DISKUZE K ČLÁNKU „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.07.2019 12:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 24.07.2019 20:36
Hele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jaromir83

    Jaromir83

    87.249.129.XXX
    "...po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili." https://pics.me.me/i-dont-believe-you-memegenerator-net-34138359.png nejde v 1987 autě (v žádném autě) projet Stowe bez liftu

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    185.44.212.XXX
    Jo, Mansell vi o cem mluvi...dneska jsou dostupna kvalitni videa z 80. tych let...kde je dobre videt jak piloti krotili monoposty...pracovali s plynem, radili rucne...v dobe vrcholu ery turba vykony motoru vysoce prevysovali moznosti podvozku a i aerodynamika byla nekde uplne jinde.
    Je s podivem ze se v polovine 80.tych let zabil jen Elio DeAngelis...

    Je dobre ze bezpecnost udelala tak velky krok kupredu...jen je velka chyba to jak delaji asfaltove bezpecnostni zony...ma tam byt sterk...aby pilot vyjezdem mimo trat vyrazne ztratil...a aby bylo vyjeti mimo trat chybou...ne ze pak staci takticky trosku zvolnit a pak jet vesele dal.

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ArtaBAN

      ArtaBAN

      46.39.169.XXX
      ... Paletti + Villeneuve ???? 20

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        185.44.212.XXX
        Tak to uz muzeme jeste pripomenout i Depaillera..

        Ja jsem na Gillese a Palettiho nezapomnel...myslel jsem dobu vrcholu turbomotorove ery...tedy roky 1984-1987 (polovinu 80.tych let).
        Tehdy jezdili co do vyjonosti "monstra" v F1, rally (skupina B) i vytrvalostnich zavodech (Porsche 956). A zatimco ve vytrvalostnich zavodech a v rally tehdy zahynulo nekolik skvelych zavodniku...v F1 v tom obdobi pouze DeAngelis...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Berger řekl, když skončila turboéra - buďme rádi, že jsme ji ve zdraví přežili...

          Akorát se mi líbí, jak si piloti neustále přidávají na výkonu... 03 Pokud vím, tak motory měly okolo 1 000 - 1 100 kobyl a na kvaldu někteří až 1 350 k. Dnes se mají problém dostat s větším objemem na 1 000 kobyl, i když je fakt, že mají omezené množství paliva (asi o 50 l) na závod - ale zase mají více zkušeností a lepší technologie. Tehdy bylo jediné omezení - restriktor na sání o průměru 34 (?) mm a dělej, co umíš... A jak ty patnáctistovky makaly... 12 A pozor - motory točily jen okolo 11 000 rpm, takže do nich teda museli narvat vzduchu, chudák turbo... 13
          Když příšel Rencek s turbem, měl cca 700 k a problémy s praskajícími ventilovými pružinami. Největší sranda je, že Renault se s turbem nikdy mistrem světa nestal, ostatní dokázali postavit výkonnější motory a lepší auta...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            185.44.212.XXX
            No, myslim ze casto se taky pletou kone a kilowaty...obcas.

            No ze si pridavaj...a co dneska? Dneska zas vsichni vykon taji...takze zas vime prd...jen se odvozuje z gps ci ze zvuku.

            Faktem je ze tehdy byly kvalifikacni gumy...a i kvalifikacni motory...tam perlilo hlavne BMW...z toho ctyrvalce dostavalo vic koni nez ostatni s sestivalci.
            Piquet byl kvalifikacnim kralem v roce 1984...ale vyhral jen dva zavody.

            Ale skutecne to bylo hodne divoky...ty motory mely vykon vyssi nez dnes...a podvozky jeste pred par lety jezdili s Cosworthem ktery mel polovicni vykon.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.153.XXX
              BMW bylo tehdy nejvíc na hraně. Většinou se udává že v roce 1986 u Benettonu, na vrcholu turboéry, byli v kvalifikačním režimu schopní dostat z patnáctistovkového motoru 1500 koní. Berger a Fabi z toho těžili na rychlých tratích, ovšem chtělo to velké koule. Berger vzpomínal že v kvaldě byl turboefekt tak masivní, že musel šlapat na plyn ještě hluboko v zatáčce, tak aby turbo zabralo přesně na výjezdu. Naprosto proti tomu co má závodní pilot zažité. Občas prý odhad nevyšel a turbo to tam fouklo ještě v zatáčce. No musel to být mazec 13

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    86.49.242.XXX
    Mercedes je celkem radikálně upravený s bočnicemi a prouděním vzudchu

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    A jéje. tady se něco nevyvedlo. (1 500?) koní a jezdili rychlostí 280 až 290 kilometrů v hodině?

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pinďa

      Pinďa

      77.111.247.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.173.XXX
      Nigel samozřejmě myslel rychlostní průměr na kolo 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        ....... Po rovinkách jsme jezdili rychlostí 280 až 290 kilometrů v hodině. .....
        Tím by se Nigel určitě nechlubil. Ostatně ráz článku neodpovídá takovému loudání.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.173.XXX
          Hele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru na kolo, máš pravdu.
          "And to have wheelspin in sixth gear down the straight, at 175 or 180mph…"
          "Šli jsme do smyku i na šestku na rovince, ve 280 nebo 290 kmh." To už dává smysl. Nemluví o topspeedu, ale o tom v jakých rychlostech jim ještě pořád ustřeloval zadek.
          Ztraceno v překladu 13

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Teď už to smysl dává. 01

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              86.49.242.XXX
              Nechci ti nic říkat, ale top speedy nebyli to co jsou dnes a to protože za a monoposty a hlavně motory byli daleko těžší a za b to aero bylo velmi velmi nízké

              + 0 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                S aerem nesouhlasit nelze, ale motor o obsahu ještě o sto kubíku menším než současné motory a bez ERSu s kyselinami těžší určitě nebyl. Dokonce i dvanáctiválce byly lehčí než dnešní potvorstva.

                + 0 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Tehdy byla auta zhruba o 150 k lehčí... Ale těm 1500 k nevěřím ani ve snu,
            uchladit měrný výkon 1000 k/l by nedokázali ani Marťani... 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              V jednom starším článku se píše, že se odhaduje strop 1 400 koní. Ale pouze odhaduje protože dostupná válcová brzda tehdy změřila maximálně 1 280 koní.
              Mimochodem.... Na mexické velké ceně Berger hlásil protáčející kola na šestý stupeň při rychlosti 345 km/h.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                V Mexiku se jezdí tak rychle? I když ono to bylo spíš malých přítlakem v řídkém vzduchu...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama