DISKUZE K ČLÁNKU Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje
Tresty v rámci ruské Grand Prix vyvolaly hodně rozdílných názorů a debat. A také reakce, které mohou do jisté míry naznačit i něco o těch, kteří onu nepopulární penalizaci slízli. Ostatně podívejme se do tábora Mercedesu a Renaultu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ještě k trestům v Soči. Někdo se vzteká, jiný zatne zuby a bojuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
21:48 29.09.2020 88.103.92.XXX
Já zas nemám rád když někdo takhle zpochybňuje pravidla...pravidla který ostatní dodrželi, Hamilton nikoliv...ale trestat by se neměl...protože jsou to pravidla na prd.
Jediný s čím s Tebou budu souhlasit je že rozhodování sportovních komisařů není konzistentní...především když dojde k nějaké závodní kolizi...příliš často je velmi podobný manévr ohodnocen rozdílně (často se diskutuje že podle "ksichtu").
Ale opět se budeme diametrálně rozcházet...podle Tebe je třeba Maldonada, Grosjeana a podobné pořádně trestat...zatímco šampiony jako Hamilton a Vettel brát na milost. Já tvrdím že pro všechny platí pravidla stejně...a pokud trestat tvrději, pak za opakované prohřešky...ale opět stejným metrem...pokud zaviní kolizi Hamilton opakovaně (píšu jen hypoteticky jako příklad)...měl by dostat za opakovaný prohřešek stejně tvrdý trest jako Grosjean.
Pořád čekám na vysvětlení proč by neměl dostat Hamilton trest za "kravinu" (zkoušení startů v zakázaném místě)...když ostatní s dodržením tohoto pravidla neměli problém?
Tvým úhlem pohledu by se dalo každé pravidlo (ve jménu lepší šou) postavit do pozice "kraviny".
Rok 1991, souboj o titul mezi Ayrtonem Sennou a Mansellem, GP Portugalska, Mansellovi (který v té době závod vedl) po zastávce v boxu upadává kolo ještě v boxové uličce. Mechanici Williamsu doběhnou, kolo nasadí...Mansell s velkou ztrátou pokračuje...ale bojuje a má šanci na body a alespoň eliminování ztráty na Ayrtona v průběžném vedení...vedení závodu vyvěšuje černou vlajku a Mansell musí zastavit...přichází o šanci alespoń na nějaké body...jeho situace v šampionátu a šance na titul výrazně klesá. Důvod? Zakázaná práce na monopostu v boxové uličce...stačilo zatlačit monopost mimo uličku a kolo nasadit...ale porušení pravidel to bylo. Blbý...Mansellovi to výrazně zhoršilo jeho šance na titul (který nakonec taky prohrál). Byl naštvanej, divil se trestu...ale nebrečel jako Hamilton že ho chce někdo odstavit...prostě tým udělal chybu...dokonce dvojitou (špatně upevnil to kolo a pak to opravil na špatném místě)...přesto nikoho neobviňoval (a už vůbec ne FIA).
A to byl Mansell v mnohem, mnohem složitější situaci než nyní Hamilton...na Ayrtona ztrácel po Portugalsku 24 bodů a do konce šampionátu zbývaly 3 závody.
Když si přehrávám tuto situaci...ale najdou se i další...a porovnávám to se situací Hamiltona...prostě se přidávám na stranu těch kteří Hamiltona označí jako plačku.
PS: Líbí se mi vyjádření Rosse Brawna na adresu Hamiltona a této kauzy...řekl ve stručnosti že by spíš měl začít u sebe než obviňovat všechny okolo.
Jediný s čím s Tebou budu souhlasit je že rozhodování sportovních komisařů není konzistentní...především když dojde k nějaké závodní kolizi...příliš často je velmi podobný manévr ohodnocen rozdílně (často se diskutuje že podle "ksichtu").
Ale opět se budeme diametrálně rozcházet...podle Tebe je třeba Maldonada, Grosjeana a podobné pořádně trestat...zatímco šampiony jako Hamilton a Vettel brát na milost. Já tvrdím že pro všechny platí pravidla stejně...a pokud trestat tvrději, pak za opakované prohřešky...ale opět stejným metrem...pokud zaviní kolizi Hamilton opakovaně (píšu jen hypoteticky jako příklad)...měl by dostat za opakovaný prohřešek stejně tvrdý trest jako Grosjean.
Pořád čekám na vysvětlení proč by neměl dostat Hamilton trest za "kravinu" (zkoušení startů v zakázaném místě)...když ostatní s dodržením tohoto pravidla neměli problém?
Tvým úhlem pohledu by se dalo každé pravidlo (ve jménu lepší šou) postavit do pozice "kraviny".
Rok 1991, souboj o titul mezi Ayrtonem Sennou a Mansellem, GP Portugalska, Mansellovi (který v té době závod vedl) po zastávce v boxu upadává kolo ještě v boxové uličce. Mechanici Williamsu doběhnou, kolo nasadí...Mansell s velkou ztrátou pokračuje...ale bojuje a má šanci na body a alespoň eliminování ztráty na Ayrtona v průběžném vedení...vedení závodu vyvěšuje černou vlajku a Mansell musí zastavit...přichází o šanci alespoń na nějaké body...jeho situace v šampionátu a šance na titul výrazně klesá. Důvod? Zakázaná práce na monopostu v boxové uličce...stačilo zatlačit monopost mimo uličku a kolo nasadit...ale porušení pravidel to bylo. Blbý...Mansellovi to výrazně zhoršilo jeho šance na titul (který nakonec taky prohrál). Byl naštvanej, divil se trestu...ale nebrečel jako Hamilton že ho chce někdo odstavit...prostě tým udělal chybu...dokonce dvojitou (špatně upevnil to kolo a pak to opravil na špatném místě)...přesto nikoho neobviňoval (a už vůbec ne FIA).
A to byl Mansell v mnohem, mnohem složitější situaci než nyní Hamilton...na Ayrtona ztrácel po Portugalsku 24 bodů a do konce šampionátu zbývaly 3 závody.
Když si přehrávám tuto situaci...ale najdou se i další...a porovnávám to se situací Hamiltona...prostě se přidávám na stranu těch kteří Hamiltona označí jako plačku.
PS: Líbí se mi vyjádření Rosse Brawna na adresu Hamiltona a této kauzy...řekl ve stručnosti že by spíš měl začít u sebe než obviňovat všechny okolo.
Jirka_1
14:04 29.09.2020 217.30.64.XXX
Nic nepadá, díky fenomenálním pneumatikách Pirelli nikdo neví kdo má jaký grip a jestli auto zatočí podle volantu nebo ne. Zkus si někdy sednout do nějaké školní formule a rozdat si to s ostatními magory na trati a hodně věcí pochopíš. Volná kola jsou nebezpečná a skutečně stačí málo a letíš ani nevíš jak. Stewardi to ohodnotili jako závodní incident a já jim dávám naprosto za pravdu.
Jirka_1
14:00 29.09.2020 217.30.64.XXX
Asi by mu nemohli dát penalizaci za to, že si trať prodloužil - i když by to byla fakticky pravda...
Když vidím, jak se mydlí v F3, kdy auta létají vzduchem a jezdí všude možně, připadá mi konání komisařů v F1 prdlé, prostě jak to ukázala Kimi, jedna slečinka vedle druhé a navíc v růžových fusaklích... :-)
Když vidím, jak se mydlí v F3, kdy auta létají vzduchem a jezdí všude možně, připadá mi konání komisařů v F1 prdlé, prostě jak to ukázala Kimi, jedna slečinka vedle druhé a navíc v růžových fusaklích... :-)
Miroslav D.
13:28 29.09.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Jirka_1
20:49 28.09.2020 217.30.64.XXX
Leclerc nikoho nevykopl, potkali se koly, nebl v tom žádný úmysl, prostě se tam nesrovnali, což je těchto případech častá věc. Jede se rychle, jezdec má jen dvě oči a pohled do zrcátek se nestíhá a existují mrtvé úhly - díky vysokým bočnicím není dobře vidět, kdo jede vedle tebe.
Osobně nejsem příznivcem odkrytých kol, ale když to jinak nejde, mělo by být uděláno takové opatření, aby se auta nemohla dotkout běhouny
pneumatik. Zatím to nikoho nenapadlo...
Osobně nejsem příznivcem odkrytých kol, ale když to jinak nejde, mělo by být uděláno takové opatření, aby se auta nemohla dotkout běhouny
pneumatik. Zatím to nikoho nenapadlo...
Jirka_1
20:32 28.09.2020 217.30.64.XXX
Peníze jdou do rozpočtu FIA a jsou kontrolovatelné.
Postavil bych otázku jinak - kdo je zodpovědný za přečtení manuálu pro daný závod a seznámení s odlišnostmi zbytku týmu a piloty? Někdo může namítnout, že to FIA nemusí zajímat, ovšem v praxi je skutečně problém. Někdo ta data dostane, neposílají je každému zaměstnanci sólo. Pak by tedy měl být někdo poveřen v týmech nové předpisy pročíst a pokud tam najde něco důležitého, měl by to předat dál těm, kterých se to týká. Bez ohledu na kecy v článku se Lewisovi nedivím, vyjel si PP a měl závod dobře rozjetý i přes červené gumy. Lewis se zeptal jestli může, řekli mu, že může. Tedy pokuta za dezinformaci je vlastně správně, otázka těch penalizací - byly uděleny správně? Podle pravidel ano, neznalost zákona neomlouvá - ale Lewisovi se nedivím, že byl nakakaný... Jak říkám, otázka stojí, kdo může za to, že se relevantní informace k Lewisovi nedostala.
Postavil bych otázku jinak - kdo je zodpovědný za přečtení manuálu pro daný závod a seznámení s odlišnostmi zbytku týmu a piloty? Někdo může namítnout, že to FIA nemusí zajímat, ovšem v praxi je skutečně problém. Někdo ta data dostane, neposílají je každému zaměstnanci sólo. Pak by tedy měl být někdo poveřen v týmech nové předpisy pročíst a pokud tam najde něco důležitého, měl by to předat dál těm, kterých se to týká. Bez ohledu na kecy v článku se Lewisovi nedivím, vyjel si PP a měl závod dobře rozjetý i přes červené gumy. Lewis se zeptal jestli může, řekli mu, že může. Tedy pokuta za dezinformaci je vlastně správně, otázka těch penalizací - byly uděleny správně? Podle pravidel ano, neznalost zákona neomlouvá - ale Lewisovi se nedivím, že byl nakakaný... Jak říkám, otázka stojí, kdo může za to, že se relevantní informace k Lewisovi nedostala.
Alfred
19:10 28.09.2020 81.92.249.XXX
"nelze si nevšimnout diametrálního rozdílu v přístupu obou pilotů"
také si nelze nevšimnout kde a o co jezdil Hamilton a Ricciardo. Ono najet si 5 vteřin na Leclerca zase nebyl cíl nijak nereálný.
A co se týče Ricciarda, tak v Monaku když Hamilton cutnul šikanu za tunelem, tak se v rádiu taky dovedl vytočit....
také si nelze nevšimnout kde a o co jezdil Hamilton a Ricciardo. Ono najet si 5 vteřin na Leclerca zase nebyl cíl nijak nereálný.
A co se týče Ricciarda, tak v Monaku když Hamilton cutnul šikanu za tunelem, tak se v rádiu taky dovedl vytočit....
tom11
18:00 28.09.2020 185.99.177.XXX
vidíte pánové. my se tu dohadujeme o penaltě pro Riciho za získání výhody vyjetím mimo trať. někdo jej obhajuje, někdo jeho vinu přiznává, někdo penaltu rozporuje, někdo obhajuje. ale kdo, nebo co za to skutečně může? podle mého za to mohou nesmyslné asfaltové široširé únikové zóny. tento "výdobytek" poslední doby způsobuje tyto nestandardní průjezdy. kdyby za obrubníkem byl kačírek, nemohl by pilot průjezdem takovým terénem nikdy získat výhodu a my bychom takové situace vůbec nemuseli řešit. ano, klidně ať vnějšek zatáčky protáhnou o pět metrů, ať mají všichni dost místa. ale pak obrubník a kačer.
Fanda.LH
17:28 28.09.2020 83.240.61.XXX
Jenže to nejsou srovnatelný situace že... Když s někým bojuješ a vyšoupneš ho z trati, tak je tam jasná výhoda, jasný poškozený a 5 sec dává naprostý smysl... Navíc se to těžko odehraje před startem závodu, ale v samotném závodě... Takže chápu co chceš, říct, ale je to argumentační faul...
A co se souboje týče, tak si myslím, že je to závodní incident a není důvod to trestat... Nicméně LH dostal za podobnou situaci v Rakousku penalizaci... Ale nemá smysl řešit co bylo... Netrestal bych ani jedno...
A co se souboje týče, tak si myslím, že je to závodní incident a není důvod to trestat... Nicméně LH dostal za podobnou situaci v Rakousku penalizaci... Ale nemá smysl řešit co bylo... Netrestal bych ani jedno...
Ferda
17:12 28.09.2020 46.47.176.XXX
Ricciho případ.
Získal místo díky zkrácení tratě. Jenže Ocon hodně zpomalil a Ricciho pouštěl, tudíš se Ricci ničeho nedopustil.
Ale stále tady máme zkrácení tratě. Pokud v aktuálním kole ve kterém došlo ke zkrácení tratě zajel rychlejší čas než v kole minulém, tak regulérní pentle. Jestli zpomalil, tak se ničeho nedopustil a za neoprávněně udělenout pentli by měli jít na kobereček komisaři FIA a zaplatit pokutu třeba 25 tisíc euro.
Získal místo díky zkrácení tratě. Jenže Ocon hodně zpomalil a Ricciho pouštěl, tudíš se Ricci ničeho nedopustil.
Ale stále tady máme zkrácení tratě. Pokud v aktuálním kole ve kterém došlo ke zkrácení tratě zajel rychlejší čas než v kole minulém, tak regulérní pentle. Jestli zpomalil, tak se ničeho nedopustil a za neoprávněně udělenout pentli by měli jít na kobereček komisaři FIA a zaplatit pokutu třeba 25 tisíc euro.
Fanda.LH
16:52 28.09.2020 83.240.61.XXX
A teď si představ, že bude poslední závod sezóny LH bude první o 5b před Maxem, který bude startovat z PP a stane se podobnej prohřešek... A teď by měla o titulu rozhodovat taková kravina... V minulosti už podobné situace nastaly a komisaři to nechali být, raději nepotrestali zcela zjevné nefér předjetí, než by ovlivnili boj o titul MS...
Jenže tj tak... Někdo spustí, jak by to měl brát Ham v pohodě, že vlastně je jasnej MS a o nic nejde, tak proč řešit nějakej trest... Ok, takže s tímhle přístupem, není problém potrestat někoho, kdo udělal hloupost, ale neublíží mu to tak proč ne... Jenže už jim nedochází, že příště to může udělat někdo, kdo nebude ani zdaleka v tak komfortní situaci, ale precedens je jasnej...
Mmj. hodně se vymezuji proti potrestání Ricciarda, myslím si, že jsem viděl min. jedno projetí tou částí okruhu podobným způsobem, které potrestáno nebylo... A přesně k tomuhle ty stupidní tresty vedou... Aby pak každý ukazoval prstem a připomínal křivdy...
Jenže tj tak... Někdo spustí, jak by to měl brát Ham v pohodě, že vlastně je jasnej MS a o nic nejde, tak proč řešit nějakej trest... Ok, takže s tímhle přístupem, není problém potrestat někoho, kdo udělal hloupost, ale neublíží mu to tak proč ne... Jenže už jim nedochází, že příště to může udělat někdo, kdo nebude ani zdaleka v tak komfortní situaci, ale precedens je jasnej...
Mmj. hodně se vymezuji proti potrestání Ricciarda, myslím si, že jsem viděl min. jedno projetí tou částí okruhu podobným způsobem, které potrestáno nebylo... A přesně k tomuhle ty stupidní tresty vedou... Aby pak každý ukazoval prstem a připomínal křivdy...
Ferda
16:47 28.09.2020 46.47.176.XXX
A jak chceš abych se na Leclerca díval? Jestli chceš Ferrari litovat, tak můžu prosazovat, že nad Kájou lítali všichni svatí, že se jeho gumám nic nestalo.
Ale jestli je Ti líto Strollů, tak můžu naznačit, že FIA měla Káju potrestat.
Ovšem pokud budu moci mluvit sám za sebe, tak v tomto případě došlo k situaci která je z diváckého pohledu velice žádaná. Všichni jeli na krev a to je správně. Vždyť se jedná o závod.
Pouhý zcela běžný závodní incident.
Ale jestli je Ti líto Strollů, tak můžu naznačit, že FIA měla Káju potrestat.
Ovšem pokud budu moci mluvit sám za sebe, tak v tomto případě došlo k situaci která je z diváckého pohledu velice žádaná. Všichni jeli na krev a to je správně. Vždyť se jedná o závod.
Pouhý zcela běžný závodní incident.
Ferda
16:37 28.09.2020 46.47.176.XXX
Mi by se líbilo, kdyby komisaři byli nominováni týmy. Deset týmů, deset komisařů. Z každého týmu jeden komisař.
Z mého pohledu by to bylo ideální řešení, jenže pak by celá FIA byla téměř zbytečná a takové ohrožení svých vyhřátých místeček si nemůže dovolit.
Dotaz kde jdou peníze z udělených penalizací raději ani oživovat nebudu.
Z mého pohledu by to bylo ideální řešení, jenže pak by celá FIA byla téměř zbytečná a takové ohrožení svých vyhřátých místeček si nemůže dovolit.
Dotaz kde jdou peníze z udělených penalizací raději ani oživovat nebudu.
Miroslav D.
16:36 28.09.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek