DISKUZE K ČLÁNKU "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Carlos Sainz po dojezdu na pátém místě ve Velké ceně Japonska zářil štěstím. Kromě výsledku ho potěšila rychlost McLarenu, protože dokázali porazit Ferrari řízené Charlesem Leclercem a poprvé udržet tempo s Red Bullem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 99, poslední 21.10.2019 08:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Roman (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2019 15:01
12 12 11 pěkné vysvětlení, proč LeClerc… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2019 09:11
Vzdalo to kvůli neschopnosti Vettela normálně… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2019 12:55
Upřímně udržet za sebou někoho jehož život zatím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                            • Roman

                              Roman

                              188.175.112.XXX
                              Zbytečně se ztrapnuješ.
                              ...."When the cars come back to the grid at the end of the formation lap, they will stop on their respective grid positions, keeping their engines running.
                              There will be a standing start, the signal being given by means of lights activated by the permanent starter.
                              Once all the cars have come to a halt the five second light will appear followed by the four, three, two and one second lights.
                              At any time after the one second light appears, the race will be started by extinguishing all red lights...."
                              viz oficiální pravidla na webu FIA.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Ferda

                                Ferda

                                46.47.176.XXX
                                Jakmile se všechna auta zastaví.......... Vettelovi je poskakování povoleno.
                                Takhle si to nějak představuješ?

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Roman

                                  Roman

                                  188.175.112.XXX
                                  Proč ne taky Bottasovi? Přemýšlel jsi o tom? A asi není povoleno, ale stejně tak zakázáno.Koukám, že člověk může padnout morálně hodně hluboko, jen aby nemusel přiznat, že se mýlí. Tak si to užij, tu svoji domělou pravdu.

                                  + 1 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Ferda

                                    Ferda

                                    46.47.176.XXX
                                    Až do Suzuky vždy platilo pouze jedno pravidlo. Přijedeš Na starovní rošt, zastavíš a čekáš až světla zhasnou. Teprve pak můžeš jet. Cuknutí je považováno za ulitý start a to dokonce i v takých případech, jakým je pohyb vozu při zařazení kvaltu. A nejedná se pouze o F1, takhle to funguje ve všech motoristických sériích bez vyjímky. Tu má udělenou pouze Vettel.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • jon

                                      jon

                                      90.176.154.XXX
                                      Co je to za termín to cuknutí? 18
                                      Pokud nevyjedeš za startovního boxu, je to jedno.
                                      Pravidlo zní jasně. Po zhasnutí posledního světla se musíš rozjet z klidu. Dokonce to můžeš risknout jako Bottas (mám dojem, že letos v Baku) a spojku pustit ještě když světlo svítí, pokud jsi si jistý, že kola se pohnou až po zhasnutí.
                                      Přečti si pořádně oficiální pravidla, těmito prohlášeními ze sebe děláš jen hlupáka. Jestli Tě to tolik trápilo, mohl jsi poslat některému ze soutěžících šek na 1000 USD a podat přes ně oficiální protest. 03

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Ferda

                                        Ferda

                                        46.47.176.XXX
                                        Pravidlo zní jasně. Před zhasnutím světel nesmí být zaznamenán žádný pohyb. Nebo máš představu, že si před startem může každý popojíždět jak se mu zlíbí?

                                        + 2 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Před zhasnutím světel se pohne každý vůz. Jak by se jinak na rošt dostal. 03

                                          + 0 / − 2

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                        • jon

                                          jon

                                          90.176.154.XXX
                                          Žádný pohyb mimo startovní rošt. Ono se to stejně nikomu nevyplatí tam popojíždět, protože to nesvědčí spojce a její opakované uvolnění už není zdaleka optimální. Nejedná se o ulitý start dle výkladu pravidel. Ale určitě to bylo na hraně.

                                          + 1 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                88.102.38.XXX
                                No a asi cíleně jsi zapomněl na to další, to podstatné. Sportovní řád stanoví, že bude udělen trest každému řidiči, který (doslova v pravidlech) "moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car." přeloženo jako že trest bude udělen každému řidiči který se pohne před startovním signálem, přičemž tento úsudek bude prováděn transponderem. To že transponder má nastavenou takovou tajnou toleranci že najednou nesignalizuje zjevný pohyb který je viděn na kameře udělaný asi 4 desetiny před zhasnutím světel je jistě zajímavá věc nad kterou rozumní mohou jen kroutit hlavou 03

                                Už Bottasův případ ukázal že ten systém FIA má k dokonalosti daleko, u Vettela se to opět potvrzuje a když pomineš možné čachry tak ti pořád zbude systém na který není spolehnutí. Až ti ulitý start třeba o 2 desetiny rozhodne výsledek třeba celého šampionátu, bude pozdě brečet. Něco se mohlo, a mělo dělat předtím, varování bylo dost.

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Zajímavé, že takové problémy mají pouze v F1, všude jinde to funguje a v F1 nestačí ani velký vizuální pohyb.
                                  Ne né, tohle není technikou, ale záměrem.

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • jon

                                  jon

                                  90.176.154.XXX
                                  Dej sem citaci ještě toho druhého odstavce, když už se máme bavit o nepomíjení ostatních faktů.

                                  36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged
                                  to have :
                                  a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved
                                  and supplied transponder fitted to each car, or ;
                                  b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to
                                  detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start
                                  signal is given.

                                  Jedná se o pohyb ze startovního roštu. V podstatě měl pouze veliké štěstí, že zastavil napoprvé blbě, protože jinak by to skutečně byl ulitý start, i když by poté zastavil.
                                  Je to na hraně pravidel, ale jury také posuzuje, zda tím získal nějakou výhodu. Horší by byl případ, kdyby si úmyslně zastavil metr před a na poslední červené pustil spojku. Se štěstím by nevyjel z roštu před zhasnutím a potom by měl cca 0,5-1s náskok, což je o parník. Tam by FIA určitě uplatnila pravidlo o pohybu, které cituješ. V tomto případě to nebylo nutné.

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Situs

                                    Situs

                                    88.102.38.XXX
                                    Dostáváme se k definici ulitého startu obecně, tady to vypadá že se při tom "pohybu" nehodnotí pohyb ale překročení jakoby startovní čáry pro dané auto. Jestli to tak ale je tak je to z principu špatně a čím blíže té čáře stojíš tím víc jsi proti sobě. Ono ztratit třeba 30cm polohou na startu není fatální, ale zareagovat o 2 desetiny dříve je velmi fatální. Však Bottas tu výhodu časného startu ukázal velmi výrazně. Mají buď hodnotit reakci člověka nebo dejme tomu reakci auta danou člověkem. V tomto případě jde vidět že tomu nebylo učiněno za dost. Troufnu si tvrdit že svým měřením FIA mění podstatu startu. Já s tím dovedu žít, ale přináší to sebou kontroverze a vypadá to blbě, jak Vettel tak před 2 lety Bottas dle mého vnímání ulil start. Však Vettel sám si utahoval z toho že byl příliš horlivý jako když někdo odmávl vlajkou závod o kolo dříve, prostě zbrklá reakce která se má dle mě trestat, i když na tom ve výsledku nevydělá.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • jon

                                      jon

                                      90.176.154.XXX
                                      Hodnotí se skutečně ten pohyb po světlech a jestli nepřekročí ten startovní rošt.
                                      Podstatné je, aby si pilot nepomohl dřívějším rozjezdem nebo se nerozjížděl blíže oficiální startovní čáře, než je pro jeho startovní rošt vyměřeno.
                                      Když se to vezme doslova a v jury by byl někdo, kdo v životě nezávodil, mohl dle pravidel trestat i to, co se stalo. Ale každý, kdo seděl i v cupovém Cliu ví, že si Vettel mohl pomoci pouze tak, že by se dostal ven z toho pole a byl blíže startovní čáře, což i přes pozdní reakci po zhasnutí světel je výhoda. A ta pozdní reakce, i kdyby byla jeho blbostí je už jeho problém.
                                      Za mě to bylo posouzeno perfektně, ale je mi jasné, na co narážíš. A v podstatě i to je zároveň má obava. Jestli si do jury zase sedne nějaká "bezva parta", tak toto samé nemusí v budoucnu projít někomu, kdo není tolik v trendu. A to už by samozřejmě byl značný problém. Minimálně by to pravidlo mělo být lépe napsáno, protože takto je to zbytečně matoucí. Sice si FIA vyhrazuje posouzení každého prohřešku od jury, ale v některých případech to může dopustit kontroverzi (viz kolize Verstappen - LeClerc v Rakousku a nyní LeClerc - Verstappen v Japonsku, kde to bylo ze stejného těsta ... ten na vnitřku prostě nechtěl toho na vnějšku na trati, když to zkrátím a je jedno, kdo stál na plynu nebo na brzdě ...), která není žádoucí, protože pak to vypadá, že někdo je prostě více a někdo méně oblíbený a jury nemá být fanclub.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                        • Roman

                          Roman

                          188.175.112.XXX
                          A ještě se pořádně podívej na tu kameru a na světla. On by ani nemusel brzdit, protože se trefil do těch světel snad přesně. Určitě by nepřejel startovní(svoji startovní) čáru dříve, než nezhasla. On se okradl sám.

                          + 0 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            90.176.154.XXX
                            Jenže kdyby tak učinil, byl by to právě ten ulitý start. Tohle se nesmí ani v kárách, kde to hlídají komisaři vizuálně.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        To těžko, když by se musel prodírat celým startovním polem.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roman

          Roman

          188.175.112.XXX
          03 do kdy musí vykonat trest? Dověděl se to asi v 17 kole...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Protože FIA kličkovala jak obejít pravidla. Ve férovém přístupu by se Vettel o trestu dozvěděl velice brzy.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Roman

              Roman

              188.175.112.XXX
              Na to jsem se neptal, já se ptal na to, kdy musí vykonat trest. Já vím, že pokud ho nevykoná, nebo nestačí vykonat v posledních asi 5 kolech, tak se připočítává 20 vteřin po závodě.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama