DISKUZE K ČLÁNKU „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell
Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovali 4 lidé)
24.07.2019 20:36
Hele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jaromir83
12:21 28.07.2019 87.249.129.XXX"...po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili." https://pics.me.me/i-dont-believe-you-memegenerator-net-34138359.png nejde v 1987 autě (v žádném autě) projet Stowe bez liftu -
juras
11:00 25.07.2019 185.44.212.XXXJo, Mansell vi o cem mluvi...dneska jsou dostupna kvalitni videa z 80. tych let...kde je dobre videt jak piloti krotili monoposty...pracovali s plynem, radili rucne...v dobe vrcholu ery turba vykony motoru vysoce prevysovali moznosti podvozku a i aerodynamika byla nekde uplne jinde.
Je s podivem ze se v polovine 80.tych let zabil jen Elio DeAngelis...
Je dobre ze bezpecnost udelala tak velky krok kupredu...jen je velka chyba to jak delaji asfaltove bezpecnostni zony...ma tam byt sterk...aby pilot vyjezdem mimo trat vyrazne ztratil...a aby bylo vyjeti mimo trat chybou...ne ze pak staci takticky trosku zvolnit a pak jet vesele dal.-
-
juras
13:14 25.07.2019 185.44.212.XXXTak to uz muzeme jeste pripomenout i Depaillera..
Ja jsem na Gillese a Palettiho nezapomnel...myslel jsem dobu vrcholu turbomotorove ery...tedy roky 1984-1987 (polovinu 80.tych let).
Tehdy jezdili co do vyjonosti "monstra" v F1, rally (skupina B) i vytrvalostnich zavodech (Porsche 956). A zatimco ve vytrvalostnich zavodech a v rally tehdy zahynulo nekolik skvelych zavodniku...v F1 v tom obdobi pouze DeAngelis...-
Jirka_1
20:48 25.07.2019 217.30.64.XXXBerger řekl, když skončila turboéra - buďme rádi, že jsme ji ve zdraví přežili...
Akorát se mi líbí, jak si piloti neustále přidávají na výkonu... Pokud vím, tak motory měly okolo 1 000 - 1 100 kobyl a na kvaldu někteří až 1 350 k. Dnes se mají problém dostat s větším objemem na 1 000 kobyl, i když je fakt, že mají omezené množství paliva (asi o 50 l) na závod - ale zase mají více zkušeností a lepší technologie. Tehdy bylo jediné omezení - restriktor na sání o průměru 34 (?) mm a dělej, co umíš... A jak ty patnáctistovky makaly... A pozor - motory točily jen okolo 11 000 rpm, takže do nich teda museli narvat vzduchu, chudák turbo...
Když příšel Rencek s turbem, měl cca 700 k a problémy s praskajícími ventilovými pružinami. Největší sranda je, že Renault se s turbem nikdy mistrem světa nestal, ostatní dokázali postavit výkonnější motory a lepší auta...-
juras
00:29 26.07.2019 185.44.212.XXXNo, myslim ze casto se taky pletou kone a kilowaty...obcas.
No ze si pridavaj...a co dneska? Dneska zas vsichni vykon taji...takze zas vime prd...jen se odvozuje z gps ci ze zvuku.
Faktem je ze tehdy byly kvalifikacni gumy...a i kvalifikacni motory...tam perlilo hlavne BMW...z toho ctyrvalce dostavalo vic koni nez ostatni s sestivalci.
Piquet byl kvalifikacnim kralem v roce 1984...ale vyhral jen dva zavody.
Ale skutecne to bylo hodne divoky...ty motory mely vykon vyssi nez dnes...a podvozky jeste pred par lety jezdili s Cosworthem ktery mel polovicni vykon.-
Mansell_fan
07:15 26.07.2019 37.188.153.XXXBMW bylo tehdy nejvíc na hraně. Většinou se udává že v roce 1986 u Benettonu, na vrcholu turboéry, byli v kvalifikačním režimu schopní dostat z patnáctistovkového motoru 1500 koní. Berger a Fabi z toho těžili na rychlých tratích, ovšem chtělo to velké koule. Berger vzpomínal že v kvaldě byl turboefekt tak masivní, že musel šlapat na plyn ještě hluboko v zatáčce, tak aby turbo zabralo přesně na výjezdu. Naprosto proti tomu co má závodní pilot zažité. Občas prý odhad nevyšel a turbo to tam fouklo ještě v zatáčce. No musel to být mazec
-
-
-
-
-
-
-
Pinďa
19:43 24.07.2019 77.111.247.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
-
Mansell_fan
20:36 24.07.2019 37.188.173.XXXHele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru na kolo, máš pravdu.
"And to have wheelspin in sixth gear down the straight, at 175 or 180mph…"
"Šli jsme do smyku i na šestku na rovince, ve 280 nebo 290 kmh." To už dává smysl. Nemluví o topspeedu, ale o tom v jakých rychlostech jim ještě pořád ustřeloval zadek.
Ztraceno v překladu-
-
-
-
Ferda
21:20 25.07.2019 46.47.176.XXXV jednom starším článku se píše, že se odhaduje strop 1 400 koní. Ale pouze odhaduje protože dostupná válcová brzda tehdy změřila maximálně 1 280 koní.
Mimochodem.... Na mexické velké ceně Berger hlásil protáčející kola na šestý stupeň při rychlosti 345 km/h.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek