DISKUZE K ČLÁNKU "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley
Bývalý šéf výkonnosti vozidla Williamsu Rob Smedley nemůže počítat s tím, že by se jeho situace mohla už jen zlepšit po mizérii, kterou zažil v předchozí sezóně, kdy získal jediný bod a v šampionátu skončil poslední. Vedení týmu to samozřejmě vidí jinak.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
21:06 22.01.2020 90.177.218.XXXWilliams byl dva roky po sobě nejhorším týmem na startovním roštu.
A...bohužel...existuje poměrně velká šance že letos to bude úplně stejné.
Ale těch důvodů proč přišel pád je víc...a určitě největším důvodem jsou chyby jeho vedení. Claire je teď tím kdo nese hlavní díl odpovědnosti, Frank čas nezastaví...jen tak zkonstatuju že je vůbec s podivem jak dlouho s ohledem na svůj zdravotní hendikep dokázal určovat směr týmu a v podstatě ho vést.
Osobně si myslím že Claire ještě bude chvíli trvat (pokud vytrvá a nevzdá to...) než získá zkušenosti a taky než si vybuduje reputaci...jako ženská to určitě v typicky mužském sportu nemá vůbec jednoduchý.
Ale osobně myslím že alespoň fanoušci Williamsu můžou být trochu optimističtí.
Loni byl tým před startem sezóny na ručník, upřímně se přiznám že chvílema jsem se bál nejhoršího...že tým ani nedokončí sezónu a definitivně to zabalí.
Ano, během roku se Williams nedotáhl alespoň na chvost pole, získal jen díky ohromnému štěstí a shodě náhod a okolností pouhý jeden bod, v první fázi sezóny se rozešel s Pady Lowem...na první pohled snad nebylo možné najít nic aspoń trochu pozitivního...
Ale přece jen myslím dnes velmi módní kritika Williamsu jaksi ignoruje pár velmi důležitých faktů...
Za prvé tým přes ukončení spolupráce s Martini nespadl do finančních problémů...našel nového hlavního partnera - Rokit, tak jak kromě Martini tým opustili další sponzoři, marketingové oddělení v Grove je dokázalo nahradit novými sponzory. Myslím že finančně je Williams defakto zdravý...podívejte se na Force India...už neexistuje, Saubera musel zachránit Marchione a Ferrari...Haas po fiasku s hlavním sponzorem a letošními výsledky asi taky není v úplně top formě (finanční).
Mimochodem...svůj holding Williams Engineering prodali jednak protože potřebovali investici pro následující dva roky (na to aby se odpoutali z posledního místa), ale taky proto že Williams neměl na investice do podniku který se solidně rozrůstá a setrvání ve stejném bodě by zahodilo jeho potenciál. Řekl bych že Williams opět směřuje do pozice čistě závodního týmu, pokud Liberty dodrží slibované změny v rozdělení peněz...Williams by měl jako historicky tým v top 3 získat víc než 10 milionů který mu dal ze staré známosti Bernie.
Co se týče techniky a vybavení Grove...jo, je to tak...Williams už dlouho neinvestoval...tedy alespoň to není známo. Jenže v Grove jsou dva větrné tunely, tým alespoń co vím disponuje moderním počítačovým simulátorem na kterém se dnes odehrává podstatná část vývoje, tým si staví auto ve velké míře sám. To co je na jednu stranu nevýhoda (protože týmy středu pole spoustu částí aut nakupují...a to je zjevně mnohem levnější), na druhou stranu v okamžiku kdy to v Grove bude klapat to bude přinášet výhodu. Ale to mluvím o situaci kdy tým postaví dobrý základ auta, bude fungovat vývoj aerodynamiky a každé drobné vylepšení díky vlastní výrobě většiny komponent auta tak znamená důležité zisky které např. ve středu pole znamenají náskok před přímými konkurenty.
Týmy jako Haas s 200 zaměstnanci jsou odkázaní na to co nakoupí a jak to bude fungovat (podobně Alfa Romeo)...loni bylo vidět jak ani pořádně nevěděli proč jim auto funguje a nebo nefunguje.
Williams byl jistě loni ještě horší než tyhle týmy...ale jakou logiku by mělo utratit peníze za smazání rozdílu na střed pole? Důležitější bylo najít hlavní chyby...pokud se to povedlo, budou letos ve středu pole...a zázemí v Grove je proti třeba tomu Haasu výhoda. Těžko čekat v loňském roce něco jinýho než to co bylo...když hlavní postava odpovědná za technickou stránku (Lowe) nedokázal zajistit dokončení vozu včas na testy, auto bylo v rozporu s technickými předpisy...a nakonec tým musel vše řešit za pochodu bez hlavní postavy na kterou právě velmi spoléhal.
Další pozitivum vidím v tom jak tým celou loňkou mizérii přestál mediálně...rozchod s Lowem proběhl kultivovaně, tým se na nic nevymlouval...a v okamžiku kdy začal Kubica tým očerňovat z nefér jednání ve srovnání s Russellem...tým transparentně prohodil šasí mezi oběma piloty (a nic se nestalo, Kubica zůstal tam kde byl...tedy za Russellem).
Před letošní sezónou musel tým opět vyřešit ztrátu sponzorů (Orlen, Rexona), ale zdá se že opět do dokázal. Pravda, angažoval Latifiho který přivedl několik solidních sponzorů...ale to samé platilo v době v době Maldonada, Nakajima byl taky podobný případ, Stroll jakbysmet...pro Williams prostě nutnost. Ale Latifi byl loni druhej v F2...takže lempl to být nemůže. Tak jako nebyl Maldonado a nebo Stroll.
No a ještě bych upozornil na jeden parametr...zastávky v boxech. Williams byl loni druhým nejlepším týmem. Vím...je to defakto na první pohled bezvýznamné...ale vynikal někdy tým jako Minardi, Caterham nebo třeba Sauber v tomhle? Nevzpomínám si...takže od toho si odvozuju že soutěžní duch v Grove stále je.
Teď je těžko cokoliv odhadovat, jen si myslím že Smedley který už není v Grove hodnotí něco co nemá podle čeho. V Grove změny proběhnout museli, to vyplývá z toho že tým funguje a mohl se teď např. pochlubit splněnými nárazovými testy...byť to o finální výkonnosti zas vlastně nic nevypovídá...pravda je že loni to bylo diametrálně odlišné.
Přirozeně jako fanoušek (správný) Williamsu musím mít optimismus, vždyť co by to bylo za fanouška kdyby na svůj tým plival a hledal jen co bych zkritizoval. Ten optimismus že oblíbený tým se zlepší a bude to radostnější má každý opravdový fanda.
PS: Děsně mě baví jak dodnes někdo píše o tom jak Williams v roce 2014 těžil z motoru Mercedes...a měl monopost slabej. Škoda že tehdy porazil kromě továrního Mercedesu všechny ostatní zákazníky s motory Mercedes...a porazil je rozdílem třídy. A stejně tak jak z hrozný sezóny 2013 přišla světlá a překvapující sezóna 2014...může Williams překvapit i letos. Hodně pravděpodobně to nebude takovej skok...ale návrat do středu pole to klidně být může.-
jon
09:25 04.02.2020 217.31.62.XXXS vetšinou souhlas, krásné shrnutí a též držím palce a doufám, že se Smedley bude ideálně ve všem mýlit.
Jediné, na co bych chtěl reagovat je ten samostatný vývoj. Platilo by to v případě, kdy FIA zacelí tu šedou zónu s nákupem aerodynamických dílů. Ona to je sice dobrá myšlenka, ale realita bude taková, že ke křídlu dostane zákazník i aerodynamická data, takže si šasí přizpůsobí tak, aby to s ním fungovalo. Tím Haas a Sauber dostávají obrovskou výhodu. Byť je to proti DNA F1 a sám toho nejsem vůbec zastánce, ale momentálně by měl to samé udělat Williams a spojit síly s Mercedesem. Pojistili by si tím lepší statut zákazníka a měli by reálnou šanci se dostat do vod STR, Haasu a Alfy.
Na druhou stranu, těžko říci, jak to celé bude po návratu McLarenu k motorům Mercedes. Co se týká sběru dat a užší spolupráce, vzhledem k výkonnosti McLarenu bude Mercedes spíš upírat zraky k nim a Williams se tím dostane na větší okraj zájmů továrny.
Bude pak na pováženou, jestli se nevrátit k Renaultu. Což mi nepřijde jako nejšťastnější cesta ...-
juras
10:16 06.02.2020 176.97.15.XXXJá jsem asi moc optimista...ale hokej fakt je že níž už vlastně Williams klesnout nemůže (přesně vysledkově).
Ovšem Smedley má pravdu že horší to být může...může ztrácet na ty před sebou klidně ještě víc jak loni.
Já doufám že stavět auta nezapomněli...a vzhledem k tomu že rozpočet mají odpovídající středu pole...mělo by být reálně ten střed pole dotáhnout.
Jak jsem psal...ani já jsem nečekal takový výkonnostní skok z 2013 na 2014...i když je fakt že tam se zásadně menily předpisy a byly nove motory...a Williams hodně vydělal na tom že měl nejlepší motor v poli.
Letos se takovej skok nepovede...ale zařadit se do středu pole podle mě reálný je.
Ono se to blíží...jakmile začnou testy...bude alespoň v případě Williamsu hodně vyjasněno.
-
-
-
-
juras
21:24 22.01.2020 90.177.218.XXXWilliams od rozchodu s BMW už nikdy nebyl v pozici továrního týmu...např. výsledky 2014-2015 ale byly na jeho pozici obdivuhodné...vždyt každý ten rok dokázal porazit jeden z tří top týmů...které disponovali trojnásobným rozpočtem.
Jestli Nick Chester skutečně do Grove půjde...zatím se to objevilo jako spekulace která spíš vychází ze skutečnosti že byl technickým ředitelem Renaultu...a Williams po odchodu Lowa oficiálního technického ředitele nemá...takže to tak nějak teoreticky zapadá do sebe.
Chester dělal v Renault strašně dlouho (19 let?)...takže svoji kvalitu určitě má, a jak známo změna zaměstnavatele po dlouhé době dělá divy (jiné prostředí, nová motivace, soukromý Williams může být mnohem přívětivější prostředí než tovární Renault). V podstatě by to byla poměrně zajímavá situace. Jak Chester, tak Lowe by přišli z továrního týmu...ale Lowe z mistrovského jako modla...zatímco Chester spíš jako odpadlík kterýho Renault pustil protože nesplnil cíle. Lowe zcela propadl...kdoví co Chester...takovej Symonds přišel jako odepsanej (po aféře Renaultu a zákazu)...a taky stál za velkým pokrokem Williamsu...takže bych se vůbec nezlobil kdyby Chester měl na Williams stejný vliv.
-
-
Vieux-Fours
13:02 21.01.2020 86.49.246.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
daaviid23
14:29 21.01.2020 90.182.169.XXXI v době kdy F1 "nestagnovala" týmy přicházely a odcházely...a to včetně těch největších jmen v čele s Lotusem.
F1 nevzkvétá, pokud můžu parafrázovat jeden slavný výrok, nicméně za úpadkem Wiliamsu je majoritně něco jiného..... špatné vedení. V roce 2014 dostali dárek z nebe v podobě motoru s mega náskokem a zároveň postavili velmi dobré auto. Celkově období 2014-2016 bylo z jejich strany velmi povedené. Měli z toho těžit, marketingově, výsledkově atd. Oni se rozhodli jít jinou cestou. Najmuli platiče a výsledky šli do....tam kde jsou dneska.
Ne ne, tohle není primárně chyba nikoho jiného než jich samotných.-
Miroslav D.
14:36 21.01.2020 217.31.62.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
juras
21:49 22.01.2020 217.31.62.XXXJen bych rád slyšel co měli tedy udělat? Jak měli z povedených sezón 2014-2016 težit? Co mohli jako udělat? Do F1 nepřišel žádný nový partner...Honda vyměnila McLaren za Redbull...Williams se asi pokusil udělat nejlogičtější krok...získal Lowa z mistrovského Mercedesu. Paradoxně to byla asi nejhorší investice a stála ho 3 bídný sezóny...neb Lowe ten velkej rozdílovej bod nebyl...tedy byl...ale směrem dolu. Dá se polemizovat a spekulovat o Hondě...byla šance že by se spojila s Williamsem poté co skřípala její spolupráce s McLarenem? Pokud ano...pak to Williams prošvihl...ale nečetl jsem seriozní informaci že Honda snad o spolupráci s Williamsem uvažovala.
Je třeba si uvědomit že ani mnohem víc finančně silnější McLaren nedokázal rozšířit top trojku (Mercedes, Ferrari, Redbull)...a ani tovární Renault to nesvedl.
A vzhledem k tomu že top trojka utrácí ročně za sezónu cca 350 milionů...ten kdo nedá takovehle rozpočet dohromady nemá šanci...a to musí ten rozpočet dát dohromady dlouhodobě...sebrat takový prachy na jeden rok nic vlastně neřeší.
Tobě jako fanouškovi Ferrari se to mluví...současný model F1 má zafixovaný tým Ferrari jako základní stavební kamen...a i když v poměru potenciálu vlastně Ferrari dlouhodobě v podstatě velmi zklamává...defakto to nemá na jeho existenci žádnej vliv. Klidně bych se vsadil že kdyby Williams dostal stejnou podporu (finanční) jako Ferrari a měl zajištěnou takovouhle stabilitu...tak je každý rok Ferrari pravidelně o jeden stupínek níž.
Když si to tak vezmeš...Ferrari které má prakticky od dob Michalea stabilitu a zajištěné finance...nedokázalo ani s Alonsem, ani s Vettelem vyhrát šampionát...Alonso dokázal vyhrát s Renaultem, Vettel s Redbullem...ale ve Ferrari nevyhrál titul ani jeden...kdopak za to asi může?
Abych řekl pravdu...rád bych se dožil doby kdy Ferrari bude v pozici že nedostane nic navíc...jen to co si samo vybojuje...a bude jezdit ve středu pole. Pak by se vidělo jestli by jeho fanoušci byli stále tak "chytří"...-
Kaša
09:47 23.01.2020 217.31.62.XXXOčividně jsi spravný fanoušek Willíků, a to se cení, ale vidíš dle mého moc pozitivně, což není realita. Myslím si že u Williamsu budou rádi když stáhnou ztrátu na střed pole, a ne to že se zařadí k nim a budou s nima bojovat o body. Zázraky se většinou nedějí ze dne na den. Nevidím to bohužel s Williamsem růžově, a myslím že hlavním problémem je Claire. Podívej se jak se zvedl Sauber s příchodem Vasseura, prostě správný šéf je základ úspěchu- viz třeba u McL Seidl vs Boullier. -
-
-
-
Miroslav D.
14:34 21.01.2020 217.31.62.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
juras
22:05 22.01.2020 217.31.62.XXXNo Newey není "bůh"...současný technický předpisy sebraly Redbullu vítr z plachet.
Ono to není zas tak složitý...v současné době je F1 top trojka a zbytek pole.
Williams prostě vypadl z té top společnosti...a doplácí na současný stav kdy vlastně závodí top trojka a zbytek je křoví...a zatímco Toro Rosso je B-čko Redbullu, Sauber a Force India ani nikdy nevyhráli a nejsou to vítězné týmy a Haas je tým který kupuje co může od Ferrari...Williams se snaží stát se zas vítězným týmem.
No Claire to má v rukou...Briatore by Williams nespasil...ono čas nezastavíš...
Já si myslím že Williams bude dál pokračovat jako tým rodiny Williamsů...a nebo skončí. Frank by určitě nechtěl aby za jeho jménem byl nějakej movitej vlastník...kterej by ale měl závodění v F1 jen jako přechodný koníček.-
Miroslav D.
02:09 23.01.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
juras
18:25 23.01.2020 90.177.218.XXX???
To jsem moc nepochopil...na co přesně jsi se tedy přál?
Respektive co je tvoje pointa?
Honda by z Williamsu např. udělala tým s tovární podporou.
Mimochodem chceš snad rozporovat že alfa a omega dnešní F1 jsou penize?
Předem děkuji za odpověď...-
-
Miroslav D.
15:12 24.01.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek