DISKUZE K ČLÁNKU "Bylo to správné rozhodnutí. Závodit bez McLarenu by nebylo fér," nelituje Alfa Romeo

Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur se vrací k australskému víkendu, do kterého vozy F1 nakonec nevyrazily. Rozhodnutí nezávodit nelituje, i když pro ně bylo náročné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Bylo to správné rozhodnutí. Závodit bez McLarenu by nebylo fér," nelituje Alfa Romeo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 17.03.2020 17:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 17.03.2020 08:44
Vasseur palec nahoru 01 Jinak homologace… »
» tom11 (Hlasovalo 6 lidí) 17.03.2020 09:11
"Situace není jednoduchá. Jde o katastrofu… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 17.03.2020 11:12
Palec nahorů za tento přístup, racionální a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Co se týče podvůdku Ferrari. Je celkem logické že FIA nic nenašla, když Ferrari zareagovalo v pravý čas a v posledních závodech už byli čistí jako mé svědomí. 13

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Takže Hellhogře, pokud se pojede ty sem rok nevkročíš, pokud se nepojede, rok sem nevkročím já. Jdeš do toho ty růžová pohádko? 12 Rok klidu 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    V motorech prý bude "nový" senzor průtoku paliva. (2020) Má se za to, že důvodem je Ferrari a jeho trik, díky kterému dokázalo oklamat starý senzor a spálit více paliva, než dovolují předpisy. Právě tomuto triku mělo Ferrari v roce 2019 vděčit za kvalifikační dominanci a mimořádně vysokou rychlost na rovinkách.

    V Austrálii se v padoku povídalo, že loňský trik Ferrari spočíval v takzvaném zoubkování. V roce 2014, kdy se zavedly hybridní motory, začala FIA používat pro kontrolu dodržování maximální povolené spotřeby paliva senzor, který průtok změřil 2200krát za sekundu. Řekli byste si, že to je strašně moc a že tam není žádný prostor k podvádění. S mamutím rozpočtem, nejchytřejšími inženýry a velkou potřebou konečně porazit Mercedes tam ale Ferrari (údajně) prostor našlo.

    Mezi měřícími intervaly tlačilo do motoru více benzinu, v době měření méně. Na přesném grafu spotřeby paliva by se proto každou sekundu objevilo 2200 malinkatých zoubků. Na kilometry dlouhém okruhu by ale rozdíl nebyl vůbec malý. Experti odhadují, že tým z Maranella takto mohl svému motoru přidat energii odpovídající 50 koňským silám.

    Právě na legálnost takovéto "taktiky" se tým Red Bull na konci sezony zeptal FIA, která mu dala negativní odpověď a před Velkou cenou USA vydala novou technickou směrnici. Počínaje tímto závodem již Ferrari rychlostí na rovinkách nijak nevynikalo a nezískalo ani jedno pole position, ačkoliv před ním jich mělo šest v řadě. Vedení i jezdci rudého týmu změnu ve vlastnostech vozu vysvětlili nastavením na vyšší přítlak.

    Nový senzor používá odlišný způsob měření, přičemž data rovnou šifruje. Rozšifrovat by je měla pouze FIA. Bez přístupu k datům si týmy v budoucnu nebudou moci zkontrolovat, zda jejich nová finta funguje dříve, než jim na to přijde FIA.

    Tož se tedy uvidí..... 12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.168.XXX
      Neuvidí, když se letos ani nepojede

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        To hádaš z ruky a nebo z kávové sedliny? 12

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.168.XXX
          To hádám na odhadech vědců a hygieniků po celém světě, jestliže má současný stav gradovat v Srpnu, ale chápu, že spíš v ůžové pohádce

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Záleží co si představuješ pod pojmem "gradovat po celém světě". Třeba taková Čína má to nejhorší pravděpodobně za sebou.
            Státy , které zavedly silná opatření hodně brzy (jako třeba česko-slovensko), na tom budou lépe určitě dřív než až v srpnu.
            Otázka je, co taková Británie, která na to kašle ( doslova 14). Tam bych vrcholu v srpnu i věřil.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              77.48.94.XXX
              ona právě ta Británie může být dost velký problém. spousta týmů tam má sídlo, vedení, zázemí... a pokud to tam nebude O.K., mohou jim jednotlivé státy zakázat vstup.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.168.XXX
              Davide doporučuji přečíst další možný vývoj - po sklidnění může přijít další vlna ... ono to nefunguje tak jak si člověk přeje

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • El.Senor

      El.Senor

      89.111.66.XXX
      To se resilonloni na konci roku, kdy se na legalnist ptal RB, protoze Honda tvrdila, te je toho take schopna. Pravdepodobne se vedelo, ze je to nelegalni a Honda do toho nechtela zbytecne investovat. Nejjednodusi cesta tedy byla se zeptat a nechat tento zpusob spalování paliva navic zakazat. Vtipne bylo, jak se vsichni hned pote vehli na Maxe, kdyz je označil za podvodniky. Je videt, ze tymy, motorari jsou z daty a informacemi mnoh dale, nez vyplova na povrch. Vypada to, ze si tedy byly u RB dost jisti s tim, kde bralo Ferrko vykon navic. Uz aby se letis jelo, vsichni jdou hodne nateseni, tedy aspon u RB. Vypada to, ze zase vi vice nez nam rikaji 03 11

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Ten nový senzor nejen že data šifruje, což by samo o sobě mohlo stačit aby se ho Ferrari nenaučilo oblafnout, ale taky používá měření při dynamické frekvenci, jak jsem pochopil jednou je to třeba těch 2200, pak 1800 atd, takže pokud nějakým zázrakem dopředu nezjistíš danou frekvenci tak ti je zoubkování k ničemu. No tohle vše poukazuje na to že týmy měly s motory Ferrari pravdu a FIA konala na daná podezření hodně liknavě, až s odporem. A místo toho aby při nesrovnalostech kdy má podezření že někdo manipuluje s tím jak obelstít jejich kontrolní zařízení udělala sama pořádné halóó aby si takový šlendrián příště kdokoliv na míle rozmyslel, tak to uzavře jen tajnostmi 17

      + 4 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Dokugan

        Dokugan

        77.111.247.XXX
        A jak by na to FIA mohla přijít? Oni nemají takový rozpočet jako Mercedes nebo RedBull, aby si mohli dovolit vyhodit obrovské peníze aby na to přišli. Dostali motor Ferrari a stejně nepřišli na to, jak to funguje, jak je to složitý systém. Pravděpodobně (pokud se opravdu o tohle jedná, což stále nikdo nepotvrdil), tak to není jen obyčejně naprogramovaný vstřikování, který obyčejně mění střídavě rychlost vstřikování 4400 krát za sekundu. Na to by přišli, pokud by věděli, co hledat. Ten systém byl na 100 % mnohem složitější na pochopení a proto jim nemohli nic dokázat. Teorie, že FIA to prostě nechala být a vydala prohlášení, že nic nedokázali, i když ano, je lehce konspirační...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Možná na to přišli jenže si netroufli jít proti tvrzení že jim překročení maximálního průtoku nemůžou dokázat, protože jim to prostě nikdy víc nenaměřilo. Spekulovat můžeme do aleluja, ale i hlupák vidí že tam FIA nedává druhý šifrovaný průtokoměr jen tak a i hlupák vidí že tajná dohoda rozhodně nemluví o tom že to tam bylo košér jak ukládají pravidla. Ferrari manipulovalo s průtokoměrem, to se nedá nazvat žádnou šedou zónou ale podváděním kde by se FIA neměla spokojit s žádnou tajnou dohodou, naopak by měla řvát jak na lesy. Je to jako kdyby profesionální sportovec poskytoval falešné vzorky moči aby se vyhnul dopingovým testům.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Racing Point čelí protestu - porušil kopírováním Mercedesu pravidla?

FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Alexander Albon v závodě velké ceny Štýrska

FOTO: Historicky první Velká cena Štýrska - vozy F1 v akci v malebném horském prostředí

Carlos Sainz v Rakousku

Sainz v závěru překonal i Hamiltona, odváží si bod navíc za nejrychlejší kolo + strategie

Ricciardo dokázal Strollovi dlouho odolávat

Ricciardo má zásadní názor na Strollův manévr

Sergio Pérez v Rakousku

Nejvyšší rychlost dosáhl nejlepší pilot závodu Pérez, v sektorech dominovaly McLareny

Lewis Hamilton si po neúspěchu před týdnem spravil chuť

GRAND PRIX ŠTÝRSKA: Hamilton dominuje, Ferrari odjíždí s ostudou + VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tohle nepotřebujeme," omlouvá se Leclerc

Charles Leclerc s Ferrari během 1. tréninku

Leclerc klesne na startu závodu o tři místa

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: co říkali piloti na mokrou ruletu na Red Bull Ringu?

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Mokrou kvalifikaci ovládl Hamilton, Sainz třetí

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. NOR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama