DISKUZE K ČLÁNKU "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře

Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Argumenty Ferrari nesedí, vzájemně si odporují." McLaren se obouvá do velkého soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 05.05.2020 02:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 24.04.2020 09:50
A co když těch 100 mega neseženou? Co když… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 24.04.2020 09:26
A argumenty Mclarenu sedí? Jak rozpočtový strop… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 24.04.2020 10:52
Tohle je ale i otázka na režii závodu. Oni mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Určitě bych byl pro... I kdyby neměli body, tak by nebyly úplně k smíchu...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
-OK, ale Renault si ce v tom roce nebyl mistrovský, ale pořád tovární tým se slušným rozpočtem. V tom roce nemělo Ferrari výraznou dominanci a vyhrálo v polovině závodů.
-Ano ti tři byli nalákaní na stropy. ŠKoda, že jim nikdo nenabídl loňský vůz. Mohli jezdit i teď a tehdy nemuseli ztrácet 4s na kolo a jezdit si vlastní ligu o 1 bodík. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Tak ještě jsi to mohl zkoulet, že jsi to myslel tak, že s Pirelli si rozumí jen top týmy... 18 Takže proto to dříve šlo a dnes ne...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
1. Nebyl to eco-race auta se sypala...
- To bych ani neřekl postupem času byla spolehlivější a spolehlivější, ke konci 8mi válců se téměř neodstupovalo... Současná technika je mnohem složitější, musí vydržet mnohem delší dobu... Je to spíš tím jak jde doba kupředu...

2. Vyřvávání v komunistickém duchu...
- Jde o balanc mezi schopnostmi a penězi... Kdybych šel na start běhu na 100M a zaplatil si, že budu startovat o 50m dál než moji soupeři... Tak by ti to asi nepřišlo fér, považoval bys to za frašku... Ale tohle se v F1 děje a sportovní stránka tím dost trpí...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Mám na mysli vítězství Renaultu 2003 Maďarsko, 2004 Monako...
HRT, Virgin, Lotus vzešli ze snahy rozpočtových stropů... Čímž chci říct, že to za výkonnostní kategorii nepovažuji... To byl prostě špatný experiment...

Ale vzpomeň si na poslední závod... Vettel se stal šampionem, protože Alonso s Ferrari zazmatkovali a následně nedokázali předjet Petrova... To by se dnes nestalo, přeplo by se na ostřejší režim k tomu DRS a žádný problém...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Počkej, ale teď si tnul do živého. Diskuse se Situsem, že TR spolupracovalo s RB už mnohem dřív a na podobné úrovni jako loni, není ještě zahojená. 12
Ale jo, ten rok 2008 je dobrej příklad toho, že i se zákaznickým vozem se dá při troše šikovnosti, štěstí a DOBRÝM PILOTEM (12) trumfnout i mateřský tým. Natož jezdit kousek za nimi. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
dobrej příklad je red bull a TR na začátku jejich působení v F1. Jezdili v podstatě s identickým vozem, jenom měli rozdílné motory (TR kupodivu pravděpodobně silnější ferrari než měl RB) a kromě jednoho případu, tak stejně TR vždy končilo za mateřským RB a to měli skvělou vazbu mezi sebou. Ono to není jen o tom to auto mít, ale i o tom, dokázat jej optimálně nastavit, takže by mcl nemusel mít strach, že jim bude prášit kožich haas s alfou a TR...
... jenže ten strach mají, tak kvičí

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže je to cesta jak naplnit pole, nedělat z toho komunistickou soutěž a přitom mít to pole poměrně vyrovnané. Další věc je stabilita pravidel, pokud jsou pravidla stabilní, tak se pole vyrovnává (malí stíhají kopírovat) a přitom se neutrácí úplně horentní sumy za vývoj, protože lze stavět na starých vozech.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To máš na mysli vítězství Renaultu, které jim získal Piquet? V posledních 20-ti letech pamatuju jedno vítězství Maldonada s vozem, který nebyl špicí. Za to mohl poděkovat pouze a jedině Hadrelli. To byl jediný půlrok, kdy se slabší týmy dostaly ke slovu jen díky tomu, že gumám nerozumněl naprosto nikdo a hrály zásadní roli.
Vítězství Jordanu je hodně vousatá záležitost a bylo za dost specifických podmínek. A v té době byl Jordan o něco víc, jak průměrný tým. 03
Jo, roky 2014-2016 byly tragické, kdy měl v podstatě šanci jen jeden tým. Jsem rád, že jsou teď aspoň 3 a tu příležitost mají teď i další týmy. Je jen na Mclarenu a Renaultu, jestli buou při těch rozpočtech schopní něco postavit a přidat se ke špici. Peníze jim v tom nebrání.
Výkonnostní kategorie tu byly vždy. teď je dost ostrá hranice mezi trojkou a zbytkem. Ale ona zmizí. V minulosti byly také vždy výkonnostní kategorie, jen se nazvzýjem prolínaly.
Vem si situaci před 10-ti lety. Kategorie byly 3:
1. RB s Ferrari a občas Mclarenem
2. Střed pole
3. Konec v podobě HRT, Virgin a Lotus, jezdící samostatnou ligu bez bodu.
Proti tomu je to dnes dobrý. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže co měly ty sezony společného? Především to, že to ještě nebyl eco-race, čili auta byla stavěna na hranici fyzikálních možností a holt se sypala, což dávalo těm slabším šanci na překvapení. Jenže něco jiného je, uchopit šanci za pačesy, když se naskytne příležitost než si vyřvávat v komunistickén duchu, když sem já neschopný, tak sousedům musí všechno pochcípat nebo být znárodněno...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
sorry, sem se ukouknul v letopočtu, sypu si popel na hlavu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Asi je zbytečné psát znovu, chápat to prostě nechceš. Ten tým, co má tak málo peněz, že si musí kupovat jiné šasi nebude NIKDY vepředu. A jestli náhodou se stane a nějak se tam jednou ocitne, tak to bude spíš s tím koupeným, protože při stejné kvalitě je levnější. Takže "pointu" Zaka vidím. Jenže je chybná, což ty vidět nechceš.
Podstatou F1 je, že se vyvíjí a konstruuje. Jenže z podstaty věci ten technologický vývoj dělají týmy špice. RB ani Mercedes si nebudou kupovat loňské Ferrari. Opravdu ne. JEJICH vývoj tlačí F1 dopředu. Opravdu to nejsou technologie, které objeví v Racing Pointu nebo Haasu. Ti mají na vývoj tak málo peněz, že nevyvinou nic převratného. A proto jsou rádi, že můžou něco okopírovat, aby mohli vůbec přežít. Žádná konstruktérská destrukce tedy nehrozí, protože špice bude pořád vyvíjet dál sama. Na tom se nic nezmění.
Podstata jakéhokoliv výrobku je dostat co nejvyšší kvalitu za co nejnižší cenu. Tedy je hloupé vyvíjet něco, co bylo dávno vyvinuto a platit za vývoj dvojnásobek. Jediný důsledek takového chování je míň peněz, které můžeš vrazit do dalšího vývoje, případně krach. Tak hloupé týmy nejsou a proto se Mclaren bojí, že menší týmy za míň peněz budou mít stejně dobré vozy.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Taky bych se musel opakovat a pointa Zaka ti ušla protože ji nechceš vidět. Tým se zákaznickými starými vozy vpředu nebude, konstruktér třeba ano 03 A samo je reálné že loňské Ferrari bude lepší, i když nevím s jakým motorem 12 Nevím jak by si chtěl dát staré auto týmu když se mění pravidla. A chtít aby ti co kupují poráželi jiné konstruktéry je také kontraproduktivní, protože bereš peníze těm co stále něco tvoří a konstruují, což je podstatou F1. Musel by jsi jen zákazníky hodit do jiného koláče, jinak je to cesta konstruktérské destrukce.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Člověk má tendenci si pamatovat jen to dobré... Takže já si pamatuji vítězství Renaultu v dobách, kdy to nebyl mistrovský tým... Pamatuji si vítězství Jordanu... A do toho počítám i vítězství Mclarenu, Williamsu v letech, kdy se jim zase tolik nedařilo... Jasně, že to tak nebylo každý závod... Ale stávalo se to a když na sebe narazili na trati vozy top a netop týmů, tak se bojovalo... Nebyla to formalita... Ten trend je špatný... Ne to, že Mercedes vyhrává, ale že jsou evidentně 2 výkonnostní kategorie...

Já jsem pro zákaznické týmy ve stylo MotoGp... Tedy nejen loňské monoposty, ale i ty letošní... Kdo chce, ať si vozy vyvíjí sám... Ale nedává mi smysl vyvíjet průměrný vůz...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Dnes je opravdu silná trojka, která nedovolí jiným podia. Ale jindy to byla silná dvojka, pódií víc, ale vítězství stejně.
Chtělo by to snížit odstup. Zákaznické vozy jsou cesta. Nikomu nedovolí bojovat o titul, ale o ty občasná podia třeba jo. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No jo. Zase se budu opakovat. Týmy nikdo nenutí. Budou si je pořizovat týmy typu Minardi, Caterham, Marussia, HRT apod.
Jestli si je pořídí Haas nebo Alfa, je to pořád o tom samém.
Sorry, tyhle týmy vyhrávat fakt nebudou a nikdy nevyhrávaly. Takový konstruktér vyhrávat ani nemůže, když utratí všechny prachy za vývoj něčeho, za co by dal půlku ceny, když to koupí.
Rozdíl je v tom, že ti "konstruktéři" zkrachovali a odešli. Nemuseli, kdyby si stejně dobré auto (mnohdy i výrazně lepší) mohli koupit z půlku.
Mclarenu fakt nikdo loňské Ferrari nenabízí a ani nebude. Ti se jen bojí, že to loňské Ferrari bude pořád lepší, než jejich letošní výrobek. A oni se ještě propadnou. O nic víc tu nejde. 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Problém nejsou lokální extrémy, ale trend... 2002, 2004 byly dominantní sezóny, ale před nimi, mezi nimi i po nich se bojovalo a outsideři uspělo... To je dnes něco naprosto nepředstavitelného...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hmm a nebo rok 2002. Vítězství 4 a podia 7. Což je horší než loni nebo předloni.
Záleží na tom, jaký extrém chceš najít. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
To je právě o soutěži konstruktérů, vyrobit si něco sám není jen tak jako si to koupit hotové 11 Míchat tyhle 2 věci v F1 není vůbec snadné a je to na dlouho, to už je ale o tom úzkém spojení týmů atd.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Zjevně ušla, protože konstruktér vyhrávat nemusí, ale může, týmy se zákaznickými vozy ne. To je pointa Zaka 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama