DISKUZE K ČLÁNKU "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem
Carlos Sainz po dojezdu na pátém místě ve Velké ceně Japonska zářil štěstím. Kromě výsledku ho potěšila rychlost McLarenu, protože dokázali porazit Ferrari řízené Charlesem Leclercem a poprvé udržet tempo s Red Bullem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Roman
18:56 16.10.2019 188.175.112.XXXZbytečně se ztrapnuješ.
...."When the cars come back to the grid at the end of the formation lap, they will stop on their respective grid positions, keeping their engines running.
There will be a standing start, the signal being given by means of lights activated by the permanent starter.
Once all the cars have come to a halt the five second light will appear followed by the four, three, two and one second lights.
At any time after the one second light appears, the race will be started by extinguishing all red lights...."
viz oficiální pravidla na webu FIA.-
-
-
Ferda
19:32 16.10.2019 46.47.176.XXXAž do Suzuky vždy platilo pouze jedno pravidlo. Přijedeš Na starovní rošt, zastavíš a čekáš až světla zhasnou. Teprve pak můžeš jet. Cuknutí je považováno za ulitý start a to dokonce i v takých případech, jakým je pohyb vozu při zařazení kvaltu. A nejedná se pouze o F1, takhle to funguje ve všech motoristických sériích bez vyjímky. Tu má udělenou pouze Vettel.-
jon
08:45 17.10.2019 90.176.154.XXXCo je to za termín to cuknutí?
Pokud nevyjedeš za startovního boxu, je to jedno.
Pravidlo zní jasně. Po zhasnutí posledního světla se musíš rozjet z klidu. Dokonce to můžeš risknout jako Bottas (mám dojem, že letos v Baku) a spojku pustit ještě když světlo svítí, pokud jsi si jistý, že kola se pohnou až po zhasnutí.
Přečti si pořádně oficiální pravidla, těmito prohlášeními ze sebe děláš jen hlupáka. Jestli Tě to tolik trápilo, mohl jsi poslat některému ze soutěžících šek na 1000 USD a podat přes ně oficiální protest. -
-
-
-
-
Situs
21:31 16.10.2019 88.102.38.XXXNo a asi cíleně jsi zapomněl na to další, to podstatné. Sportovní řád stanoví, že bude udělen trest každému řidiči, který (doslova v pravidlech) "moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car." přeloženo jako že trest bude udělen každému řidiči který se pohne před startovním signálem, přičemž tento úsudek bude prováděn transponderem. To že transponder má nastavenou takovou tajnou toleranci že najednou nesignalizuje zjevný pohyb který je viděn na kameře udělaný asi 4 desetiny před zhasnutím světel je jistě zajímavá věc nad kterou rozumní mohou jen kroutit hlavou
Už Bottasův případ ukázal že ten systém FIA má k dokonalosti daleko, u Vettela se to opět potvrzuje a když pomineš možné čachry tak ti pořád zbude systém na který není spolehnutí. Až ti ulitý start třeba o 2 desetiny rozhodne výsledek třeba celého šampionátu, bude pozdě brečet. Něco se mohlo, a mělo dělat předtím, varování bylo dost.-
jon
09:02 17.10.2019 90.176.154.XXXDej sem citaci ještě toho druhého odstavce, když už se máme bavit o nepomíjení ostatních faktů.
36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged
to have :
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved
and supplied transponder fitted to each car, or ;
b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to
detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start
signal is given.
Jedná se o pohyb ze startovního roštu. V podstatě měl pouze veliké štěstí, že zastavil napoprvé blbě, protože jinak by to skutečně byl ulitý start, i když by poté zastavil.
Je to na hraně pravidel, ale jury také posuzuje, zda tím získal nějakou výhodu. Horší by byl případ, kdyby si úmyslně zastavil metr před a na poslední červené pustil spojku. Se štěstím by nevyjel z roštu před zhasnutím a potom by měl cca 0,5-1s náskok, což je o parník. Tam by FIA určitě uplatnila pravidlo o pohybu, které cituješ. V tomto případě to nebylo nutné.-
Situs
09:50 17.10.2019 88.102.38.XXXDostáváme se k definici ulitého startu obecně, tady to vypadá že se při tom "pohybu" nehodnotí pohyb ale překročení jakoby startovní čáry pro dané auto. Jestli to tak ale je tak je to z principu špatně a čím blíže té čáře stojíš tím víc jsi proti sobě. Ono ztratit třeba 30cm polohou na startu není fatální, ale zareagovat o 2 desetiny dříve je velmi fatální. Však Bottas tu výhodu časného startu ukázal velmi výrazně. Mají buď hodnotit reakci člověka nebo dejme tomu reakci auta danou člověkem. V tomto případě jde vidět že tomu nebylo učiněno za dost. Troufnu si tvrdit že svým měřením FIA mění podstatu startu. Já s tím dovedu žít, ale přináší to sebou kontroverze a vypadá to blbě, jak Vettel tak před 2 lety Bottas dle mého vnímání ulil start. Však Vettel sám si utahoval z toho že byl příliš horlivý jako když někdo odmávl vlajkou závod o kolo dříve, prostě zbrklá reakce která se má dle mě trestat, i když na tom ve výsledku nevydělá.-
jon
08:14 21.10.2019 90.176.154.XXXHodnotí se skutečně ten pohyb po světlech a jestli nepřekročí ten startovní rošt.
Podstatné je, aby si pilot nepomohl dřívějším rozjezdem nebo se nerozjížděl blíže oficiální startovní čáře, než je pro jeho startovní rošt vyměřeno.
Když se to vezme doslova a v jury by byl někdo, kdo v životě nezávodil, mohl dle pravidel trestat i to, co se stalo. Ale každý, kdo seděl i v cupovém Cliu ví, že si Vettel mohl pomoci pouze tak, že by se dostal ven z toho pole a byl blíže startovní čáře, což i přes pozdní reakci po zhasnutí světel je výhoda. A ta pozdní reakce, i kdyby byla jeho blbostí je už jeho problém.
Za mě to bylo posouzeno perfektně, ale je mi jasné, na co narážíš. A v podstatě i to je zároveň má obava. Jestli si do jury zase sedne nějaká "bezva parta", tak toto samé nemusí v budoucnu projít někomu, kdo není tolik v trendu. A to už by samozřejmě byl značný problém. Minimálně by to pravidlo mělo být lépe napsáno, protože takto je to zbytečně matoucí. Sice si FIA vyhrazuje posouzení každého prohřešku od jury, ale v některých případech to může dopustit kontroverzi (viz kolize Verstappen - LeClerc v Rakousku a nyní LeClerc - Verstappen v Japonsku, kde to bylo ze stejného těsta ... ten na vnitřku prostě nechtěl toho na vnějšku na trati, když to zkrátím a je jedno, kdo stál na plynu nebo na brzdě ...), která není žádoucí, protože pak to vypadá, že někdo je prostě více a někdo méně oblíbený a jury nemá být fanclub.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek