl, jak jsou na tom ostatní výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Renault). Nezapomeň, že Hamilton k Merglům přestupoval ještě v atmosferické éře.
Jedničku si musel "zasloužit", protože ani legenda jménem Schumacher tam neměla pozici jedničky jistou. Spíše naopak. Rosberg byl u týmu "tím starým mazákem", který tři sezóny Schumiho porazil. Navíc, Němec v německém týmu. Doufám, že mi nechceš nabulíkovat, že Anglánovi automaticky přidělili post jedničky. Tak to se budu hádat do krve, že tomu tak nebylo. Souhlasím s tím, že Hamilton požíval privilegií jedničky na koncích sezóny, kdy vedl a vzájemné souboje by mohly způsobit vyřazení obou a problémy se ziskem PK i PJ. Ale jakmile se Nico ukázal konkurenceschopný, žádná privilegia Lewis neměl.
A co se týče rizik, tak nikdo (ani Lauda) nevěděl, jak jsou na tom ostatní výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Renault). Nezapomeň, že Hamilton k Merglům přestupoval ještě v atmosferické éře.
jumpman
16:27 09.02.2021 178.255.168.XXX
myslíš že skutečně šel do takového rizika? Lauda přiznal, že hamiltona utáhl na to, když mu ukázali projekt na hybridní éru. Věděl, že v té době mcl ještě nehrábl a mercedes makal. Jistě, nikde nebylo napsáno, že se z mercedesu stane taková mašina na tituly, ale předpokládat se to dalo. A i při soubojích s rosbergem byl vidět tlak na to, že hamilton je jednička a rosberg se mu má klidit z cesty...
odin
23:00 08.02.2021 77.240.103.XXX
Pořád asi Schumacher. Na druhou stranu, já jsem Hamiltona za tohle rozhodnutí "omilostnil". Neměl jsem ho rád, protože byl pro mne protekčním frackem. A tohle jeho rozhodnutí nechápala většina jeho fans a mnozí mu to ještě zazlívali. U mne stoupl v ceně, že se rozešel s Dennnisem a tátou, opustil "teplé protekční" místečko a šel do risku. Objevilo se tu plno názorů, jak mu Rosberg zatopí, když smáznul Schumachera. A nepotvrdilo se to. Ač jeden titul Nico usmolil, tak v Mercedesu kraluje Lewis. A podle mne zaslouženě.
Mansell_fan
21:38 08.02.2021 37.188.135.XXX
Kdoví kdo by byl dnes legenda kdyby Hamilton odmítl Laudovu nabídku jezdit za Mercedes
Mansell_fan
21:11 08.02.2021 37.188.135.XXX
Pozor, Warwick dostal od Williamsu nabídku pro rok 1985 jako jejich první volba a odmítl jí, tak vzali Nigela. Čili správný čas i místo tam bylo, ale je fakt že Derek by musel být jasnovidec. Tovární Renault vypadal tehdejší optikou jako lepší volba než Williams s nevyzkoušeným japonským motorem
Nicméně osobně si myslím že Mansell byl lepší jezdec než ti dva zmínění
Nicméně osobně si myslím že Mansell byl lepší jezdec než ti dva zmínění
odin
18:59 08.02.2021 77.240.103.XXX
Přehnal - nepřehnal. Já mám podobný názor na to dělat na základě statistiky nějaké závěry. Jen tady mi to připadlo korektní, když autoři vzali v úvahu celou éru F1. A navíc, nechali "viset ve vzduchu" odpověď zda investovat do pilota, či do auta. (To zde řešíme my diskutující a myslím, že se vcelku shodujeme, že technika je nad um pilotů).
Alonso-Hamilton byl opravdu poslední ostrý souboj, ale nepovažuji McLaren v té době za dominantní. Považuji ho za nejlepší auto v poli, ale Ferrari jim bylo dost blízko.
Alonso-Hamilton byl opravdu poslední ostrý souboj, ale nepovažuji McLaren v té době za dominantní. Považuji ho za nejlepší auto v poli, ale Ferrari jim bylo dost blízko.
jumpman
16:39 08.02.2021 178.255.168.XXX
tady je trošku asi problém v chápání souvislostí. On totiž ten vliv pilota postupem let klesá. Když se podíváš na 50 léta, tak tam ti piloti dělali značnou část úspěchu týmu. Když si vezmeš, že fangio převzal vůz kolegy, který jezdil na 4-5 pozici a dokázal s ním vyhrát, to je jasný příklad přínosu rozdílového pilota. Jak šel čas, tak přeci jen podíl pilota na úspěchu klesal, ale dřív byl alespoň přínosem při směrování vývoje vozu. Dnes je vše dáno výpočetní technikou, vůz navrhuje především software a přínos pilota je čím dál menší.
Takže když si to shrneme, se současným mercedesem vyhraje ten, na koho ukáže wolf, jinak to není. Ale ještě v nedávné minulosti to takhle vyhraněné nebylo. Nejvíc zmiňovaný schumacher měl na úspěchu ferrari jistě marginálnější vliv než vettel na úspěchu red bullu nebo hamilton na úspěchu mercedesu. Jestli to bylo tím, že byl číslem jedna a dvojka mu jen měla krýt záda? Já si to nemyslím. A to především z toho důvodu, že on to dokázal s bennetonem a následně s ferrari. Jasně. Auto nenavrhoval, ale jasně dokázal sdělit co chce, aby to auto dělalo aby bylo rychlejší a v případě ferrari dokázal přesvědčit jak vedení ferrari, tak techniky bennetonu aby se spojili. Apropo, v roce 95 byl benneton dominantním vozem. Pro rok 96 jej stavěl stejnej tým techniků, měli stejnej motor jako tenkrát dominantní williams. Víš kolik závodů s tímto vozem dokázal v roce 96 vyhrát berger s alesim? A kolik jich dokázal vyhrát schumacher s ferrari?
Takže když si to shrneme, se současným mercedesem vyhraje ten, na koho ukáže wolf, jinak to není. Ale ještě v nedávné minulosti to takhle vyhraněné nebylo. Nejvíc zmiňovaný schumacher měl na úspěchu ferrari jistě marginálnější vliv než vettel na úspěchu red bullu nebo hamilton na úspěchu mercedesu. Jestli to bylo tím, že byl číslem jedna a dvojka mu jen měla krýt záda? Já si to nemyslím. A to především z toho důvodu, že on to dokázal s bennetonem a následně s ferrari. Jasně. Auto nenavrhoval, ale jasně dokázal sdělit co chce, aby to auto dělalo aby bylo rychlejší a v případě ferrari dokázal přesvědčit jak vedení ferrari, tak techniky bennetonu aby se spojili. Apropo, v roce 95 byl benneton dominantním vozem. Pro rok 96 jej stavěl stejnej tým techniků, měli stejnej motor jako tenkrát dominantní williams. Víš kolik závodů s tímto vozem dokázal v roce 96 vyhrát berger s alesim? A kolik jich dokázal vyhrát schumacher s ferrari?
juras
08:53 08.02.2021 88.103.92.XXX
Ayrton Senna došel tak daleko že nabízel že za Williams bude jezdit zadarmo...tedy nemyslím si že to byla jeho skutečná nabídka...řekl to spíš aby udělal dojem. Ani nevím za kolik ho Frank na rok 1994 podepsal...ale myslím že to byla částka odpovidajici jeho pozici.
A ano je to tak...Frank moc dobře věděl že základem je auto...špičkový pilot je taky potřeba, ale těch co dokáží se špičkovým autem vyhrát je v jezdeckém poli vždy několik...a kolikrát jen náhoda dokáže že vyhrávat dokáží i ti o kterých by se to ani neřeklo.
Třeba Angličani v F1 v 80. tých letech...
Prosadil se jediný...Nigel Mansell.
Ale Derek Warwick a Martin Brundle byli podle mě podobné talentovani...bohužel nebyli ve správný čas na správném místě.
A ano je to tak...Frank moc dobře věděl že základem je auto...špičkový pilot je taky potřeba, ale těch co dokáží se špičkovým autem vyhrát je v jezdeckém poli vždy několik...a kolikrát jen náhoda dokáže že vyhrávat dokáží i ti o kterých by se to ani neřeklo.
Třeba Angličani v F1 v 80. tých letech...
Prosadil se jediný...Nigel Mansell.
Ale Derek Warwick a Martin Brundle byli podle mě podobné talentovani...bohužel nebyli ve správný čas na správném místě.
juras
08:42 08.02.2021 88.103.92.XXX
Tak možná jsem tu první reakci na článek přehnal...
Ale pořád mi to přece jen přijde jak že je to napsané moc "korektně"...tak nějak v duchu dnešní doby.
Přitom tady je ta realita nejvíc prokazatelná, ty uvedené statistiky jsou berlička...ale jak jsem psal...je to jako zabývat se dnes statisticky počtem získaných bodů a vyvozovat z toho nějaké závěry.
Jinak poslední "ostrý" souboj dvou týmových kolegů o titul byl pro mne v roce 2007 duel Alonso-Hamilton...byť tedy McLaren nebyl dominantní jako Mercedes či Ferrari.
Ale pořád mi to přece jen přijde jak že je to napsané moc "korektně"...tak nějak v duchu dnešní doby.
Přitom tady je ta realita nejvíc prokazatelná, ty uvedené statistiky jsou berlička...ale jak jsem psal...je to jako zabývat se dnes statisticky počtem získaných bodů a vyvozovat z toho nějaké závěry.
Jinak poslední "ostrý" souboj dvou týmových kolegů o titul byl pro mne v roce 2007 duel Alonso-Hamilton...byť tedy McLaren nebyl dominantní jako Mercedes či Ferrari.
odin
21:57 07.02.2021 77.240.103.XXX
Tak on Frank smrděl korunou (dolarem) od samých jeho počátků v F1. Proto si také každého dolárku setsakramentsky vážil a dvakrát ho převrátil, než ho utratil. Věděl, že má TOP auta, se kterými může vyhrát titul min, třetina pilotů v F1. Tak zbytečně neutrácel za piloty, ale investoval do techniky.
Jenže v F1 jsou ty nejlepší mozky a tak soupeři vymýšleli, jak Williamsy porazit a přišli na investování do totální jedničky a k ní do totální dvojky.
Jenže v F1 jsou ty nejlepší mozky a tak soupeři vymýšleli, jak Williamsy porazit a přišli na investování do totální jedničky a k ní do totální dvojky.
odin
21:22 07.02.2021 77.240.103.XXX
Že týmy investují do pilota jedničky a pilota dvojky, je fakt. Dokonce bych řekl, že už jsou všichni trochu dál. Protože investují do týmu jedničky a týmu dvojky.
Ale já jsem článek pochopil tak, že statistiku (průměr) autoři udělali z celého období, co F1 existuje. A to pak onu procentuální podobu výsledků dvojek trošku "zkresluje" (alespoň z dob, kdy se na dvojky ještě tak tvrdě nejezdilo).
O Russelových kvalitách mě přesvědčovat nemusíš. A stejně tak mě nemusíš přesvědčovat o kvalitách auta Mercedesu. Ale přesně tak to bylo i v případě dominance Ferrari se Schumacherem. Jenom je to stálo asi trochu víc úsilí, ale investice do pilota a pilota tam byla více, než jasná a jejich technický náskok též. Naposledy proti sobě opravdu bojovali v dominantním týmu Senna a Prost. A výsledky jejich soubojů zrovna dvakrát nekorespondují se statistickými výsledky autorů.
Já z článku necítím žádné náznaky zkreslování. Jinak s tvými názory souhlas.
Ale já jsem článek pochopil tak, že statistiku (průměr) autoři udělali z celého období, co F1 existuje. A to pak onu procentuální podobu výsledků dvojek trošku "zkresluje" (alespoň z dob, kdy se na dvojky ještě tak tvrdě nejezdilo).
O Russelových kvalitách mě přesvědčovat nemusíš. A stejně tak mě nemusíš přesvědčovat o kvalitách auta Mercedesu. Ale přesně tak to bylo i v případě dominance Ferrari se Schumacherem. Jenom je to stálo asi trochu víc úsilí, ale investice do pilota a pilota tam byla více, než jasná a jejich technický náskok též. Naposledy proti sobě opravdu bojovali v dominantním týmu Senna a Prost. A výsledky jejich soubojů zrovna dvakrát nekorespondují se statistickými výsledky autorů.
Já z článku necítím žádné náznaky zkreslování. Jinak s tvými názory souhlas.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek