DISKUZE K ČLÁNKU "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Carlos Sainz po dojezdu na pátém místě ve Velké ceně Japonska zářil štěstím. Kromě výsledku ho potěšila rychlost McLarenu, protože dokázali porazit Ferrari řízené Charlesem Leclercem a poprvé udržet tempo s Red Bullem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 99, poslední 21.10.2019 08:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Roman (Hlasovali 5 lidé) 16.10.2019 15:01
12 12 11 pěkné vysvětlení, proč LeClerc… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2019 09:11
Vzdalo to kvůli neschopnosti Vettela normálně… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 16.10.2019 12:55
Upřímně udržet za sebou někoho jehož život zatím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jon

jon

90.176.154.XXX
Hodnotí se skutečně ten pohyb po světlech a jestli nepřekročí ten startovní rošt.
Podstatné je, aby si pilot nepomohl dřívějším rozjezdem nebo se nerozjížděl blíže oficiální startovní čáře, než je pro jeho startovní rošt vyměřeno.
Když se to vezme doslova a v jury by byl někdo, kdo v životě nezávodil, mohl dle pravidel trestat i to, co se stalo. Ale každý, kdo seděl i v cupovém Cliu ví, že si Vettel mohl pomoci pouze tak, že by se dostal ven z toho pole a byl blíže startovní čáře, což i přes pozdní reakci po zhasnutí světel je výhoda. A ta pozdní reakce, i kdyby byla jeho blbostí je už jeho problém.
Za mě to bylo posouzeno perfektně, ale je mi jasné, na co narážíš. A v podstatě i to je zároveň má obava. Jestli si do jury zase sedne nějaká "bezva parta", tak toto samé nemusí v budoucnu projít někomu, kdo není tolik v trendu. A to už by samozřejmě byl značný problém. Minimálně by to pravidlo mělo být lépe napsáno, protože takto je to zbytečně matoucí. Sice si FIA vyhrazuje posouzení každého prohřešku od jury, ale v některých případech to může dopustit kontroverzi (viz kolize Verstappen - LeClerc v Rakousku a nyní LeClerc - Verstappen v Japonsku, kde to bylo ze stejného těsta ... ten na vnitřku prostě nechtěl toho na vnějšku na trati, když to zkrátím a je jedno, kdo stál na plynu nebo na brzdě ...), která není žádoucí, protože pak to vypadá, že někdo je prostě více a někdo méně oblíbený a jury nemá být fanclub.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Trochu se té představy děsím. 12 12 Ale je to vlastně důvod, proč volím cestu autem namísto přeletu Bombardierem do Příbrami. 12 12 Chráním čuníkovi vzduch, nechci mít steak plný kerosinu. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Jejich porovnání mám, pro McLaren to nepatrně vyznívá lépe ale celkem to osciluje. Až na to Japonsko, tam to byl prostě pro Renault průšvih. [odkaz na stránku]

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Nechtělo by se ti udělat pouze srovnání McL vs Ren. Tam bys totiž krásně viděl, že odpoutávání od středu pole možná, ale od Renaultu ee 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Žádný pohyb mimo startovní rošt. Ono se to stejně nikomu nevyplatí tam popojíždět, protože to nesvědčí spojce a její opakované uvolnění už není zdaleka optimální. Nejedná se o ulitý start dle výkladu pravidel. Ale určitě to bylo na hraně.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Vettel je prostě béčko. V motorkách se říká, kdo nepadá, nejede hranu. Ve formulích je to tak, že kdo nerozseká formuli na karbonová trsátka, jede tužku.
Další věc je, že driftování na okruh prostě nepatří. Takže smyky jsou prostě mimo a kdo má koule jede stylem lepší mrtvej než druhej.
Nemůžeš se divit, že je mladej vynášen do nebes. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale jo. Nijak mu to nechci ubírat. Byť mi je toto hnutí cizí, je fajn, že se snaží dělat něco pozitivního.
Ale upřímně: Dokážeš si představit, že nám Odin dělá cizrnový steak, nebo steak z tofu? 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Máš pravdu. Na to jsem si nevzpomněl. 01
Ale nevím, jestli to můžeme napsat tak "nahlas". On má těch nehod víc, než slavný Spinmaster??? To se jim nebude líbit. 12 12 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Chápu, že je to pro tebe těžké. Pokaždý tu hodíš, jak Vettela poráží kolega a Alonsa porazil kolega taky. Tak zkusíš zbytečnou ztrátu titulu a on ho Alonso ztratil taky. Tak zkusíš (ne-)úspěchy u Ferrari a oni jsou na tom nachlu stejně. 12
Je celkem těžké hejtovat Vettela věcmi, které Alonso dělal úplně stejně. 13
Na rozdíl od tebe mám pořád navrch v sezonách (10:1) a tím, že pořád vyhrává závody v první lize a má místo ve špičkovém týmu první ligy. S tím nenaděláš nic. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Před zhasnutím světel se pohne každý vůz. Jak by se jinak na rošt dostal. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pravidlo zní jasně. Před zhasnutím světel nesmí být zaznamenán žádný pohyb. Nebo máš představu, že si před startem může každý popojíždět jak se mu zlíbí?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Zkusil jsem se podívat jak si McLeren v číslech počíná v kvalifikacích během sezony proti středu pole (průměr Ren,TR,RP,Alfy a Haasu), pěkně se od nich odpoutávají 03
[odkaz na stránku]

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Dostáváme se k definici ulitého startu obecně, tady to vypadá že se při tom "pohybu" nehodnotí pohyb ale překročení jakoby startovní čáry pro dané auto. Jestli to tak ale je tak je to z principu špatně a čím blíže té čáře stojíš tím víc jsi proti sobě. Ono ztratit třeba 30cm polohou na startu není fatální, ale zareagovat o 2 desetiny dříve je velmi fatální. Však Bottas tu výhodu časného startu ukázal velmi výrazně. Mají buď hodnotit reakci člověka nebo dejme tomu reakci auta danou člověkem. V tomto případě jde vidět že tomu nebylo učiněno za dost. Troufnu si tvrdit že svým měřením FIA mění podstatu startu. Já s tím dovedu žít, ale přináší to sebou kontroverze a vypadá to blbě, jak Vettel tak před 2 lety Bottas dle mého vnímání ulil start. Však Vettel sám si utahoval z toho že byl příliš horlivý jako když někdo odmávl vlajkou závod o kolo dříve, prostě zbrklá reakce která se má dle mě trestat, i když na tom ve výsledku nevydělá.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Vieux-Fours

Vieux-Fours

86.49.249.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Jenže kdyby tak učinil, byl by to právě ten ulitý start. Tohle se nesmí ani v kárách, kde to hlídají komisaři vizuálně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Dej sem citaci ještě toho druhého odstavce, když už se máme bavit o nepomíjení ostatních faktů.

36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged
to have :
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved
and supplied transponder fitted to each car, or ;
b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to
detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start
signal is given.

Jedná se o pohyb ze startovního roštu. V podstatě měl pouze veliké štěstí, že zastavil napoprvé blbě, protože jinak by to skutečně byl ulitý start, i když by poté zastavil.
Je to na hraně pravidel, ale jury také posuzuje, zda tím získal nějakou výhodu. Horší by byl případ, kdyby si úmyslně zastavil metr před a na poslední červené pustil spojku. Se štěstím by nevyjel z roštu před zhasnutím a potom by měl cca 0,5-1s náskok, což je o parník. Tam by FIA určitě uplatnila pravidlo o pohybu, které cituješ. V tomto případě to nebylo nutné.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Co je to za termín to cuknutí? 18
Pokud nevyjedeš za startovního boxu, je to jedno.
Pravidlo zní jasně. Po zhasnutí posledního světla se musíš rozjet z klidu. Dokonce to můžeš risknout jako Bottas (mám dojem, že letos v Baku) a spojku pustit ještě když světlo svítí, pokud jsi si jistý, že kola se pohnou až po zhasnutí.
Přečti si pořádně oficiální pravidla, těmito prohlášeními ze sebe děláš jen hlupáka. Jestli Tě to tolik trápilo, mohl jsi poslat některému ze soutěžících šek na 1000 USD a podat přes ně oficiální protest. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama