DISKUZE K ČLÁNKU Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Racing Point pokračuje se svými plány vylepšit svůj letošní monopost o letošní specifikaci zavěšení a převodovky Mercedesu, přestože se to soupeřům ani trochu nezamlouvá. V čem spočívá problém?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 76, poslední 21.10.2020 22:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Poky (Hlasovali 4 lidé) 20.10.2020 07:57
Fia uz by to mela zatrhnout. Je to zabijeni staji… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 20.10.2020 14:30
RP zase dělá nelegální věc? proč to překvapuje,… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 20.10.2020 16:58
hm, jenže pokud RP to zavěšení změní, tak by holt… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              a ty jsi upřímně myslíš, že by měl hamilton své tituly, kdyby zůstal u mcl? Rozhodně ne a stejně tak si nemyslím, že by svůj výkon byl schopen někde jinde opakovat. Zkrátka doba, kdy byl pilot výrazným jazýčkem na vahách je dávno pryč. Nejkrásnější příklad mi přišel když Kimi srovnal hamiltona s Huntem, to vypovídá o všem...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Hamíka s někkým srovnávat, především s jeho jízdním stylem sice vypadá hodně bláznivě, ale ač by to v začátcích jeho kariéry nikdo neřekl, ale Hamík je skutečně až nezvykle hodně přizpusobivý.
                Jen si vzpomeň jak Hamík začínal. Dravec a trhač gum. To byla jeho pravá parketa. Pak přišly na řadu (řydké) Pirelli a vedle něj jemnostylař a stratég Jenson. V jednom roce vedle Jensona sice zaváhal, ale svůj dravý styl dokázal poměrně lehce změnit z dravosti na jemnocit. Celkem nevídaný to jev, třeba Schumi tohle nedokázal. Pravda předtím v pravý čas kariéru ukončil, ale vrátil se, ale už se zpátky na špičku nikdy nedostal. Nebylo by správné poukazovat pouze na gumy o kterých říkal, že jsou to koláče, ale velký díl na neúspěchu měly i knoflíky na volantu. Ty prostě do jeho slavné éry nepatřily.
                No a po Scumim přišel do Merglu Hamík a kromě jediného roku sbírá titul za titulem i když se po kousíčkách pravidla mění. Prostě dar od boha někde přidal a jinde ubral.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  no hamilton určitě je top pilot, ale asi bych jej neřadil ani mezi top 10 pilotů (vettela už vůbec ne) co v F1 kdy jezdili. Myslím si, že pokud by mercedes nejel jen a pouze na hamiltona, tak to vypadá taky jinak. On není příliš psychicky silný, pokud mu začne týmový kolega stačit. Rosberg ho dokázal rozhodit, neváhal jít do tvrdých soubojů a i když si myslím, že jej mercedes uměle brzdil také, tak dokázal hamiltonovi řádně zatopit. Bottas sice má určitou rychlost, ale on je takový poslušný ňouma, který zkrátka couvne a pořád je určitě raději, když mu mercedes občas milostivě dovolí vyhrát, než by se plácal s williamsem na konci startovního pole a doufal, že aspoň jednou v sezoně odpadne dost pilotů, aby získal alespoň bod. To je zkrátka realita dnešní F1. Podle mě, průměrná kvalita současného pilota F1 je asi nejvyšší co kdy byla v historii F1, ale současně je vliv pilota na absolutní výkon asi nejmenší co kdy v historii byl. Když se podíváš, že senna dokázal bojovat o titul s mansellem, který měl k dispozici podstatně výkonější vůz, ale tenkrát to zkrátka bylo reálné, protože technika selhala častěji a ten pilot zkrátka dal větší procento na misku vah.
                  A tahat do toho schumachera mi nepřijde úplně fér. Ten udělal s tím svým návratem velkou chybu. Šel do toho spíš s tím, že pomůže ten mercedes vyhrabat ze středu pole. Ono se mu to v podstatě povedlo, jenže to už neseděl v kokpitu. Podle slov brawna to byl schumacher, kdo donutil tým fungovat a nastavit procesy tak, že je to doveslo až k současné dominanci. A že nebyl výsledkově tak efektivní? Pamatuji si závody, kdy hamiltona školil jak malého kluka, ten brečel do vysílačky jako placená plačka a nebyl schopen předjet ikdyž měl vůz víc jak o vteřinu na kolo rychlejší. Když se podíváš na schumachera a jeho největší éru, tak jemu stavěli celé auto přesně dle jeho požadavků, on stanovil novou míru profesionality jezdce. A když se po 3 letech vrátil, tak co on dělal ve své době jako jediný dělali najednou všichni piloti, vozy měli standartizované vyvážení, pneumatiky co on sedřel během jednoho kola a pravidla, že když na to zatačil v kvalifikaci, tak neměl na čem startovat v závodě. V podstatě přišel do jiné serie než ze které odešel. Ralfa varoval, aby nechodil do DTM, že to není nic pro něj, protože tam se musí přizpůsobit jezdec vozu a ne naopak. Ralf neposlechl a neuspěl. Jenže on defacto udělal to samé, když se do F1 vrátil...

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    Dle mého jsi zaujatý proti Hamovi, on je sice nepopulární u některých kvůli politickým názorům (to chápu), a mnozí ho nemají rádi kvůli barvě pleti (no comment), a taky kvůli "brečení" do vysílačky (to dělá určitým způsobem, ale tady ho chápu) .... ale je prostě lepší než většina ostatních co jsou v F1. S Alonsem jel stejně ve své nováčkovské sezoně, byl lepší než podceňovaný Jenson, Kovalainena zajezdil, Rosberga těsně porážel, a Bottase docela drtí. je opravdu jedním z nejlepších v historii F1! I Ham neměl vždy skvělé auto (některé roky s McL), ale pořád byl na skvělé úrovni. Navíc u týmu protěžuješ lepšího pilota, tak to prostě je (a je to logické). A ikdyž byl třeba takový Senna fantastický, tak si vzpomeň na Prosta vedle něj, a pak uvidíš že i "negloroffikovaný" Prost byl skvělý! Vedle Scumiho si dej nejen Sennu, ale i Miku, ale i Alonsa, Kimiho, atd. Naštěstí tedy jsme neměli v F1 jendoho boha který by všechny porážel, ale vždy to bylo o jezdci + káře, atd. Máš pár příběhů kdy statečně vzdoroval skvělý pilot proti lepší technice (např. Alonso 2012, Senna vr dominantní Williamsy, atd.), ale stejně většinou technika vždy zvítězila. Ale stále platí, že nej týmy si mohou vybrat nej piloty.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                82.142.123.XXX
                Myslím že nemáš pravdu, v některých sezonách bylo Ferrari s Mercedesem tak blízko, že tam rozhodoval pilot .... a právě rozdíl mezi skvělým Hamem a chybujícím a "nemastným" Sebem byl docela očividný. A souboje Hama a Rosberga byly taky zajímavé a vyrovnané. Hamovi i u McL uteklo pár titulů taky zbytečně, a to kombinací jeho pár chyb (nováček 2007) a hlavně chyby týmu (2007, 2012, atd.). Vidím to tak, že mu pomohla velká dominance Mercedesu, ale i tak Ham mohl mít těch titulů víc .... naopak např. Vettell jich asi nasbíral maximum co mohl, a taky Schumi jich nasbírali dost (např. 1994 je velmi pochybný), ale taky měl Schumi dost vyrovnaných s Mikou, a jednou pomáhal zase Irvinovi .... ikdyž tady se říká, že opravdu ten titul pro Irvina nechtěl, protože ten by ten titul získal pro Ferrari dřív než on.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jenže ferrari nedokázalo mercedesu konkurovat během celé sezony a z toho pramenily vettelovi chyby. Myslet si, že ferrari bylo v posledních 10 letech někdy úplným TOP vozem je zcestné. Byli v dostřelu, ale nikdy se nedokázali doklapnout aby o ten titul mohli reálně bojovat. Pokud by byla situace obrácená a hamilton seděl ve ferrari a vettel v mercedesu, tak hamilton ten titul taky nedá. Ve ferrari zase panuje italský bordel a dokud nedostanou šéfa s myšlenkou a schopností udělat tam pořádek, tak na titul nedosáhnou. Podívej se na letošní sezonu. Vidí, že jsou v pytli, ale nasazují nějaké rozumné aero vyepšení? Nenasadí. Teď mluví, že budou na příští rok předělávat záď vozu, protože na předek jim nezbudou žetony, ale proč ten předek nepředělali letos, aby měli na příští rok na čem stavět? Zkrátka není tam v současné době nikdo kdo by tomu dal řád. Soustředí se na to, že do příští sezony vyladí motor (věřím že se jim to povede) ale po stránce aerodynamiky budou totálně v háji, protože ostatní týmy si tu práci rozložili.
                  A k tomu schumacherovi, uvědom si, že jemu také protekli minimálně 3 tituly mezi prsty. Ten 94 je problém v tom, že si všichni vybaví jen tu ránu s hillem, ale nikdo nebere v potaz, že byl naprosto nesmyslně zastaven na 3 závody. Pokud by v nich startoval, tak k tomu incidentu ani nemuselo dojít, protože by měl dostatečný náskok. Stejně tak v 98 kdy ho naprosto zákeřně sundal couthard z tratě v době, kdy vedel o víc jak minutu. Kdyby měl tyto body, tak ten titul dal i v 98. A v roce 2006 motor v suzuce? Pokud by dojel, taky alonso ten titul nedal. To jsou hry na kdyby. A když si uvědomíš, že Alonso v roce 2007 bojoval proti celeému týmu, protože si na něm denis opět začal budovat jméno své nové hvězdičky, jak už to udělal prostovi i couthardovi, tak by si hamilton těžko vůbec čuchnul a přestože měl hamilton totální podporu týmu, alonso nedostával od půlky sezony nové díly tak si ten titul projel jenom vlastní blbostí a neschopností. Tam nebyly žádné jiné vlivy. Takže nevím o jakých titulech navíc pro hamiltona mluvíš. Vettel to je kapitola sama pro sebe. Ono stačí jenom to, že měl problém s webberem a když si uvědomíš, že webber nebyl lepší než náš enge a tenkrát chtěl stodart do kokpitu engeho, ale charouz měl pocit, že by se enge v minardi zahodil, tak vzal teda webbera, tak to mi vysvětluje i vettelovi výsledky u ferrari.
                  Zase nechápej mě špatně, když jezdec bude dělat chyby, tak svými výsledky sráží tým, ale problém je v tom, že těžko svými schopnostmi dokáže dohnat to, co nedá vůz. Dřív to možné bylo, především proto, že nastavení a případný vývoj vozu mnohem víc záležel na jezdci a jeho zpětné vazbě týmu.Dneska jim počítač řekne, jak je to nastavení nejrychlejší, ozkouší si několik variant v simulátoru a pak to maximálně potvrdí na trati. A poslední kdo si to auto musel takto nechat postavit byl bohužel schumacher...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.213.XXX
                    Coulthard ho nesundal nelži. To snad není pravda....jo blbě se mu uhnul, myslel si že ho Michael objede. No neviděl a neobjel ho...... tak nepiš scifi. 12

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      109.81.213.XXX
                      Zde to je filmově..... JT jde za Mclarenem na zídku ať Michaela pust´i.... David dostane info ze zídky, pusť Michaela, jenže zpomalí ve stopě, Michael to nevidí a najede do něj, misto aby ho předejel.... takže bez scifi hoši.....

                      [odkaz na stránku]
                      [odkaz na stránku]

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          109.81.213.XXX
                          Toho ňoumu si laskavě odpusť, víš ono se to řešilo a byla k dispozici data zda Coluthard brzdil ....no a rozhodnutí komisařů bylo , závodní incident. Mne tady vyučuješ z fyziky a neumíš si sehnat informace a číst. 11 Ale jak tě znám bude spiknutí Mclarenu....

                          Kajícný Schumacher připustil: „Je jasné, že v Spa neudělal nic špatného. 13

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    Jj, jak píše graham. S tím Coulthard vs Schumi jsi mimo, tam to bylo objektivně chyba asi na obou stranách. Schumi to do Davida narval zbytečně, mohl ho objet a nebyla by kolize. David naopak se mohl přesunout mimo závodní stopu ... ale celkově více asi Scumiho chyba, ten co předjíždí nesmí vrazit do toho před ním. A Dave nebrzdil, je to dokázané telemetrií.

                    Ohledně Seba vr Hama, tak mnoho odborníků v F1 se myslí, že by Ham dal ty tituly (např. r.2018 i ve Ferrari), takže nesouhlasí s tím co tvrdíš.
                    Ohledně Ham vs Alonso, tak tam Alonso v průběhu sezony měl to samé jako Ham, ale taky kvůli chování a vydírání Alonsa byl nakonec odříznut, něco jak je Seb teď ve ferrari nebo i Checo v RP. Jsi očividně zaujatý proti Hamovi! Enge byl dobrej, protože jak píšeš byl stejně dobrý nebo lepší než Webber ... ale F1 je taky o politice a penězích .... proto tam taky není ani Pepa král (který si to podle mě taky zaslouží). O to jak jsi psal o Schumim a Hamovi že Ham ho nepředjel ani s rychlejším autem, tak to jen ukazuje tvoji zaslepenost, protože to bylo na Monze a tak Schumi prásácky blokoval Hama (jak to mimojiné dělal velmi nesportovně po celou kariéru ), a proto pak vyšlo v platnost to pravidlo o změnách směru při bránění .... a kvůli Maxovi to ještě pak přitvrdili. Nechápej mě špatně, Schumi byl skvělý, ale taky dost prase a protekčňák, jak u týmu, tak výrobce gum, tak u FIA. těch titulů mohl získat víc, ale i míň. , Alonso určitě víc, Vettel míň, Kimi víc, i ten Massa by si jeden titul zasloužil. Ze všech těch vícenásobných mistrů svět se mi zdá že je Ham velmi slušný (charakterně, ježděním, atd) pilot. Naopak Schumi a takový Ayrtom byly dost svině. Alonso taky žádný svatoušek. Jenson mistr gentleman. Mika taky, atd. Dál do historie nepůjdu, protože jsem začal u dob Schumi vs Mika.
                    A co třeba Schumi a zakázaná kontrola trakce u Bennetonu a přesto titul? Podle mě lidé tohle přehlížejí protože je Schumi v tom stavu v jakém je. Každopádně mu přeju uzdravení.

                    Ještě k hamovi, tam i to nešťastné vyjetí do štěrku v nájezdu v boxech bylo kvůli tomu že ho tým nechal dlouho na trati. On měl slabý jen ten rok kdy ho rozhazovala ta jeho buchta a měl smůlu na bourače massu, ale kromě toho si nepamatuju rok kdy by byl jiný než velmi nadprůměrný až naprostý top. tituly Hama (když se ptáš) mohli být tedy 2007, 2012, 2016, možná i jindy ...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      já se neptám, hamilton mě skutečně jako pilot nezaujal ničím jiným než kvikotem ve vysílačce. Takže ano, nejspíš jsem zaujatý.
                      Telemetrie dokázala právě to, že coulthard na těch brzdách stál a je to jasné i z pouhého pohledu na vůz a jeho chování, jenže denis měl vždy lepší pozici u FIA a tohle se holt zametlo pod koberec.
                      Ano schumacher byl svině, stejně jako senna a je dost s podivem, že lidi co fandí sennovi nesnáší schumachera a naopak (včetně mě) jenže dost přeceňuješ některé kauzy a nevíš dost o čem mluvíš. Schumacherovi v autě nikdy nenašli nic co bys mohl nazvat kontrolou trakce, to co našli byla podpora startu a ještě dost diskutabilní, protože si neumím představit jak kdokoliv zvládne tu sekvenci co by musel udělat aby to aktivoval, na volantě to prostě nešlo. Něco si k tomu najdi. Zase takovej "bůh" schumacher opravdu nebyl...
                      V roce 2007 bylo alonsovo chování přesným zrdcadlem chování denise k němu a možná by sis mohl uvědomit i tu věc, že hamilton celou sezonu 2006 intenzivně pro mcl testoval, kdežto alonso přešel především na pneumatiky od bridgestonu, které ovšem hamilton velice dobře znal. Nic není tak černobílé, jak to může vypadat na první pohled

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kaša

                        Kaša

                        82.142.123.XXX
                        Schumimu našli v benettonu program na kontrolu trakce, ale vyhráli soud tím že argumentovali že jim nikdo nedokáže že ten program použili, .... 18 takže tak.
                        U Coultharda myslím telemetrie ukázala že nebrzdil, ale jen ubral plyn, což se běžně při pouštění soupeřů dělá!
                        A ano, podle tvých vyjádření jsi proti Hamovi zaujatý.
                        Souhlasím že v r2007 to nezvládlo vedení McL, piloti se tomu jen přizpůsobili, no a pak Alonso doplatil na své ego když vyhrožoval týmu ....
                        K Mercedesu a pravidlům - určitě nejsou nevinní, už jen to testování pneu s piloty vybavenými černými přilbami ... to bylo na DSQ ... ale politika, a "bezvýznamný trest, že. Ale mnohem horší je to co FIA upekla teďka s Ferrari ohledně motoru!
                        A Dennis měl lepší pozici s FIA??? 18 Myslíš jak se nenáviděl s Mosleym, jo? 13
                        A pokuta 100 mega ikdyž dokázali že nic z těěch dat nepoužili? A nakonec byl vytlačen z McL? Zase politika ....

                        No mercedes je prostě teď nejlepší v F1. ikdyž taky nemají úplně čistý štít, ale kdo ho má v F1, že? Třeba RB s ohebnými křídly, podlahou, atd? Nebo ferrari s motory? McL a spygate? renault a crashgate? BrownGP a dvojité dufuzory (to je ještě dost čisté), atd atd.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          najdi si fakta, nebyla to kontrola trakce. To pouze zdejší "specialisté" tvrdí že se jednalo o kontrolu trakce.
                          Kdo se nepohybuje na hraně pravidel, nemá šanci být na špici, ovšem to jakým způsobem FIA brání dominanci mercedesu je bezprecedentní
                          Na zbytek nemá cenu reagovat

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Kaša

                            Kaša

                            82.142.123.XXX
                            Brání dominanci Mercedesu? 18 02
                            No nevím, každopádně v porovnání s Ferrari International Assistance to je nic! 13 11
                            Končím asi diskuzi s tebou, Schumi fanboy a hejtra Hama nemá cenu řešit ...

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Myslíš, že je zasloužilý ten, kdo přiveze za celou sezonu 11 bodů a kolega o polovinu víc? 13 12
            Sorry, nedalo mi to. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama