DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 26.04.2020 11:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 25.04.2020 09:09
01 Je to škoda. Na druhou stranu když vidíš… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2020 13:39
Po druhé opakuji že nechci srovnávat Williams s… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 25.04.2020 10:54
To máš těžký...kdo by si v minulosti třeba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    31.30.171.XXX
    Rakce na Dejva - souhlasím s tím, jak Williams po zjištění výhody PJ Mercedesu totálně zazdil jakýkoliv koncept vozu, který by přinášel výsledky i dále a prostě jeli na nejnižší odpor (proto často měli i lepší top speed než Mercedes), ale k čemu to vedlo? Další chybou bylo umožnit Wolffovi koupit akcie Williamsu, aby je pak následně prodal, až se Bottas vyjezdil .. ty akcie pro Williams jsou noční můra, místo toho, aby jim to pomáhalo, tak to patlají jako náplast a zato dělají vše, aby byli v zisku bez ohledu na výsledky. CO však nemůžu souhlasit, tak je, že strop se zavádí, kvůli takovým jako je Williams, hele upřímně kolik firem na světě si může dovolit rozpočet jako Mercedes a Ferrari? sorry, ale ani RB už tam tolik nestíhá a je zase smutnej fakt, že Ferrari musí dát min o 200 mil víc, aby mělo auto na úrovni RB .. z tohohle pohledu je jasný, čeho se bojíš u těch stropů, ale F1 nemá být o dvou, třech týmech a jestli chceš nahazovat, že jindy tomu tak stejně nebylo, tak nemáš pravdu, kolik různých týmů v historii F1 vyhrálo tituly jak jezdců tak týmů? ono je fakt zaslepné tvrdit, že tomu je tak furt dokola, kdyby bylo, tak Ferrari nemá 16 a 15 titulů, ale 30 a 29 třeba 13

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Problém je, že být v F1 úspěšný se moc nevyplácí... Takže Williams byl sice chvíli top, ale nebyl schopen udržet delší dobu vyšší rozpočet... A proto musel ze souboje o top auto vycouvat... Tj právě ten problém spojený s rozpočtovými stropy, příjmy televizních práv apod...

      Rád uvádím příklad Lotus... Za mě super projekt, přesně to co si od nového účastníka F1 představuji... Ambice získávat podia, vítězit... Angažování dobrého pilota (Kimi v Lotusu byl top)... Dva roky jim to vycházelo krásně, ale pak si museli přiznat, že to ekonomicky nevychází, museli slevit, angažovat platiče Maldonada a cele to šlo do p...

      To vesměs se stalo Williamsu začátkem hybridní éry... Dva roky dobrý a pak...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Však jsem psal, že rozumnej strop ano ( původní 170 mega, nebo teď v krizi těch 150). To pěkně top 3 omezí ale zároveň je nesrazí na stejnou úroveň jako všechny. 100 mega je nesmysl a zkus mi rozmluvit že to není jen kvůli těm nejhorším týmům

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Jenže musíš brát v potaz co všechno se do něj nepočítá... Není 100 mega jako 100 mega...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Já vím. Když se zavedl strop 170 mega, tak se mluvilo o tom, že reálný strop bude možná až 250 mega.
          Ale já s tím počítám. Když dneska top stáje mají rozpočet víc jak 400 mega, Ferrari možná až 500 mega, tak je podle mě hodně zasáhne i ten původní strop. Však budou muset jít "ze dne na den" s penězi na půlku. Podle mě je přehnané aby šli na třetinu.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.61.XXX
    Jinak co se týče toho pláče, tak největší pláč bych čekal právě od Maldonada... Který odešel z Williamsu a v tu chvíli se mu začalo extrémně dařit...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiras

    jiras

    89.177.209.XXX
    Největší plačka v historii F1. Průměrný, to na něj sedí. Přesně to, co je potřeba jako číslo 2. Hlavně když pomluvil svou éru ve Ferrari, jak mu hrozně ubližovali, aby ho následně porazil Button.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      S tímhle já nemůžu souhlasit... Rubens měl solidní výsledky před Ferrari i po Ferrari... Dokázal prohnat Jensona v Brawnu i porazit nováčky Hulkenberga s Maldonadem... Před Ferrari zase dokázal urvat nějaké to pódium i PP...

      Měl tu smůlu, že byl v nejlepších letech v době, kdy bylo jasně dáno Mclaren vs Ferrari a Ferrari pevně v Schumiho rukách... Kdyby si to "prohodily" s Massou (Ve smyslu, že by do F1 nastoupil později), tak věřím, že 2007, 2008 ten titul klidně mohl urvat...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        rozhodně byl talentovaný, ale na titul evidentně neměl. Neměl na schumachera, ikdyž ho vyjímečně porazit dokázal, neměl jeho konzistenci a to, že není úplně top pilot předvedl právě v brawnu, kdy mu nařezal button. Lz jednoznačně říct, že měl 5x v ruce mistrovský vůz a nedokázal toho ani jednou využít

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          To si nemyslím... Neměli rovné podmínky, rovný přístup... To mělo dopady na jeho psychiku a s tím spojené výkony... Hodně lidí třeba řeší, že ta týmová režie nebyla až tak častá... Jenže to přeci vůbec není nutné, stačí mít v hlavě představu, že tě vlastní tým může kdykoli obětovat a už ta motivace nemůže být nikdy 100%...

          Co se Buttna týče, tak je to těžké soudit... V té době mu bylo 37 let a JB 29, tu šanci dostal z čista jasna... Stalo něco dost nepředstavitelného... Ale zase v druhé polovině sezóny se chytil a náskok JB stahoval... Spolu s ním se chytili i top týmy a už nebylo tak easy vyhrávat a sbírat podia, jako z kraje sezóny... Nebylo to vyloženě nařezáno... Další věc je, že Jenson je neskutečný Démon... Když se podíváme na jeho statisky před Brawnem a po Brawnu... To jak se chytil v Mcl... Rychlostně na LH neměl nebo alespoň já jakožto fanoušek LH a v té době Mclarenu jsem vnímal, že je tam znatelný rozdíl... Ale výsledkově to bylo vyrovnané... JB prostě dokázal vytěžit z minima maxinum, nepříznivou situaci obrátit na příznivou... Prohrát s ním prostě nebyla ostuda...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            podívej se, pokud by ve ferrari byl rychlejší než schumacher, tak je jedničkou on, stačilo aby byl rychlejší, ale to on nebyl. Já si osobně myslím, že barik byl excelentní testovač se skvělou zpětnou vazbou a to bylo to, co ferrari chybělo k titulu a on to donesl. Dokázal u nich vyhrávat a cítil se potřebný. Brečet začal, až když si uvědomil, že podobnou šanci nikdy nedostane. Ale dostal a buttona neporazil. Nevěř tomu, že kdyby na něj měl, že by ho ross nechal dělat dvojku. A nebylo to věkem. Celkově když se podíváš na barikovu kariéru, tak měl oblíbené okruhy, kde dokázal být pekelně rychlej a porazit i schumachera ale potom byly okruhy, kdy byl horší než průměrný a to si holt mistr světa nemůže dovolit a proto se jím nikdy nestal.
            Apropo k hamiltonovi, podle nicku jsi jeho fanoušek, tak to asi budeš brát jako provokaci, ale já osobně se nejsem schopen rozhodnout jestli je nejpřeceňovanějším pilotem historie vettel nebo hamilton...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.61.XXX
              Já si myslím, že na tu pozici 1 a 2 se za mě díváš moc idealisticky... Jistě pracuješ, tak víš jaké je to pracovat v nějakém kolektivu. Jaké to je cítit se dobře, potřebně a podávat dobré výkony... A taky jaké to je cítit se špatně, nepotřebně a podávat špatné výkony... Rubens byl pilot braný jako č. 2 a s tím se dalo dělat něco těžko....

              K té přeceňovanosti... Hrozně těžko se to soudí... Já jako fanoušek jsem zažil několik selhání, které nalomily moji důvěru a několik opravdu fenomenálních výkonů... Kdy opravdu zašlapal kolegu do země... Z fleku mě napadá VC Britanie 2008, kdy právě po dvou dosti nevydařených závodech Kanada, Francie byl pod neuvěřitelným tlakem a zajel tak, že vesměs všechny zničil až zesměšnil... Taky si vzpomenu na VC Španělska 2011 kdy celý závod pronásledoval Vettela na nejlepším RB a zbytku pole dali strašnou dardu...

              Je to o úhlu pohledu... Mercedes stojí za Lewisem po celou kariéru a vědí, že je něco extra... Několikrát to dokázal, několikrát selhal... Určitě je top... Když se na to podíváš, že má 6 titulů MS a snad bude mít i ten 7. titul... A Alonso má 2 tituly... Tak dívat se na to optikou, že dosáhl 3x tolik... Tak je jasný, že takhle to nestojí... Je to F1 a musíš sedět ve správnou dobu ve správném autě... Ale určitě patří mezi nejlepší piloty své generace a předvedl dost vyjímečných výkonů... I porážky Rosberga považuji za velice cenné...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                tak jasně že to může ovlivnit motivaci, ale ferrari o barika stálo, a pokud by dokázal schumachera porážet od začátku (nebo alespoň mu být vyrovnaným soupeřem) tak to s tou dvojkou nebude tak horký. Podívej se na leclerka, šel do ferrari s tím že je mlaďoch a i tým před sezonou prohlásil, že bude dvojkou a i se tak k němu zpočátku choval, ale on se nezapšknul ale kousl se a dokázal že má na to být jedničkou, tak jej tak i začali brát a teď už prohlašují, že mají vyrovnané startovní pozice, ale interně určitě věří víc leclerkovi a pokud si vettel podělá i začátek týhle sezony, tak si myslím, že končí. Stejně tak rosberg. Když přišel hamilton do mercedesu, tak tam šel na pozici jedničky, ale rosberg se nedal a i když potřeboval dost štěstí, tak dokázal ten jeden titul urvat navzdory týmovým snahám...
                A tím se dostávám k tomu přeceňování. Nechci hamiltona ani vettela shazovat, ale na to, kolik mají titulů, tak si já osobně nevybavím jedinej závod, kdy bych mohl říct, wau ten pilot je fakt třída. Když jim funguje auto a mají dominantní stroj, jedou první ligu, ale se schumacherem, prostem sennou, tak to sorry, s těmahle týpkama se nemůžou poměřovat, přestože jsou na statistiky úspěšnější. Vettel snad dokonce nevyhrál závod z horšího jak 3 místa. To i u barika si vzpomenu na hockenheim kdy vyhrál s posledního místa na startu v dešti. Tohle sem ani u jednoho z těchto pilotů nezaznamenal. A když si ještě vzpomenu na servis co tito pánové během své kariéry dostali, hamilton nikdy nejezdil v podřadném týmu a i v mcl dokázal, že je pěkně náladový a pokud nemá úplnej top auto, tak je bez motivace a dost průměrný pilot...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.186.XXX
        Solidní výsledky měl, ale jinak to fakt byla strašná plačka.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    01
    Je to škoda. Na druhou stranu když vidíš jak prodrbali dárek v podobě motoru Mercedes v nové éře.....a kvůli takovým se mi právě nechce zavádět nesmyslné nízký finanční strop.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      To máš těžký...kdo by si v minulosti třeba pomyslel že z F1 zmizí jména jako Lotus nebo Brabham?
      McLaren se už taky dost let plácá...a kdo pamatuje slavnou Marlboro éru se zlatým obdobím s Prostém a Sennou dneska jen nostalgicky vzpomíná...
      Ferrari žije v bavlnce...díky Berniemu který kdysi stvořil marketingový návrat slavného týmu na vrchol a díky víc než výborným dotacím se stále drží v popředí (což mezi námi není zas tak problém když má top 3 rozpočet a zbytek pole je křoví).
      Tím nechci obhajovat Williams...jen poukazuju na okolností a skutečnosti.
      Jinak...nejčastější výtka Williamsu...že nebyl ochotný prodat tým nebo majoritní podíl investorovi. McLaren se spojil s Honzou...vypadalo to jako reinkarnace slavné vozby minulosti...a stejně to neklapalo. Sauber se prodal BMW...a taky ho to nespasilo.
      Frank byl vždycky svůj...hodně lidí dneska viní Claire...ale on by Frank v současné době podle mě o moc víc nezvládl. Doba je jiná...z F1 se stala uzavřena spolecnost...a role byly rozdělené podpisem Concordu.
      Nikdo z nás neví co v zákulisí na nejvyšší úrovni probíhá...jediný tovární partner který v posledních 10 letech do F1 přišel byla Honda. McLaren s ní vyhořel...a Honda se pak spojila s Redbullem...a logicky to bylo jediný spojení...Redbull je top 3 tým (z velké části díky Concordu) a Honda potřebovala top tým.
      Takže když někdo kritizuje Williams a píše o promarnene příležitosti...kde jsou jeho příležitosti? Když se rozhodl rozejít s BMW...typickym způsobem to Frank přežil, sjednal smlouvu s Toyotou...a podle mě tam byla šance že Toyota zruší tovární tým a v F1 bude pokračovat pouze jako dodavatel motoru...což se ale nestalo. Spojení s Renaultem přineslo Williamsu po dlouhé době vítězství...ale taky jednu mizernou sezónu (2013), a pak díky vazbě na Wolffa přešel Williams k Mercedesu...a i tady...existuje možnost že Mercedes zabalí tovární tým (což se nestalo díky tomu že Mercedes zůstal ve vyhráváním módu...takže proč odcházet).
      Ten postupný pád po podle mě skvělé sezóně 2014 souvisí s eskalaci nákladů a bohužel taky špatnými rozhodnutími...viz eskapáda s Lowem.
      Takže ono viděno zpětné v souvislostech to není tak jednoduché jak to kdokoliv...třeba Rubens hodnotí.
      Myslím jednoduché ve smyslu že Williams něco viditelné zpatlal.
      Po bitvě je každej generál...život plyne a zpětně všichni kromě toho co vyhrál vlastně dělali špatná rozhodnutí.

      + 1 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        podívej se v jakej problémech byl sauber, když ho vedla ženská a williams jde přesně v jejích stopách. I z paddocku občas zaznívají hlasy, že by frank udělal nejlíp, kdyby dcerušku poslal dělat něco jiného. Je jasné, že by asi na tituly neměli, ale ten sešup začal právě angažováním clair jako vedoucí týmu a ta začala preferovat platiče a celej tým šel do kopru. Když nejsou výsledky tak se hůř shánějí sponzoři a je to sestupná spirála ze které se hodně blbě vystoupí

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama