DISKUZE K ČLÁNKU Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje
Tresty v rámci ruské Grand Prix vyvolaly hodně rozdílných názorů a debat. A také reakce, které mohou do jisté míry naznačit i něco o těch, kteří onu nepopulární penalizaci slízli. Ostatně podívejme se do tábora Mercedesu a Renaultu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Alfred
19:10 28.09.2020 81.92.249.XXX"nelze si nevšimnout diametrálního rozdílu v přístupu obou pilotů"
také si nelze nevšimnout kde a o co jezdil Hamilton a Ricciardo. Ono najet si 5 vteřin na Leclerca zase nebyl cíl nijak nereálný.
A co se týče Ricciarda, tak v Monaku když Hamilton cutnul šikanu za tunelem, tak se v rádiu taky dovedl vytočit....
-
tom11
18:00 28.09.2020 185.99.177.XXXvidíte pánové. my se tu dohadujeme o penaltě pro Riciho za získání výhody vyjetím mimo trať. někdo jej obhajuje, někdo jeho vinu přiznává, někdo penaltu rozporuje, někdo obhajuje. ale kdo, nebo co za to skutečně může? podle mého za to mohou nesmyslné asfaltové široširé únikové zóny. tento "výdobytek" poslední doby způsobuje tyto nestandardní průjezdy. kdyby za obrubníkem byl kačírek, nemohl by pilot průjezdem takovým terénem nikdy získat výhodu a my bychom takové situace vůbec nemuseli řešit. ano, klidně ať vnějšek zatáčky protáhnou o pět metrů, ať mají všichni dost místa. ale pak obrubník a kačer. -
-
Ferda
15:41 28.09.2020 46.47.176.XXXSrandovní je, že komisaři přiznali máslo na hlavě a Hamíkovi trestné body odebrali. Ale aby nebyli před světem za totální hamíky, tak aspoň Merglu dali peněžitou pokutu, což v tomto případě zase vyznívá jako přijetí úplatku před očima veřejnosti.
Prostě co rozhodnutí, to pouze potvrzení, že zrovna tihle komisaři se FIA poněkud nevyvedli.-
tom11
16:11 28.09.2020 185.99.177.XXX... a kteří se vyvedli? nějak se nemohu upamatovat .
ne, ale vážně. pravidla jsou ( mají být ) pro všechny stejná a všichni je musí ( mají ) dodržovat. v případě porušení přijde ( měl by přijít ) trest. to je za mě naprosto správný postup. jen to musí být dlouhodobě jednotné. a právě ta konzistence v dlouhodobějším horizontu je největším kamenem úrazu při těchto rozhodnutích.-
Fanda.LH
16:22 28.09.2020 83.240.61.XXXCož je prakticky neudržitelné, protože situace nikdy nejsou naprosto totožné a tlaky jsou různé... Mě by ostatně zajímalo, kolik by tu bylo souhlasnejch komentů, kdyby tu penalizaci dostal Max... Hodně lidí se k němu upínalo, že by mohl Mercedesy porazit... Tak kdyby udělal podobnou chybu a dostal za uši a 10 sec. k tomu... To bych čekal spíš komenty o tom, jak se Mercedesu umetá cestička...
-
tom11
16:29 28.09.2020 185.99.177.XXXje pravda, že pregnantně popsat v pravidlech všechny situace, které mohou nastat tak, aby měli komisaři jasný "návod" je velmi složité a možná i nemožné. tím spíše bych pro kontinuitu podporoval stálý tým komisařů a ne každý závod jinou sestavu. to jen napomáhá rozdílům v posuzování.
o tom, jaké by byly případné reakce na případnou penaltu komukoliv jinému, je čistá spekulace. osobně by mě to taky docela zajímalo, ale dozvíme se to pouze tehdy, pokud ( třeba Max ) udělá tu samou chybu. pak pochopitelně očekávám totožný trest. ale myslím si, že i díky včerejšku si dají všichni na tohle docela pozor. takže asi máme smůlu...-
Ferda
16:37 28.09.2020 46.47.176.XXXMi by se líbilo, kdyby komisaři byli nominováni týmy. Deset týmů, deset komisařů. Z každého týmu jeden komisař.
Z mého pohledu by to bylo ideální řešení, jenže pak by celá FIA byla téměř zbytečná a takové ohrožení svých vyhřátých místeček si nemůže dovolit.
Dotaz kde jdou peníze z udělených penalizací raději ani oživovat nebudu.-
Jirka_1
20:32 28.09.2020 217.30.64.XXXPeníze jdou do rozpočtu FIA a jsou kontrolovatelné.
Postavil bych otázku jinak - kdo je zodpovědný za přečtení manuálu pro daný závod a seznámení s odlišnostmi zbytku týmu a piloty? Někdo může namítnout, že to FIA nemusí zajímat, ovšem v praxi je skutečně problém. Někdo ta data dostane, neposílají je každému zaměstnanci sólo. Pak by tedy měl být někdo poveřen v týmech nové předpisy pročíst a pokud tam najde něco důležitého, měl by to předat dál těm, kterých se to týká. Bez ohledu na kecy v článku se Lewisovi nedivím, vyjel si PP a měl závod dobře rozjetý i přes červené gumy. Lewis se zeptal jestli může, řekli mu, že může. Tedy pokuta za dezinformaci je vlastně správně, otázka těch penalizací - byly uděleny správně? Podle pravidel ano, neznalost zákona neomlouvá - ale Lewisovi se nedivím, že byl nakakaný... Jak říkám, otázka stojí, kdo může za to, že se relevantní informace k Lewisovi nedostala.
-
-
Fanda.LH
16:52 28.09.2020 83.240.61.XXXA teď si představ, že bude poslední závod sezóny LH bude první o 5b před Maxem, který bude startovat z PP a stane se podobnej prohřešek... A teď by měla o titulu rozhodovat taková kravina... V minulosti už podobné situace nastaly a komisaři to nechali být, raději nepotrestali zcela zjevné nefér předjetí, než by ovlivnili boj o titul MS...
Jenže tj tak... Někdo spustí, jak by to měl brát Ham v pohodě, že vlastně je jasnej MS a o nic nejde, tak proč řešit nějakej trest... Ok, takže s tímhle přístupem, není problém potrestat někoho, kdo udělal hloupost, ale neublíží mu to tak proč ne... Jenže už jim nedochází, že příště to může udělat někdo, kdo nebude ani zdaleka v tak komfortní situaci, ale precedens je jasnej...
Mmj. hodně se vymezuji proti potrestání Ricciarda, myslím si, že jsem viděl min. jedno projetí tou částí okruhu podobným způsobem, které potrestáno nebylo... A přesně k tomuhle ty stupidní tresty vedou... Aby pak každý ukazoval prstem a připomínal křivdy...-
Ferda
17:12 28.09.2020 46.47.176.XXXRicciho případ.
Získal místo díky zkrácení tratě. Jenže Ocon hodně zpomalil a Ricciho pouštěl, tudíš se Ricci ničeho nedopustil.
Ale stále tady máme zkrácení tratě. Pokud v aktuálním kole ve kterém došlo ke zkrácení tratě zajel rychlejší čas než v kole minulém, tak regulérní pentle. Jestli zpomalil, tak se ničeho nedopustil a za neoprávněně udělenout pentli by měli jít na kobereček komisaři FIA a zaplatit pokutu třeba 25 tisíc euro.-
-
-
Jirka_1
14:00 29.09.2020 217.30.64.XXXAsi by mu nemohli dát penalizaci za to, že si trať prodloužil - i když by to byla fakticky pravda...
Když vidím, jak se mydlí v F3, kdy auta létají vzduchem a jezdí všude možně, připadá mi konání komisařů v F1 prdlé, prostě jak to ukázala Kimi, jedna slečinka vedle druhé a navíc v růžových fusaklích... :-)
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
16:36 28.09.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Ferda
16:47 28.09.2020 46.47.176.XXXA jak chceš abych se na Leclerca díval? Jestli chceš Ferrari litovat, tak můžu prosazovat, že nad Kájou lítali všichni svatí, že se jeho gumám nic nestalo.
Ale jestli je Ti líto Strollů, tak můžu naznačit, že FIA měla Káju potrestat.
Ovšem pokud budu moci mluvit sám za sebe, tak v tomto případě došlo k situaci která je z diváckého pohledu velice žádaná. Všichni jeli na krev a to je správně. Vždyť se jedná o závod.
Pouhý zcela běžný závodní incident. -
Fanda.LH
17:28 28.09.2020 83.240.61.XXXJenže to nejsou srovnatelný situace že... Když s někým bojuješ a vyšoupneš ho z trati, tak je tam jasná výhoda, jasný poškozený a 5 sec dává naprostý smysl... Navíc se to těžko odehraje před startem závodu, ale v samotném závodě... Takže chápu co chceš, říct, ale je to argumentační faul...
A co se souboje týče, tak si myslím, že je to závodní incident a není důvod to trestat... Nicméně LH dostal za podobnou situaci v Rakousku penalizaci... Ale nemá smysl řešit co bylo... Netrestal bych ani jedno...
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek