DISKUZE K ČLÁNKU "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře
Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
15:39 24.04.2020 185.149.130.XXX
-OK, ale Renault si ce v tom roce nebyl mistrovský, ale pořád tovární tým se slušným rozpočtem. V tom roce nemělo Ferrari výraznou dominanci a vyhrálo v polovině závodů.
-Ano ti tři byli nalákaní na stropy. ŠKoda, že jim nikdo nenabídl loňský vůz. Mohli jezdit i teď a tehdy nemuseli ztrácet 4s na kolo a jezdit si vlastní ligu o 1 bodík.
-Ano ti tři byli nalákaní na stropy. ŠKoda, že jim nikdo nenabídl loňský vůz. Mohli jezdit i teď a tehdy nemuseli ztrácet 4s na kolo a jezdit si vlastní ligu o 1 bodík.
Fanda.LH
15:25 24.04.2020 85.162.8.XXX
1. Nebyl to eco-race auta se sypala...
- To bych ani neřekl postupem času byla spolehlivější a spolehlivější, ke konci 8mi válců se téměř neodstupovalo... Současná technika je mnohem složitější, musí vydržet mnohem delší dobu... Je to spíš tím jak jde doba kupředu...
2. Vyřvávání v komunistickém duchu...
- Jde o balanc mezi schopnostmi a penězi... Kdybych šel na start běhu na 100M a zaplatil si, že budu startovat o 50m dál než moji soupeři... Tak by ti to asi nepřišlo fér, považoval bys to za frašku... Ale tohle se v F1 děje a sportovní stránka tím dost trpí...
- To bych ani neřekl postupem času byla spolehlivější a spolehlivější, ke konci 8mi válců se téměř neodstupovalo... Současná technika je mnohem složitější, musí vydržet mnohem delší dobu... Je to spíš tím jak jde doba kupředu...
2. Vyřvávání v komunistickém duchu...
- Jde o balanc mezi schopnostmi a penězi... Kdybych šel na start běhu na 100M a zaplatil si, že budu startovat o 50m dál než moji soupeři... Tak by ti to asi nepřišlo fér, považoval bys to za frašku... Ale tohle se v F1 děje a sportovní stránka tím dost trpí...
Fanda.LH
15:19 24.04.2020 85.162.8.XXX
Mám na mysli vítězství Renaultu 2003 Maďarsko, 2004 Monako...
HRT, Virgin, Lotus vzešli ze snahy rozpočtových stropů... Čímž chci říct, že to za výkonnostní kategorii nepovažuji... To byl prostě špatný experiment...
Ale vzpomeň si na poslední závod... Vettel se stal šampionem, protože Alonso s Ferrari zazmatkovali a následně nedokázali předjet Petrova... To by se dnes nestalo, přeplo by se na ostřejší režim k tomu DRS a žádný problém...
HRT, Virgin, Lotus vzešli ze snahy rozpočtových stropů... Čímž chci říct, že to za výkonnostní kategorii nepovažuji... To byl prostě špatný experiment...
Ale vzpomeň si na poslední závod... Vettel se stal šampionem, protože Alonso s Ferrari zazmatkovali a následně nedokázali předjet Petrova... To by se dnes nestalo, přeplo by se na ostřejší režim k tomu DRS a žádný problém...
Mike17
15:13 24.04.2020 185.149.130.XXX
Počkej, ale teď si tnul do živého. Diskuse se Situsem, že TR spolupracovalo s RB už mnohem dřív a na podobné úrovni jako loni, není ještě zahojená.
Ale jo, ten rok 2008 je dobrej příklad toho, že i se zákaznickým vozem se dá při troše šikovnosti, štěstí a DOBRÝM PILOTEM () trumfnout i mateřský tým. Natož jezdit kousek za nimi.
Ale jo, ten rok 2008 je dobrej příklad toho, že i se zákaznickým vozem se dá při troše šikovnosti, štěstí a DOBRÝM PILOTEM () trumfnout i mateřský tým. Natož jezdit kousek za nimi.
jumpman
15:03 24.04.2020 178.255.168.XXX
dobrej příklad je red bull a TR na začátku jejich působení v F1. Jezdili v podstatě s identickým vozem, jenom měli rozdílné motory (TR kupodivu pravděpodobně silnější ferrari než měl RB) a kromě jednoho případu, tak stejně TR vždy končilo za mateřským RB a to měli skvělou vazbu mezi sebou. Ono to není jen o tom to auto mít, ale i o tom, dokázat jej optimálně nastavit, takže by mcl nemusel mít strach, že jim bude prášit kožich haas s alfou a TR...
... jenže ten strach mají, tak kvičí
... jenže ten strach mají, tak kvičí
jumpman
14:57 24.04.2020 178.255.168.XXX
jenže je to cesta jak naplnit pole, nedělat z toho komunistickou soutěž a přitom mít to pole poměrně vyrovnané. Další věc je stabilita pravidel, pokud jsou pravidla stabilní, tak se pole vyrovnává (malí stíhají kopírovat) a přitom se neutrácí úplně horentní sumy za vývoj, protože lze stavět na starých vozech.
Mike17
14:55 24.04.2020 185.149.130.XXX
To máš na mysli vítězství Renaultu, které jim získal Piquet? V posledních 20-ti letech pamatuju jedno vítězství Maldonada s vozem, který nebyl špicí. Za to mohl poděkovat pouze a jedině Hadrelli. To byl jediný půlrok, kdy se slabší týmy dostaly ke slovu jen díky tomu, že gumám nerozumněl naprosto nikdo a hrály zásadní roli.
Vítězství Jordanu je hodně vousatá záležitost a bylo za dost specifických podmínek. A v té době byl Jordan o něco víc, jak průměrný tým.
Jo, roky 2014-2016 byly tragické, kdy měl v podstatě šanci jen jeden tým. Jsem rád, že jsou teď aspoň 3 a tu příležitost mají teď i další týmy. Je jen na Mclarenu a Renaultu, jestli buou při těch rozpočtech schopní něco postavit a přidat se ke špici. Peníze jim v tom nebrání.
Výkonnostní kategorie tu byly vždy. teď je dost ostrá hranice mezi trojkou a zbytkem. Ale ona zmizí. V minulosti byly také vždy výkonnostní kategorie, jen se nazvzýjem prolínaly.
Vem si situaci před 10-ti lety. Kategorie byly 3:
1. RB s Ferrari a občas Mclarenem
2. Střed pole
3. Konec v podobě HRT, Virgin a Lotus, jezdící samostatnou ligu bez bodu.
Proti tomu je to dnes dobrý.
Vítězství Jordanu je hodně vousatá záležitost a bylo za dost specifických podmínek. A v té době byl Jordan o něco víc, jak průměrný tým.
Jo, roky 2014-2016 byly tragické, kdy měl v podstatě šanci jen jeden tým. Jsem rád, že jsou teď aspoň 3 a tu příležitost mají teď i další týmy. Je jen na Mclarenu a Renaultu, jestli buou při těch rozpočtech schopní něco postavit a přidat se ke špici. Peníze jim v tom nebrání.
Výkonnostní kategorie tu byly vždy. teď je dost ostrá hranice mezi trojkou a zbytkem. Ale ona zmizí. V minulosti byly také vždy výkonnostní kategorie, jen se nazvzýjem prolínaly.
Vem si situaci před 10-ti lety. Kategorie byly 3:
1. RB s Ferrari a občas Mclarenem
2. Střed pole
3. Konec v podobě HRT, Virgin a Lotus, jezdící samostatnou ligu bez bodu.
Proti tomu je to dnes dobrý.
jumpman
14:54 24.04.2020 178.255.168.XXX
jenže co měly ty sezony společného? Především to, že to ještě nebyl eco-race, čili auta byla stavěna na hranici fyzikálních možností a holt se sypala, což dávalo těm slabším šanci na překvapení. Jenže něco jiného je, uchopit šanci za pačesy, když se naskytne příležitost než si vyřvávat v komunistickén duchu, když sem já neschopný, tak sousedům musí všechno pochcípat nebo být znárodněno...
Mike17
14:47 24.04.2020 185.149.130.XXX
Asi je zbytečné psát znovu, chápat to prostě nechceš. Ten tým, co má tak málo peněz, že si musí kupovat jiné šasi nebude NIKDY vepředu. A jestli náhodou se stane a nějak se tam jednou ocitne, tak to bude spíš s tím koupeným, protože při stejné kvalitě je levnější. Takže "pointu" Zaka vidím. Jenže je chybná, což ty vidět nechceš.
Podstatou F1 je, že se vyvíjí a konstruuje. Jenže z podstaty věci ten technologický vývoj dělají týmy špice. RB ani Mercedes si nebudou kupovat loňské Ferrari. Opravdu ne. JEJICH vývoj tlačí F1 dopředu. Opravdu to nejsou technologie, které objeví v Racing Pointu nebo Haasu. Ti mají na vývoj tak málo peněz, že nevyvinou nic převratného. A proto jsou rádi, že můžou něco okopírovat, aby mohli vůbec přežít. Žádná konstruktérská destrukce tedy nehrozí, protože špice bude pořád vyvíjet dál sama. Na tom se nic nezmění.
Podstata jakéhokoliv výrobku je dostat co nejvyšší kvalitu za co nejnižší cenu. Tedy je hloupé vyvíjet něco, co bylo dávno vyvinuto a platit za vývoj dvojnásobek. Jediný důsledek takového chování je míň peněz, které můžeš vrazit do dalšího vývoje, případně krach. Tak hloupé týmy nejsou a proto se Mclaren bojí, že menší týmy za míň peněz budou mít stejně dobré vozy.
Podstatou F1 je, že se vyvíjí a konstruuje. Jenže z podstaty věci ten technologický vývoj dělají týmy špice. RB ani Mercedes si nebudou kupovat loňské Ferrari. Opravdu ne. JEJICH vývoj tlačí F1 dopředu. Opravdu to nejsou technologie, které objeví v Racing Pointu nebo Haasu. Ti mají na vývoj tak málo peněz, že nevyvinou nic převratného. A proto jsou rádi, že můžou něco okopírovat, aby mohli vůbec přežít. Žádná konstruktérská destrukce tedy nehrozí, protože špice bude pořád vyvíjet dál sama. Na tom se nic nezmění.
Podstata jakéhokoliv výrobku je dostat co nejvyšší kvalitu za co nejnižší cenu. Tedy je hloupé vyvíjet něco, co bylo dávno vyvinuto a platit za vývoj dvojnásobek. Jediný důsledek takového chování je míň peněz, které můžeš vrazit do dalšího vývoje, případně krach. Tak hloupé týmy nejsou a proto se Mclaren bojí, že menší týmy za míň peněz budou mít stejně dobré vozy.
Situs
13:42 24.04.2020 88.102.38.XXX
Taky bych se musel opakovat a pointa Zaka ti ušla protože ji nechceš vidět. Tým se zákaznickými starými vozy vpředu nebude, konstruktér třeba ano A samo je reálné že loňské Ferrari bude lepší, i když nevím s jakým motorem Nevím jak by si chtěl dát staré auto týmu když se mění pravidla. A chtít aby ti co kupují poráželi jiné konstruktéry je také kontraproduktivní, protože bereš peníze těm co stále něco tvoří a konstruují, což je podstatou F1. Musel by jsi jen zákazníky hodit do jiného koláče, jinak je to cesta konstruktérské destrukce.
Fanda.LH
13:33 24.04.2020 85.162.8.XXX
Člověk má tendenci si pamatovat jen to dobré... Takže já si pamatuji vítězství Renaultu v dobách, kdy to nebyl mistrovský tým... Pamatuji si vítězství Jordanu... A do toho počítám i vítězství Mclarenu, Williamsu v letech, kdy se jim zase tolik nedařilo... Jasně, že to tak nebylo každý závod... Ale stávalo se to a když na sebe narazili na trati vozy top a netop týmů, tak se bojovalo... Nebyla to formalita... Ten trend je špatný... Ne to, že Mercedes vyhrává, ale že jsou evidentně 2 výkonnostní kategorie...
Já jsem pro zákaznické týmy ve stylo MotoGp... Tedy nejen loňské monoposty, ale i ty letošní... Kdo chce, ať si vozy vyvíjí sám... Ale nedává mi smysl vyvíjet průměrný vůz...
Já jsem pro zákaznické týmy ve stylo MotoGp... Tedy nejen loňské monoposty, ale i ty letošní... Kdo chce, ať si vozy vyvíjí sám... Ale nedává mi smysl vyvíjet průměrný vůz...
Mike17
13:18 24.04.2020 185.149.130.XXX
Dnes je opravdu silná trojka, která nedovolí jiným podia. Ale jindy to byla silná dvojka, pódií víc, ale vítězství stejně.
Chtělo by to snížit odstup. Zákaznické vozy jsou cesta. Nikomu nedovolí bojovat o titul, ale o ty občasná podia třeba jo.
Chtělo by to snížit odstup. Zákaznické vozy jsou cesta. Nikomu nedovolí bojovat o titul, ale o ty občasná podia třeba jo.
Mike17
13:15 24.04.2020 185.149.130.XXX
No jo. Zase se budu opakovat. Týmy nikdo nenutí. Budou si je pořizovat týmy typu Minardi, Caterham, Marussia, HRT apod.
Jestli si je pořídí Haas nebo Alfa, je to pořád o tom samém.
Sorry, tyhle týmy vyhrávat fakt nebudou a nikdy nevyhrávaly. Takový konstruktér vyhrávat ani nemůže, když utratí všechny prachy za vývoj něčeho, za co by dal půlku ceny, když to koupí.
Rozdíl je v tom, že ti "konstruktéři" zkrachovali a odešli. Nemuseli, kdyby si stejně dobré auto (mnohdy i výrazně lepší) mohli koupit z půlku.
Mclarenu fakt nikdo loňské Ferrari nenabízí a ani nebude. Ti se jen bojí, že to loňské Ferrari bude pořád lepší, než jejich letošní výrobek. A oni se ještě propadnou. O nic víc tu nejde.
Jestli si je pořídí Haas nebo Alfa, je to pořád o tom samém.
Sorry, tyhle týmy vyhrávat fakt nebudou a nikdy nevyhrávaly. Takový konstruktér vyhrávat ani nemůže, když utratí všechny prachy za vývoj něčeho, za co by dal půlku ceny, když to koupí.
Rozdíl je v tom, že ti "konstruktéři" zkrachovali a odešli. Nemuseli, kdyby si stejně dobré auto (mnohdy i výrazně lepší) mohli koupit z půlku.
Mclarenu fakt nikdo loňské Ferrari nenabízí a ani nebude. Ti se jen bojí, že to loňské Ferrari bude pořád lepší, než jejich letošní výrobek. A oni se ještě propadnou. O nic víc tu nejde.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek