DISKUZE K ČLÁNKU "Bylo to správné rozhodnutí. Závodit bez McLarenu by nebylo fér," nelituje Alfa Romeo
Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur se vrací k australskému víkendu, do kterého vozy F1 nakonec nevyrazily. Rozhodnutí nezávodit nelituje, i když pro ně bylo náročné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Bylo to správné rozhodnutí. Závodit bez McLarenu by nebylo fér," nelituje Alfa Romeo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
GRAHAM
11:58 17.03.2020 109.81.213.XXXV motorech prý bude "nový" senzor průtoku paliva. (2020) Má se za to, že důvodem je Ferrari a jeho trik, díky kterému dokázalo oklamat starý senzor a spálit více paliva, než dovolují předpisy. Právě tomuto triku mělo Ferrari v roce 2019 vděčit za kvalifikační dominanci a mimořádně vysokou rychlost na rovinkách.
V Austrálii se v padoku povídalo, že loňský trik Ferrari spočíval v takzvaném zoubkování. V roce 2014, kdy se zavedly hybridní motory, začala FIA používat pro kontrolu dodržování maximální povolené spotřeby paliva senzor, který průtok změřil 2200krát za sekundu. Řekli byste si, že to je strašně moc a že tam není žádný prostor k podvádění. S mamutím rozpočtem, nejchytřejšími inženýry a velkou potřebou konečně porazit Mercedes tam ale Ferrari (údajně) prostor našlo.
Mezi měřícími intervaly tlačilo do motoru více benzinu, v době měření méně. Na přesném grafu spotřeby paliva by se proto každou sekundu objevilo 2200 malinkatých zoubků. Na kilometry dlouhém okruhu by ale rozdíl nebyl vůbec malý. Experti odhadují, že tým z Maranella takto mohl svému motoru přidat energii odpovídající 50 koňským silám.
Právě na legálnost takovéto "taktiky" se tým Red Bull na konci sezony zeptal FIA, která mu dala negativní odpověď a před Velkou cenou USA vydala novou technickou směrnici. Počínaje tímto závodem již Ferrari rychlostí na rovinkách nijak nevynikalo a nezískalo ani jedno pole position, ačkoliv před ním jich mělo šest v řadě. Vedení i jezdci rudého týmu změnu ve vlastnostech vozu vysvětlili nastavením na vyšší přítlak.
Nový senzor používá odlišný způsob měření, přičemž data rovnou šifruje. Rozšifrovat by je měla pouze FIA. Bez přístupu k datům si týmy v budoucnu nebudou moci zkontrolovat, zda jejich nová finta funguje dříve, než jim na to přijde FIA.
Tož se tedy uvidí.....-
-
-
-
daaviid23
12:44 17.03.2020 90.182.169.XXXZáleží co si představuješ pod pojmem "gradovat po celém světě". Třeba taková Čína má to nejhorší pravděpodobně za sebou.
Státy , které zavedly silná opatření hodně brzy (jako třeba česko-slovensko), na tom budou lépe určitě dřív než až v srpnu.
Otázka je, co taková Británie, která na to kašle ( doslova ). Tam bych vrcholu v srpnu i věřil. -
-
-
-
-
El.Senor
12:20 17.03.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Situs
12:23 17.03.2020 88.102.38.XXXTen nový senzor nejen že data šifruje, což by samo o sobě mohlo stačit aby se ho Ferrari nenaučilo oblafnout, ale taky používá měření při dynamické frekvenci, jak jsem pochopil jednou je to třeba těch 2200, pak 1800 atd, takže pokud nějakým zázrakem dopředu nezjistíš danou frekvenci tak ti je zoubkování k ničemu. No tohle vše poukazuje na to že týmy měly s motory Ferrari pravdu a FIA konala na daná podezření hodně liknavě, až s odporem. A místo toho aby při nesrovnalostech kdy má podezření že někdo manipuluje s tím jak obelstít jejich kontrolní zařízení udělala sama pořádné halóó aby si takový šlendrián příště kdokoliv na míle rozmyslel, tak to uzavře jen tajnostmi-
Dokugan
13:53 17.03.2020 77.111.247.XXXA jak by na to FIA mohla přijít? Oni nemají takový rozpočet jako Mercedes nebo RedBull, aby si mohli dovolit vyhodit obrovské peníze aby na to přišli. Dostali motor Ferrari a stejně nepřišli na to, jak to funguje, jak je to složitý systém. Pravděpodobně (pokud se opravdu o tohle jedná, což stále nikdo nepotvrdil), tak to není jen obyčejně naprogramovaný vstřikování, který obyčejně mění střídavě rychlost vstřikování 4400 krát za sekundu. Na to by přišli, pokud by věděli, co hledat. Ten systém byl na 100 % mnohem složitější na pochopení a proto jim nemohli nic dokázat. Teorie, že FIA to prostě nechala být a vydala prohlášení, že nic nedokázali, i když ano, je lehce konspirační...-
Situs
14:17 17.03.2020 88.102.38.XXXMožná na to přišli jenže si netroufli jít proti tvrzení že jim překročení maximálního průtoku nemůžou dokázat, protože jim to prostě nikdy víc nenaměřilo. Spekulovat můžeme do aleluja, ale i hlupák vidí že tam FIA nedává druhý šifrovaný průtokoměr jen tak a i hlupák vidí že tajná dohoda rozhodně nemluví o tom že to tam bylo košér jak ukládají pravidla. Ferrari manipulovalo s průtokoměrem, to se nedá nazvat žádnou šedou zónou ale podváděním kde by se FIA neměla spokojit s žádnou tajnou dohodou, naopak by měla řvát jak na lesy. Je to jako kdyby profesionální sportovec poskytoval falešné vzorky moči aby se vyhnul dopingovým testům.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek