DISKUZE K ČLÁNKU Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý

Šéf Ferrari Mattia Binotto si myslí, že rozpočtový strop by měl být různý. Týmy, které vyrábí motory nebo převodovky mají mít podle Binotta možnost utrácet více.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozpočtový strop? Podle Ferrari by měl být pro jednotlivé týmy různý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 17.04.2020 12:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 14.04.2020 20:25
to je kravina, přemýšlíš jako typickej čecháček,… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 14.04.2020 21:15
Jumpman... Píšeš, že bys neomezoval rozpočty, ale… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 15.04.2020 09:22
jenže F1 je o vývoji a v současné době ty tebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Josef Pepa S.

    Josef Pepa S.

    91.187.63.XXX
    Mattia má velmi správný názor! Na tom není co řešit!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Jumpman... Píšeš, že bys neomezoval rozpočty, ale hodiny na simulátorech, počty lidí apod... Problém je, že svět jde neustále dopředu a s každým takovým omezením si hravě poradí... Já sleduji F1 více jak 20 let a o úsporných opatřeních se mluví neustále... I stupidní zákaz testování byl úsporným opatřením... Vývoj jde neustále dopředu a v F1, kde pracují ti jedni z nejinteligentnějších lidí, tak to platí 1000násobně...

    Zakázali se testy => Týmy se pustily do vývoje super realistických simulátorů => Náklady nahoru... Omezily se hodiny strávené v tunelu => Investice do CFD apod...

    Budeš omezovat lidi => bude se investovat do robotizace, umělé inteligence... Budeš omezovat čas => Bude se investovat do lepších algoritmů, rychlejšího HW... Budeš omezovat množství el. energie => Bude se utrácet za vývoj šetrnějších zařízení... Budou se přeplácet ti nejlepší lidé atd. atd. Takto nikdy k žádné úspoře nedojde...

    - Vem si třeba fotbalisty mezi špičkovým a nadprůměrným hráčem budou jen drobné rozdíly... Detaily jakože o zlomek vteřiny zaregistruje spoluhráče, rychleji zpracuje míč a nutně to nemusí tak být pokaždé... Ale ačkoli herně jsou rozdíly minimální, tak v platech to můžou být násobky... A proč ? Protože jich můžeš mít na hřišti jen 11... Každou drobnost vyvažuješ zlatem...

    Proto dává rozpočtový strop smysl... Protože má za cíl jasně stanovit to oč tu běží a to jsou ty peníze... Problém samozřejmě je, že nebude jednoduché dosáhnout dohodu, kterou by všichni respektovali a která by obsáhla celou problematiku týmu F1...

    Ještě k tomu čecháčkovství... Když půjdou náklady neustále nahoru, tak dříve nebo později nebude chtít nikdo závodit... Tj jako bychom hráli pokr o 5, 10... 100 koruny... V takovém případě bude vždycky plný stůl, ale když přejdeme na hru o byty, baráky... Většina lidí by za takovou cenu nebyla ochotna hrát...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      jenže F1 je o vývoji a v současné době ty tebou zmiňované simulátory a CFD jsou mnohem levnější než když tým vyjede na trať. Zkrátka jeden co to zaplatí a ve finále z toho těží všichni. Když zavedeš strop, jsou vždycky týmy, které budou dost nespravedlivě znevýhodněni, přestože by byli schopni finance sehnat. Jako fanoušek ferrari budu mluvit především o tom, že musí zaplatit řádově víc technikovi, kterého chtějí stáhnout z británie, než dalších 7 týmů, které bydlí v okruhu 10km kolem sebe. Proto říkám, že strop je jen cesta, jak dostat mcl znovu do hry. Pokud chceš zajímavou F1, tak je nutné, aby technici měli dostatek prostředků k invenci a nebáli se riskovat neznámé uličky. Když o tohle F1 připravíš, tak máš další serii, kterých je po planetě X a v podstatě nikoho pořádně nezajímají.
      A jak komentuješ to čecháčkovství, já ti budu oponovat. Víš s jakým rozpočtem závodil williams v sezoně 91-94? Bylo to 300 milionů dolarů a s jakým rozpočtem závodil loni mercedes a ferrari? Bylo to necelých 400 milionů dolarů. Myslíš že 300 milionů dolarů v roce 91 bylo méně než 400 v roce 2019? Zamysli se. Eclák řekl (a dle mě má pravdu) že týmy vždy utratí každý dolar, který jsou schopny sehnat, takže ty úspěšnější budou mít vždy výhodu a budou i tak shánět sponzory snáze, ale jelikož ti sponzoři vědí, že je strop, tak budou ochotni dát méně peněz, a méně dostanou i ti dole, takže budou mít opět existenční problémy. Zkrátka strop ti nikdy nevyřeší to, aby týmy spodku pole byli schopni závodit a nepohybovali se nad hranou bankrotu. Cestou je to, že jim musíš slevnit možnost postavit vůz a účastnit se sezony, nic jiného nemá smysl.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Dokugan

        Dokugan

        77.236.195.XXX
        To ses trochu sekl s desetinou čárkou, ne? Rozpočet Williamsu v roce 1992 byl 33 milionů dolarů. To je dnes po započtení inflace necelých 61 milionů dolarů.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          rozhodně jsem se nesekl, s příchodem aktivního zavěšení a jeho vývojem šel rozpočet williamsu razantně nahoru

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Dokugan

            Dokugan

            77.236.195.XXX
            Tak v tom případě jsi špatně informovaný, protože zrovna rozpočet za rok 1992 je veřejný. Leda že by rok předtím měli desetinásobný rozpočet, než v roce 1992. 19 Mimochodem v roce 1980 to bylo ještě desetkrát nižší, než v roce 1992. Tzn kolem 2 až 4 milionů.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.165.XXX
              V roce 1993 bral Senna jen na platu 16 milionů dolarů od McLarenu za rok. Přece by nedávali polovinu ročního rozpočtu na plat jednoho jezdce. Pokud budeme brát že rozpočty McLarenu a Williamsu byly tehdy podobné, tak celkový rozpočet tehdejšího špičkového týmu musel být určitě hodně nad 100 mega.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Otázka kdo ho jakožto pilota platil... Protože třeba u Ferrari jsem slyšel něco ve smyslu, že je platilo Marlboro... Očekával bych, že 16 mil dolarů to bude se sponzory...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ten nárůst nákladů byl spojen s vývojem aktivního zavěšení, ano, nebyl to v té době rozpočet běžný, byl to nejvyšší rozpočet a rozhodně nebyl 30 milionů, to byl možná rozpočet průměrný. Ferrari mělo v té době rozpočet 150 milionů a brečeli kvůli tomu, že nemůžou williamsu konkurovat a za pár let byli sami na špici...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        To s těmi 300mil, to bych chtěl vidět zdroj... Ale souhlasím že je to jak říkáš, nakonec utratí každý dolar a proto ty tvé návrhy nedávají smysl... Protože týmy by ty prachy utratily jinde...

        To o těch sponzorech si nemyslím, že by takhle fungovalo... Tj prostě nabídka poptávka... Realita je spíše taková, že F1 je tak drahá, že sponzoři prakticky nejsou... Nároky týmů jsou mimo realitu... Dnes vlastní týmy buď velké korporace nebo miliardáři, kteří si to dotují... Vize, že by se mohl objevit soukromý tým, který by měl auto polepené zleva doprava a tím to financoval je dnes utopií...

        Souhlasím s tím, že není férový strop z pohledu toho, že lidi v západní Evropě jsou mnohem dražší než ti např. z jihovýchodní Asie... Ale F1 je práce s vysokou přidanou hodnotou a tam se rozdíly stírají... Popelář v Německu bere podstatně více než popelář v Čr... Ale např. mezi programátory už takový rozdíl není... A ten příklad s Ferrari... Nemyslím si, že by to v praxi byl až takový problém... Zaměstnávají hodně Italů a jsou tím nejslavnějším týmem...

        A nesouhlasím s tím, že ty peníze v takové míře jsou pro F1 nezbytné resp. jinak se stane další nudnou kategorií... Dle mého ty peníze navíc neslouží ani tak moc na inovace... Jako spíše na snížení rizika... Bohatý tým si může dovolit zaměstnat lidi v oblasti, která má minimální přínos a je mu jedno pokud se to ukáže být slepou větví... Stejně tak si může dovolit některé pozice zdvojit a vybrat si pak tu lepší variantu... Vyvíjet dříve auto na příští sezóny atd. atd.

        Nám to nic nepřináší spíše naopak. Jsme svědky jen profesionálnějších a profesionálnějších výkonů => Chybí chyby, vzrušení z neočekávaných věcí... Ale že by sis řekl wau, tady někdo přišel s úžasně chytrým řešením, tak to se děje jen málokdy... Spíše je jedno auto jako druhé... A některá jsou udělány o něco lépe, jiná o něco hůře... Jedny můžou čerpat z lepšího SW v té stejné PJ, zatímco jiní ne... Představa, že týmu středu pole sednou podmínky a regulérně zajede bednu nebo vyhraje závod je čím dál tím větší utopií...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          bylo to ve světě motorů, a pamatuji si to právě díky té horentní sumě.
          Ano sponzoři fungují na proncipu nabídky a poptávky, proto je v součásné době williams v háji a mcl není schopen již deset let naplnit rozpočet dle svých představ aby mohl konkurovat předním týmům.
          Ten strop by byl férový, kdyby nebylo žádné další omezení. Např. zákaz testování, pokud vyvíjíš raději na simulátoru, simuluj, když máš k dispozici dráhu a chceš to vyzkoušet, můžeš. Dělej to tak jak ti to přijde levnější. Ale tak to není, je to směřováno všechno pouze jedním směrem. Mě by to nevadilo, pokud by to mělo hlavu a patu, ale to nemá. Zkrátka problémem F1 nejsou bohaté týmy, ale naopak to, že ty chudé mají existenční problémy a jezdit se 3 stájemi je trošku mimo to co by sme asi chtěli vidět. Pokud liberty spravedlivěji rozdělí finance, tak těm bohatým sebere a chudým přidá a rozpočty se tak nějak vyrovnají sami od sebe. Proč myslíš, že ten rozpočet mají ty top týmy +/- deset milonů?
          a to že jsou jedno auto jako druhé, to je problém CFD, když tomu počítači zadáš zadání dle pravidel, tak se nemůžeš divit, že vyleze řešení jako přes kopírák...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          a ty si ještě vem to, že ty malé týmy většinou musí vzít mladé platiče, kteří dost často auto rozvěsí po svodidlech, to je další věc, která ti díky stropu znevýhodní ty menší týmy...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Ty berou právě proto, že si ty neplatiče nemůžou dovolit... Což by v ideálním světě se stropem mohlo odpadnout... Nicméně je to samozřejmě taky úvaha hodná zamýšlení, zda i toto má být zahrnuto ve finančním stropu...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              sám vidíš, že ten strop má dost masařek. Chápu, že je třeba ty finance omezit, ale tímto způsobem je špatně. Pokud by lépe přerozdělili peníze od liberty, tak i ti bohatší budou mít větší problém dát dohromady nějakou horentní kopu peněz a ti menší by měli větší příjem nezávislí na přímo sehnaném sponzorovi a měli by větší jistotu v rozpočtu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Vidím, určitě je tam hodně skulin a těžko to někdo vyladí... Budou muset týmy sami chtít změnu, jinak to nikdy nebude fungovat...

                Já se bojím, že to schválí a pak krom dodržování tech. pravidel, tak se bude kontrolovat dodržování fin. stropu... A budou protesty typu, jaktože mají další novou podlahu, vždyť ta stojí tolik a tolik... A zase budou hrozit diskvalifikace apod...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  no právě. Tady je problém, že pro velkou automobilku nebude zas takovej problém ten výzkum dílčích komponent rozhodit po celém světě a ty následné náklady vydávat za menší, nebo to "koupí" za jedno euro... A druhý extrém bude, že je stejně z toho jednání budou všichni podezírat a bude je stát hromadu úsilí a nervů se obhájit. U garážisty, který má málo peněz a pár zaměstnanců, tak to problém kontrolovat nebude

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Rozpočtový strop se nedá nějak rozumně nastavit...
    Podle mě jediná věc s kterou se dá ze strany poradatele šampionátu něco dělat jsou rozdělované peníze. Největší částka by měla být rozdělena rovným dílem, pak hodnocení za výsledky...a v poslední řadě bonusy...ale když bonusy...tak podle odjetých závodu v historii nebo počtu titulu.
    Tady z dlouhodobého hlediska vznikl triumvirát Mercedes-Ferrari-Redbull, a nikdo další v podstatě nemá šanci, dokonce i McLaren ve spojení s Honzou to neustál (i když tam potenciál byl...tady si za neúspěch mohli z 90 % sami).

    Rozpočtový strop nikdo neuhlídá...a ty tři top týmy najdou cestu jak to obejít...viz např. jasne B-tymy.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Ono by to uhlídat šlo... Ale... Museli by jasně definovat co to ten tým F1 je / zahrnuje... Potom to oddělit od původního majitele a striktně hlídat položku po položku za co se utrácí, co se vozí dovnitř a co ven... Spoustu věcí standardizovat a transparentně nacenit... Majiteli posílat jen výroční zprávu, faktury a řešit s ním jen marketing...

      Něco jako když si platíš zvířátko v zoo... Nebo někomu sponzoruješ vzdělání v rozvojových zemích...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Už jsem to tu psal. Každá součástka spadající do rozpočtového stropu by měla mít stanovenou sumu která odpovídá maximální hranici na vývoj a výrobu dané věci. Ta se bude odečítat od rozpočtového stropu kupujícího. Prodávajícímu by se měla připisovat nad rámec rozpočtu maximálně suma odpovídající nákladům na výrobu dané součástky, náklady na vývoj v tom nemůžou zákonitě být. To by celý rozpočtový strop ztratil smysl. Jde o to mít na vývoj stejnou sumu, ne větší když svoje know how poskytujete i jinému.

    + 2 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      To je úplně mimo... Tj jako by dítě chtělo mobil a ty bys mu na to dal rozpočet odpovídající maximální částce kolik může stát => Přišlo by s tím, že chce mobil za x mega... 18

      To rozhodně není ideální stav... Za sebe bych to řešil tak, že bych tyto vývojové práce do stropu prostě nepočítal...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama